Gisteren Cort, wie trok er vandaag aan het langste eind?
In ieder geval niet Geoghegan Hart. Uitgeschakeld door Covi i.p.v. Covid. Wat kan één letter een verschil maken.
Rustige wandeletappe. Een van de makkeleijkste dagen voor het peloton. Schril contrast tot de afstand. Het was de langste.
Lengte zegt dus niet altijd alles heren. Het gaat er meer om hoe actief je bent.
Het standaard scenario. Ongevaarlijke kopgroep, sprintersploegen controleren, vluchters worden vlak voor de finish ingelopen en de sprinters kunnen hun ding doen.
Alle sprinters? Nee. Groves is ziek en Gaviria deed weer zijn uiterste best om niet mee te hoeven doen. Wat kan hem nog meer overkomen?
Jonathan Milan was absoluut de snelst en ging met een rotvaart bijna iedereen voorbij. Jammer dat hij er zo laat aan begon, anders had hij zeker gewonnen. Nu kwam hij een teennagel tekort en mocht Ackie na jaren weer eens juichen.
En man, wat deed de sympathieke Duitser (bestaat dat overigens?) dat. Het is hem gegund.
Bettiol heeft iemand gevonden om het stokje aan door te geven. Jonathan Milan. Juichen terwijl je niet wint.
Then Manx Missile wordt derde. Dat hij überhaupt nog mee doet verbaasd iedereen.
De zoveelste sprint dus, dat wordt een beetje survival of the sprint fittest. De zwakste sprintbroeders zijn naar huis.
Wie zijn de volgende in de rij en moeten roemloos het Afvalkoers toneel verlaten?
Vernis is afgetekend ronde winnaar. De ronde missen verdrongen zich om hem. Sammysosa en Nick Vermeulen keken jaloers toe. Zag ik daar een stiekem handje?
Maar nu vlug waar het hier echt om gaat. Wie zijn todays losers?
Gisteren waren de billetjes al roodgebrand op de hotseat. En dat zit niet lekker, 219 km op het zadel en dan nog sprinten, dat is moeilijk. En dat bleek ook te moeilijk.
Zijn Australische landgenoot Groves liet hem in de steek vandaag. Ook goedemorgen BrackenRidgeCycling. En welterusten, het sprookje is uitgeblazen.
Onze tweede afvaller lijkt gezien zijn score van gisteren een verrassing, maar toen werd hij al gered door de besnorde viking Cort. Nu trekt Oli4G wel het kortste strookje. Slechts 20 punten en dat is niet iets om trotst op te zijn.
Einde oefening.
Morgen het schoolvoorbeeld van een aanvallers etappe en dus billen knijpen voor de teams die flink uit de CQ pot hebben gesnoept...
Vernis 1.560 7.668
Sammysosa 1.300 7.432
Nick Vermeulen 1.040 7.115
Rawolf 840 6.827
Sies 820 7.239
Platje 820 7.686
SjongeJonge 780 7.639
LuukGoverde 700 7.531
Wielervolger 700 7.770
Chris85 680 7.859
SvenVDB 540 7.393
Ludi 540 7.463
Nijmos 540 7.808
Jefgodfather 526 7.797
Rabbiej 520 7.484
Ab Normaal 520 7.492
Guido Maltempi 520 7.832
Ceramiche Ariostea 480 7.751
Bonorrie 480 7.908
Poeksel 460 7.098
Zeewolde 460 7.464
BrackenRidgeCycling 220 6.877
Oli4G 20 6.771
Team BrackenRidgeCycling
ROGLIC Primoz
MATTHEWS Michael
THOMAS Geraint
GANNA Filippo
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
GEOGHEGAN HART Tao
VENDRAME Andrea
HEALY Ben
Team Oli4G
ROGLIC Primoz
MATTHEWS Michael
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
GANNA Filippo
GROVES Kaden
VINE Jay
CORT NIELSEN Magnus
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
GEOGHEGAN HART Tao
RUBIO REYES Einer Augusto
HEALY Ben
IK was er al bang voor Groves ziek, Vendrame eruit en Bling die het af laat weten.
Ik heb het langer vol gehouden dan vorig jaar, maar niet goed genoeg helaas.
Ik blijf het volgen Ab, blijft een van de leukste spellen hier.
Bedankt voor de organisatie weer, en iedereen veel succes verder.
Welterusten allemaal, ik ga de kids zo naar school brengen.
Voorspelbare etappe, grote vluchtgroep, peloton een staakt het vuren met het oog op morgen.
Denz wint voor Skujins en Berwick.
Beslissing op CQ dus. Niet verrassend in een aanvallers etappe.
2 mensen die hun vege lijf redden met de ontsnapping.
Chris85 is dagwinnaar dankzij Ilan Van Wilder. Zonder de Belg was het exit, zo dicht ligt het bij elkaar. Wielervolger is tweede met 50 punten en gedeeld derde, ja u leest het goed, 4 spelers met maar liefst 2 (!) punten.
De rest? Nul, nada, noppes.
De andere mazzelaar, die vandaag nog een staatslot moet kopen, heet Bonorrie. 2 hele punten dankzij Fortunato. Anders vandaag zijn Waterloo gevonden vandaag.
De unlucky losers vandaag in deze CQ etappe zijn Nijmos en Guido Maltempi. Helaas mannen, te duur en dus vallen jullie af. Bedankt voor jullie deelname.
