Afvalkoers Giro 2023

1 2 ... 12 13 14 15
zeewolde

Ja het is verrassend pech voor Marit dus Wanty toch met Bonifazio 4e en Mayrhofer en Albanese buiten de top 10, moet genoeg zijn.

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Sammysosa en Luuk lijken mij de sjaak vandaag. Daar gaan toch wel 2 favorieten voor de finale..

Al zou Kamna wel eens Luuk een ronde verder hebben geholpen..

Laatst gewijzigd
Ludi

Nou, die finale kan ik inderdaad nog wel eens halen, maar vrijwel zeker niet winnen xD

Rabbiej

De komende 3 ritten zullen de sprinters moeten proberen te overleven en punten scoren zal er niet inzitten. Hoe zien de ploegen er voor de zware bergritten (en tijdrit) uit zonder de snelle mannen:

Rawolf 6827
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAIG Jack
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
VINE Jay
KÄMNA Lennard
HEALY Ben

Poeksel 7098
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARTHY Hugh
VINE Jay
KÄMNA Lennard
HEALY Ben

[s]Nick Vermeulen 7115
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAIG Jack
CARTHY Hugh
KÄMNA Lennard[/s]

Sies 7239
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
PINOT Thibaut
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
VINE Jay
HEALY Ben

Ludi 7463
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARTHY Hugh
KÄMNA Lennard
HAIG Jack

[s]Zeewolde 7464
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAIG Jack
HEALY Ben[/s]

Rabbiej 7.484
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAIG Jack
FORTUNATO Lorenzo
HEALY Ben

LuukGoverde 7531
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
FORTUNATO Lorenzo
KÄMNA Lennard

Platje 7686
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
PINOT Thibaut
KÄMNA Lennard
HEALY Ben

Klassementsmannen top 10:
1. Thomas: 5 (Platje, LuukGoverde, Rabbiej, Ludi en en Sies) hebben Thomas.
2. Almeida: 8 (Sies is de enige overgebleven speler zonder Almeida).
3. Roglic: 8 (zeewolde is de enige overgebleven speler zonder Roglic).
6. Kämna: 5 (Platje, LuukGoverde, Ludi, Nick Vermeulen, Poeksel en Rawolf) hebben Kämna.

De rest van de huidige top 10 wordt door niemand gespeeld (Caruso, Dunbar, Armirail, Leknessund, Arensman en De Plus)

Wie zijn er nog meer gekozen die punten kunnen scoren de komende dagen:
Haig: 6 (Platje, zeewolde, Ludi, Nick Vermeulen, Rabbiej en Rawolf)
Healy: 6 (Platje, zeewolde, Sies, Poeksel, Rabbiej en Rawolf)
Vine: 3 (Rawolf, Poeksel en Sies)
Buitrago: 3 (LuukGoverde, Sies en Rawolf)
Carthy: 3 (Poeksel, Nick Vermeulen en Ludi)
Fortunato: 2 (LuukGoverde en Rabbiej)
Pinot: 2 (Platje en Sies)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Etappe 17. Eindelijk eens een klassieke Giro sprint. Kleine kopgroep der kanslozen die als functie hebben de naam van de sponsor zo lang mogelijk in beeld te houden.
Sprintersploegen die deze spartelende stakkers binnen schootsafstand houden waarna er in de laatste kilometers, typisch voor de Giro, een paar hele scherpe bochten in het parcours gebouwd zijn.
Dus wat dringen en hoppekee.

Dainese toont het failliet aan van Iwan Spekenbrink. Deze zichzelf heilig verklarende omhooggevallen mafkees bewijst al een paar jaar dat hij niet meer weet hoe hij met renners moet omgaan die de status van talent zijn ontsprongen.

Rabbiej onderkende als enige de waarde van Alberto en wint daarom vandaag. Hij zal in zijn nopjes zijn dat de Italiaan zijn sprintersbenen weer gevonden heeft.
Nick Vermeulen en Rawolf complementeren het podium.

Onderaan, tja, door mij bestempeld als favoriet vanwege Ackermann. Je wint de Afvalkoers tenslotte in de sprint. En dus vlieg je er uit in.... jawel, de sprint. Dankzij die Duitse parel. Ben je lekker mee, Sammysosa

De tweede Afvaller van de dag ben ikzelf. Nota bene een klassementrenner doet mij de das om in een sprintersetappe.
Maar dat is niet voor het eerst, ook dat is de Afvalkoers. De gelukkige is LuukGoverde.
Net als vorig jaar vlieg ik er ook deze Giro uit door toedoen van Kämna. Iets van de ezel en de steen...

