Het is tijd voor een nieuw forum. En eerlijk gezegd is het dat al een tijdje. Onze developers zijn al druk bezig om het forum vanaf de grond af opnieuw op te bouwen.
Inmiddels zijn we aanbeland bij het vraag hoe het moet werken, welke functionaliteiten een prioriteit zijn. Die vraag wil ik ook bij jullie, de forumleden neerleggen.
Wat zijn je grootste ergernissen aan het huidige forum? En welke functionaliteiten moeten worden toegevoegd? Ik hoor het graag. Deel je feedback in dit topic, dan kan iedereen meelezen.
Samen met de developers zal ik de feedback doornemen. In dit topic zal ik updates geven over de voortgang.
Ermm ik zou eerder de vraag stellen is er een forum nodig? Gediscussieerd over wielrennen wordt er nauwelijks op dit forum, het bestaat voor 95% uit posts over wielerspelletjes....... Mijn antwoord op die vraag zou dus zijn nee, steek tijd en geld in het verbeteren van de site (bijvoorbeeld een site die zich aanpast aan het device in plaats van met vaste frames te werken, dat is toch niet meer van deze tijd), meer achtergrond artikelen en analyse (echte journalistiek met andere woorden!) en aan meer moderatie op de chat en de reacties. En misschien nog een suggestie: start pas met een chat als een wielerwedstrijd gevold kan worden in plaats van uren van te voren, dat zou een hele hoop overbodige chit-chat voorkomen. Tenzij wielerflits graag een 'oude ****** kroeg wil zijn' natuurlijk. (disclaimer: oude heeft hier niets te maken met leeftijd ;-) )
Verder denk ik dat een nieuw forum met meer mogelijkheden het meer populair maakt. Als je discussies kan voeren aan de hand van bv filmpjes of foto's die je kan plaatsen zou ik dat een meerwaarde vinden. En wat is er mis met spelletjes, veel leden halen daar veel plezier uit. Dat dit niet aan jou is besteed kan best maar daarom zijn er nog wel anderen die daar wel een meerwaarde inzien.
Aantal punten:
Een gemakkelijke manier om topics en posts terug te vinden
Het toevoegen van afbeeldingen
Je kan nu al met codes zoals bijvoorbeeld en
je tekst formatten. Maar dan moet je dat wel weten. Een editor die hierbij helpt zou erg welkom zijn voor vele gebruikers denk ik.Een goede moderatie is op een forum van levensbelang. Denk dus niet alleen aan de functionaliteiten aan de voorkant, maar zorg dat ook aan de achterkant het beheer zo toegankelijk mogelijk is.
als organisator van een aantal spelletjes heb ik zeker een wenslijstje
*) het inlogprobleem dat moet worden opgelost op het nieuwe forum !!
*) een editor voor de opmaak voor bold, italic, tekst in kleuren ..... zodat je geen codes zoals moet gebruiken
*) het kunnen toevoegen van een excel bestand in een post zodat ik die google-drive bestandjes niet meer moet gebruiken want daar ben ik absoluut geen fan van.
*) als ik uit een Excel bestand een aantal kolommen kopieer om de uitslag te posten dat hij de opmaak van die Excel mee overneemt en alles netjes in die kolommen laat staat zodat ik een netjes en propere uitslag kan posten
*) op een makkelijke manier zien op welke topics is gepost sinds je laatste bezoek
*) werkende PB's, al geloof ik dat het nu opgelost is ?
*) op een makkelijke manier een avatar toevoegen.
Voor mij zijn al die suggesties goed, behalve dat van de duimpjes. Het fijne aan het huidige forum is dat het (anti-)fanboyisme hier veel minder een probleem is dan onder de nieuwsberichten. (Zeker bij de spelletjes - mijn hoofdreden om nog naar WF te komen.) Als je ook hier het duimpjessysteem introduceert zal dat enkel de gepolariseerde plus/min-drukkers aantrekken. In een forum moeten meningen uitgesproken worden, niet anoniem verstopt achter een duimpje!
Ik zie niet dit als het forum maar de reacties onder de nieuwsberichten. Dit is gewoon wat niche geneuzel voor zij die het leuk vinden om mooie verhaaltjes te schrijven en leuke spelletjes te organiseren.
Vroeger op de prik was er geen nieuws sectie maar kwamen deelnemers zelf met topics. Dat deed ik graag. Op dit forum werkt dat nauwelijks maar als je het gebruiksvriendelijk invoert heb je binnen nog time wel het forum hier. Maar dat zullen jullie zelf niet willen.
Wat ik ook wel prettig zou vinden is dat je 'real time' kan zien als er een nieuw artikel geplaatst is in het overzicht. Nu is het vaak dat er 1x per kwartier ongeveer ververst wordt (ook met F5 ververst ie niet) maar als je het topic zelf aanklikt zie je dat er wel degelijk nieuwe berichten geplaatst zijn.
Het zou heel erg prettig zijn als er een preview mogelijk zou zijn (i.p.v. meteen verzenden en dan eventueel bewerken).
Gebruik van Markdown i.p.v. BB-codes. Markdown is eenvoudig te gebruiken voor vet/cursief/links/afbeeldingen/e.d., maar biedt ook meer ingewikkelde mogelijkheden zoals lijsten en tabellen. Indien gewenst zijn er editors beschikbaar die een groot deel van de Markdown syntaxis via de muis toegankelijk maken.
Duimpje omhoog is prima; beter dan "+1" reacties. Duimpje omlaag is in een discussieforum onnodig en zelfs ongewenst.
Dank voor alle feedback. Ik lees een heel aantal goed suggesties die nog niet op ons wensenlijstje stonden, zoals de mogelijkheid om een preview van je post te bekijken. Mag eigenlijk niet ontbreken. Ik ga alles verzamelen en de oogst doorzetten naar onze developer.
Ik zal in dit topic delen welke features we daadwerkelijk gaan bouwen.
Paar zaken die al zeker zijn:
- Rich Text editor (dikgedrukt, cursief, onderstrepen etc.)
- Afbeelding upload
- Bericht quoten
Meer wensen? Kom maar door!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.