CQ-Vuelta biedspel 2023

1 2 ... 8 9 10 11 »
Arry1338

Allereerst wil ik jullie allen bedanken voor het meespelen. Want zonder deelnemers geen spel! Ik hoop jullie terug te zien in de Giro, waarbij ik heb besloten dat het veranderen van de opzet voornamelijk hetzelfde blijft. Voornamelijk, want toch wil ik wél weer een kleine aanpassing maken.

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vonden, en als jullie tips of opmerkingen hebben dan lees ik dat graag en neem ik dat mee. Mijn doel in dit spel is om voor zoveel mogelijk spelers een interessant spel te creeren, waarbij je op verschillende manier mee kan dingen voor eindwinst. Wat dat betreft ben ik blij met de invloed van de berg, en puntentrui. Wel verwacht ik een verschil tussen de Vuelta (waarbij ook klassementsmannen vaak hoog staan in beide klassementen) en de andere twee grote rondes. Misschien dat ik daar nog even naar moet kijken of er een verschil gemaakt moet worden in de puntentelling voor iedere grote ronde.

Anyway. Bedankt! Nu door naar de uitslag!

Lange tijd stond VincentK aan de leiding, hij noemde het een mooie buffer voor de top 10. Die heeft hij ruimschoots behaald. Maar is de dominantie in het puntenklassement genoeg gebleken om ook het algemeen klassement te winnen?

Bode80 kwam door het hebben van 2 van de 3 sterke Jumbo mannen al snel op het voorplan. Maar, omdat de punten voor de klassementen aan het eind pas werden toegekend bleef hij lang (voor mij althans) in de luwte. Totdat hij daar plots een flinke overwinning behaalde op de Tourmalet. Maar Kuss ging er nog wel doorzakken.. toch?

Evenepoel deed dat wel, en toen zag Mithrandir zijn kansen op eindwinst slinken. Heel het klassement om zeep, zo'n 30 minuten in de min. Maar Evenepoel herzette zich en ging dan maar voor de bergtrui, én zoveel mogelijk ritzeges. Soms wat onstuiming behaalde hij een sloot aan punten op deze wijze. Daarnaast kwam hij door het grote tijdverlies van andere alsnog op plek 12 uit in het eindklassement. Zou dat dan toch kansen bieden?

Lang was het onduidelijk, maar misschien toch ook niet. Bode80 zag dat zelfs Kelderman op zijn fiets bleef zitten en Madrid haalde, en zo deden ook Kuss, Vingegaard en Vlasov dat. Genoeg om op de laatste dag (a la Roglic in de Giro) de eindwinst op te eisen. VincentK kwam een 350 punten tekort voor eindwinst, maar mag heel trots zijn op zijn prestatie. Mithrandir eindigt toch op gepaste afstand vanwege het gebrek aan klassementspunten op de laatste podiumplek.

Bode80, Gefeliciteerd! Je mag je naam bijschrijven op de erelijst. Hiermee verdien je niet alleen een plek voor de Giro van 24, maar als titelverdediger ook voor de Vuelta 24. Dus tot volgend jaar!

Eindklassement[/u]
1. Bode80 - 3851
2. VincentK - 3501
3. Mithrandir - 2957
4. Rabbiej - 2845
5. Ajvenema - 2555
6. Arry1338 - 2552
7. SvenVDB - 2417
8. Erveedeeee - 2390
9. BrackenRidgeCycling - 2287
10. Sammysosa - 2270
------------------------------------------------
11. Jefgodfather - 2168
12. Guido Maltempi - 2118
13. Zwartebroekengeletrui - 2028
14. Pier Tol - 2007
15. Vernis - 1896
16. Limal - 1880
17. Sies - 1800
18. Ab Normaal - 1683
19. King Kelly - 1565
20. Sjonge Jonge - 1410
21. Ivo001 - 1365
22. KJP - 1257
23. Pirazzi - 1155
24. Hofsje - 795

In de strijd voor de top 10 is de enige die een konijn mee had BrackenRidgeCycling. Op de valreep knikkert hij Jefgodfather uit de top 10 en verzekerd zich zo van een plek in de Giro van volgend jaar. Voor de rest wordt het (zo'n 2 weken voor de start) opletten op het forum!

