Afvalkoers Giro 2023

1 2 ... 12 13 14 15
Ab Normaal

Als ik het goed zeg alleen Mayrhofer en Gaviria mee van de door ons gekozen renners.

zeewolde

Als enige dus niemand mee. Mijn enige redding is dan nog Gaviria of Mayrhofer buiten de top20.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mijn excuses...

Laatst gewijzigd
Bonorrie

[B]Rahim[/B]haha, ik denk dat dit het verkeerde forum is :)

Ludi

Ik was even heel erg verbaasd :P

Ab Normaal

Etappe 14 had, na het uitvallen van Pedersen en Groves, vluchters op het affiche staan.
En dat kregen we. Sterker nog, Ineos zag een mogelijkheid om van alle plichtplegingen af te komen en gaf het roze weg aan Armirail, die er zo blij als een kind mee was.

Gelukkig nog wel wat strijd om de ritzege. Nico Denz ontpopt zich als afmaker deze Giro en wint voor de tweede keer in drie dag. De revelatie van deze Giro, Derek Gee, wordt weer tweede. Iedereen gunt hem die zege.

Verder veel niemendalletjes, althans voor ons in de top 20. Slechts Mayrhofer van de door ons kenners gekozen renners.

Sammysosa, onze Rotterdammer die de laatste tijd gewend is om te juichen mag wederom de champagne laten ontkurken. Nu als etappewinnaar in de Afvalkoers. Hij doet na fotofinish met LuukGoverde en Platje. Echte Connaisseurs deze heren.

13 teams op 0 punten. Het tiebreak alarm gaat dus weer af. Chris85 komt, niet voor het eerst deze Giro, goed weg.
Met de hoogste CQ score is hij de vierde en laatste speler met Mayrhofer in zijn team. Saved by Marius.

Het is Jefgodfather die daardoor de manager is met het hoogste aantal gespendeerde CQ punten en 0 etappe punten.
Een ervaren speler als Jef weet wat dit inhoud: aftocht door de achterdeur.
De volgende afvaller stond gisteren nog op het hoogste schavotje. En dat is niet voor het eerst in de Afvalkoers. De ene dag breed lachend de bloemen in ontvangst nemen om de volgende dag de afgrond in te storten.
Het overkomt Wielervolger en daarmee is ook voor hem dit avontuur ten einde gekomen.
Bedankt voor jullie deelname heren!

Sammysosa 160 7.432
LuukGoverde 160 7.531
Platje 160 7.686
Chris85 160 7.859
Rawolf 0 6.827
Poeksel 0 7.098
Nick Vermeulen 0 7.115
Sies 0 7.239
SvenVDB 0 7.393
Ludi 0 7.463
Zeewolde 0 7.464
Rabbiej 0 7.484
Ab Normaal 0 7.492
SjongeJonge 0 7.639
Vernis 0 7.668
Wielervolger 0 7.770
Jefgodfather 0 7.797

Team Wielervolger
EVENEPOEL Remco
ROGLIC Primoz
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
CARTHY Hugh
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
GEOGHEGAN HART Tao
VENDRAME Andrea
RUBIO REYES Einer Augusto
HEALY Ben
MILAN Jonathan

Team Jefgodfather
ROGLIC Primoz
PEDERSEN Mads
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
PINOT Thibaut
CARUSO Damiano
GANNA Filippo
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
GAVIRIA RENDON Fernando
GEOGHEGAN HART Tao
DAINESE Alberto
VENDRAME Andrea

Wielervolger

Jammer, de dagzege van mijn team met Rubio was dan toch nog een moment de gloire vlak voor deze roemloze aftocht. Bij het zien van de kopgroep had ik er nog wel vertrouwen in. Gaviria moest enkel in de top 20 eindigen en ik mocht nog een ronde verder. Zijn 2 Movistar ploegmaats reden zich kapot in het achtervolgende groepje op het viertal maar na een versnelling op een heuveltje van niets was Fernando al verdwenen...

Toch een 16e plaats, niet slecht maar ik had graag nog de rustdag gehaald. Bedankt voor de organisatie Ab! De Tour sla ik over om anderen ook eens de kans te geven dit leuke spel mee te spelen, dus wellicht tot in de Vuelta.

