CQ-Vuelta biedspel 2023

« 1 2 3 4 ... 10 11
Arry1338

Buenos dias caballeros!
Het super WK zit erop, dus dat betekent dat het CQ-Vueltaspel 23 weer staat te beginnen. Er zijn wederom enkele wijzigingen ten opzichte van het Tour 23 spel.

[U]Wijzigingen[/u]
1) De eerste wijziging is dat het budget ditmaal is verhoogd naar 6000 punten.
2) De teamgrootte gaat van 7 renners per ploeg naar 9.
3) De te behalen punten voor 50% van de rit in de kopgroep zitten is verlaagd naar 10.
4) Behaal je de meeste etappezeges? Dan behaal je vanaf nu óók een plekje in de volgende grote ronde! Dit kan van toepassing zijn op meerdere deelnemers.
5) Er verandert vanalles in de manier waarop je punten haalt voor de verschillende klassementen. Zie 'puntentelling' en stel gerust vragen als reactie! Ik sta open voor discussie, maar het concept zal zo wel blijven staan.

Speluitleg
Alle 24 deelnemers krijgen 6000 punten budget. Met deze portefeuille bied je op de renners die deelnemen aan de Vuelta a Espana 2023. Op de website ‘https://cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp’ vind je de renners en hun waardes.
Let op dat je de cq-ranking van 2022 selecteert!(Die waarbij Pogacar het duurst is met 3398 punten).
Elke individuele renner kan in maximaal twee teams worden opgenomen. Dit betekent dat de twee deelnemers met het hoogste bod voor een renner deze renner in hun team krijgen. Zo wordt er over een aantal rondes geboden totdat ofwel alle deelnemers hun team hebben gevuld óf het budget is opgemaakt.

Meedoen!?
Sta je niet op de voorlopige deelnemerslijst hieronder en wil je wél meedoen? Meld je dan in een reactie aan en zorg ervoor dat je vóór 21 augustus 22:00 je eerst bod hebt opgestuurd naar het volgende mailadres: ‘[email protected]’.

[U]Plaatsing Giro '24 editie[/u]
Voor de eerste 4 reserves die een bod insturen voor 21 augustus maar niet alsnog kunnen deelnemen, is een plekje gereserveerd voor de Giro ’24. Daarnaast krijgt de top 10 van dit Vueltaspel, de winnaar(s) van de meeste etappezeges én Thomberg als winnaar van de Giro '23 een plek in de volgende Giro editie.

Dus, aanmelden loont voor deelname op de lange termijn! Doet Thomberg deze Vuelta editie mee en haalt hij de top 10, dan komt plek 11 niet in zijn plek, maar opent dat een extra plek voor deelnemers die op tijd zijn voor het Giro '24 spel. Ook doe ik als organisator altijd mee.

Let op de volgende regels:
– Een team is vol wanneer het uit 9 renners bestaat.
– Je mag niet minder bieden voor een renner dan zijn aantal punten op de CQ-ranking. Doe je dit toch, dan is je bod op deze renner ongeldig.
- Wanneer er in totaal meer punten zijn geboden dan je tot je beschikking hebt is je gehele bod ongeldig.
– Bij een gelijk bod wint de speler die het mailtje het eerst heeft verstuurd.
– Heb je een renner gekocht die toch niet start? Dan krijg je het gespendeerde budget op de niet startende renner terug en mag je nog eens bieden op de nog overgebleven renners. Dit is enkel in het geval dat de definitieve selectie van het team is doorgegeven of aangepast op PCS en je renner hierop dus ontbreekt. Of nadat de selectie is doorgegeven maar een renner zeker niet zal starten door een duidelijk bericht van ziekte, blessure of iets vergelijkbaars. PCS is leidend, maar overleg en een nieuw bod met onderbouwing is mogelijk!
– Je mag niet op méér renners bieden dan dat er vrije plaatsen zijn in je team, al ben je niet verplicht om op dit aantal renners te bieden. (Ofwel, je mag ook op 3 renners bieden als je nog 4 plekken tot je beschikking hebt)
– Op procyclingstats.com vind je de meeste up-to-date deelnemerslijst.
– Bij een gelijke score wint de speler met de meeste etappezeges. Is ook dit gelijk? Dan wint de speler met de meeste tweede plekken. Dit gaat zo door totdat er een verschil is.

