Wellens maak ik ook liever geen kopman, om dezelfde reden als dat Laporte en van Baarle en Benoot in mindere mate ook mijn voorkeur niet hebben. Als de topfavoriet in jouw team zit dan is er toch altijd teveel risico dat je geofferd gaat worden, mijn inziens.
En daarom hou ik het waarschijnlijk toch op vd Poel, van Aert en Kung.
1. Van Aert
2. Van der Poel
3. Mohoric of Pedersen (ik heb geen Pogacar, die kan ik niet betalen. Daar word ik voor behandeld)
Op plek drie stond lang Laporte maar heb toch net te weinig vertrouwen in 'm. (ziek geweest etc..)
Wellens zou leuk zijn maar als kopman is me de gok te gortig, zeker nu het al bijna zomertijd is.
Nu nog even op Windfinder kijken hoe de wind echt waait ;-)
Succes allen morgen!
Laporte en van Baarle staan bij de bookies inmiddels nagenoeg gelijk, daar ga ik mn vingers niet aan branden ik blijf bij Kung op 3. Wel ga ik van Aert en vd Poel omwisselen.
1 van Aert
2 vd Poel
3 Kung
LAPORTE
VAN BAARLE
BENOOT
WELLENS
STUYVEN
KRISTOFF
TILLER
KWIATKOWSKI
HERMANS
V. AVERMAET
MEEUS
Na BDP 15% gestegen naar 83,8%. Derhalve niet te veel risico met de kopmannen, dit worden 1.van Aert 2. van der Poel en 3. Pogacar. Als ik risico had moeten/willen nemen werden dit wellicht Laporte, Wellens en Stuyven. Verder nog andere 6 renners in actie vandaag (maar ik denk dat iedereen wel veel keuze zal hebben).
Ben inmiddels sinds mijn kopmannen debacle van het omloop elke koers wel aan het stijgen en inmiddels op de 68% beland.
13 man aan de start met kopmannen:
1 WvA
2 MvdP
3 Kung
Verder nog:
- Benoot
- Laporte
- Turner
- SKA
- Kristoff
- Teunissen
- Bettiol
- Q Hermans
- v Gestel
- Meeus
Hoop dat de stijgende lijn blijft :)
Wat natuurlijk interessant is, is dat je eigenlijk maar drie teams hebt de goed genoeg zijn om iets recht te zetten in de koers. Die drie teams hebben ook de drie topfavorieten in hun gelederen.
Mocht het zo zijn, en dat is ook gezien het weer niet ondenkbaar, dat de eerste luitenanten in de eindfase in een vlucht terecht komen (SKA, Benoot, Wellens) dan gaan ze die nooit meer terug zien. Niveau van deze eerste luitenanten is namelijk hoger dan teams die daarachter nog moeten gaan jagen. Pog, Wout en Poel vinden het dan wel prima met de focus op de monumenten.
Het is dus best aannemelijk dat de luitenanten hier top 5 rijden en de kopmannen (ver) buiten top tien. Mooie koers dus om echt het verschil te maken. Dat heeft Tompot goed gezien.
Als je zoals ik op randje top 10 scorito index staat dan stel je natuurlijk gewoon Aart, Poel en Nog op. Maar dat is wat anders.
'@ phoenix0000 hoewel ik deel dat die 3 ploegen sterk zijn, vind ik wel dat FDJ en Ineos nog wel een rol kunnen spelen. Hebben een ploeg die niet zwakker is dan bijvoorbeeld alpecin of uae en beide ook wel aantal toppers in hun gelederen. En laat je wellens/ska dan wegrijden met ganna/turner en/of kung/madouas? Ik zou er dan niet zo gerust op zijn. Even los van het eergevoel van de die grote mannen zelf.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.