Sammy en Appie kunnen samen een kratje Karmeliet gaan drinken terwijl ze naar de apotheose gaan kijken.
Interessante etappe morgen. Vluchters? Grote mannen? Gaat gladde aal Zeewolde weer ontglippen?

Rabbiej 880 7.484
Nick Vermeulen 810 7.115
Rawolf 730 6.827
Sies 700 7.239
Poeksel 490 7.098
Platje 370 7.686
Zeewolde 320 7.464
Ludi 310 7.463
LuukGoverde 310 7.531
Ab Normaal 280 7.492
Sammysosa 210 7.432

Team Ab Normaal
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
VINE Jay
CARTHY Hugh
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
GEOGHEGAN HART Tao
DEKKER David

Team Sammysosa
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
VINE Jay
ACKERMANN Pascal
KÄMNA Lennard
GEOGHEGAN HART Tao
VENDRAME Andrea
MAYRHOFER Marius

Rawolf

Morgen verwacht ik vluchters.

Hopelijk wat Thomas teams eruit

Nick Vermeulen

Phoe 9 spelers nog,had bij het bekijken van de teams bij de start niet verwacht er nog bij te zitten,en zonder het geluk dat ganna uitvalt vlak voor tt 2 had ik er zeker ook niet meer bijgezeten.🙈

Ludi acht ik wel safe voor vandaag
Als Healy floreert vandaag lijk ik zelf en luuk de pineut te worden,al kan fortunato luuk nog wel redden en is ludi de afvaller. Als het op Gc mannen aankomt zal de verhouding tussen thomas/haig/carthy bepalend denk ik.

Wat denken jullie?

Ludi

Ik verwacht dat Eolo fortunato bewaard voor 21, vandaag zal wel weer voor Gavazzi en Maestri zijn :'D

Poeksel

Als ik zo snel kijk is niemand veilig of zo goed als veilig voor vandaag?

Ab Normaal

Nou, denk dat het nu wel echt klaar is voor Zeewolde.
Luuk, Rabbiej en Ludi lijken mij veilig.
Verwacht dat Cartyhy nog net top 20 rijdt en daarmee zou Poeksel ook veilig zijn. Sies hoopt dat Pinot overblijft.
En dan kan het spannend worden wat Vine gaat doen.

Dus de laatste afvaller kan denk ik nog 4 kanten op.

Ab Normaal

Leuke bergetappe vandaag met volop strijd tussen de vluchters voor de etappezege en de grote jongens voor het klassement.
Weer is het Pinot niet gegeven om een ritzege te pakken. Deze keer was het Zana die hem in de sprint versloeg.

Roglic is weer aan de betere hand en smeerde nu Almeida seconden aan. Boontje komt om zijn loontje.
De lachende derde? G. Hij kon beide keren mee en heeft nu een kleine halve minuut voorsprong.

De teams met de grote drie waren snel veilig. Sies dankt Thiebaut op de blote knietjes.
Het was als snel duidelijk dat door het droge weer vandaag, de gladde Zeewolde er niet meer tussendoor ging glippen.
De andere afvaller zou spannend worden. 3 vrijwel gelijke bergteams, Nick Vermeulen met de hoogste CQ. Alle hoop voor Nick gericht op Hugh Carthy.
En tja, dan is het slecht met je gesteld als Hugh het voor je moet doen, zo ervoer ik gister al.
Ook Nick Vermeulen kan op de lijst met slachtoffers van Carthy want ook Nick Vermeulen wordt in de steek gelaten en moet zhet spel verlaten. Vertrouwen op de verkeerde en dat wordt direct afgestraft.
Tot ziens!

Morgen weer klimmen en zoals het er uit ziet lijkt mij dat een strijd tussen Rawolf, Poeksel en Sies (dan was mijn voorspelling nog niet zo gek).