Onbekende gebruiker

Met het wegvallen van Pedersen en Groves blijven er sommige kwetsbare sprintteams over. Onderstaand de resterende teams met een korte analyse op kracht en kwetsbaarheid

@Ab Normaal 8 renners, kwetsbaar sprintteam
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
VINE Jay
CARTHY Hugh
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack

@Sies 9 renners, kwetsbaar in de bergen
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
PINOT Thibaut
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
VINE Jay
CORT NIELSEN Magnus
GAVIRIA RENDON Fernando
HEALY Ben
MILAN Jonathan

@Rabbiej 9 renners, redelijk allround maar zwakker sprintteam dan Vernis en Luuk
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
FORTUNATO Lorenzo
DAINESE Alberto
HEALY Ben

@Zeewolde 5 renners, valt waarschijnlijk in de ITT af
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAIG Jack
FIORELLI Filippo
HEALY Ben
BONIFAZIO Niccolo

@LuukGoverde 9 renners. Kanshebber op de overwinning
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
FORTUNATO Lorenzo
MAYRHOFER Marius

@Rawolf 9 renners, geen Thomas, kwetsbaar in ITT en bergen, sterk sprintteam
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
VINE Jay
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
HEALY Ben
MILAN Jonathan

@Nick Vermeulen 9 renners, geen Thomas, kwetsbaar in ITT en bergen, sterk sprintteam
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
CARTHY Hugh
CORT NIELSEN Magnus
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
MILAN Jonathan

@SjongeJonge 8 renners, geen Thomas, kwetsbaar in ITT en bergen
ROGLIC Primoz
ALBANESE Vincenzo
VINE Jay
GAVIRIA RENDON Fernando
FORTUNATO Lorenzo
HEALY Ben
MILAN Jonathan
BONIFAZIO Niccolo

@Poeksel 8 renners, geen Thomas, kwetsbaar in ITT en bergen
Roglic Primoz
Almeida Joao Pedro Gonçalves
Consonni Simone
Vine Jay
Carthy Hugh
Kämna Lennard
Gaviria Rendon Fernando
Healy Ben

@SvenVDB 9 renners, geen Thomas, kwetsbaar in ITT en bergen
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
VINE Jay
CARTHY Hugh
CORT NIELSEN Magnus
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack

@Sammysosa 8 renners sterk berg- en ITTteam, kwetsbaar in de sprint
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
VINE Jay
ACKERMANN Pascal
KÄMNA Lennard
MAYRHOFER Marius

@Ludi 8 renners sterk berg- en ITTteam, kwetsbaar in de sprint
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
CARTHY Hugh
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack

@Vernis 10 renners, sterk sprint- berg en ITTteam. Kanshebber op de overwinning
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CONSONNI Simone
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
ACKERMANN Pascal
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
FORTUNATO Lorenzo
MILAN Jonathan

@Chris85 6 renners, haalt Rome niet
ROGLIC Primoz
ALBANESE Vincenzo
PARET-PEINTRE Aurélien
VAN WILDER Ilan
HEALY Ben
MAYRHOFER Marius

@Platje 9 renners sterk berg- en ITT team, kwetsbaar in sprints
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
PINOT Thibaut
CONSONNI Simone
ALBANESE Vincenzo
KÄMNA Lennard
HEALY Ben
MAYRHOFER Marius

Ab Normaal

Voorlopig gaat Healy een aantal mensen weer een heel geruststellend gevoel geven.

Rabbiej

Mooi overzicht Sammy! Al denk ik dat we vandaag al van 2 afscheid nemen die je een kans op de overwinning toekende..

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Hahaha, dat is een uitstekend punt @Rabbiej ik heb vandaag inderdaad niet meegenomen. Zal na de uitslag van vandaag het overzicht aanpassen.

Ab Normaal

Nou, zal heel close worden denk ik. Of Kämna nog binnen de twintig eindigt of niet.

Onbekende gebruiker

Kämna 24

Ab Normaal

Mooi 😊

Onbekende gebruiker

Vernis out denk ik, en wie nog meer? Daar boffen we mee, die had ik wel deze Afvalkoers zien winnen anders.

