Afvalkoers Vuelta 2023 - Divisie 2

1 2 3 4 5 6
BrackenRidgeCycling

Met soler hoop ik wel door te gaan. Welterusten allemaal

Fins Els Collons

BRC ligt heerlijk op twee oortjes te maffen. Kamna kiezers wachten rustig af, bedenken al strategie voor na de rustdag…

Rabbiej

De uitslag heeft lang op zich laten wachten, de organisatie was dan ook wat afwezig de afgelopen dagen. Net zoals in de Vuelta dus eigenlijk. Ook daar heeft de organisatie in de eerste week de nodige steken laten vallen. Misschien laat de tweede week wat beter organisatorisch werk zien. Zowel in Spanje als hier op het forum.

Weinig kan ik vertellen over de etappe van gisteren, behalve de uitslag heb ik er namelijk weinig van meegekregen. Vanuit de ontsnapping wist Kämna toch weer een mooie etappezege op zijn naam bij te schrijven. In ons spel was het Meijers die er met de bloemen vandoor ging. Toch fijn zo'n ritzege vlak voor de rustdag. Onderin zagen we doordat de rit uit de vlucht werd beslist een strijd met weinig punten. Helemaal onderaan zien we daar Ecko. Geen vluchter in zijn team en met alleen Roglic en Vingegaard in de punten was het helaas niet voldoende.

Daarachter een strijd die beslist werd met een banddikte. Met 101 punten wist arjenzvob dankzij Evenepoel op plek 20 nog net Roel Reijnders voor te blijven. Roel had met Kuss, Roglic en Vingegaard wel een trio jumbo in zijn ploeg maar 100 punten was niet genoeg om door te gaan.

Uitslag
1 Meijers 990
2 ZwiebeLD 850
3 vernis 760
4 Fins Els Collons 710
5 Stijn Vastiau 710
6 Nijmos 650
7 Zwartebroekengeletrui 530
8 Sies 521
9 FrankSteenbergen 270
10 Coolietje 250
11 SvenVDB 240
12 Ezequiel 230
13 Bonorrie 230
14 Zeewolde 230
15 Wielervolger 200
16 BrackenRidgeCycling 181
17 HeldS 181
18 callmeal 160
19 Vunky 110
20 JapieJapo 110
21 Franky122 110
22 Chris85 110
23 Kokkie1975 110
24 Zwiebeln 110
25 arjenzvob 101
26 Roel Reijnders 100
27 Ecko 50

Afvallers:
Ecko
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
UIJTDEBROEKS Cian
RUBIO REYES Einer Augusto
VAN DEN BERG Marijn
GREGOIRE Romain
ENGELHARDT Felix

Roel Reijnders
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARUSO Damiano
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
MENTEN Milan
UIJTDEBROEKS Cian
KUSS Sepp
VAN DEN BERG Marijn

Meijers

Yes ik kan weer reageren op het forum (gelukkig mocht ik via een omweg alsnog meedoen :)). En kijk nu, een etappe-overwinning zo voor de rustdag terwijl het tot nu toe onderin aanklampen was

Overigens wel sneu voor de afvallers omdat ik 2x Almeida zie die gewoon als 9e over de aangepaste tijdmeting-streep kwam maar daarna blijkbaar de rest richting de finish heeft gelopen ofzo

En Rabbiej, jouw werk (en van Ab natuurlijk) wordt zeer gewaardeerd hier op het forum dus geen enkel excuus nodig als een uitslag iets later volgt!

Fins Els Collons

Even weetje tussendoor. We zijn begonnen met 63 verschillende gekozen renners. Na de eerste rustdag zijn er nog 43 verschillende gekozen renners over.

arjenzvob

Pfoeeeeeeeee ik hield m'n hart al vast. Dat ik door zo'n ^%&#%#$@etappe eruit zou vliegen.