Nogmaals bedankt! En tot volgend jaar!

Laatst gewijzigd
VincentK

'@Bode80 gefeliciteerd! Ik heb eerder vandaag nog eens goed naar jouw ploegje gekeken en zag de bui al hangen. Wd!

@Arry1338, bedankt weer voor al het rekenwerk, de organisatie en de verhalen bij uitslagen. Top gedaan.

Het zat met mijn ploeg niet tegen. Helaas was het niet gelukt om een goede klassementsman in te kopen, maar je kunt niet alles hebben.

Ik vond de week vooraf aan het spel de vorige keer de leukste week van het spel, maar met zes etappe-overwinningen vielen die 3 weken fietsen eigenlijk ook wel mee :). Echt een topspel, ook als ik volgende keer laatste wordt.

Tot in Italië!

Ab Normaal

Arry, enorm bedankt voor je organisatie. Teveel uitvallers hier dus er was hgeen houden aan. Goed begonnen maar na die uitvallers werd de vrije val ingezet.

jefgodfather

Bedankt Arry1338 voor de vlekkeloze organisatie
Proficiat Bode80 met de eindzege.

Een hele Vuelta in de top 10 gestaan en dan op de laatste dag de kwalificatie voor de Giro uit je handen zien glippen; best zuur eigenlijk

Arry1338

Hier ook nog het aantal behaalde punten per renner. Omdat Evenepoel in 2 klassementen hoog mee deed haalt hij ontzettend veel meer punten dan de rest. Verder vind ik de verdeling van de punten best goed reflecteren wat de prestaties in de ronde waren. Nietwaar?

Punten per renner[/u]
Evenepoel 1709
Kuss 1337
Vingegaard 1137
Roglic 1011
Groves 978
Ayuso 906
Soler 746
Kron 730
Mas 610
Bardet 588
Landa 545
Vlasov 532
Almeida 522
Buitrago 513
Ganna 506
Poels 505
Kämna 496
Uijtdebroeks 486
van den Berg M. 448
Storer 380
Caruso 379
Costa 378
van Eetvelt 378
Rubio 362
Molano 328
Martinez 314
Theuns 310
Garcia Cortina 302
Poole 300
Rodríguez Cr. 300
Dainese 298
Cattaneo 272
Cras 266
Sobrero 256
Vendrame 256
Fisher-Black 250
Hamilton C. 250
van Gestel 244
Tiberi 243
Page 236
Sanchez 235
Aular 230
Soupe 222
Herrada Je. 220
Grégoire 214
Askey 210
Gonzalez 204
Barrenetxea 190
Castroviejo 186
Ghebreigzabhier 184
Cimolai 170
Kelderman 167
Menten 166
Denz 164
Caicedo 162
Sepulveda 162
Barceló 160
Ourselin 152
Nicolau 148
Flynn 136
Oliveira R. 136
Fernandez 134
Hofstetter 130
López 130
de la Cruz 128
Valter 121
Thomas G. 114
Carthy 108
Gesink 103
Godon 102
Piccolo 102
Govekar 101
Prodhomme 100
Janssens 96
Lazkano 94
Planckaert 94
Romo 94
Oliveira N. 90
van Poppel B. 84
Vervaeke 84
Ballerstedt 78
Bagioli 74
Moniquet 74
Okamika 72
Buchmann 70
Ezquerra 66
Molard 66
Tratnik 65
Rochas 64
Bissegger 62
Pedersen C. 62
Mosca 60
van Baarle 59
Navarro 58
Zwiehoff 58
Diaz 56
Bernard 54
Engelhardt 54
Milesi 54
Cepeda Alv. 52
Davy 50
Le Berre 50
van den Berg J. 50
Maas 48
Vine 48
Watson 48
Bernal 46
Camargo 46
Koch 46
Herregodts 44
de Gendt 42
Drizners 36
Fagundez 36
Goossens 36
Owsian 36
Onley 35
Elissonde 34
Germani 34
Knox 34
Jousseaume 32
Novak 30
Sütterlin 29
Carvalho 28
Coquard 26
Gradek 25
Ries 24
Erviti 22
Bayer 20
Bol 20
Doubey 20
Vergaerde 20
Arcas 18
Gesbert 18
Barthe 16
Arensman 14
Balderstone 14
Johansen 14
Sanchez L.L. 12
Berhe 10
Herrada Jo. 10
Higuita 10
Hirt 10
Lapeira 10
Latour 10
Mollema 10
Schlegel 10
Touzé 10
Heiduk 8
Battistella 6
Gaze 6
Combaud 4
Quinn 4
Dombrowski 2
Felline 2
Guerreiro 2
Pronskiy 2
Zeits 2
Bidard 0
Bonnet 0
Bouchard 0
Cherel 0
de Plus 0
Dunbar 0
Fraile 0
Ghys 0
Grignard 0
Hepburn 0
Ledanois 0
Osborne 0
Petili 0
Scotson C. 0
Serry 0
Taaramäe 0
Vauquelin 0
Warbasse 0
Zana 0