Ludi

Mogelijk reken je CQ te weinig mee als factor.

Onbekende gebruiker

Ik heb CQ zelfs helemaal niet meegenomen. Puur naar de teams gekeken, geen rekening gehouden met vluchten etc

Rabbiej

SvenVDB verliest het op CQ tegen NickVermeulen geloof ik.. Maar ik kan iemand gemist hebben.

Ab Normaal

Mini Lombardije. En weeeeeeeer status quo bij de klassementsmannen. Verwacht ik teveel tegenwoordig? Heb voor mijn gevoel naar 15 eendagskoersen gekeken i.p.v. een grote ronde.

Enfin, de strijd om de etappezege was in ieder geval leuk.
De verwachte Healy stelde zijn keizers niet teleur. Misschien is de Nederlandse politiek iets voor Ben. Hij zou hoge ogen gooien....
Healy was sterk, maar McNulty was net een fractie sterker. De sterke Frigo van de positieve verrassing, Israel Premier Tech, had even uitzicht op een sensatie, maar hij dichtte het gat 200 meter te vroeg.

8 van de 15 teams hadden Healy en zaten safe. De volgende renner in de uitslag was Albanese. Die hadden 6 van de 7. Enkel Vernis niet en dat is dan meteen de nekslag. Dat zal met het nodige gevloek gegaan zijn in huize Vernis, want eerder vanmiddag werd hij nog als grote kanshebber aangeduid door Sammysosa en die had denk ik gelijk.
Met Milan in je team naar Rome is een enorme troef en ook wat klimmers betreft zit het bij Vernis best wel snor.
Maar ja, die verdomde aanvallers etappes....

De volgende renner die het verschil zou maken is G. Sammy, Ludi, LuukG en ikzelf kozen voor Thomas en daar zijn we alledrie blij mee. Anders was het exit.
Blijven over SvenVDB en Nick Vermeulen. Bij de laatste 5 zaten geen verschilmakers meer en dus komt die verdraaide tiebreak weer om de hoek kijken.
En zo kan het gebeuren dat je met slechts 7393 punten er toch uitvliegt.
Het overkomt SvenVDB. Hij is de allerlaatste uitvaller voor de laatste rustdag. Nick Vermeulen redt het vege lijf.

We gaan met 13 spelers de laatste week in. Fasten your seatbelts heren.

Rabbiej 730 7.484
Platje 730 7.686
SjongeJonge 700 7.639
Chris85 680 7.859
Zeewolde 630 7.464
Rawolf 570 6.827
Poeksel 570 7.098
Sies 550 7.239
Sammysosa 230 7.432
Ludi 230 7.463
Ab Normaal 230 7.492
LuukGoverde 230 7.531
Nick Vermeulen 190 7.115
SvenVDB 190 7.393
Vernis 110 7.668

Team SvenVDB
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
VINE Jay
CARTHY Hugh
CORT NIELSEN Magnus
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
GEOGHEGAN HART Tao

Team Vernis
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CONSONNI Simone
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
ACKERMANN Pascal
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
FORTUNATO Lorenzo
GEOGHEGAN HART Tao
MILAN Jonathan

jefgodfather

deze laatste dagen weinig van de Giro gezien, enkel wat gelezen over het koersverloop. en zo te lezen was het een uitschakeling die ik gisteren wel kon verwachten met een grote vluchtersgroep en mijn dure ploeg.
Bedankt Ab Normaal voor de perfecte organisatie en dat de beste moge winnen in Rome

Rawolf

Nog geen moment in de problemen gekomen + heb laagste CQ score. Zie mijn team wel ver komen.

SvenVDB

Damn, die had ik niet zien aankomen, als er wat meer vluchters voorop bleven dacht ik met de CQ punten wel safe te zitten.

Al bij al tevreden met mijn team. Bedankt voor de organisatie Ab, zoals steeds weer prima in orde.

Succes nog aan de andere deelnemers!

