Afvalkoers Vuelta 2023 - Divisie 2

1 2 3 4 5 6 »
Nijmos

Ik zag hem al een tijdje aankomen. Thomas als dure jongen, almeida die toch ook een tikje tegenviel. Hepburn en coquard die vroeg uitvielen. Jammer dat ik Kuss er op het laatst nog uit had gehaald.

Succes aan degene die nog over zijn!

Bonorrie

Ai,
Na eerder deze week afgevallen te zijn bij het klassiekerspel nu ook mijn Waterloo gevonden in de Vuelta.
Jammer van die sterke grote kopgroep, maar shit happens. Vandaag zou het bij de eindsprint ook billenknijpen zijn gewgeweest.
Bedankt voor de geweldige organisatie van dit leuke (leukste) wielerspel.
De overblijvers wens ik veel succes, moge de beste/gelukkigste winnen.
Volgend jaar zijn we weer van de partij.
😎

Rabbiej

Ze hebben zowaar nog een paar vlakke wegen in Spanje weten te vinden. Toch fijn voor de rappe mannen die over al die bergen heen zijn geploeterd. Het ging nog best rap vandaag, mede door 4 man die zich deze Vuelta ook nog even van voren wilden laten zien. Want zeg nou zelf: La Berre, Lapeira, Schlegel en Davy waren vast 4 renners geweest die je niet had opgenoemd als ik je had gevraagd welke renners er meededen deze Vuelta. Na vandaag zijn we ze ook snel weer vergeten want heel veel indruk maakten ze nou ook weer niet. Het werd sprinten, zou Kaden Groves opnieuw de sterkste blijken? Dat is die misschien wel, maar een forse valpartij een paar kilometer van de meet zorgde ervoor dat die zijn benen niet mocht laten spreken. Alberto Dainese profiteerde maar al te graag en was rassprinter (kuch) Filippo Ganna te snel af.

Snelle mannen, dan moeten we bij het team van Franky122 zijn. Hij heeft de bergen goed overleefd en zag vandaag zijn snelle mannen goed genoeg presteren om de winst te pakken. De andere ploegen zaten heel dicht op elkaar maar mochten ze een kans willen maken dan zullen ze morgen van Franky af moeten raken. Bij Chris85 zagen we al gebeuren waar we op de rustdag al bang voor waren, te weinig rappe mannen. Hij finisht ruim onder de rest en daarom is de 7e plek in deze afvalkoers voor Chris weggelegd. Daarvoor was het erg spannend. SvenVDB leidt het rijtje van plek 2 tot 6 maar scoorde slechts 60 punten meer dan onze afvaller. Het waren vandaag Coolietje en FrankSteenbergen die gelijk eindigden en door de hogere CQ-score van Frank is het einde verhaal voor hem.

Uitslag:
1 Franky122 1.270
2 SvenVDB 1.060
3 JapieJapo 1.050
4 callmeal 1.010
5 Coolietje 1.000 (9364)
6 FrankSteenbergen 1.000 (9725)
7 Chris85 410

Afvallers:
Chris85
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
ARENSMAN Thymen
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
PAGE Hugo
VAN DEN BERG Marijn
GOVEKAR Matevz
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
BERNAL GOMEZ Egan Arley

FrankSteenbergen
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
ARENSMAN Thymen
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
PAGE Hugo
VAN DEN BERG Marijn
RODRIGUEZ MARTIN Cristian
LAZKANO LOPEZ Oier
GREGOIRE Romain
POOLE Max

JapieJapo

Niks persoonlijk Franky maar wel afvallen morgen anders is het zondag geen spannende ontknoping;)

JapieJapo

De renners in de kopgroep van 31 van de overgebleven 5 deelnemers:

Franky CQ8788: Thomas, Martinez
Callmeal CQ8885: Thomas, Martinez
Coolietje CQ9364: Thomas, Martinez
SvenVDB CQ9178: Thomas, Rubio
JapieJapo CQ8500: Martinez, Rubio, Vendrame

Op basis van CQ kan Franky er al niet uitgaan als er minstens 20 voor het peloton eindigen en daar Thomas en/of Martinez bijzitten. Sven is de enige zonder Martinez dus moet hopen dat Rubio voor Martinez eindigt. JapieJapo is de enige zonder de zeer goed rijdende en wellicht onmisbare Thomas en hoopt dat Rubio en Vendrama,samen meer punten halen.
De kans dat Franky de laatste dag gaat mislopen is zeer klein en dat is jammer voor de andere 4 ;)...

