Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 67 ... 156 157
Jasperdewaal11

'@arjenzvob wauw wist niet dat hij een eigen site had. Zover ging mijn research niet. Maar lekker meevallertje al was het al bekend ;)

Nijmos

Dagje tirreno en pn overleefd. Nog 6 te gaan. Intussen al milaan san remo dilemma's met wva mvdp bling pidcock pedersen nizzolo en de lie in de ploeg. Vooral nog maar de vraag of ik mvdp wel ga cappen.

jenzrscl

Nizzolo nizzolo wat hoop ik dat hij stunt in milaan.. en de panne en schelde rijd.

Thomberg

'@hommeles precies, er worden heel snel conclusies getrokken.

Mohoric is echt nog geen must have. Heb hem voor dat bedrag nooit overwogen trouwens. Ik zou hem 0 keer kopman maken… vorig jaar had ik hem (uiteraard) wel maar nu te duur. Philipsen en (in iets mindere mate) Girmay waren in mijn teambalans en hun programma in die prijsklasse veel logischere keuzes. Mohoric rijdt ook 2 belangrijke koersen niet uit m’n hoofd.

M@thijs

'@thomberg Mohoric inderdaad ook geen enkel moment overwogen maar als je dit weet dan had je hem sws moeten nemen en op het moment dat hij niet meer presteerd inruilen lijkt me. Uiteraard is dit wel achteraf praten.
Girmay had ik vorig jaar wel maar vind ik dit jaar ook veel te duur, dus laat hem maar de stenen uit de straten rijden ;)

TheTank

Ik heb gekozen voor wél Mohoric, wél Girmay, wél Philipsen en Wéllens en geen MvdP. Oftewel een breed team en gegokt op een mindere Matje. Hij ging er maar 5 rijden en daar waar hij rijdt heb ik een heel breed team om zijn eventuele buitenaardse resultaat op te vangen. Pakt tot nu toe goed uit met 95.1% en genoeg potentie t/m RvV. Lang getwijfeld om Turner te wisselen voor Valter. Onderaan de streep om het even denk ik, aangezien ik nu nog 3 wissels kan toepassen ná PR. Komende weken heerlijk meejuichen met Girmay!!

Franky122

Wat vinden jullie van Pedersen? Ik overweeg sterk om Stuyven te wisselen voor Pedersen, want ik denk dat hij flink gaat huishouden. Aanvankelijk dacht ik m te kunnen missen omdat ik hem toch nooit kopman ga maken, maar met wva ziek en mvp niet in beste vorm zou dat zomaar kunnen veranderen. Stuyven had ook het openingsweekend erbij voor hetzelfde geld, dus die leek bij voorbaat interessanter, maar hij rijdt nog niet heel overtuigend. Ook 19e in Samyn.

Alternatief zou zijn om Jakobsen/Philipsen eruit te halen, maar dat zijn de kopmannen van Scheldeprijs en Brugge-De Panne. Dan zou Meeus daar bijvoorbeeld kopman worden.

Meest logische alternatief is natuurlijk mooi laten staan en pas wisselen bij de heuvelstages maar het jeukt, mannen... what to do? Nee, Girmay blijft staan. Einde discussie!

Kleine Drekst

ik moet hier zo lachen om mensen die heel snel willen wisselen omdat andere renners op dit moment in vorm zijn paniek paniek

KV

Het is niet omdat Pedersen nu weer een ontregeld sprintje wint, dat hij zal huishouden op de kasseien. Doet het al jaren zeer goed in de voorbereiding maar komt elk jaar weer geregeld te kort op de lastige kasseiklimmetjes. Zie niet in waarom het dit jaar anders zou zijn.

KissMyAce2.0

Rustaaaaaaaaghhhhhh

R. D.

Idealiter gebruik je de wissels om zekere top 3 kandidaten binnen te harken, niet voor sub-tobbers als Pedersen.

rbc1912

Pedersen ontstijgt de subtop soms echt wel hè. Afgelopen Vuelta een waar puntenkanon. Zou nu zomaar ook kunnen zijn. Ook zomaar niet natuurlijk

KV

'@Brabander

Klopt zeker en daarom neem ik hem ook meestal mee in de GT's. Daar liggen namelijk geen kasseiklimmen... Vorige jaren ook steevast in klassiekerspel meegenomen maar hij liet me zo vaak in de steek (= offday als je hem capt) dat ik hem dit jaar links heb laten liggen. Zal zeker wel weer zijn resultaten halen, maar bij hem weet je gewoon nooit wanneer.