Ab Normaal

Prognose na de tweede rustdag:

Overgebleven teams (gesorteerd op klimmers en sprinters) in volgorde van lage CQ naar hoge CQ:

Rawolf 6827
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAIG Jack
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
VINE Jay
KÄMNA Lennard
HEALY Ben
MILAN Jonathan
GAVIRIA RENDON Fernando

Poeksel 7098
Roglic Primoz
Almeida Joao Pedro Gonçalves
Carthy Hugh
Vine Jay
Kämna Lennard
Healy Ben
Consonni Simone
Gaviria Rendon Fernando

Nick Vermeulen 7115
ROGLIC Primoz
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAIG Jack
CARTHY Hugh
KÄMNA Lennard
CORT NIELSEN Magnus
MILAN Jonathan
ALBANESE Vincenzo
GAVIRIA RENDON Fernando

Sies 7239
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
PINOT Thibaut
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
VINE Jay
HEALY Ben
CORT NIELSEN Magnus
MILAN Jonathan
GAVIRIA RENDON Fernando

Sammysosa 7432
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
VINE Jay
KÄMNA Lennard
ACKERMANN Pascal
ALBANESE Vincenzo
MAYRHOFER Marius

Ludi 7463
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARTHY Hugh
KÄMNA Lennard
HAIG Jack
ALBANESE Vincenzo
GAVIRIA RENDON Fernando

Zeewolde 7464
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAIG Jack
HEALY Ben
BONIFAZIO Niccolo
FIORELLI Filippo

Rabbiej 7.484
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
HAIG Jack
FORTUNATO Lorenzo
HEALY Ben
DAINESE Alberto
ALBANESE Vincenzo
GAVIRIA RENDON Fernando

Ab Normaal 7492
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARTHY Hugh
VINE Jay
HAIG Jack
ALBANESE Vincenzo
GAVIRIA RENDON Fernando

LuukGoverde 7531
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
FORTUNATO Lorenzo
KÄMNA Lennard
MAYRHOFER Marius
ALBANESE Vincenzo
GAVIRIA RENDON Fernando

SjongeJonge7639
ROGLIC Primoz
VINE Jay
FORTUNATO Lorenzo
HEALY Ben
BONIFAZIO Niccolo
MILAN Jonathan
ALBANESE Vincenzo
GAVIRIA RENDON Fernando

Platje 7686
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
PINOT Thibaut
KÄMNA Lennard
HEALY Ben
CONSONNI Simone
ALBANESE Vincenzo
MAYRHOFER Marius

Chris85 7859
ROGLIC Primoz
VAN WILDER Ilan
PARET-PEINTRE Aurélien
HEALY Ben
ALBANESE Vincenzo
MAYRHOFER Marius

In mijn voorspelling/analyse van het vervolg hou ik weinig rekening met aanvallers. Hoewel die er natuurlijk wel zijn in onze selecties (Healy, Fortunato) en er zeker bergetappes naar aanvallers gaan is het moeilijk te voorspellen welke en naar welke aanvallers. Ik laat ze dus grotendeels buiten beschouwing.

We trappen morgen af met een zware bergrit.
Normaal gesproken gaan de klassementmannen hier het gros van de punten wegsnoepen en zullen de twee zwakste overgebleven bergteams het strijdtoneel moeten verlaten.
Ik voorspel dat morgen Chris85 en Zeewolde afvallen.

Etappe 17 wordt dan een sprint. Ondanks dat Groves en Pedersen al lang en breed thuis zitten verwacht ik toch dat de overgebleven sprintteams onder aanvoering van Movistar graag nog een poging wagen en de vlucht op tijd inrekent.
Afvallers: Platje en of LuukGoverde of ikzelf, afhankelijk van welke kaart DSM trekt.

Etappe 18 is de meest onzekere etappe. Gaan meerdere renners van een grote vlucht de grote jongens voorblijven? Dit is mijns inziens de grootste kans dat een Healy of Fortunato een aantal teams kan redden.
Zo niet, gaat SjongeJonge hier afvallen en komt de andere afvaller uit het rijtje Rawolf/Poeksel/Sies, indien Healy en/of Fortunato het wel redden heten de afvallers Ab Normaal, mocht ik in 17 niet gesneuveld zijn, anders Sammysosa en Ludi.
Etappe 19 is weer een bergetappe. De twee afvallers komen uit het rijtje Rawolf/Poeksel/Sies/Nick Vermeulen.
De tijdrit van etappe 20 gaat dan het eindstation worden van Rabbiej. De tweede afvaller is compleet afhankelijk van de afvallers in 17 en 18 en dus niet te voorspellen.