Ecko

Ik vreesde al dat de ronde-organisatie me opnieuw zou flikken. En ja hoor :(
In de Tour moest volkomen onterecht Skjelmose gedeklasseerd worden, nu vindt men dat Almeida met de negende beste tijd niet negende maar 26ste werd. Te bizar. Inderdaad, wat Meijers zegt, erg sneu om er zo uit te vliegen. Maar goed, ik moet dit pijnlijke verlies maar weer een plekje zien te geven.
Rabbiej en Ab bedankt en de overblijvers meer succes en geluk!

Rabbiej

56 kilometer per uur, of om precies te zijn 55.986 kilometer per uur. Daarmee reed Ganna vandaag weer als een straaljager. Met die snelheid rijdt die zich bijna in het rijtje 10 snelste tijdritten ooit gereden. In dat rijtje staat hij zelf al 2 keer en hij leidt ook dat klassement, in de Giro van 2020 won hij de openingstijdrit over 15 kilometer in een snelheid van 58.830 kilometer per uur. Dat parcours was korter maar was ook grotendeels in dalende lijn. De rit van vandaag was echt indrukwekkend te noemen. Zelfs wereldkampioen Evenepoel kwam tekort om de rappe Italiaan voor te blijven.

Hoe snel waren de teams in de afvalkoers vandaag? Er werd in ieder geval niet bespaard op de tijdrit in het team van BrackenRidgeCycling. Na al 2 eerdere etappezeges voor de rustdag gaat hij na de rustdag rustig door met ritten binnenhalen. Hij is de enige met Marc Soler in zijn team en tot nog toe stelt die allesbehalve teleur. Achterin, want daar gaat het bij ons toch om, zagen we 2 teams die de tijdrit hadden gemist. Net daarboven zagen we de teams van Zwartebroekengeletrui, Coolietje en ZwiebeLD. Zij werden alle drie gered door de 17e plek van Mas en die houdt ze in leven.

We nemen vandaag afscheid van 2 van de goedkoopste teams in de race. Vunky selecteerde het allergoedkoopste team en hield ook nog een plek vrij in zijn team. Hij bespaarde blijkbaar toch net te veel want vandaag scoorde je er net te weinig mee. En de andere afvaller kon net weer posten op het forum en won notabene nog de etappe voor de rustdag. Van eerste naar laatste, het is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste zijn, maar Meijers het houdt voor jou helaas op.

Uitslag:
1 BrackenRidgeCycling 1.580
2 arjenzvob 1.421
3 vernis 1.201
4 Stijn Vastiau 1.181
5 Sies 1.170
6 HeldS 1.130
7 callmeal 1.111
8 Franky122 1.041
9 Nijmos 1.041
10 Zwiebeln 1.041
11 Fins Els Collons 1.041
12 JapieJapo 1.040
13 Chris85 1.040
14 Kokkie1975 1.040
15 Ezequiel 1.000
16 Bonorrie 1.000
17 Zeewolde 1.000
18 FrankSteenbergen 1.000
19 Wielervolger 951
20 SvenVDB 821
21 Zwartebroekengeletrui 751
22 Coolietje 751
23 ZwiebeLD 751
24 Vunky 721
25 Meijers 721

Afvallers:
Vunky
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
COQUARD Bryan
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
THEUNS Edward
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
VAN DEN BERG Marijn
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Meijers
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
CARTHY Hugh
KÄMNA Lennard
DAINESE Alberto
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
CRAS Steff
VAN DEN BERG Marijn
LAZKANO LOPEZ Oier
MARTINEZ Lenny
BARRENETXEA Golzarri Jon

Meijers

Ai ai ai, Mas nota bene last minute gewisseld voor Thomas omdat ik bang was er in de tijdrit uit te vliegen. Tja zo is het wielerleven helaas. Dank voor de organisatie en succes aan de overige deelnemers!

coolietje

Blij dat ik deze overleefd heb, 1 grote hindernis genomen...

zeewolde

Ai ai Gregoire en Thomas in de kopgroep.
4 teams zweten peentjes en ikzelf ben de een-na-duurste.
Mijn lot ligt in de handen van de Jumbo trein.