Puntentelling:
De top 20 krijgt punten per etappeuitslag én voor de einduitslagen in het algemeen- (6x), punten- (1x), jongeren- (2x), & bergklassement (1x) volgens de volgende verdeling:
50 – 44 – 40 – 36 – 32 – 30 – 28 – 26 – 24 – 22 – 20 – 18 – 16 – 14 – 12 – 10 – 8 – 6 – 4 – 2

Punten per etappe volgens de volgende verdeling:
Bergklassement: 4x het behaalde aantal bergpunten in de rit.
Punten klassement: 2x het behaalde aantal sprintpunten in de rit.
Ploegenklassement: 3 – 2 – 1 (punten voor élke nog actieve renner in de ploeg!)
Vluchters: 10 (punten bij aanwezigheid in de vlucht voor langer dan 50% van de etappe)

Biedrondes
Biedronde 1: voor maandag 21 augustus 22:00
Biedronde 2: voor dinsdag 22 augustus 22:00
Biedronde 3: voor woensdag 23 augustus 22:00
Biedronde 4: voor donderdag 24 augustus 22:00
Biedronde 5: voor vrijdag 25 augustus 22:00

Afronden biedfase
Eventuele open plekken in teams na de 5e biedronde worden om beurten opgevuld. Hierbij kiest de speler met het hoogste overgebleven budget eerst een renner, en zo gaat het verder tot elk team vol zit. Dit gaat per renner! Mocht je nog twee plekken hebben, dan zou je mogelijkerwijs slechts één renner kunnen kiezen in jouw beurt omdat je na het kopen van deze renner niet meer de speler bent met het hoogste budget. Je kunt uiteraard wél twee renners kopen als je een renner kiest die zo goedkoop is dat je nog steeds het team met het hoogste budget bent na je keuze.

Geplaatst voor de Giro '24
1. Vunky
2. Bonorrie
3. Kokkie1975
4. Jappe666
5. Bastaix

Erelijst
Tour 2021 – WIDMollema?
Vuelta 2021 – Sies
Giro 2022 – Mithrandir
Tour 2022 – Sies
Vuelta 2022 – Rabbiej
Giro 2023 - Thomberg
Tour 2023 - Guido Maltempi

Arry1338

Ab Normaal
1. Cian Uijtdebroeks
2. Edward Theuns
3. Matteo Sobrero
4. Lewis Askey
5. Cyril Barthe
6. David Gonzalez
7. Dylan van Baarle
[s]Thymen Arensman[/s] - Etappe 7
[s]David de la Cruz[/s] - Etappe 16

Ajvenema
1. Matias Govekar
2. Mikel Landa
3. Michael Storer
4. Marc Soler
5. Andrea Piccolo
6. Wout Poels
7. Elie Gesbert
8. Nico Denz
[s]Welay Hagos Berhe[/s] - Etappe 16

Arry1338
1. Enric Mas
2. Santiago Buitrago
3. Juan Sebastian Molano
4. Marijn van den Berg
5. Stef Cras
6. Pelayo Sanchez
[s]Thymen Arensman[/s] - Etappe 7
[s]Javier Romo[/s] - Etappe 10
[s]Rune Herregodts[/s] - Etappe 17

Bode80
1. Jonas Vingegaard
2. Aleksandr Vlasov
3. Wilco Kelderman
4. Sepp Kuss
5. Wout Poels
6. Egan Arley Bernal
7. Matevs Govekar
8. Kim Heiduk
9. Elie Gesbert

BrackenRidgeCycling
1. Juan Ayuso
2. Marc Soler
3. Hugo Page
5. Robert Gesink
6. Davide Cimolai
7. Maurice Ballerstedt
[s]Kobe Goossens[/s] - Etappe 5
[s]Ruben Guerreiro[/s] - Etappe 5
[s]Welay Hagos Berhe[/s] - Etappe 16

