Afvalkoers Vuelta 2023 - Divisie 2

1 2 3 4 5 6
Sies

Evenepoel en Mas moeten het verschil gaan maken voor mij de komende etappes! Succes allemaal nog de komende dagen!

SvenVDB

Mijn belangrijkste pion is Mas. Dat is mijn verschilmaker in de bergen. Goed dus dat er twee teams uit zijn met hem in de ploeg. Ook de Remco teams mogen langzaam verdwijnen 😛

ZwiebeLD

Al 2 maal met de hakken over de sloot en met de hoogste CQ-waarde dus ik maakte mij geen illusies om de derde week te halen! Veel succes aan de overblijvers en bedankt voor de organisatie!

Ab Normaal

'@SvenVDB
Maar maar, een Belg die tegen Evenepoel is?

callmeal

Hey Sven, volgens mij hebben onze teams als enige joker Kuss in het team, dus het hoeft niet alleen van Mas te komen !

Rabbiej

1,2,3. Vingegaard, Kuss en Roglic. Het trio van Jumbo heeft vandaag iedereen hun hielen laten zien. Wat een klasbakken. Remco Evenewie? Ajuus zeiden ze tegen Juan en daar gingen de zwartgelen. Al op de Aubisque was het gedaan voor Evenepoel. Hij had de benen vandaag niet. Hetzelfde gold voor Almeida. En op de slotklim naar de Tourmalet speelden de zwart gelen met de overblijvers. De enige vraag die nog na vandaag open staat is welke renner van Jumbo deze Vuelta gaat winnen. Kuss lijkt daar misschien toch wel de beste kaarten voor te hebben.

De bergtopper in onze afvalkoers luistert naar de naam SvenVDB. Hij selecteerde de 3 jumbo mannen en ook nog de nummer 4 en 6 van vandaag zaten in zijn ploeg. Een zeer verdiende overwinning dus. Zoals callmeal al aangaf zit Sepp Kuss ook in zijn team en dat levert hem vandaag ook een mooie 2e plek op. Sies rekende daarentegen op Remco Evenepoel en die was vandaag niet op de afspraak. Terwijl ik dit plaats is hij namelijk nog altijd bezig om boven te komen op de Tourmalet. Ook arjenzvob rekende op Evenepoel en voor zowel Sies als arjenzvob is het na vandaag helaas einde verhaal.

Uitslag:
1 SvenVDB 2.061
2 callmeal 1.890
3 JapieJapo 1.741
4 Bonorrie 1.710
5 Zwartebroekengeletrui 1.680
6 Zwiebeln 1.670
7 Coolietje 1.650
8 Ezequiel 1.600
9 FrankSteenbergen 1.490
10 Stijn Vastiau 1.461
11 Chris85 1.460
12 Fins Els Collons 1.460
13 Franky122 1.390
14 Nijmos 1.370
15 Wielervolger 1.210
16 BrackenRidgeCycling 1.191
17 vernis 1.001
18 Sies 980
19 arjenzvob 791

Afvallers:
Sies
EVENEPOEL Remco
ROGLIC Primoz
MAS NICOLAU Enric
AYUSO PESQUERA Juan
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
MENTEN Milan
VAN DEN BERG Marijn
TIBERI Antonio
LAZKANO LOPEZ Oier
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
BARRENETXEA GOLZARRI Jon
BERNAL GOMEZ Egan Arley

arjenzvob
EVENEPOEL Remco
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
RUBIO REYES Einer Augusto
PAGE Hugo
VAN DEN BERG Marijn
GOVEKAR Matevz
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Helaas. Gekozen voor REV. Hoge CQ-waarde en dan moet hij ook leveren. Wanneer dit niet zo is, is dit het logische gevolg.
Succes verder! Bedankt voor de organisatie.

BrackenRidgeCycling

Ik zal de volgende zijn die eruit gaat als het voor de klassements mannen is.
Of Remco moet zijn benen terug vinden

Rabbiej

De uitslag na de etappe van vandaag zal wat langer op zich laten wachten. Door afspraken vanavond pas laat thuis. Elk nadeel heeft een voordeel: de afvallers van vandaag houden nog wat langer hoop :-)

Bonorrie

Nou, dan heb je vandaag weer overleefd @BrackenRidgeCycling :)

Rabbiej

Vrijdag werd die nog naar de Filistijnen gereden. Hij eindigde op een half uur van de klassementsmannen en de droom om de Vuelta te winnen was daarmee om zeep. Een dag later fladderde die door de Pyreneeën. Remco Evenepoel voerde weer een kunststukje op zoals er niet velen hem hebben voorgedaan. Een dag voor de vluchters maar ook de klassementsrenners finishten kort. Daar werd echter niet veel actie ondernomen. Iedereen luistert naar de suprematie van Jumbo Visma en de renners kwamen dan ook gezamenlijk boven op Larra-Belagua.

Voor ons spel maakt de manier waarop de klassementsmannen binnen druppelen een wezenlijk verschil. Het resulteert namelijk in een langer verblijf in de afvalkoers. Wie zich daar niet druk over hoefde te maken was BrackenRidgeCycling. De dag van de val van Evenepoel twijfelde die nog of hij ritten van klassementsrenners zou overleven en de dag daarna zijn de bloemen voor hem.