Chris85 200 7.859
Wielervolger 50 7.770
Rabbiej 2 7.484
LuukGoverde 2 7.531
SjongeJonge 2 7.639
Vernis 2 7.668
Bonorrie 2 7.908
Rawolf 0 6.827
Poeksel 0 7.098
Nick Vermeulen 0 7.115
Sies 0 7.239
SvenVDB 0 7.393
Sammysosa 0 7.432
Ludi 0 7.463
Zeewolde 0 7.464
Ab Normaal 0 7.492
Platje 0 7.686
Ceramiche Ariostea 0 7.751
Jefgodfather 0 7.797
Nijmos 0 7.808
Guido Maltempi 0 7.832
Team Nijmos
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
VINE Jay
CORT NIELSEN Magnus
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
GEOGHEGAN HART Tao
VENDRAME Andrea
Team Guido Maltempi
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
THOMAS Geraint
MOLLEMA Bauke
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
VINE Jay
GAVIRIA RENDON Fernando
GEOGHEGAN HART Tao
VENDRAME Andrea
HEALY Ben
Al bij het bekend worden van de teams was de combinatie van zo veel soortgelijke teams en hoge cq een groot gevaar. Dit was de eerste rit waarvoor ik me echt zorgen maakte, zeker met vendrame eruit die ik juist voor dit soort ritten mee had genomen. De rit kost me gelijk de kop, inderdaad door fortunato op plaats 20.
Slecht weer, zieke renners, bedroevend parcours, renners die de etappe willen inkorten.
Eigenlijk is tot nu toe alles aan deze Giro kut. Anti reclame voor de sport.
Vandaag dan maar een spectaculaire etappe?
Dankzij Pinot en Cepeda wel. Je gunt niet snel een renner een valpartij maar Cepeda wel. Ik beloof plechtig dat ik deze verschrikking op twee wielen nooit in welk team dan ook op zal nemen.
Het spreekwoord is weer waar. Waar twee honden....
Rubio wint, voor Pinot en Cepeda gelukkig de slechtste van de drie. Maar wel vermaak.
De favorieten dan? Helaas lafbekken, stuk voor stuk. Slechts Carthy deed een serieuze poging. De rest van de mannen die al op ruime afstand staan van G. en Roglic willen niet winnen. Weinig respect voor die Droeftoeters.
Kortom; teleurstellende dag en zonde van mijn tijd geweest.
Snel kijken dan maar voor wie deze dramatische dag nog slechter eindigt.
Wielervolger is de sterkste. De enige met Rubio in de gelederen. Daarachter volgen Ludi en Ab.
Maar ja, onderin, want daar gaat het om.
Gisteren nog gered door Fortunato maar vandaag is het dan toch echt klaar voor Bonorrie.
En de andere afvaller, wat heeft ie het nog lang volgehouden. Met Evenepoel, Conti, Dekker, Hart, Groves en nu Pedersen is hij al 6 renners en 5540 punten kwijt geraakt. Vandaag is het dan ook echt over. Kranig geweerd Cermiche Ariostea. Je mag de Afvalkoers met opgeheven hoofd verlaten
Wielervolger 900 7.770
Ludi 660 7.463
Ab Normaal 580 7.492
Poeksel 540 7.098
Nick Vermeulen 540 7.115
SvenVDB 540 7.393
LuukGoverde 462 7.531
Vernis 462 7.668
Sammysosa 460 7.432
Platje 460 7.686
Rabbiej 380 7.484
Rawolf 342 6.827
Jefgodfather 320 7.797
Sies 222 7.239
Zeewolde 160 7.464
Chris85 136 7.859
SjongeJonge 100 7.639
Ceramiche Ariostea 100 7.751
Bonorrie 100 7.908
Team Ceramiche Ariostea
EVENEPOEL Remco
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
GROVES Kaden
VINE Jay
CORT NIELSEN Magnus
GEOGHEGAN HART Tao
HEALY BEN
RICCITELLO Matthew
CONTI Valerio
MAYRHOFER Marius
DEKKER David
Team Bonorrie
EVENEPOEL Remco
PEDERSEN Mads
ROGLIC Primoz
GROVES Kaden
GAVIRIA RENDON Fernando
FORTUNATO Lorenzo
GEOGHEGAN HART Tao
VENDRAME Andrea
HEALY Ben
HEPBURN Michael
MAYRHOFER Marius
DEKKER David
Helaas het verdict is daar.
Redde Fortunato mij gisteren nog met z'n 20e stek, vandaag werd hij 21e en dat was voor mij funest. Hoopte nog effe op een herhaling toen hij 1,5 km voor de finish demarreerde, maar deze poging werd teniet gedaan door de "Tochthond van Preston" :)
Ook in mijn team 6 uitvallers (Evenepoel, Groves, Hart, Dekker, Vendrame en Pedersen) en met de hoogste CQ score van allemaal, kan het geluk niet blijven voortduren. Zo bekeken toch nog lang volgehouden, al denk ik dat ik zonder uitvallers er nog wel in was gebleven........
Ab bedankt voor de organisatie van dit prachtige spel.
Ik hoop er in de tour weer bij te zijn.
Iedereen nog veel succes, ik blijf jullie hier volgen :)
Mijn eerste dagzege van deze afvalkoers ook al heb je er helemaal niets aan natuurlijk. Al had ik deze etappe ook zonder Rubio nog weten te overleven dus hopelijk kan hij dit kunststukje nog eens herhalen in 1 van de komende ritten.
Het uitvallen van Pedersen is jammer voor de koers maar een groot geschenk voor mijn team, anders was de etappe van vandaag wellicht mijn afscheid.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.