Nieuw forum op komst: Wat wil jij?

« 1 2 3
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Het is tijd voor een nieuw forum. En eerlijk gezegd is het dat al een tijdje. Onze developers zijn al druk bezig om het forum vanaf de grond af opnieuw op te bouwen.

Inmiddels zijn we aanbeland bij het vraag hoe het moet werken, welke functionaliteiten een prioriteit zijn. Die vraag wil ik ook bij jullie, de forumleden neerleggen.

Wat zijn je grootste ergernissen aan het huidige forum? En welke functionaliteiten moeten worden toegevoegd? Ik hoor het graag. Deel je feedback in dit topic, dan kan iedereen meelezen.

Samen met de developers zal ik de feedback doornemen. In dit topic zal ik updates geven over de voortgang.

lo squalo dello Stretto

Foto's kunnen toevoegen. Zie "Cycling Forum"; mooi om te zien hoe mensen daar berichten kunnen maken met foto's/routeprofielen/...

Whyze Katje

Ermm ik zou eerder de vraag stellen is er een forum nodig? Gediscussieerd over wielrennen wordt er nauwelijks op dit forum, het bestaat voor 95% uit posts over wielerspelletjes....... Mijn antwoord op die vraag zou dus zijn nee, steek tijd en geld in het verbeteren van de site (bijvoorbeeld een site die zich aanpast aan het device in plaats van met vaste frames te werken, dat is toch niet meer van deze tijd), meer achtergrond artikelen en analyse (echte journalistiek met andere woorden!) en aan meer moderatie op de chat en de reacties. En misschien nog een suggestie: start pas met een chat als een wielerwedstrijd gevold kan worden in plaats van uren van te voren, dat zou een hele hoop overbodige chit-chat voorkomen. Tenzij wielerflits graag een 'oude ****** kroeg wil zijn' natuurlijk. (disclaimer: oude heeft hier niets te maken met leeftijd ;-) )

Laatst gewijzigd
Arry1338

Whyze Katje, je kunt het ook omdraaien. Misschien is de reden dat er alleen spelletjes op staan omdat een discussie niet lekker gevoerd kan worden?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Verder denk ik dat een nieuw forum met meer mogelijkheden het meer populair maakt. Als je discussies kan voeren aan de hand van bv filmpjes of foto's die je kan plaatsen zou ik dat een meerwaarde vinden. En wat is er mis met spelletjes, veel leden halen daar veel plezier uit. Dat dit niet aan jou is besteed kan best maar daarom zijn er nog wel anderen die daar wel een meerwaarde inzien.

Poeksel

En welke functionaliteiten moeten worden toegevoegd?

Een quote-knop (en dat er dan ook staat wie je quoot).

Laatst gewijzigd
pirazzi

Dat ik deze avatar kan behouden, spelletjes zijn geen probleem en dat je bij die spelletjes ook DM (of PB ) kan gebruiken ipv e-mail.

Laatst gewijzigd
nasibal

Aantal punten:

Een gemakkelijke manier om topics en posts terug te vinden

Het toevoegen van afbeeldingen

Je kan nu al met codes zoals bijvoorbeeld en

je tekst formatten. Maar dan moet je dat wel weten. Een editor die hierbij helpt zou erg welkom zijn voor vele gebruikers denk ik.

Een goede moderatie is op een forum van levensbelang. Denk dus niet alleen aan de functionaliteiten aan de voorkant, maar zorg dat ook aan de achterkant het beheer zo toegankelijk mogelijk is.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

De functionaliteit dat nieuwe berichten sinds het laatste bezoek worden aangegeven.

josemanuelfuente

Foto's toevoegen vind ik ok

jefgodfather

als organisator van een aantal spelletjes heb ik zeker een wenslijstje
*) het inlogprobleem dat moet worden opgelost op het nieuwe forum !!
*) een editor voor de opmaak voor bold, italic, tekst in kleuren ..... zodat je geen codes zoals moet gebruiken
*) het kunnen toevoegen van een excel bestand in een post zodat ik die google-drive bestandjes niet meer moet gebruiken want daar ben ik absoluut geen fan van.
*) als ik uit een Excel bestand een aantal kolommen kopieer om de uitslag te posten dat hij de opmaak van die Excel mee overneemt en alles netjes in die kolommen laat staat zodat ik een netjes en propere uitslag kan posten
*) op een makkelijke manier zien op welke topics is gepost sinds je laatste bezoek
*) werkende PB's, al geloof ik dat het nu opgelost is ?
*) op een makkelijke manier een avatar toevoegen.

