'@Ludi: Dat is inderdaad de reden dat ik niet voor Evenepoel ging, en dat ik ervan uitging dat genoeg ook zo zouden redeneren (en dat ik dacht dat Pedersen nodig is).
Met de kennis van nu lijkt een team met Pedersen/Groves/Gaviria/Milan als sprinters (en eventueel een goedkope vijfde, Mayrhofer of zo), Healy als vluchter en Roglic/Thomas/Almeida/Hart als klassementrenners optimaal, met daarbij mogelijk Vine/Carthy/Haig/Kämna,
Ik heb Evenepoel ook niet, omdat ik hem niet ingepast kreeg. Maar ik had wel verwacht dat de meerderheid stage 16, 18, 19 en 20 niet zonder hem zou aandurven en dat om die reden stage 21 moeilijk bereikbaar zou zijn zonder hem. Wat het ideale team is hangt uiteindelijk niet alleen van jezelf af maar ook van alle andere teams. Als iedereen Evenepoel had behalve ik, lag ik er in etappe 1 al uit en was hij verplicht..
Uiteindelijk is mijn team denk ik te duur en kom ik Milan te kort. Dat is door het wegvallen van Evenepoel erger geworden, omdat de brede sprintteams nu in 13, 16, 18, 19 en 20 simpler zullen overleven (crashen dan Evenepoelteams).
Mja, Milan blijkt vooral achteraf enorm mooi TOV de duurdere (maar niet heel veel duurdere) alternatieven die je kon pakken of op de plek van Dekker/Mayr, vooraf gewoon een optie. Zeker geen echte must have denk ik, gewoon een andere optie. Leek me binnen max 12 plekken en met de vele vlucht etappes wat onhandig op die plek persoonlijk, naast de vooraf wel must have massasprinters en een aanval/sprinter. Ik had zeker niet verwacht dat het consistent een betere keuze zou zijn dan de alternatieven, die waarschijnlijk ook nog een veel hogere pickrate gingen hebben. Dat voelt meer als hindsight eigenlijk. Remco was ook vooraf niet nuttig om de finale. En vrijwel zeker niet nodig om daar te komen naar mijn mening. Als vrijwel iedereen behalve ik Remco had dan was ik er waarschijnlijk heel snel uit geweest, maar dar verwachtte ik totaal niet, en uiteindelijk pakt Remco ook maar 1 plek in etappe 20, en de overige plekken zijn in principe redelijk te voorspellen. Dus mij leek Remco eigenlijk nooit echt handig. De kans dat je etappe 18 ging halen met Remco leek me ook verdomd klein, vooraf, qua balans.
Nat en koud. Inkorten? Toch niet inkorten? Rustdagje dan maar? Maar nee hoor, De Marchi en Cort durfden het wel aan in die barre omstandigheden. Valpartijen, chaos, mecaniciens die renners onderuit lopen, er was teveel om naar te kijken.
Echt Vikingen weer was het. En dus wint Cort de sprint van de kopgroep en Pedersen de sprint van het Peloton.
Nick Vermeulen heeft zijn sprintteam duidelijk op orde. Niemand zal met hem naar Rome willen.
Ook Sies en Ceramiche Ariostea hebben liever dat we iedere dag gaan sprinten.
5 teams zonder Pedersen. Na vandaag nog 3. En na morgen misschien nog maar 1. Wie zal het zeggen.
Sjonge Jonge en Wielervolger hadden nog wat te compenseren, JapieJapo, mensFaber en BRC niet. Kämna. Dat was het.
Helaas voor de eerste twee is BRC de ultieme tiebreak kampioen van de Afvalkoers. Ook deze editie weer heeft hij zichzelf daarvoor in een geweldige uitgangspositie gemanoeuvreerd door slechts 6877 punten te spenderen.
Te veel van het goed, of in dit geval juist te weinig, voor mensFaber en JapieJapo. En passant ook direct twee Evenepoel teams exit.
Voor hen rest slechts de uitgang en dat is geen pretje in dit Italiaanse hondeweer. Sterkte heren!
Nick Vermeulen 1.130 7.115
Sies 1.080 7.239
Ceramiche Ariostea 990 7.751
SvenVDB 970 7.393
Nijmos 970 7.808
Vernis 790 7.668
Sammysosa 700 7.432
Oli4G 650 6.771
Rawolf 530 6.827
LuukGoverde 440 7.531
Platje 440 7.686
Zeewolde 420 7.464
Chris85 390 7.859
Bonorrie 390 7.908
Poeksel 370 7.098
Ludi 370 7.463
Rabbiej 320 7.484
Ab Normaal 320 7.492
Jefgodfather 320 7.797
Guido Maltempi 320 7.832
SjongeJonge 160 7.639
Wielervolger 160 7.770
BrackenRidgeCycling 50 6.877
mensFaber 50 7.269
JapieJapo 50 7.598
Team mensFaber
EVENEPOEL Remco
ROGLIC Primoz
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
GEOGHEGAN HART Tao
VENDRAME Andrea
GABBURO Davide
HEALY Ben
BONIFAZIO Niccolo
DEKKER David
Team JapieJapo
EVENEPOEL Remco
ROGLIC Primoz
ALBANESE Vincenzo
GROVES Kaden
KÄMNA Lennard
GAVIRIA RENDON Fernando
HAIG Jack
GEOGHEGAN HART Tao
VENDRAME Andrea
RUBIO REYES Einer Augusto
HEALY Ben
DEKKER David
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.