Vunky

Ai verloren op de tijdrit, terwijl ik hoopte die ook nog met te kunnen overleven door een lage cq. Helaas het is niet anders, bedankt weer voor de organisatie rabbie en ab. Succes voor de overgebleven deelnemers

Fins Els Collons

Yep Zeewolde, donkere wolken doemen op

Bonorrie

Inderdaad, ik denk dat ik met de hakken over de sloot ben op CQ-waarde.
Maar weet t niet zeker. Fingers crossed

@Rabbiej :
Ik zie dat de teams van Meijers en Vunky nog in je post op het 1e blad staan.
Volgens mij zijn die eerder al afgevallen.
De teams van de overige afvallers staan er namelijk niet meer op.

Rabbiej

Uitslag komt er aan maar net als de klassementsrenners nam ik vandaag een rustdagje. De uitslag komt er wel deze avond nog aan.

@Bonorrie, openingspost werk ik niet na elke etappe bij waardoor ze er nog in staan daar. Zal straks even de afvallers verwijderen.

Edit: Bijgewerkt.

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Het duurde even voordat de ontsnapping vandaag gevormd was maar precies op tijd voordat de TV-uitzending begon was de groep van 26 weggereden. Verder gebeurde er vrij weinig. In het peloton werd er gezapig naar boven gereden en nam iedereen een extra rustdag. In de kopgroep van 26 was het iets spannender maar ook daar was het lang wachten op het vuurwerk. Filippo Ganna kon zelfs nog tot de laatste kilometer tempo maken voor zijn kopman Geraint Thomas. Die stelde uiteindelijk opnieuw wat teleur want plek 5 was niet wat hij er van in gedachten had. Jesus Herrada was sterker dan de rest van de kopgroep en heeft zijn jaarlijkse etappezege weer binnen.

In ons spel was het dus kijken wie de juiste vluchters in zijn team had zitten. De echte vluchtkoning van de dag luistert naar de naam Fins Els Collons want met de nummer 2, 3 en 5 in de ploeg (Gregoire, Kron en Thomas) scoorde dit team ver boven de rest. De andere ploegen hadden enkel Gregoire en/of Thomas in hun ploeg. Deze ploegen waren allemaal veilig want 4 teams hadden geen enkele vluchter van de dag. Ezequiel en Bonorrie waren 2 van die teams maar zij kunnen op basis van hun CQ-waarde een grote zucht van verlichting slaken. Niemand mee maar toch er in blijven. Dat geluk was er niet voor Zeewolde en Kokkie1975, zij overleefden deze rit niet.

Uitslag:
1 Fins Els Collons 1.180
2 Wielervolger 780
3 callmeal 780
4 Nijmos 780
5 SvenVDB 780
6 Zwiebeln 780
7 Coolietje 780
8 arjenzvob 780
9 JapieJapo 500
10 Chris85 500
11 Sies 500
12 BrackenRidgeCycling 500
13 FrankSteenbergen 500
14 HeldS 500
15 Franky122 280
16 Zwartebroekengeletrui 280
17 Stijn Vastiau 280
18 vernis 280
19 ZwiebeLD 280
20 Ezequiel 0
21 Bonorrie 0
22 Zeewolde 0
23 Kokkie1975 0

Afvallers:
Zeewolde
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
CARTHY Hugh
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
VAN DEN BERG Marijn
ONLEY Oscar
LAZKANO LOPEZ Oier
MARTINEZ Lenny
POOLE Max

Kokkie1975
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
ARENSMAN Thymen
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
CARTHY Hugh
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
MENTEN Milan
VAN DEN BERG Marijn
MARTINEZ Lenny
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Fins Els Collons

Hopelijk niet te vroeg gepiekt. Vandaag een zware dag. Scenario Meiers zomaar mogelijk, van eerste naar laatste. Hopelijk komt de Cierzo opzetten en krijgen we een waaieretappe met verrassende uitslag.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cierzo

zeewolde

Jammer maar helaas. Tot nu toe verliep het op rolletjes, geruisloos in de middenmoot zonder in de problemen te komen. En dan in eens, een te grote kopgroep en te veel voorsprong en dan is het afgelopen.
Succes allen verder. @Rabbiej en "Ab Interim" bedankt voor de organisatie !