JapieJapo

Nou dat was billenknijpen, mooi spel dit!! :)
10. Rubio
11. Martinez
13 Thomas
Rubio zorgt er dus voor dat Japie en Sven met Franky mee gaan naar Madrid!!

Franky122

In de Vuelta kan alles nog, maar ik kijk logischerwijze erg uit naar de rit van morgen!

SvenVDB

Rubio neem ik vanaf nu in elk spel mee, wat een topper 😀

Rabbiej

10 beklimmingen om deze Vuelta af te sluiten, alsof er nog niet genoeg geklommen was. Het algemeen klassement was beslist, de Jumbo's gingen elkaar niet meer aanvallen en ze kwamen dan ook gebroederlijk over de streep. Sepp Kuss wint deze Vuelta, daar had je flink wat centjes mee verdiend als je dat voor de ronde had voorspeld. De laatste bergetappe werd een leuk duel tussen de vluchters. Evenepoel zat er bij maar al deze dagen heeft hem toch wel wat vermoeid. Bergop kon die Poels, Soler en van Eetvelt niet meer volgen maar hij kwam toch terug in de afdaling. In de eindsprint bleef het spannend tot op de lijn maar uiteindelijk kon Nederland toch nog een etappezege bijschrijven deze Vuelta. Wout Poels verdiende er deze ronde zeker 1 en in zijn laatste kans deed die het dan toch.

De uitslag in ons spel is al door jullie zelf gegeven dus ik ga het niet spannender maken dan nodig. Dankzij Rubio mogen SvenVDB en JapieJapo gaan sprinten voor de zege maar de grootste kanshebber daar is toch wel Franky122. Er zijn gekkere dingen gebeurd in een eindsprint maar het moet wel heel gek gaan lopen mochten we Franky122 niet feliciteren met de eindzege. Maar ook complimenten voor onze 2 afvallers van vandaag. Het blijft toch bijzonder knap om top 5 te eindigen in dit spel en dat zijn callmeal en Coolietje.

Uitslag:
1 JapieJapo 220
2 SvenVDB 190
3 Franky122 170 (8788)
4 callmeal 170 (8885)
5 Coolietje 170 (9364)

Afvallers:
callmeal
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
KUSS Sepp
VAN DEN BERG Marijn
GOVEKAR Matevz
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
POOLE Max

Coolietje
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
MAS NICOLAU Enric
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
COQUARD Bryan
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
VAN DEN BERG Marijn
LAZKANO LOPEZ Oier
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
POOLE Max

callmeal

Wouw nou gefeliciteerd finalisten! Dat Martinez net gepiepeld wordt door Rubio is wel pijnlijk, maar dat is het spel. Bedankt voor de fantastische reis!

Rabbiej

De Vuelta zit erop, Sepp Kuss heeft de ronde gewonnen! In de straten van Madrid reden we de slotetappe. Rustig beginnen, dan een kleine kopgroep en uiteindelijk sprinten op een mooie brede baan. Als je naar de uitslag van de rit kijkt dan zie je met Groves, Ganna en Denz opzich een podium die uit een massasprint gekomen zou kunnen zijn. Maar wie deze slotrit gemist heeft die heeft een waar spektakel gemist. Uiteindelijk won dan wel Groves maar de laatste 50 kilometer ging in een razend tempo. Alsof de mannen van Tour de Tietema aan de finish stonden om pizza's uit te delen die niet koud mochten worden. Door dat hoge tempo waren er toch wat renners in de top van de rit die je daar niet zou verwachten. Rui Costa, Kämna, Evenepoel finishten in de top 10 en dat had zo maar nog consequenties kunnen hebben voor de overwinning in ons spel.

Maar niets is minder waar. Stuk voor stuk renners die niet in de teams voorkwamen en dus was het de topfavoriet voor deze etappe die de overwinning in deze afvalkoers op zijn naam mag schrijven. Franky122 schaart zich bij een lijst ervaren spelers die de afvalkoers hebben gewonnen en menig forumlid zal jaloers zijn op zijn prestatie. De eeuwige roem is in deze Vuelta voor jou en we zien je graag terug in de grote ronden van volgend jaar!