BrackenRidgeCycling

Dankzij Soler en Ayuso toch nog in de top10 gekomen.

SvenVDB

Bedankt Arry voor al dat werk! Ik ben tevreden van mijn team, langzaam naar plekje 7 gestegen, wat goed is voor deelname aan de Giro.

Met het hebben van Vingegaard had ik misschien op net iets meer gehoopt. Ook Martinez was zeer goed van start gegaan, maar voor de rest waren het vooral net niet renners.

Proficiat Bode, met je overwinning!

pirazzi

👍Feli Bode80 en dankjewel Arry1338!

Guido Maltempi

Gefeliciteerd @Bode80! Mooie overwinning. En een eervolle vermelding voor @VincentK, die zonder klassementsmannen toch nog dicht in de buurt van de eindzege kwam.

Mijn team kwam helaas net te kort voor een top 10 klassering. Met Uijtdebroeks, Lenny M, Poole, Tiberi, Vendrame, vGestel en Askey had ik zeven renners in de categorie 'leuk om erbij te hebben', maar het ontbrak aan die ene uitschieter.

Dank voor de organisatie weer Arry. Ik vind de nieuwe opzet met daadwerkelijk behaalde punten voor berg- en puntentrui een positieve wijziging, dat zou ik zeker zo houden. Het punten-per-renner klassement ziet er ook prima uit, ik zie eigenlijk geen gekke uitschieters. Mijn enige kritiekpuntje zit hem in de eindpunten voor AK & wit, ik denk dat de onderlinge strijd leuker is wanneer die eindpunten niet zo'n doorslaggevende rol spelen. Maar volgens mij was dat ook de aanpassing waar je mee bezig bent. Op naar de Giro dus!

Onbekende gebruiker

Fenomenale organisatie @Arry1338 dank daarvoor. Hoe meer cijfers hoe meer beter wat mij betreft.

Ook gefeliciteerd aan @Bode80 uiteraard. Afgetekend en dominant, al was het minder zichtbaar. Ik ben blij met mijn top 10, de 2 dagoverwinningen en de 436 keer 2e. Hopelijk mogen we nog een paar jaar door, hier kom ik graag voor terug naar deze website.

Bode80

Dank voor de felicitaties!