Erveedeeee
1. Remco Evenepoel
2. Atilla Valter
3. Rui Costa
4. Ben Zwiehoff
5. Lorenzo Germani
6. Francois Bidard
7. Eric Antonio Fagundez
[s]Lorenzo Milesi[/s] - Etappe 6
[s]Geoffrey Bouchard[/s] - Etappe 17

Guido Maltempi
1. Lenny Martinez
2. Cian Uijtdebroeks
3. Max Poole
4. Andrea Vendrame
5. Lewis Askey
6. Dries van Gestel
7. Antonio Tiberi
8. Jan Tratnik
[s]Kévin Vauquelin[/s] - Etappe 15

Hofsje
1. Geraint Thomas
2. Rui Oliveira
3. Abel Balderstone
4. Casper Pedersen
5. Hugh Carthy
6. Ivan Garcia Cortina
7. Dylan van Baarle
[s]Jay Vine[/s] - Etappe 6
[s]Robbe Ghys[/s] - Etappe 13

Ivo001
1. Geraint Thomas
2. Alberto Dainese
3. Oier Lazkano
4. Damiano Caruso
5. Sean Flynn
6. Matteo Sobrero
7. Samuele Battistella
[s]Andrea Bagioli[/s] - Etappe 6
[s]Pierre Latour[/s] - Etappe 8

Jefgodfather
1. Enric Mas
2. Jesus Herrada
3. Lennert van Eetvelt
4. Romain Bardet
5. Joe Dombrowski
6. Sylvain Moniquet
7. Rudy Molard
[s]Laurens de Plus[/s] - Etappe 1
[s]Orluis Aular[/s] - Etappe 13

King Kelly
1. Jetse Bol
2. Hugo Hofstetter
3. Dries van Gestel
4. Thomas de Gendt
5. Robert Gesink
6. Andreas Kron
7. Nico Denz
[s]Bryan Coquard[/s] - Etappe 5
[s]Lorenzo Milesi[/s] - Etappe 6

KJP
1. Romain Grégoire
2. Lennert van Eetvelt
3. Michael Storer
4. Felix Engelhardt
5. Samuel Watson
6. Paul Lapeira
7. Sergio Higuita
[s]Oscar Onley[/s] - Etappe 2
[s]David de la Cruz[/s] - Etappe 16

Limal
1. Primoz Roglic
2. Santiago Buitrago
3. Samuel Watson
4. Nicolas Prodhomme
5. Sean Quinn
6. Jonathan Klever Caicedo
7. Thomas de Gendt
[s]Filippo Zana[/s] - Etappe 5
[s]Eddie Dunbar[/s] - Etappe 5

Mithrandir
1. Remco Evenepoel
2. Eduardo Sepulveda
3. Sylvain Moniquet
4. Mattia Cattaneo
5. Jason Osborne
6. Abel Balderstone
7. Edward Theuns
8. Jonathan Castroviejo
[s]Orluis Aular[/s] - Etappe 13

Pier Tol
1. Juan Ayuso
2. Romain Grégoire
3. Felix Engelhardt
4. Max Poole
5. Christian Rodriguez
6. Casper Pedersen
7. Dorian Godon
8. Kenny Elissonde
[s]Oscar Onley[/s] - Etappe 2

Pirazzi
1. Atilla Valter
2. Finn Fisher-Black
3. Kim Heiduk
4. Filippo Ganna
5. Wilco Kelderman
6. Jan Tratnik
7. Nelson Oliveira
[s]Filippo Zana[/s] - Etappe 5
[s]Kévin Vauquelin[/s] - Etappe 15

Rabbiej
1. Juan Sebastian Molano
2. Oier Lazkano
3. Milan Menten
4. Einer Rubio
5. Sepp Kuss
6. Finn Fisher-Black
7. Sergio Higuita
8. Mattia Cattaneo
[s]Bryan Coquard[/s] - Etappe 5

Sammysosa
1. Kaden Groves
2. Lennard Kämna
3. Milan Menten
4. Hugo Hofstetter
5. Jesus Herrada
6. Emmanuel Buchmann
7. Jonas Koch
8. Stefan Bissegger
9. Andrea Piccolo