Persoonlijk gok ik dat in etappe 18 Healy en Fortunato niet voor de verrassing gaan zorgen en dat we daarom de finale gaan rijden met Sammysosa, Ludi en dat de derde finalist uit het rijtje Rawolf/Poeksel/Sies/Nick Vermeulen/LuukG komt.

Hierbij mijn odds voor de overwinning:

Team Odd to win
Sammysosa 6
Nick Vermeulen 8
Rawolf 10
Ludi 12
Rabbiej 15
Sies 20
Luuk Goverde 25
Poeksel 50
Ab Normaal 200
Platje 250
SjongeJonge 500
Chris85 750
Zeewolde 1000

Zoals je ziet acht ik 5 teams kansloos om te winnen vanwege de grote verschillen.
Sies staat lager omdat hij als enige geen Almeida heeft. Dat bljft een zwaard van Damocles. 1x sterker dan de overige favorieten en hij is het haasje.

Ludi geef ik grote kans om de finale te halen alleen gaat ie die normaal gesproken niet winnen.

In de finale geef ik Nick Vermeulen het meeste kans om te winnen (na SjongeJonge uiteraard) alleen acht ik de kans dat hij de finale haalt kleiner dan Sammysosa die met Ackermann een troef heeft die in vorm is.

Benieuwd naar jullie inzichten!

Laatst gewijzigd
vernis

Deze voelt heel zuur aan.

Ik had idd potentieel om deze Giro te winnen, maar de etappes met vluchters waren mijn zwakke punt.
Al had ik daarvoor gerekend op Fortunato en Buitrago.

Ab bedankt voor de organisatie en hopelijk tot in de Tour.

zeewolde

Hi Ab, mooie analyse. Je mist alleen de naam en CQ waarde van Rabbiej boven zijn team. (onder mij)
Zelf ben ik na alle uitvallers, met Evenepoel als pijnlijkste omdat ik Roglic niet had, al zeer tevreden de derde week nog te mogen aanvangen. Mijn 5 strijders hebben zich geweldig geweerd afgelopen weekend.
Morgen zal inderdaad mijn eindstation zijn, al heb ik toch even een eurootje ingezet, gezien de Odds :)

Verder zal morgen waarschijnlijk Chris85 sneuvelen vanwege het het gemis van Thomas en Almeida.
Woensdag de sprint. Eindstation Poeksel en Ab Normaal, omdat Mayrhofer Platje en Luuk er door zal slepen.

Donderdag en vrijdag de klassementmannen .
Donderdag sneuvelt normaal gezien SjongeJonge vanwege het gemis van een klassementstopper naast Roglic. Daarnaast is waarschijnlijk Sies het haasje omdat Pinot en Buitrago het waarschijnlijk niet gaan bolwerken tussen het klassementsgeweld.

Vrijdag nogmaals de klassementsmannen in een monsteretappe. Almeida zit dan in alle overgebleven teams. Dus normaal gesproken doet het gemis van Thomas zich hier voelen voor de dan twee goedkoopste teams Rawolf en Nick Vermeulen.

Zaterdag de klimtijdrit. Roglic, Almeida en Thomas zitten in alle nog overgebleven teams, dus kijken we naar de mannen van de tweede lijn. Kamna kiepert Rabbiej overboord net voor de finale. Daarnaast wordt het een dubbeltje op zijn kant voor SammySosa of Vine zich nog kan opladen voor zoiets. Ik vrees er voor.

De finale dan met drie man Ludi, LuukGoverde en Platje. Aangezien Consonni het nog nergens heeft laten zien, zal LuukGoverde winnen met Gaviria, Mayrhofer en Albanese. Ludi 2e en Platje 3e.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 12 13 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.