Platje 970 7.686
Sies 800 7.239
Ludi 470 7.463
LuukGoverde 470 7.531
Rabbiej 420 7.484
Rawolf 330 6.827
Poeksel 330 7.098
Nick Vermeulen 330 7.115
Zeewolde 120 7.464

Team Nick Vermeulen
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
CARTHY Hugh
CORT NIELSEN Magnus
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
GEOGHEGAN HART Tao
MILAN Jonathan

Team Zeewolde
EVENEPOEL Remco
PEDERSEN Mads
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
GROVES Kaden
HAIG Jack
GEOGHEGAN HART Tao
FIORELLI Filippo
CERNY Josef
HEALY Ben
BONIFAZIO Niccolo
CONTI Valerio
DEKKER David

zeewolde

Ja mensen het zat er in dat er een keer een einde aan zou komen. Mijn renners hebben hun laatste krachten gegeven, en gestreden tot het einde. bv Bonifazio gisteren 4e, vandaag DNS. Maar het raakt een keer op. Conclusie: Het budget wat aan Evenepoel is gespendeerd had beter aan meer breedte kunnen worden besteed. Maar leuk om een paar extra dagen mee te pikken tov de diverse prognoses. Ab bedankt voor de vlekkeloze organisatie en hopelijk tot de volgende.

Onbekende gebruiker

Kudo's dat je het zo lang hebt volgehouden @zeewolde ! Haast onbegrijpelijk. Laatste Evenpoel team, Hart die uitvalt, Cerny en Conti die eigenlijk overbodig waren en dan nog Hart, Pedersen, Dekker en Hart die uitvallen. Grote klasse en een beetje geluk van Maggi

zeewolde

Dank @Sammysosa voor de complimenten. Maar Hart is maar 1 keer uitgevallen, hè. Jouw opsomming is wel heel dramatisch zo 😉

Nick Vermeulen

Damn wat jammer seg zo dicht bij de finale. Maar zag het al wel aankomen,bergteam net iets te zwak,en een carthy speciaal meegenomen voor de 3de week,maar wat valt die tegen seg.

Bedankt ab en op naar de tour.🥳

Bonorrie

Roglic in alle overgebleven teams.
Die maakt geen verschil meer.

Poeksel

De finale zal wel tussen drie teams met Thomas zijn. Niet met mijn team dus :(

Rabbiej

Ik hoop dat er in de finale plek is voor een team zonder Kämna.. Ik was er al bang voor op de rustdag maar het ziet er heel erg naar uit dat er morgen 2 afvallen zonder Thomas en dan lijkt de 4e plaats het hoogst haalbare voor me.

Ludi, Luuk Goverde en Platje lijken mij dan ook de beste kansen te hebben om naar de finale te gaan. Morgen is dan ook denk ik de laatste kans om 1 van hun te lozen maar dan moet een ontsnapping het wel gaan halen en de kansen daarop zie ik mager in. Het lijkt mij meer voor de klassementsmannen.

Om de tijdrit te overleven heb ik morgen iemand uit de groep: Pinot, Buitrago, Carthy, Healy, Haig om voor de klassementsmannen te finishen. Zo overleeft 1 van de teams zonder Thomas en die kan dan weer afvallen in de tijdrit.

Ab Normaal

'@rabbiej
Ja, je hebt een heel sterk team, maakt ook zeker kans in de finale, maar ja, die tijdrit… dat had ik al ingeschat in mijn prognose en de uitslag van vandaag is zeker niet in jouw voordeel nee.

Ab Normaal

Iets anders:
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor de Tour en ben alvast wat gaan puzzelen met de huidige startlijst.

Dan wordt 12 renners met 8.000 punten in mijn optie een vrijwel onmogelijke opgave. Of het moet betekenen dat we echt in de derde lijn moeten gaan zoeken. Daarnaast leken de Giro teams heel erg veel op elkaar. Dit is natuurlijk veroorzaakt door het deelnemersveld met daarop vrij veel goedkope renners die daarom een must waren.

Aangezien jullie als deelnemers de consumenten zijn wil ik graag jullie mening vragen. Wel onderbouwd want aan zomaar iets roepen kan ik weinig mee.

Misschien moet er iets wijzigen, zonder afbreuk te doen aan de opzet en de charme van het spel, aan de regels voor de komende editie van de Tour.

Wat is jullie mening over het budget (en voor dat je daar iets over zegt, probeer eerst eens in 5 minuten het geraamte van je team neer te zetten zonder daarbij alle toppers te nemen)?
Is max. 12 renners goed? Of zou dat moeten wijzigen en waarom?
Andere suggesties?