Sies
1. Romain Bardet
2. Mikel Landa
3. Antonio Tiberi
4. Jon Barrenetxea
5. Jan Maas
6. Juan Pedro López
7. Bauke Mollema
8. Jan Hirt
[s]Kobe Goossens[/s] - Etappe 5

Sjonge Jonge
1. Andrea Vendrame
2. Hugo Page
3. Joao Almeida
4. Stef Cras
5. Eric Antonio Fagundez
[s]Eddie Dunbar[/s] - Etappe 5
[s]Javier Romo[/s] - Etappe 10

SvenVDB
1. Jonas Vingegaard
2. Lenny Martinez
3. Cristian Rodriguez
4. Rui Costa
5. Paul Lapeira
6. Juan Pedro López
7. Jonas Koch
8. Dorian Godon
[S]Rein Taaramäe[/s] - Etappe 14

Vernis
1. Aleksandr Vlasov
2. Joao Almeida
3. Alberto Dainese
4. Jonathan Castroviejo
5. Einer Rubio
6. Samuele Battistella
[s]Laurens de Plus[/s] - Etappe 1
[s]Ruben Guerreiro[/s] - Etappe 5
[s]Jay Vine[/s] - Etappe 6

VincentK
1. Kaden Groves
2. Filippo Ganna
3. Egan Arley Bernal
4. Damiano Caruso
5. Ivan Garcia Cortina
6. Andreas Kron
7. Lennard Kämna
8. Bauke Mollema
[s]Andrea Bagioli[/s] - Etappe 6

Zwartebroekengeletrui
1. Primoz Roglic
2. Marijn van den Berg
3. Hugh Carthy
4. Jon Barrenetxea
5. Pelayo Sanchez
6. Jason Osborne
7. Sean Quinn
8. Cyril Barthe
[s]Geoffrey Bouchard[/s] - Etappe 17

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Ik meld me bij deze aan, eventueel bod mag naar mij Martijn.
Bedankt weer voor de organisatie, wordt oprecht zeer gewaardeerd!

hofsje

Ik zou wel een poging willen wagen (weer)

Sies

Ik doe graag mee!

Bode80

Ik ben weer bij!

SvenVDB

Ik bevestig mijn deelname.

Limal

Ik probeer het graag nog een keer!

ivo001

Bij deze bevestiging!

Ik zit tot begin september in Tokyo, dus een extra uitdaging met de 7 uur die ik voor loop, maar dat zou moeten lukken.

KJP

Als er nog plek is dan wil ik wel eens mee doen. :)

BrackenRidgeCycling

Ik wil ook graag weer mee doen, als er nog plek is

Mithrandir

Ik doe graag weer mee

Arry1338

Nog 3 beschikbare plekken!

Ik ga er vanuit dat iedereen die zich automatisch kwalificeert ook mee doet. Ik ga geen reminders sturen, dit is jullie eigen verantwoordelijkheid. Spelers die gekwalificeerd zijn en niet op tijd een bod sturen worden dan simpelweg vervangen door de reserves. Op deze manier maak je als reserve dus nog steeds kans om mee te doen. Het aantal reserves is zonder limiet, aangezien er altijd 4 man zich moeten kunnen plaatsen voor de Giro van 2024 vanaf de reservebank.

In het geval dat er richting 12 reserves gegaan wordt zal ik nadenken over een aanpassing waarbij er meer mensen mee kunnen doen, óf in een aparte 2e divisie zullen spelen.

pirazzi

Doe weer graag mee.

Onbekende gebruiker

Ben natuurlijk net buiten de top 10 gevallen in de Tour, mag ik dan wel reserve zijn? In dat geval ben ik graag reserve

King Kelly

Als er nog plek is doe ik graag weer mee! Alvast dank voor de organisatie. Vrgr King Kelly

VincentK

Leuk, ik doe mee!

Vunky

ALs er nog plek is doe ik graag mee.
Ah zo te zien 1e reserve...

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Zie ik nu goed dat je x10 punten krijgt voor het Algemeen eind klassement?

