Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 89 ... 156 157
Jv1997

Sta nu op 95% trouwens.

KV

Pogacar geen superfavoriet voor RVV is wel wat wishful thinking voor de niet-Pogi mensen (waaronder ikzelf)... ik wacht prestatie van Bini eerst nog even af vrijdag alvorens Pogi er misschien toch eerder in te brengen. Al weet ik dan echt nog niet wie ik samen met Girmay eruit zou doen.

Jv1997

Meeus: we trekken de kaart Sam Bennett.

PieterZegen

Hier Thijssen erin gewisseld ten koste van de geblesseerde Campenaerts. Ga het nu doen met 1) Philipsen 2) Thijssen 3) Welsford en dan nog Meeus en Milan. Het nieuws dat Meeus ziek is geweest heeft voor mij de doorslag gegeven, dank voor de tip! Verder speelde in mijn overweging nog mee dat ik ook Girmay heb. Mijn gedachte is dat Intermarche in EF waarschijnlijk of Girmay of Thijssen opstelt, dus heb dan in elk geval al 1 goede cap van dat team.

Dit is dus wel een wissel me kleine bedragen, ergens voelt het wel nog zonde om de wissel niet te bewaren voor een duurdere renner. Maar ja, zonder deze wissel zou ik een kopman te weinig hebben vandaag en misschien ook wel in EF/SP.

jm dvg

Heb Milan 3e cap gemaakt op basis resultaat kbk

minironald

'@dadeliva
De knoop net doorgehakt, hopelijk pakt het goed uit.
Ik kon echt een extra sprinter gebruiken door het uitvallen van Kristoff, echter was het inbrengen daarvan niet makkelijk.

Ik was nog niet overtuigd van girmay tot nu toe, maar vond het net wat vroeg om hem nu al te wisselen, na Gent Wevelgem heeft hij nog 2 extra koersen gereden en verwacht ik daar een beter beeld van te hebben.

Daardoor is de keuze gevallen op Pidcock, omdat het nog maar de vraag is hoe hij terugkeert en wanneer. Gelukkig heb ik al wat goede heuvelmannen vanaf de start meegenomen, dus ik hoop Pidcock te kunnen missen, als hij goed terug komt. (Desnoods kan ik hem weer wisselen =))

Het voordeel van deze wissel is dat ik momenteel 1.5m budget over heb om Pogacar vervroegd te brengen als girmay inderdaad tegenvalt.
Mocht girmay toch goede benen krijgen zou Laporte een alternatief zijn om Pogacar eerder te brengen, maar dat doe ik liever niet, want ik verwacht inderdaad ook nog wel mooie resultaten van Laporte.

Nu maar duimen voor een goed resultaat voor Jakobsen om de wissel te rechtvaardigen.

Dekoereur

Hier ook gewisseld na laatste reactie van Kooij, Turner out, Kooij in. Dank voor jullie pogingen mij ervan te weerhouden, de fomo heeft gewonnen…

Dr.Watt

'@ Pieter.

Bij de ploegvoorstelling van Wanty werd Arne Marit naar voor geschoven als kopman voor EF.

Maar ook voor SP en daar is ondertussen Thijssen de vooruitgeschoven pion. Dus dat kan ook nog veranderen.

Dr.Watt

Net de stats bekeken.
Vandaag gaan er heel veel verschuivingen zijn in de scorito-klassementen.

Heel lage pickrates zelfs onder de toppers . Sommigen gaan gouden zaken doen, anderen enorm zakken.

Pogi is absoluut superfavoriet voor RVV samen met WVA en MVDP.

Zelf heb ik nog 3 wissels over.
REV, Teuns en Gaudu staan momenteel op de shortlist voor na PR.

VincentK

Teuns gaat er bij mij misschien nog wel voor de RVV in als een van de andere duurdere renners teleurstelt. Dat was het voor mij betreft. Heb Pidcock en Turner al geruild voor Pogacar en Kooij en ben daar vooralsnog niet ontevreden over. Iedereen is erg voorzichtig met zijn wissels, maar aan de eindstreep tellen vroeg verdiende punten even hard mee als de later verdiende wissels. Vroeg en laat wisselen, het kunnen beide goede strategieën zijn.

Capra

Gelukkig heeft 3% Kristoff gecapt en ook 3% Stuyven......

rbc1912

Nou zeg. Iedereen maakt zich hier maar druk, omdat ze 'maar' 4 of 5 man aan de start hebben staan. Als ik de 'stats' bekijk is dat echt veel vergeleken met het plebs.
Wat een aloude wijsheid weer bewaarheid: Het Klassiekerspel win je niet met de Ronde van Vlaanderen, De Omloop of de E3, maar met Brugge-De Panne, de Scheldeprijs, de Brabantse Pijl en Eschborn-Frankfurt

rbc1912

'@VincentK: die voorzichtigheid met wisselen zie ik niet zo hoor ;)
Wat wijsheid is, zullen we pas na Frankfurt weten. Dat is nu juist het leukste van een nieuw spelelement: je weet nog niet echt wat nu het beste is.
Ik blijf wel bij mijn strategie. Pas wisselen na Parijs-Roubaix. Tot die tijd heb ik overal 3 volwaardige kopmannen aan de start. En vanaf de Brabantse Pijl is het nu vooral nog koffiedik kijken.
Voor mij blijft vooralsnog de sleutel tot succes: Overal 3 volwaardige kopmannen aan de start

Rad

Hoor/lees weinig meer over Ben Turner, dat zou voor de E3 wel eens mijn eerste wissel kunnen betekenen..

Jv1997

Bennett al afgestapt..

Wicked Wout

Ik dacht dat je een geintje maakte, maar hij is echt afgestapt. Blij dat ik dan Meeus als 3e kopman heb aangehouden

Capra

Dan kan Meeus de puntjes binnenslepen

Jv1997

Ik dacht dat ik de schade kon beperken tegenover mensen met Meeus als derde kopman haha

ivo001

Ik heb specifiek Theuns als 3e kopman gezet boven Meeus, omdat Meeus knecht zou zijn :/

Rad

Ze hebben van Poppel ook nog he..

Dr.Watt

'@ Brabander en Vincent

Bij mij is het opsparen van wissels voor na PR geen spaarzaamheid maar een vooraf bepaalde strategie. Tot dan zit ik overal goed qua kopmannen en volume. Deze keer wel geluk gehad totnogtoe dat ik geen uitvallers heb.

Mijn heuvelploeg is wel al degelijk met oa Benoot, Pidcock, Alaphilippe en Pog maar daar moet dan nog wat bijkomen.
Door een wissel te sparen kan ik dan bvb 2milj betalen voor een Evenepoel die maar 2 koersen rijdt maar wel absolute podiumkandidaat is.

Dr.Watt

Dat Bennett afstapt ligt aan mij, jongens.
Mijn oprechte excuses.

Elke keer dat ik net voor de start wissel (Meeus naar Ackermann) komen er onvoorziene omstandigheden waardoor mijn keuze alsnog fout blijkt te zijn.

jm dvg

Bennet al uitgevallen... wordt dus poppel of meeus.

Risje89

Danny for the win!

Dr.Watt

Materiaal pech Welsford.

Kan krachten kosten. Het lijkt me ontzettend hard te gaan daar aan de kust.

1 2 ... 89 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.