Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 96 ... 156 157
minironald

waar de motivatie van mijn team voor brugge de panne beperkt was, hebben ze er vandaag wel zin in, maar liefs 16 renners aan de start!
dat maakt tevens de invulling van de 3e kopman lastig:
1e Van Aert
2e van der Poel
3e ???

Renners:
Benoot, Laporte, Girmay, Stuyven, Kragh andersen, Cosnefroy, wellens, madouas, kristoff, meeus, bettiol, hermans, swift en Jorgenson

Veel keus en hopelijk een groot deel van de top 20 om verder te stijgen naar een bekertje.
welke renner ik de beste kansen acht voor de 3e kopman is nog niet beslist

Hommeles

Waarom kiest iedereen van Aert als 1e kopman i.p.v. v/d Poel? vAert was toch een beetje ziek geweest terwijl v/d Poel gewoon echt de sterkste was in MSR?

arjenzvob

Kristoff it is. Slecht weer= Kristoff.

Phoenix0000

'@hommeles

Omdat de E3 een totaal andere koers is dan San Remo.
Snap ook niet dat mensen hier vertrouwen in Ganna hebben. Die gaat hier geen top 20 rijden hoor.

Pom titcock

Geen stuyven?

Wicked Wout

Zeker een andere koers, maar dat wil niet zeggen dat de wereldkampioen veldrijden dit niet aan kan. Bij mij staat ie op 1. Ganna is inderdaad een ander verhaal, die zie ik vandaag niet snel vooraan eindigen.

jan derksen

3de kopman dubbio. Laporte of pedersen? Misschien is dit weer wel beter voor pedersen

Dr.Watt

Bij deze nog een laatste waarschuwing.

Wie Pedersen of Kristoff capt, gaat het zich straks beklagen!

Dr.Watt

'@ Minironald.

Ik zou voor Madouas gaan.

@ hommeles

MS is niet te vergelijken met E3.
WVA heeft de voorbije weken toch aangetoond een iets hoger basisniveau te hebben.
Aldus mijn opinie.

jan derksen

'@dr.watt oké voordeel van de twijfel ga ik laporte doen merci alvast!

Dr.Watt

'@ Phoenix.

Volgens mij is dit idd te zwaar voor Ganna. Maar als hij nog een stap heeft gezet deze winter, kan hij ons zeker verbazen.

Mr. Burns

Waarom kiest iedereen van Aert als 1e kopman i.p.v. v/d Poel? vAert was toch een beetje ziek geweest terwijl v/d Poel gewoon echt de sterkste was in MSR?

Puur door zijn consistentie, altijd op de afspraak ook als hij niet wint. Bij Mathieu zie ik het ook wel weer gebeuren dat hij vandaag opeens weer een off-day heeft en dan volgende week RVV lachend wint. Blijft een kopmannenspel dus wil je zoveel mogelijk zekerheid inbouwen qua kopmannen. Ook hier twijfel qua derde kopman (zonder Pogacar) waarbij ik naar Laporte over Pedersen neig. Ook al acht ik de kans groter dat Pedersen wint, acht ik ook de kans dat Laporte kort finisht groter dan dat Mads dat doet.

arjenzvob

'@Dr. Watt. Jij baseert je vooral op statistieken. Kristoff en Pedersen hebben nog geen aansprekende resultaten gereden in de E3, maar ik kijk ook naar vorm en vooral omstandigheden. We hebben beide niet de wijsheid in pacht uiteraard :) Mooi die verschillende invalshoeken.
Dat gezegd hebbende ben ik enorm aan het twijfelen over nr. 3. Ik ga een muntje opgooien.

Hommeles

Jaja, MSR is anders dan de E3, dat snap ik. Maar beide zijn gewoon top op kasseien, dus dan kijk ik naar de vorm. En die vind ik nu toch beter bij vdPoel.

Pom titcock

Voor mij ook Poeltje, die buffel knalt over die kasseien als max verstappen. Daarbij bij Jumbo te veel kopmannen die ze uit kunnen spelen vandaag.

Hay

'@ Hommeles: Omdat vd Poel een splijtende demarage had en na de afdaling 2 km knap stand hield? Bij de E3 zijn de inspanningen vele malen groter, niet zo zeer een korte grote explosie, dat kan best tot een andere volgorde van de kopmannen leiden. Maar zoals hierboven al aangegeven, mooi die verschillende invalshoeken.

Dr.Watt

'@ Arjen.

Ook maar zeker niet alleen statistieken.

De intensiteit ligt enorm hoog in E3. Geen enkele Vlaamse koers is vergelijkbaar.
Al komt de nieuwe RVV in de buurt.

Gedurende 75km is er geen enkel rustpunt. Dit gecombineerd met de opeenvolging van korte inspanningen op de heuvels, ligt geen één van beiden.
Pedersen is hier altijd al compleet naar huis gereden. Kristoff heeft deze om die reden zelfs vaak geskipt.

We zullen het straks weten ;)

@ Burns
100% mee akkoord. ( Buiten Pedersen die kan winnen haha)

Laatst gewijzigd
minironald

'@dr.Watt
ik zat zelf ook al te dubben om madouas als 3e kopman mee te nemen, dus ik hoop dat hij het inderdaad gaat doen:

1e: van Aert (ik hoop dat hij er voor kan gaan en er geen ontsnapping met jumbo renners voor zit.
2e: van der poel: als hij zijn vorm van vorige week heeft meegenomen zou hij zo maar weer kunnen winnen (echter acht ik de kans dat hij laat lopen als het niet wil ook wat groter dan van Aert)
3e madouas: hopelijk een mooie verassing bij het ontbreken van pogacar in mijn team

rbc1912

De 3e kopman zal vooral het verschil gaan maken vandaag denk zo te lezen. Benieuwd weer hoor. Blijft elke keer weer enorm spannend zo'n koers.

Capra

2 dagen lang getwijfeld qua derde kopman achter MvP en WvA.
Laporte, Wellens, Pedersen, Cosnefroy, SKA, Kristoff.
Allemaal voors en tegens, uiteindelijk is het Stuyven geworden, zo te zien kan ik daar wel het verschil mee maken (positief of negatief).
Ook nog Meeus, Kwiatkowski, Hermans, Lampaert en Naesen aan de start. Lijkt me sterk dat ik veel zak vandaag.

KV

Zou ook eerder zondag Kristoff (of Pedersen maar die heb ik zelf niet) cap maken (zal nog kouder en meer regen zijn) dan vandaag.

ZK

Pidcock zit niet bij selectie voor Gent Wevelgem

Dr.Watt

'@KV
Voor GW zijn dat idd heel goede caps.

Risje89

Jammer, niet dat hij punten had gescoord, maar had een goed opwarmrondje kunnen zijn.

KennyvHummel

Renaat meldt net op sporza dat Kung en Turgis in de eerste 80km zijn gevallen

1 2 ... 96 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.