JDV21

Ik zit zelf net te kijken en 8000 punten lijkt me inderdaad heel erg lastig. Om vingegaard, pogacar of van aert in je ploeg op te nemen wordt dna haast schier onmogelijk. En zelfs zonder hen is de rest ook al stukken duurder dan de giro renners. Bijna alle kopmannen zijn wel minstens 800 punten waard. Zelfs met 9000 punten wordt het al lastig om een team met bijvoorbeeld vingegaard in elkaar te zetten. Ik zou zelf gaan denken aan 10000 punten met 12 renners. Dan kan iedereen echt keuzes maken en wordt ook pogacar een reële optie voor sommige teams denk ik

JapieJapo

Top dat je dit ter discussie stelt Ab, je hebt inderdaad gelijk dat het een zeer lastige opgave is om een fatsoenlijk team te maken met 8000 punten omdat er zeer veel renners uit de top van de CQ lijst op de startlijst staan.

Ik vind de max van 12 renners juist iets wat dit spel uitdagend maakt om de goede mix te kiezen, dus wat mij betreft zo houden! Dan is de meest logische oplossing het verhogen van het budget. De hoogte hiervan vaststellen is dan wel lastig: te laag zorgt ervoor dat de combi Pogi-Vinnie niet mogelijk is en dat je voor 1 van de 2 moet kiezen. Aan de andere kant staan nu alleen nog de dure kopmannen op de startlijst, de koopjes nog niet. Ik ben het eens met JDV21 dat 9000 ook lastig is maar veel hoger zou ik niet gaan. Wel is het zo dat veel sprinters een vergelijkbare CQ waarde hebben wat voor meer verschillen tussen de teams gaat zorgen omdat je ze niet allemaal kunt meenemen.

erveedeeee

Ik heb ook even gekeken.

Eens dat 8000 te weinig is, vooral omdat ook alle tweede/derdelijns renners al rond de 1000 punten kosten.
Je kunt inderdaad gaan naar 10.000 (of misschien zelf 11.000 12.000) Voordeel is dat je dan waarschijnlijk meer variatie in de tweede lijn toppers krijgt (type Mas, Hindley, DFM, allemaal rond de 1.000).

Je zou ook kunnen kiezen om naar teams met bv 16 renners gaan, voor een budget van 16.000. Nadeel is dat dan waarschijnlijk iedereen wel voor twee van de echt dure mannen gaat. Maar ik denk dat je over het aklgemeen wel wat gevarieerdere teams krijgt, en dat zou ik wel toejuichten.

Mithrandir

Leuk alvast een beetje puzzelen voor de tour.
Ik loop idd tegen hetzelfde aan.
Een groter budget is een logische oplossing.
Maar ook dan krijg je wss veel ongeveer dezelfde teams.
Ik denk dat 2 extra renners de variatie ten goede zou komen.
Met 14 renners voor 10.000pnt (of 11.000) kun je veel meer keuzes maken.

Guido Maltempi

Volgens mij is het aantal van 12 renners perfect voor dit spel. Ruim genoeg om er niet meteen uit te liggen bij 1 vroege uitvaller, krap genoeg om harde keuzes te moeten maken. Juist de afweging 'neem ik nog een 4de sprinter of pak ik een extra tijdrijder' maakt de puzzel zo leuk, omdat je ook moet bedenken wat de andere deelnemers doen. Hoe groter je team, hoe minder dat element nog een rol speelt.

Het budget finetunen per ronde lijkt me wel een goed idee. Ik denk dat je dan voor de Tour op een bedrag zou moeten mikken waarmee het in principe mogelijk is om zowel Pogi als Vingo mee te nemen, maar dat moet dan wel net op het randje zijn. Anders gezegd: het budget moet ervoor zorgen dat 1 van beiden thuislaten een beredeneerde keuze is. En niet een wilde gok die alleen werkt wanneer de thuisgelaten renner in de eerste week van z'n fiets dondert.

Hoe hoog dat budget dan precies zou moeten zijn vind ik nu nog lastig te bepalen, omdat de startlijst nog lang niet compleet is. Maar als ik zo door de cq ranking klik, denk ik dat zelfs 10.000 punten al redelijk krap zou zijn.

1 2 ... 12 13 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.