Pro Cycling Manager 2015

1 2 ... 11 12 13 14
Klootje Kriekeljon

Je was opeens weg, ik ga ook weer even iets anders doen.

Timocycling

Ja had andere dingen te doen, sorry. Maar we hebben toch een dik uur gespeeld geloof ik :).

123poetertjes

Vanavond een nieuwe sessie? Ik ben de hele avond beschikbaar :)

Timocycling

Ik heb ook niks te doen :).

Klootje Kriekeljon

Mijn selectie is op strafkamp vanwege de blammage van gisteren.

Timocycling

Niet jouw schuld, ben ervaren PCM speler :P.

Klootje Kriekeljon

Toch nog maar ff oefenen dan ;)

Ik ben online.

jerteg

Ik kan nu ook

Edit: fuck, toch niet haha. Wordt gedwongen de laptop uit te zetten. Bah.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

K ben online, voor wie het leest.

123poetertjes

Ik kan nog wel snel een potje doen voordat mijn trein gaat. :)

Klootje Kriekeljon

kewl.. maak ik een wedstrijd aan WW wielerflits

even opnieuw opstarten

Laatst gewijzigd
Mark

ik ben online nu :) (Mark1987) voor wie durft :P

fvtende

Ik heb hem pas op steam gekocht (was dikke korting). Maar hoe werkt het nu met de training en scouting. Dat is wel aardig aangepast geloof ik. Klopt het dat trainers geen specialiteiten meer hebben?

De 'manual' is nogal summier helaas.

Mark

Met training is simpeler geworden, kies de juiste manier van trainen (traditioneel, modern, ground-breaking), de reputatie van de trainer en de relatie van de trainer met een specifieke renner bepaalt het resultaat. Scouting vind ik een beetje vaag, je kan beter naar stats kijken dan wat je scout zegt.

Wat vinden jullie van het idee om een wielerflits team toe te voegen aan de database? Het idee is niet om een zeer sterk team te creëren, maar een allround, dat net onder de top zit. Beetje van het niveau Orica-Greenedge. Het liefst met veel leeftijdverschil.

Raafje

Kan iemand mij helpen ik was bezig met de database editor en ik wou wat bij Teams doen maar toen heb ik per ongeluk de shirt van bmc weg gedaan of veranderd en als ik weer de goeie shirts wil doen zegt ie dat het niet kan omdat: De sleutel 0 bestaat niet in DYN_sponsor
En als ik op Editeren klik dan staat er: De waarde 44 bestaat niet in DYN _sponsor_fkIDsponsor
Zou iemand me hier mee kunnen helpen

Mark

'@Raafje

Het makkelijkste is terug gaan naar een oudere versie. Of de regel kopiëren van BMC uit een oudere (niet corrupte) database, naar de nieuwe database, zodat het probleem verholpen is. Welke editor gebruik je, dit kan soms ook problemen geven...

Mark

Een tijdje terug had ik een tutorial geschreven hoe je die be a pro carriere kan starten met een bestaande renner, deze was redelijk lang en ik heb een simpelere manier ontdekt. Het kost je ongeveer 5 minuten nu.

Dat gaat als volgt:
1. Start een be a pro carriere met een willekeurige renner, onthou zijn naam en team.
2. Klik terug op home (je bent nu uit je net aan gemaakte spel), je kan bij load nu de naam van je ‘be a pro’ carriere zien, onthou deze naam (Pro Cyclists_x.cdb.
3. Open de pcm editor (Ik gebruik PCM Fast Editor te downloaden via PCMdaily.com) en open de database (deze is te vinden Mijn Documenten – Pro Cycling Manager 2015 – Cloud – [je username] )

4. Klik op de tab ‘Cyclists’
5. Zoek je aangemaakte renner op (bij mij stond deze helemaal onderaan de lijst) en delete de gehele regel.
6. Bepaal welke renner je wilt spelen, zoek hem op in de lijst en noteer zijn ID.
7. Optioneel: Verander het potentieel van je renner naar ‘6’, ‘7’ of ‘8’.
8. Optioneel: Verander Age Decline naar ‘0’.
9. Optioneel: Verander zijn favoriete weer en/of temperatuur.
10. Optioneel: Verander (de limieten van) zijn stats.

11. Open de tab ‘Teams’ en zoek het ID op van het team van je renner.

12. Open de tab ‘GAM_user’.
13. Verander fkIDteam_dublicate in het onder 11. opgezochte ID. (Dit is het team waar je gekozen renner voor rijdt)
14. Verander Cyclist in de naam van je renner (Voor andere editors moet je waarschijnlijk je renners ID hier invullen).
15. Verander fkIDteam_national_dublicate naar de nationaliteit van je renner.

16. Open de tab ‘GAM_career_data’.
17. Verander PROPOINTS naar ‘500’. (Dit zijn het aantal punten dat je kunt besteden dit seizoen voor het bepalen van je programma).

18. Open de tab 'GAM_config'. (Dit is het cruciale gedeelte, dat alle handmatige dingen overslaat en door het spel zelf laat doen)
19. Verander date van '1-1-2015' naar '31-12-2014'. Aangezien de fitness, progressie en kalender in de nacht van 31 december naar 1 januari wordt gegenereerd door het spel, hoe je deze niet handmatig aan te passen.

20. Sla de aangepaste database op en wacht tot hij klaar is met opslaan.
21. Zodra hij klaar is met opslaan laad dan je net aangepaste spel in PCM.

Laatst gewijzigd
Raafje

'@mark
Gewoon de db editor bij het pcm menu voor als je het spel wil opstarten

123poetertjes

'@Raafje
Die editor is ruk en is ook niet meer gemaakt voor alle opties van 2015 (o.a. jeugdteams, eugdkoersen etc.). Ik heb hem in ieder geval niet kunnen gebruiken zonder het spel te laten crashen. Ik gebruik nu Lachis. Staan best wel veel dingetjes in, maar wordt al snel erg overzichtelijk.

Mark

Ik gebruik Lachis Excel macro's alleen werkt die niet met Be a pro, voor de gewone carriere werkt hij wel. Hij heeft ook een non-excel editor gemaakt voor 2015, ik neem aan dat je die gebruikt 123poetertjes. Echter begreep ik dat die editor nog niet goed werkte voor Be a pro editing.
De Fast Editor werkt bij mij het beste, ondanks dat het oude editor is (hij laat gewoon alles in).

Raafje

'@12 3 poetertjes
Bij mij werkte die wel goed want ik kon de stats van alle renners aanpassen en zo maar bij de teams ging heb fout
Maa r ik kon verder gewoon alle stats van de renners aanpassen

Raafje

Mar kun die lanchis vinden dan?

Raafje

Gebruikt niemand op dit forum dan de gewone database editor van het pcm menu dan?

Mark

Link naar de laatste versie van de Lachis Editor (v26.7):
http://lachi.mygamesonline.org/LachisEditor/LachisEditor_v26.7z

De Excel editor die ik gebruik is te vinden via PCM daily bij de download page van PCM12: Excel Editor V6

De Fast Editor is hier te vinden:
www.pcmfasteditor.com/

Ik denk dat niemand de standaard editor gebruikt, ook Cyanide niet (want die editor is onwerkbaar :P).

Raafje

'@mark
Oke, bedankt

1 2 ... 11 12 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.