Maillot à Pois

De mogelijkheid om notificaties in te stellen, bijvoorbeeld als iemand op je reageert of je quote. Idealiter zou dat ook voor reacties onder artikels moeten werken.

Verder haalt jefgodfather hierboven een aantal zeer relevante punten aan

Laatst gewijzigd
jefgodfather

en eigenlijk moeten jullie het warm water niet opnieuw uitvinden, er bestaan genoeg werkende platformen waar je zo een forum kan openen.
ikzelf ben ook lid en moderator van een forum. Neem eens een kijkje op https://www.tapatalk.com/groups/megabike/
daar werkt alles perfect

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

*) werkende PB’s, al geloof ik dat het nu opgelost is ?
Klopt, dit is inmiddels verholpen. Mocht iemand er toch problemen mee ervaren, laat het ons weten (bijvoorbeeld op [email protected])

Oude Indianentruc

duimpjes

Limal

Voor mij zijn al die suggesties goed, behalve dat van de duimpjes. Het fijne aan het huidige forum is dat het (anti-)fanboyisme hier veel minder een probleem is dan onder de nieuwsberichten. (Zeker bij de spelletjes - mijn hoofdreden om nog naar WF te komen.) Als je ook hier het duimpjessysteem introduceert zal dat enkel de gepolariseerde plus/min-drukkers aantrekken. In een forum moeten meningen uitgesproken worden, niet anoniem verstopt achter een duimpje!

rbc1912

GEEN infantiele duimpjes inderdaad.
En dat 'inlogprobleem' hè

VincentK

Duimpje niets mis mee als in “daar ben ik het mee eens”. Je moet dan wel kunnen zien van wie de duimpjes zijn. Duimpjes naar beneden voegen niets toe en moet je op het forum niet willen.

Romāns Vainšteins

Ik zie niet dit als het forum maar de reacties onder de nieuwsberichten. Dit is gewoon wat niche geneuzel voor zij die het leuk vinden om mooie verhaaltjes te schrijven en leuke spelletjes te organiseren.

Vroeger op de prik was er geen nieuws sectie maar kwamen deelnemers zelf met topics. Dat deed ik graag. Op dit forum werkt dat nauwelijks maar als je het gebruiksvriendelijk invoert heb je binnen nog time wel het forum hier. Maar dat zullen jullie zelf niet willen.

pirazzi

Een wens voor het nieuwe forum is dat je niet de melding "pagina niet gevonden" krijgt als je een post gewijzigd hebt.

Sies

Wat ik ook wel prettig zou vinden is dat je 'real time' kan zien als er een nieuw artikel geplaatst is in het overzicht. Nu is het vaak dat er 1x per kwartier ongeveer ververst wordt (ook met F5 ververst ie niet) maar als je het topic zelf aanklikt zie je dat er wel degelijk nieuwe berichten geplaatst zijn.

Cornelius

Het zou heel erg prettig zijn als er een preview mogelijk zou zijn (i.p.v. meteen verzenden en dan eventueel bewerken).

Gebruik van Markdown i.p.v. BB-codes. Markdown is eenvoudig te gebruiken voor vet/cursief/links/afbeeldingen/e.d., maar biedt ook meer ingewikkelde mogelijkheden zoals lijsten en tabellen. Indien gewenst zijn er editors beschikbaar die een groot deel van de Markdown syntaxis via de muis toegankelijk maken.

Duimpje omhoog is prima; beter dan "+1" reacties. Duimpje omlaag is in een discussieforum onnodig en zelfs ongewenst.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Dank voor alle feedback. Ik lees een heel aantal goed suggesties die nog niet op ons wensenlijstje stonden, zoals de mogelijkheid om een preview van je post te bekijken. Mag eigenlijk niet ontbreken. Ik ga alles verzamelen en de oogst doorzetten naar onze developer.

Ik zal in dit topic delen welke features we daadwerkelijk gaan bouwen.

Paar zaken die al zeker zijn:
- Rich Text editor (dikgedrukt, cursief, onderstrepen etc.)
- Afbeelding upload
- Avatar instellen
- Bericht quoten

Meer wensen? Kom maar door!

xistnc

Zou heel fijn zijn om bepaalde accounts te kunnen negeren. Denk dan aan overduidelijke trollen en wappies, multi-accounters en vastzittende grammofoonplaten. Meteen een goede kans om uit te proberen of dat voor het nieuwsdeel van WF ook zou kunnen werken.

Klootje Kriekeljon

Zou graag zien dat als je kiest voor chronologische volgorde, je ook kiest voor het niet weergeven van de uitslag/tussenstand van de duimpjes.

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.