Pro Cycling Manager 2015

1 2 ... 11 12 13 14 »
LutsenkoFan

Misschien kun je die uit 2013 pakken.. de etappe dan.. Ik weet niet hoe het werkt. Ik kan dus ook geen uitleg geven.

Raafje

weet iemand wat de hardware cursoris bij het laden van een koers is waarvoor is dat?

RainbowJersey

Nee, zegt me niks..

Joachim

Ik speel momenteel PCM 2008 en heb de datum van vandaag bereikt: 6 februari 2016! Nog nooit geraakte ik zo ver met PCM, meestal crashte het wel een keer of begon ik met de volgende editie van het spel tegen dat ik enkele jaren gevorderd was. Misschien is het wel leuk om te zien wie in mijn spel de toppers zijn op dit moment en in welke mate dat klopt met de werkelijkheid. :) Daarom post ik hier voor de nieuwsgierigen de beste renners in de belangrijkste eigenschappen:

Klimmers:
Ricco 82
Contador 81
Mollema 81 *
A. Schleck 81 *
Soler 80
Tulleson 80
Anton 80
Gutiérrez Moreno 80
Gerdemann 80
Heinke 80

Heuvels:
Ricco 83
Dekker 83
A. Schleck 80 *
Gesink 80
Cobo Acebo 80
P. Velits 80
Gilbert 80
Kreuziger 79
C.A. Sorensen 79 *
Spilak 79

Tijdrijden:
Cancellara 83 *
Dekker 81
Kreuziger 80
Gerdemann 80
Boasson Hagen 80
Devolder 79
Tulleson 79
Preuße 79
Rosseler 79
Lövkvist

Kasseien:
Cancellara 83 *
Devolder 81
Pozzato 81
Burghardt 81
Gilbert 81
Maaskant 80
Van Avermaet 80 *
Gusev 79
Nuyens 79
Derypapa 79

Sprinten:
Cavendish 84
Weylandt 82
Bennati 82 *
D. Wyss 81
Ciolek 81
Napolitano 81
R. Feillu 80
JJ Haedo 80 *
Goss 80 *
Gatto 80

* in mijn ploeg, ik speel met CSC.

De meeste namen behoeven geen uitleg denk ik, al zijn er weinig die (nog) echt bij de beste tien ter wereld horen in die bepaalde specialiteit. En dat om heel uiteenlopende redenen. Gutierrez, Preuße en Derypapa komen uit de beloften, die bestaan dus niet echt. Tolleson en Heinke zijn wel interessant. Tolleson (in het spel Tulleson, vanwege geen licentie wellicht) ken ik niet, maar werd blijkbaar ooit de nieuwe Armstrong genoemd. (Zie Wikipedia) Door een aanrijding met een auto hebben we nooit geweten wat echt zijn potentieel was. Volgens Pro Cycling Manager was dat dus heel groot. Sasha Heinke is een nog vreemdere eend in de bijt. Nadat ik hem niet vond in de databases van CQ-Ranking en Procyclingstats twijfelde ik aan zijn bestaan, maar via Google kwam ik wel een blog van een renner met de naam Sasha Heinke. Hij reed in 2008 bij Team Ergomo. Dat is (of was) een volstrekt onbekend Duits team met vooral mountainbikers dat om een of andere reden in minstens 1 uitgave van Pro Cycling Manager verschenen is.

En dan, wie ontbreekt er zoal? Valverde had natuurlijk ook heel hoge klim- en heuvelstats maar is gestopt. Nibali is niet meer dan een subtopper geworden (77KL, 77HL, 76TT). Tony Martin heeft met 78TT ook wat weinig. Dat is nog altijd wel beter dan Froome die het met 74TT en zelfs maar amper 66KL moet doen. Boonen's stats zijn al gedaald zodat hij net niet meer tot de beste 10 kasseirenners en spurters van het spel behoort. Best realistisch misschien. Bij de spurters missen we onder meer Greipel (78). Degenkolb (71) en Kittel (67) hadden tot 2008 blijkbaar nog maar weinig van hun sprinttalent laten zien, want zijn geen topspurters geworden in het spel. Andere wereldtoppers als Sagan, Kristoff, Quintana, Aru, Kwiatkowski enz... zaten in 2008 uiteraard nog niet in de database.

Zo, hopelijk vonden jullie dit een interessant intermezzo. :D Als er nog mensen zijn die al jaren verder zitten in een spel (oud of nieuw) mogen die dat ook delen, ikzelf ben in elk geval wel benieuwd om te zien hoe goed de PCM-makers het talent van de renners kunnen inschatten!

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Joachim:
leuk om te lezen. wie wint er de Tour bij jou? een strijd tussen Ricco en Dekker?

woutie

Ik had ooit op pcm 2011 een carriere, en na 5 jaar waren de beste klimmers Elissonde en Dombrowski, beiden 83

1 2 ... 11 12 13 14 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.