Tsja. Ewan. Die heb ik nu echt nooit in mijn teams en dat bevalt me altijd enorm goed ;)
Probleem met Ewan is ook nog dat daar een zekere Arnaud de Lie rondrijdt. En die treffen elkander in MSR en GW.
Ewan staat er overigens wel alleen op voor BDP èn de SP, wat hem dan weer erg interessant maakt.
Maar het is en blijft Ewan hè :)
Over die wissels. Ik probeer tot en met Parijs-Roubaix er af te blijven. Daarna kun je per koers gaan kijken:
-Heb je 3 kopmannen voor de BP?
- De AGR vind ik teveel een loterij
- WP uiteraard niet. Heb je daar 3 kopmannen?
- Voor LBL: trekken Mathieu en Wout nog door?
- Want dan zou je eventueel nog 1 of 2 of zelfs 3 wissels kunnen bewaren voor EF om daar nog een hele echte klapper te maken
Ik vind het wel leutig. Zo'n nieuw spelelement :)
Gisterochtend even vlug een team klaar gezet, in de avond even gepuzzeld en ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik op de eerste dag al een goed gevoel heb over mijn selectie. Natuurlijk mis ik ook grote toppers maar er moeten eenmaal keuzes gemaakt worden. Twee gouden wissels heb ik al ingepland en de derde houd ik over voor reserve (of EF). Waarschijnlijk zal ik ook nog wel een wissel doorvoeren maar denk dat 80-90% van het budget al definitief is uitgegeven.
Het heeft niet zon zin om te denken in verdelingen, vind ik. Alles hangt af van programma's. Je moet voor alle koersen 3 mannen hebben die top 5 kunnen rijden. Je kunt 7 heuvelaars pakken maar als die allemaal alleen wp en lbl doen had je er netzo goed 3 gepakt.
Daarnaast zijn sommige renners niet in te delen. Is pogacar alleen een heuvelaar of ook een kasseivreter? En hoezit datmet pidcock en flip? Reken je philipsen alleen tot de sprinters of ook als kasseiman?
Verdeling of balans is hier anders dan bij grote rondes niet het toverwoord, denk ik.
Op het eerste gezicht lijkt het slim om bewust een heuveltopper niet mee te nemen, om hem later dan in te wisselen voor een topper die de heuvels skipt.
Ben benieuwd wat er van zo'n tactiek overblijft wanneer iemand valt, of toch een ander programma rijdt, of wanneer een renner opstaat die je moet hebben.
Misschien ga ik maar 1 wissel plannen (bewust 1 man thuislaten) en laat ik de andere 2 wissels over om onvoorziene omstandigheden op te vangen.
Zijn er hier spelers die voorheen het Sporza spel hebben gespeeld? Zo ja, wat is daarin doorgaans de correcte benadering van de wissels?
Wat denken jullie over Quinn Simmons en Lutsenko?
Simmons is redelijk goedkoop (1m).
Hij rijdt veel koersen en misschien rijdt hij de Brabantse Pijl ook nog, en heeft in de Strade al laten zien dat hij zware koersen aankan.
Maar hij heeft nog maar Vlaamse 1 klassieker uitgereden.
Lutsenko Is ook (maar) 1m
Rijdt heel veel koersen en is kopman, maar sinds 2020 geen goed voorjaar meer gereden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.