Aan de andere kant kost Stuyven evenveel en zal ik hem ook nergens cappen, maar ik zie hem wel meer steady top 10 resultaten binnenhalen. Stuyven afschrijven owv een 19de plaats in Samyn is wat flauw aangezien hij mee was in de bijna-winning move en op het einde de sprint aantrok voor Theuns.

Wat betreft Nizzolo. Die heb ik ook wat in de gaten gehouden in Samyn en die beviel mij absoluut niet. Kon altijd net niet mee tegen toch 2de rangs coureurs, dus ik heb er (jammer genoeg ook voor mezelf) geen hoge verwachtingen van voor de zwaardere koersen, maar als hij BDP, SP en EF top 5 rijdt, is dit natuurlijk ook prima.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Pedersen heeft inderdaad al vaak teleurgesteld sinds zijn verrassende wereldtitel. Enkele uitspattingen daargelaten had hij in 2020 en 2021 gewoon hele matige wisselvallige seizoenen. In mijn ogen was 2022 een echte ommekeer. Een heel seizoen constant op topniveau gepresteerd wat ook resulteerde in een 4e of 5e plek op de wereldranglijst (beetje afh van welke lijst je gebruikt denk ik). Daar was niets aan gestolen. In parijs nice begon het al, waar hij wva klopte op een wva parcours. De hier bejubelde wright leek wel op Jhon van Beukering in zijn Feyenoord nadagen toen Pedersen aanzette in die touretappe. Hij zat er verder ook steeds bij en in de vuelta was hij onmisbaar.

Dit alles vertaalde zich niet echt in scoritopunten. Ik had hem ook en net als kv was ik gefrustreerd door zijn on en offdays. Kijk je met wat meer distantie terug dan was dit zijn puntenbodem en zat het ons als spelers niet mee.
* door blessure stuyven moest hij msr onverwacht rijden. Hij skipte daardoor de panne én een nuttige teamgenoot in de finale van msr
*op de poggio was hij goed met de eersten boven. Gaat die groep sprinten dan rijdt hij top 2 of 3. Maar de finale werd tactisch en het spatte in groepjes uit elkaar.
*e3 en de ronde is hij niet goed genoeg voor op de klimmetjes om die te winnen. Maar hij kan wel op zijn kristoffs de pelotonsprint om p3 winnen. Dat deed hij in de ronde voor p.8.
* gent wevelgem heeft hij al eens gewonnen en is hem op het lijf geschreven. Ook vorig jaar was hij heel erg goed. Kwam elke keer met overschot op de kemmelberg. Uiteindelijk misschien een tactische fout van trek om stuyven mee te sturen met de eerste groep van 4 ipv tempo hoog te houden en de derde groep (met merlier) af te houden. In een heel slecht scenario voor Pedersen wordt hij 7e of 8e. Ideale captain voor die koers.
* ddv: dat was een hele irritante offday. Deze koers moet hij makkelijk aankunnen maar hij gaf niet thuis. Kan een keer gebeuren, en betekent m.i. niet gelijk dat het nog steeds een onvoorspelbare renner is.
* roubaix: er is geen enkele reden te twijfelen dat hij deze aankan en misschien zelfs kan winnen. De laatste 2 jaren veel pech gekend. Dat hoort bij die koers en overkomt ook de besten wel eens. Lijkt me daar onverminderd een captainoptie

Volgens mij hebben we dus redelijk dezelfde ervaringen KV maar ik blijf om deze redenen wel bij Pedersen. Altijd inbrengen als je hem nog niet hebt ;)

Jasperdewaal11

Het is inderdaad zoals sommige al aangeven echt genieten hoeveel stress er al is omtrent het wisselen of niet :P

WilliamS23

Hier een prima start met 96%, ondanks de malaise met Turner. Een wisselmogelijkheid was er voor mij niet, omdat ik Wellens al had en ik dat sowieso niet slim vind.

