vandaag weer een mooie koers gekeken en ook een mooi resultaat behaald met 881 punten.
2.2% gestegen naar 97.1%
kopmannen:
1e: van Aert (1)
2e: van der Poel (2)
3e: Madouas (8)
voor de rest nog:
Jorgenson (4)
Kragh andersen (9)
Bettiol (15)
en nog teampunten voor Benoot, Laporte, wellens en hermans
We blijven op schema.
0.3% gestegen naar 89.5%
Enkel en alleen dankzij de 8 puntjes van Mozzato zijn 19e plek.
Toen enkel de top 18 werd geïnventariseerd zakte ik nog 7 plekjes 0%.
Zo jammer van zijn val in BDP.
Verder Poga cap 1 en die wordt 3e. Maar kan gebeuren. Hij was wel de sterkste.
Op naar GW waar mijn ploeg wat magertjes is.
Over Girmay.
Zelf heb ik hem niet genomen owv volgende redenen.
Het jaar van de bevestiging is altijd moeilijk. Je wordt meer geviseerd. Er gaat meer energie naar media aandacht. En ook meer druk om te moeten presteren wat vorig jaar helemaal nog niet hoefde.
Die jongen gaat nog heel veel grote koersen winnen maar geef hem nog tijd.
Maar goed dat ik de top 3 in de juiste kopman volgorde had, want desondanks nog 2% gezakt. Had dan verder ook niemand in de top 20, enkel nog wat teampunten met Laporte, Hermans en Wellens.
Turner maakte een behoorlijke indruk. In dienst van Ganna hield hij in zijn eentje het gat met de kopgroep behoorlijke tijd op gelijke hoogte.
Vandaag een leuke koers gezien, erg van genoten. Lang getwijfeld welke kopmannen te kiezen maar met van Aert 1 en Van der poel 2 kwam dat goed uit. ook Kung 3 erg sterk, alleen was het moeilijk inschatten hoe de koersverloop zou zijn.
845 punten behaald en 3 procent gestegen mag ik niet klagen ondanks dat ik Pogacar niet heb. ik merk wel dat kopmannen kiezen erg belangrijk is. Daarom ben ik blij met dit forum om de puntjes op de i te zetten met dit soort wedstrijden.
Ik zie dat Turner is toegevoegd voor gent Wevelgem, dus dat is zeer goed nieuws en ook hij was sterker dan verwacht vandaag
zondag weer een nieuwe wedstrijd heb er zin in.
'@dr Watt
Jouw hypothese van Bini is nu uiteraard zeer makkelijk spreken en is natuurlijk valabel (je moest sowieso keuzes maken in dit segment). Hoe hij vorig jaar reed en vooral ook zijn optreden in de Giro, werd hij voor mij 1 van de nieuwe sterren van de koers, misschien nog niet naast maar toch wel net onder de grote 3.
Met een nog meer gerichte voorbereiding dit jaar zag ik hem zeker niet minder presteren. En moest dit het geval geweest zijn, zou niemand daarvan raar opgekeken hebben. Hoe hij zich vorig jaar kon positioneren was gewoon puur talent. Geen idee waarom het er nu niet uitkomt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.