Op plek 2 finisht SvenVDB. Dankzij Milan Menten weet hij na 3 weken koers zijn team net voor die van JapieJapo te finishen. Beide teams wisten hoe het klappen van de zweep werkt in de afvalkoers en dat hebben ze in deze Vuelta laten zien. Uitgebalanceerde teams met weinig tegenvallers. Ook aan jullie een hartelijke felicitatie maar er kan er maar 1 de winnaar zijn en dat is toch echt Franky122.

Bedankt aan alle deelnemers voor hun input, complimenten en terugkoppelingen. Het was me weer een eer om dit spel te organiseren. Ab, Jef en ik gaan weer terug naar de tekentafel voor de edities van komend jaar en daar zie we jullie graag in terug.

Uitslag:
1 Franky122 980
2 SvenVDB 870
3 JapieJapo 800

Afvallers:
JapieJapo
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
VENDRAME Andrea
UIJTDEBROEKS Cian
RUBIO REYES Einer Augusto
VAN DEN BERG Marijn
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain

SvenVDB
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
MAS NICOLAU Enric
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
MENTEN Milan
RUBIO REYES Einer Augusto
KUSS Sepp
VAN DEN BERG Marijn
GREGOIRE Romain
POOLE Max

Winnaar:
Franky122[/u]
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
VAN DEN BERG Marijn
MENTEN Milan
GOVEKAR Matevz
ASKEY Lewis
MARTINEZ Lenny
POOLE Max

callmeal

Top gedaan! Gefeliciteerd Franky, finalisten en Rabbiej Ab en Jeff voor het gegeven plezier.

Franky122

Leuk om dit eens meegemaakt te hebben, winnaar van de Afvalkoers! Bedankt voor de felicitaties, natuurlijk geluk gehad in bepaalde etappes, vooral die ene waarin Poole in de kopgroep als 4e finishte. Dat heb je ook nodig in dit spel. Wilde wel veel in de sprint investeren voor de laatste rit en dat is gelukkig geslaagd. Bedankt voor de organisatie en tot de volgende editie!

Ab Normaal

Gefeliciteerd Franky! Hartstikke bedankt voor de perfecte organisatie Rabbiej.

SvenVDB

Weer net niet, 2x zilver in de afvalkoers, volgend seizoen dan eindelijk als winnaar?

Proficiat Franky met de winst!

Dank Rabbiej voor de prima organisatie. Tot volgend jaar!

BrackenRidgeCycling

Gefeliciteerd Franky en Rabbiej bedankt voor de organisatie.
Hopelijk ben ik er weer bij next year

JapieJapo

Tja ik had het wel aangegeven maar je wilde niet afvallen op zaterdag ;) Gefeliciteerd met deze terechte overwinning aangezien je het risico hebt genomen om met meer sprinters echt voor de overwinning te gaan. De rest van je team was dus precies voldoende om de laatste dag te halen., goed gedaan. Achteraf heb ik net teveel extra klimmertjes geselecteerd met Uijtdebroecks, Rubio, Buitrago en Dunbar.

Rabbiejj & Ab bedankt wederom voor de organisatie van het spel met de leukste puzzel om een zo gebalanceerd mogelijk team samen te stellen.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Als ik het team van Franky zo bekijk, is het eigenlijk een wonder dat hij al die bergetappes heeft overleefd. Slechts 8 klimmers, waarvan dan ook nog Dunbar vroeg uitviel en Thomas als een natte krant rondreed. Maar dat bood wel ruimte voor 7 sprinters en dat bleek toch de sleutel tot succes. Knap gedaan dus, gefeliciteerd!

En nogmaals dank aan Rabbiej en Ab voor de organisatie.

Fins Els Collons

Gefeliciteerd Franky!

Franco Bitossi

Proficiat Franky en natuurlijk grote dank aan de organisatie.
Ik moet nog veel leren …..

Xander24

Gefeliciteerd Franky maar ook een mooie plek voor Sven en JapieJapo, goed gedaan. Bijzonder dank voor Rabbiej voor de organisatie. Tot volgend jaar bij de Giro

Limal

Gefeliciteerd Franky! En geniet ten volle van deze overwinning - ik won per toeval bij mijn eerste deelname het Giro baggagedragerspel en ben sindsdien nooit meer in de buurt gekomen van dat te herhalen ;-)

En dank aan Rabbiej en Ab voor de organisatie. Mijn team bleek deze keer nog meer dan anders kanonnenvoer te zijn, maar ik doe volgend jaar met veel plezier weer mee.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 5 6 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.