Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 7 ... 156 157
rbc1912

Tsja. Ewan. Die heb ik nu echt nooit in mijn teams en dat bevalt me altijd enorm goed ;)
Probleem met Ewan is ook nog dat daar een zekere Arnaud de Lie rondrijdt. En die treffen elkander in MSR en GW.
Ewan staat er overigens wel alleen op voor BDP èn de SP, wat hem dan weer erg interessant maakt.
Maar het is en blijft Ewan hè :)

rbc1912

Over die wissels. Ik probeer tot en met Parijs-Roubaix er af te blijven. Daarna kun je per koers gaan kijken:

-Heb je 3 kopmannen voor de BP?
- De AGR vind ik teveel een loterij
- WP uiteraard niet. Heb je daar 3 kopmannen?
- Voor LBL: trekken Mathieu en Wout nog door?
- Want dan zou je eventueel nog 1 of 2 of zelfs 3 wissels kunnen bewaren voor EF om daar nog een hele echte klapper te maken

Ik vind het wel leutig. Zo'n nieuw spelelement :)

Laatst gewijzigd
Sies

Zo, in 1 minuut mn team er weer ingeklikt!

En nu weer dagelijks aanpassingen doen tot aan de omloop!

Mr. Gert

Gisterochtend even vlug een team klaar gezet, in de avond even gepuzzeld en ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik op de eerste dag al een goed gevoel heb over mijn selectie. Natuurlijk mis ik ook grote toppers maar er moeten eenmaal keuzes gemaakt worden. Twee gouden wissels heb ik al ingepland en de derde houd ik over voor reserve (of EF). Waarschijnlijk zal ik ook nog wel een wissel doorvoeren maar denk dat 80-90% van het budget al definitief is uitgegeven.

Wielertje12

Wat zou een goede verdeling kunnen zijn?

Nijmos

Het heeft niet zon zin om te denken in verdelingen, vind ik. Alles hangt af van programma's. Je moet voor alle koersen 3 mannen hebben die top 5 kunnen rijden. Je kunt 7 heuvelaars pakken maar als die allemaal alleen wp en lbl doen had je er netzo goed 3 gepakt.

Daarnaast zijn sommige renners niet in te delen. Is pogacar alleen een heuvelaar of ook een kasseivreter? En hoezit datmet pidcock en flip? Reken je philipsen alleen tot de sprinters of ook als kasseiman?

Verdeling of balans is hier anders dan bij grote rondes niet het toverwoord, denk ik.

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Als we alle dure mannen mee nemen dan kunnen we wisselen wat we willen en is het dit jaar misschien wel weer ouderwets tijd voor een 16 + 4 team🙈

Maurimaler

Ik zit bij mijn eerste schetsen met 2 van 500k en 4 van 1M, is dat iets te veel van het goede of komen jullie ook zoiets uit?

Sies

2x 500.000
2x 750.000
3x 1.000.000

Ragnar Lolbroek

2 x 500000
1 x 750000
4 x 1000000

Noordbiker

1 x 500k
5 x 1m

Wicked Wout

Ook ik zie best wat leuks in de goedkopere segmenten. Bovendien zijn dat de renners waar je net wat harder voor juicht als ze t redden.

Heb er nu wel teveel. Zit nu op 3x500, 3x 750 en 1x1000. En hou geld over. Hoe zou t komen 😉

Capra

Ik zit nu op

2x 500.000
2x 750000
2x 1m

Ziet er wel aardig uit, heb van de zgn. Top 5 alleen Flipje niet, maar die kan ik evt. nog inbrengen na P-R

kevinraar

heb nu een voorlopig team gemaakt willen jullie die zien?

heb
1x 500k
4x 750k
1x 1 miljoen

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Dan heb je dus nog 43.500.000 over Kevin.? Dat wil.ik wel eens zien!

ZK

Ja Kevin, kom maar door met die matadoren!

kevinraar

van aert
van der poel
kung
van baarle
stuyven
pogacar
teuns
sheffield
kwiatkovski
philpssen
kristoff
jakobsen
de lie
meeus
pasqalon
teunissen
van poppel
capiot
hermans
kron

ZK

Mooi ploegje hoor, heb je in elke koers genoeg kopmannen? Met twee of drie gouden wissels voor Ardennen komen kopman daar wel goed.

kevinraar

heb voor elke wedstrijd voorlopig 3 of meer renners aan de start behalve escborn frankfurt

Kip

In mijn eerste team gewoon geen patlef renners 🫣
Kan snel gaan. Deadline nog niet in beeld maar mijn gevoel zegt dat het percentage patlef enorm is gedaald tov afgelopen jaren

zitvlees

Op het eerste gezicht lijkt het slim om bewust een heuveltopper niet mee te nemen, om hem later dan in te wisselen voor een topper die de heuvels skipt.

Ben benieuwd wat er van zo'n tactiek overblijft wanneer iemand valt, of toch een ander programma rijdt, of wanneer een renner opstaat die je moet hebben.

Misschien ga ik maar 1 wissel plannen (bewust 1 man thuislaten) en laat ik de andere 2 wissels over om onvoorziene omstandigheden op te vangen.

Zijn er hier spelers die voorheen het Sporza spel hebben gespeeld? Zo ja, wat is daarin doorgaans de correcte benadering van de wissels?

Maurimaler

Wat denken jullie over Quinn Simmons en Lutsenko?
Simmons is redelijk goedkoop (1m).
Hij rijdt veel koersen en misschien rijdt hij de Brabantse Pijl ook nog, en heeft in de Strade al laten zien dat hij zware koersen aankan.
Maar hij heeft nog maar Vlaamse 1 klassieker uitgereden.

Lutsenko Is ook (maar) 1m
Rijdt heel veel koersen en is kopman, maar sinds 2020 geen goed voorjaar meer gereden.

Maurimaler

'@Zitvlees daar is een ander forum voor, maar daar heb je 4 wissels, ik heb er eentje gepland voor Girmay in te brengen na de Bredene Koksijde classic, ik houdt er 3 voor de Waalse of er moest een grote man uitvallen.

Harry Batistuta

Niks meer aan doen Kevin. Enkel nog de wissels op de juiste momenten doorvoeren. Na PR of vlak voor EF als je de wissels niet eerder nodig hebt door blessures.

Nijmos

Weinig genoemd hier nog, maar wat denken jullie van Matthews? Zal er door de winst in de tour en de manier waarop iets van hem afgevallen zijn?

1 2 ... 7 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.