Laatst gewijzigd
kokkie1975

Ik sluit me volledig aan bij de laatste post van Zeewolde.

Bonorrie

Ai, met 3 man bij de eerste 6 vrees ik toch dat vandaag mijn Waterloo is gekomen.

BrackenRidgeCycling

Hier de nr 1,2, 6 and 7.
Er zijn er ook met theuns in hun team die 5e wordt.

Rabbiej

Weinig gezien van de etappe van vandaag maar de mogelijke wind rond Zaragoza bleef uit en uiteindelijk werd het dan ook sprinten. We worden niet echt beloond met veel spanning de laatste dagen maar het parcours van morgen ziet er veelbelovend uit. Maar sprinten dus, dan zou je zeggen: Kaden Groves. Hij kwam wel in de buurt maar in de laatste kilometer zagen we daar ineens een ontketende Rui Oliveira met zijn ploegmaat Juan Sebastian Molano in zijn wiel. Een knap staaltje sprinten van de heren van UAE zorgde voor een knappe overwinning van Molano. Daarachter toch wel een verrassende Boy van Poppel die een Nederlands tintje aan de etappe gaf.

Veel woorden over de etappe zijn er verder niet te schrijven. Dan maar eens kijken wat voor invloed het heeft op ons spel. Saaie etappe of niet, we gaan ook vandaag weer afscheid nemen van 2 ploegen. Allereerst even kijken wie de snelste benen in zijn team had en ook daar kunnen we snel over zijn: Wielervolger had de rapste mannen geselecteerd en wint na twee 2e plaatsen nu een etappe. Maar belangrijker: wat gebeurt er achterin? Bonorrie vreesde al voor zijn Waterloo, een terechte vrees want hij finisht in de onderste regionen. Maar Bonorrie, ik kan je blij maken, want je houdt nog 3 teams achter je en dat is genoeg om de bergen weer in te mogen. Daar voel je je vast meer op je gemak.

Fins Els Collons was bang voor een scenario Meijers, van dagwinnaar tot afvaller. Ook dat scheelde vandaag erg weinig want met net zo weinig punten als Bonorrie maar een iets hogere CQ-score zat jij vandaag op de hot-seat. En dan zijn er nog 2 teams die vandaag gewoon te weinig scoorden. We hoefden niet naar CQ-scores te kijken want het was niet genoeg door de teams van ZwiebeLD en HeldS. Zonder jullie gaan we morgen naar de Tourmalet.

Uitslag:
1 Wielervolger 1.820
2 Zwartebroekengeletrui 1.700
3 FrankSteenbergen 1.680
4 Franky122 1.660
5 Ezequiel 1.660
6 SvenVDB 1.660
7 JapieJapo 1.540
8 callmeal 1.540
9 Nijmos 1.540
10 Zwiebeln 1.540
11 Coolietje 1.540
12 Stijn Vastiau 1.540
13 BrackenRidgeCycling 1.540
14 vernis 1.540
15 Chris85 1.480
16 arjenzvob 1.480
17 Sies 1.460
18 Bonorrie 1.340
19 Fins Els Collons 1.340
20 ZwiebeLD 1.300
21 HeldS 1.220

Afvallers:
ZwiebeLD
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
MAS NICOLAU Enric
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
BARDET Romain
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
KÄMNA Lennard
DAINESE Alberto
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
GOVEKAR Matevz
ONLEY Oscar
MARTINEZ Lenny
BERNAL GOMEZ Egan Arley

HeldS
EVENEPOEL Remco
ROGLIC Primoz
MAS NICOLAU Enric
AYUSO PESQUERA Juan
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
THEUNS Edward
LOPEZ PEREZ Juan Pedro
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
STORER Michael
VAN DEN BERG Marijn
GREGOIRE Romain
POOLE Max
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Met nog 19 teams in de strijd is het tijd voor een update van de teams.