Mijn team had ik na de 1e biedronde al voor een groot deel staan. Ik koos voor Vingegaard en Vlasov als mijn speerpunten omdat ik verwachtte daar minder concurrentie op te hebben en zo budget te kunnen besparen. Kelderman en Kuss wilde ik er bij hebben voor de ploegentijdrit en goede uitslagen in de bergritten. Dat Kuss het zo goed zou doen had ik natuurlijk niet verwacht. Poels was voor mij een zekerheid als aanvaller vanwege zijn goede vorm. Bernal was goedkoop en ook aantrekkelijk voor de ploegentijdrit. De overige renners waren opvulling en had ik geen hoge verwachting van.
1e ronde:
1. Jonas Vingegaard
2. Aleksandr Vlasov
3. Wilco Kelderman
4. Sepp Kuss
5. Wout Poels
6. Egan Arley Bernal
2e ronde ev.:
7. Matevs Govekar
8. Kim Heiduk
9. Elie Gesbert

@Arry: Veel dank voor de goede organisatie! Ik zou het wel interessant vinden om te zien wat de eindscores zouden zijn geweest met de oude telling. Is dat mogelijk?

Arry1338

'@bode80
Nee sorry dat gaat me echt heel veel werk opleveren :(

Ajvenema

Ik zou zweren dat ik hier al een keer gereageerd had, maar goed, ik heb sowieso vaak ruzie met dit forum:P
Maar alsnog dan bij deze: Bode gefeliciteerd, en Arry bedankt!
Had eigenlijk vantevoren geen top10 verwacht met m'n selectie, dus dit voelt wel als een fijne einduitslag voor me. De 'noodzaak' om top10 te halen zorgt er trouwens wel goed voor dat je ondanks dat je kansloos bent voor de overwinning toch wel zin blijft houden in het spel, dus dat systeem werkt imo erg goed. Als kleine kanttekening zou ik willen zeggen dat de nieuwe puntentelling leuk is, maar doordat de AK punten als enige achteraf komen heb ik zelf grote moeite om bij te houden wie van de spelers om me heen nog iets te goed hebben, of wie ik juist nog zou kunnen inhalen. Dat was trouwens in het oude systeem ook al wat, omdat het gewoon lastig is om alle teams uit je hoofd te kennen. Voor de transparantie van de ranglijst zou het wel echt mega zijn als we een manier kunnen verzinnen om de klassementspunten ook tijdens het spel al toe te kennen. (maar tegelijkertijd is dat wat lastig, omdat het hele idee van een klassement rijden natuurlijk ook is dat je de ronde uitrijdt)

Tot volgend jaar!

Arry1338

'@Ajvenema

Ik ben zinnes om volgend jaar in de Giro op de 1e rustdag 1x punten toe te kennen, op rustdag 2 dan 2x en bij afloop van de Giro 3 of 4 keer. Moet even inschatten wat het beste overeenkomt met de overige klassementen.

Arry1338

Voor de voorheen geinteresseerde in dit spel. Ik ben van plan voor de Giro van dit jaar het spel wederom te organiseren. Ongeveer 2 weken voor de start van de Giro zet ik het spel online. We zullen in de laatste week voor de Giro gaan bieden. De volgende spelers zijn zeker van een plekje. Danwel omdat ze de top 10 haalden, of als reserve geen plekje kregen in het vorige spel. We zullen wederom met 24 spelen. en de 5 eerste reserves die geen plekje bemachtigen in het spel zijn zeker van de Tour.

1. Bode80
2. VincentK
3. Mithrandir
4. Rabbiej
5. Ajvenema
6. Arry1338
7. SvenVDB
8. Erveedeeee
9. BrackenRidgeCycling
10. Sammysosa
11. Vunky
12. Bonorrie
13. Kokkie1975
14. Jappe666
15. Bastaix
16. Thomberg (Titelverdediger)

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Leuk dat je dit weer doet Arry

Vunky
Arry1338
#265
Voor de voorheen geinteresseerde in dit spel. Ik ben van plan voor de Giro van dit jaar het spel wed...

Top!

vernis

Ik doe graag mee

VincentK

Leuk dat je het weer organiseert! Forum wat minder gebruiksvriendelijk dan vroeger. Wen ik daar gelijk aan :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik wil ook wel graag meedoen

 

Limal

Hold your horses, Vernis en Rahim, nog enkele dagen geduld ;-)

"Ongeveer 2 weken voor de start van de Giro zet ik het spel online."

1 2 ... 8 9 10 11 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.