Bonorrie

Jammer te laat,
Als er nog een plekje vrij komt wil ik die wel innemen.
Zet me dus maar op de reservelijst

Laatst gewijzigd
Pier Tol

Ik bevestig mijn deelname. Top dat het weer georganiseerd wordt. Ga alvast eens puzzelen voor eerste bod

Ajvenema

Ha, ik probeer het graag nog eens:)
Wel een paar vraagjes over de (nieuwe) regels:

- is eindklassement nu ineens x10 van een etappepositie? Ik vond eerder de klassementen een beetje karig in vergelijking met etappes, maar dit voelt weer de andere kant op doorgeschoten. Ik zou zelf zo uit mn blote hoofd zeggen: Algemeen x2.5, berg, punten x2, jongeren x1 ofzo. Of gewoon alles behalve jongeren x2. Het moeilijke aan de opzet van het spel vind ik dat het lastig is om genoeg waardevolle renners te vinden voor je team, dus je wilt niet dat eigenlijk alleen de beste 5-7 klassementsrenners er toe doen, maar ook juist de lui in de punten en bergtrui. Jongeren overlapt iets teveel met ak om heel zwaar te laten wegen vind ik. Denk dat het leuk is voor dit spel om meerdere wegen naar Rome te hebben. (zo won volgens mij degene met Milan ook de giro, en niet degenen met roglic)

- Bergpunten zijn volgens mij 10, 5, 3, 2 in de verschillende categorieen. Als je dat x4 doet wordt het denk ik wel heftig. Deze punten zijn denk ik het leukst als vluchters ze pakken, want als een klassementsman de etappe wint plus 4x10 voor de bergpunten gaat het vrij hard.

- puntentrui is 50 pt bovenop een overwinning, das dan 2x50 +50=150 punten voor een sprintoverwinning. Ook behoorlijk sick.

-geen punten AK per etappe?

-de vluchtpunten vind ik wel leuk, want dat creeert weer een extra manier om punten te pakken met onpopulaire renners:)

- Al met al vind ik die punten voor berg en sprintpunten wel een leuk idee, maar ik ben bang dat ze het wat teveel winner-takes-all maken op deze manier.

Doe ermee wat je wilt:)

Sies

Als ik zo kijk naar de tekst, heb ik het vermoeden dat het een typefout is en dan het 1x is ipv 10x.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Ik snap de verwarring maar de renners krijgen nu geen punten per etappe meer voor hun stand in het algemeen klassement en het puntenklassement. Dat betekent dat je in de loop van het spel wél punten spaart met de renners die scoren in het punten en bergklassement, maar nog niet voor de renners in het algemeen en jongeren klassement.

Vervolgens krijgen de beste 20 renners in het klassement aan het eind 10x de waarde van een etappeoverwinning als beloning. Misschien is dat inderdaad iets te veel, maar het moet wel opwegen tegen de behaalde punten in de andere klassementen. Kiezen voor een klassementsman kan dan bij uitval ineens tegenvallend weinig opleveren, dus finishen in Madrid is belangrijk om hier ook werkelijk mee te scoren.

In het topic van het Tourspel heb ik het een en ander berekend, maar ik zie nu wel dat 10x naast de etappepunten misschien een beetje overdreven is. Ik vond bijvoorbeeld de 242 punten die Philipsen behaalde met zijn puntenklassement te weinig, hij bleef aan het eind van de Tour steken op 602 punten terwijl Pogacar boven de 1000 kwam. Dat vond ik niet in verhouding.

Ik heb het nog even bekeken en maak er 6x algemeen klassement en 2x jongerenklassement van. Punten en bergklassement aan het eind van het spel blijft 1x.

Vervolgens krijgen de renners dus punten voor de behaalde punten in het punten en bergklassement per etappe, en niet voor de stand in het algemeen en jongerenklassement. Heel veel punten, maar ik kan het niet anders verwoorden ;)

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Na een teleurstellende Tour zijn we terug in het land waar vorig jaar geschiedenis geschreven werd. Ik ga er alles aan doen om het kunststukje weer te herhalen.

« 1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.