We begonnen het spel met 63 geselecteerde renners, en nu met nog 9 etappes voor de boeg hebben we afscheid genomen van 15 renners. Onder andere Ganna, Soupe en Caruso worden door niemand meer gespeeld. Daar hoef je niet meer bang voor te zijn. 15 renners zitten vanaf nu nog maar in 1 team en daar zitten nog best wat renners tussen die in de laatste week nog een verschil kunnen maken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Kron, Bardet, Soler of Aular. We hebben ook nog 5 renners die door alle teams zijn gekozen. Als Roglic, Ayuso, Groves, Van den Berg of Molano in de punten rijdt dan scoren al je tegenstanders ook punten.

Voor de liefhebber het overzicht:
Renner Gekozen
ROGLIC Primoz 19
AYUSO PESQUERA Juan 19
GROVES Kaden 19
VAN DEN BERG Marijn 19
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian 19
DAINESE Alberto 14
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas 14
MARTINEZ Lenny 14
GREGOIRE Romain 13
THOMAS Geraint 12
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 12
[s]COQUARD Bryan 11
DUNBAR Eddie 8[/s]
BUITRAGO SANCHEZ Santiago 7
POOLE Max 6
RUBIO REYES Einer Augusto 6
GOVEKAR Matevz 6
BERNAL GOMEZ Egan Arley 5
MAS NICOLAU Enric 5
LAZKANO LOPEZ Oier 4
KÄMNA Lennard 4
VLASOV Aleksandr 4
MENTEN Milan 4
UIJTDEBROEKS Cian 3
EVENEPOEL Remco 3
[s]ARENSMAN Thymen 3[/s]
VENDRAME Andrea 3
PAGE Hugo 3
[s]ONLEY Oscar 2[/s]
CARTHY Hugh 2
ENGELHARDT Felix 2
KUSS Sepp 2
BARRENETXEA GOLZARRI Jon 2
[s]VINE Jay 1[/s]
STORER Michael 1
[s]ZANA Filippo 1[/s]
VAN EETVELT Lennert 1
KRON Andreas Lorentz 1
CRAS Steff 1
BARDET Romain 1
TIBERI Antonio 1
SOLER GIMENEZ Marc 1
RODRIGUEZ MARTIN Cristian 1
OLIVEIRA Nelson Filipe Santos Simoes 1
LANDA MEANA Mikel 1
[s]HEPBURN Michael 1[/s]
AULAR SANABRIA Orluis Alberto 1
ASKEY Lewis 1
CARUSO Damiano 0
VAUQUELIN Kévin 0
SOUPE Geoffrey 0
SANCHEZ MAYO Pelayo 0
MOLLEMA Bauke 0
LOPEZ PEREZ Juan Pedro 0
HOFSTETTER Hugo 0
HERREGODTS Rune 0
GONZALEZ LOPEZ David 0
[s]GAZE Samuel 0[/s]
GARCIA CORTINA Ivan 0
GANNA Filippo 0
FAGUNDEZ Eric Antonio 0
DENZ Nico 0
BALLERSTEDT Maurice 0

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Wat leuk om zo diep in de 2e week nog mee te doen. Evenepoel maar 3x gekozen kan voor mij een verschilmaker zijn

Fins Els Collons

Door het oog van de naald. Net als Bonorrie.

@Rabbiej, de uitvallers mogen ook uit het overzicht (Arensman et. al) , dan blijven er nog 42 over

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.