En dan te bedenken dat ik zoveel fout heb gedaan met de kopmannen in de Strade. Philipsen als eerste kopman en Kristoff als 3. Terwijl mijn andere renners Benoot, Mohoric, Wellens, Laporte, Meeus en Stuyven daar allemaal top 10 eindigden. Maar daar zullen er meer last van hebben gehad.

Maar super dat we weer van start zijn en wat jammer eigenlijk dat het weer zo lang duurt tot de volgende Klassieker.

KV

Philipsen en Kristoff waren inderdaad geen goede kopmankeuzes voor de Strade ;-)

@Nijmos

Zoals ik zei: Mads zal zeker wel weer zijn punten halen, te beginnen met MSR vermoedelijk, maar heb hem nergens echt als kopman nodig, dus was geen must voor mijn team en zoals gezegd: ik had het eventjes met hem gehad in de klassiekers, terecht of niet terecht :-) (als hij nog BDP en/of SP ging rijden zou ik hem mogelijks wel genomen hebben). Je moet gewoon keuzes maken in dat prijssegment.

WilliamS23

Dom dom, moet KBK zijn natuurlijk, maar dat had je al gezien aan de namen van de top 10 die ik noemde ;)

Jasperdewaal11

'@William dat had ik dus met mijn kopmannen voor de Omloop die bij KBK stonden en zo liep ik 250 p mis helaas.

jenzrscl

Vorig jaar was de 1 na andere ziek na parijs nice en tirreno.. eens benieuwd..

Hommeles

Ben zelf aan het twijfelen om Turner te wisselen voor Ewan. Ewan kan top 10 rijden in MSR, BdP en SP. En ik sta er dunnetjes voor in BdP.

Maar dit moet ik afwegen tegen het scenario waarbij ik na PR Turner wissel voor bijvoorbeeld Evenepoel. Het zou zomaar kunnen dat Turner toch nog een beetje punten pakt in de laatste Vlaamse klassiekers en Evenepoel is absoluut podiumkandiaat voor BP en LBL.

floda

'@ hommeles, zou mijn tekst kunnen zijn. En tegelijk heb ik ook nog optie naar wellens. Voorlopig stel ik mijn beslissing uit naar volgende week….

Ric

Ik bewaar mijn wissels lekker en ik hoop dat Turner nog wat gaat betekenen.
Maar vooralsnog nog steeds van plan om al mijn wissels voor de heuvels dan wel EF te gebruiken.
Met 94% vooral zaak niet in paniek te raken.

Wel merk ik dat ik niet helemaal happy ben om Kristof captain (C3) te maken in Brugge en de Scheldeprijs.
Met Jakobsen, Philpsen, Kristoff, Meeus (twijfel want als Bennett meedoet zal t voor Sam zijn), Milan (gaat hij echt sprinten) en Theuns (hopelijk mag hij sprinten) op papier wel genoeg sprinters. Maar met terugwerkende kracht toch wel wat twijfels bij sommige. Achteraf had ik denk ik liever toch gewoon Welsford gepakt. Verwacht dat hij EF ook nog wel gaat rijden.

Nu komen wel de klassiekers dat Girmay moet gaan laten zien dat het verkiezen van Girmay boven Mohoric een juiste was.

Risje89

Met mijn 94% hier ook zeker geen paniek.
Ik zie nu wel dat ik wat krap zit in m'n sprinters voor BDP/SP met Japser, Welsford, Kristoff en Theuns. Hopelijk komen Nizzolo en D. van Poppel daar nog bij om de schade wat te beperken.

Tussen BDP en SP is het zaak om te scoren, zodat ik mijn wissels na PR optimaal kan benutten voor de heuvels en EF.

Pom titcock

Iedereen die twijfels had over Philipsen, hij is dik in orde -> Tirreno.
Omloop had die pech op de muur en KBK valpartij.
Op naar MSR

1 2 ... 67 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.