Spannender werd het voor de teams van Franky122, Chris85, Nijmos, FIns Els Collons en Stijn Vastiau. Voor hen werden er punten gescoord door Ayuso, Vingegaard, Roglic en Almeida. Dat leverde in totaal 290 punten op maar dat was voor 2 van hen niet genoeg om door te mogen. De positie van deze renners in de uitslag was dus allesbehalve gunstig te noemen. Een gelijkspel van 5 teams en dus moest CQ het oordeel gaan vellen. Franky122 en Chris85 voelden zich daar nog wel redelijk veilig onder. Nijmos kreeg het al wat warmer onder de voeten maar afscheid nemen we van Fins Els Collons en Stijn Vastiau. Helaas geen 3e week voor jullie.

Uitslag:
1 BrackenRidgeCycling 900
2 Bonorrie 851
3 Zwiebeln 850
4 vernis 690
5 SvenVDB 480
6 FrankSteenbergen 460
7 callmeal 450
8 Ezequiel 450
9 Wielervolger 380
10 JapieJapo 350
11 Zwartebroekengeletrui 320
12 Coolietje 320
13 Franky122 290 (8788)
14 Chris85 290 (8969)
15 Nijmos 290 (9116)
16 Fins Els Collons 290 (9504)
17 Stijn Vastiau 290 (9556)

Afvallers:
Fins Els Collons
ROGLIC Primoz
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
KÄMNA Lennard
KRON Andreas Lorentz
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
VAN DEN BERG Marijn
GOVEKAR Matevz
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain

Stijn Vastiau
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
BUITRAGO Sanchez Santiago
GROVES Kaden
KÄMNA Lennard
DAINESE Alberto
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
RUBIO REYES Einer Augusto
VAN DEN BERG Marijn
OLIVEIRA Nelson Filipe Santos Simoes
MARTINEZ Lenny

Laatst gewijzigd
Fins Els Collons

Balen zeg. Na een dubieuze taktiek van eerst UAE die menen de vlucht geen ruimte te moeten geven en de laatste berg ook Bahrein die eigen renner Buitrago eraf rijdt. For what??? Succes aan de overblijvers en big thx aan de organisatie!

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Het duurde vandaag zeker 60 kilometer voordat de vlucht gevormd was. Remco was weer van de partij, niet heel gek als je bedenkt dat die bij ongeveer 90% van alle vluchtpogingen betrokken was. Energie over zo leek het maar op de laatste klim moest hij toch passen. Kämna, Buitrago en Rui Costa waren net even wat sterker dan de rest. De Duitser leek het in zijn voordeel te beslissen toen de ruziënde Colombiaan en Portugees even niet opletten. Opletten deed ook Kämna even niet want opeens lag hij daar in het gras. Einde verhaal voor de Duitser maar Rui Costa en Buitrago konden het nog steeds niet eens worden en opnieuw kwam die terug. De ruzie duurde nog net niet lang genoeg of Remco was ook nog teruggekomen.

De sprint werd uiteindelijk beslist door Rui Costa en ondanks dat vernis daardoor niet de dagwinnaar in zijn ploeg had zitten was hij veruit de sterkste vandaag door zowel Kämna als Buitrago in zijn team te hebben. Ook Rubio vond een plek in zijn team en daarmee scoorde hij maar liefst 500 punten meer dan de nummer 2. Gefeliciteerd Vernis, jij kan met een goed gevoel de rustdag in.

Achterin waren de teams niet zo goed bedeeld in de renners in de kopgroep. Meerdere teams hadden zelfs niemand in de kopgroep. Een team die zich daardoor echt zorgen mocht maken was Zwartebroekengeletrui. Het team wat qua teamnaam wel topfavoriet is voor de overwinning in deze ronde mag vanavond wel even een bedankje sturen aan Jon Barrenetxea. Die kwam namelijk als 20e binnen vandaag en dat zorgt voor een heel belangrijk punt. Op CQ-score was het namelijk niet gelukt om door te komen.

Achter Zwartebroekengeletrui waren het 3 teams met alleen Kaden Groves in de punten. Wielervolger, berucht en beroemd om zijn goedkope teams, weet zich daardoor veilig te stellen. Achter hem zijn het Ezequiel en Zwiebeln die met enkel Groves in de punten niet genoeg scoren en zich helaas niet tot de laatste 13 mogen vergezellen. Dankjewel en tot in Italië!

Uitslag
1 vernis 1.220
2 JapieJapo 720
3 BrackenRidgeCycling 640
4 Nijmos 580
5 Chris85 540
6 Bonorrie 540
7 Coolietje 480
8 SvenVDB 330
9 FrankSteenbergen 280
10 callmeal 150
11 Franky122 140
12 Zwartebroekengeletrui 81
13 Wielervolger 80 (8407)
14 Ezequiel 80 (8932)
15 Zwiebeln 80 (9287)

Afvallers
Ezequiel
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
GROVES Kaden
CARTHY Hugh
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
MENTEN Milan
VENDRAME Andrea
VAN DEN BERG Marijn
MARTINEZ Lenny
POOLE Max
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Zwiebeln
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BARDET Romain
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
UIJTDEBROEKS Cian
VAN DEN BERG Marijn
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain
ENGELHARDT Felix

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Hoppah! En zo zitten we in week 3. Momenteel zeer tevreden met het presteren van mijn team. Nog niet 1x in de problemen gekomen, maar dat wilt niets zeggen in dit spel.

ezequiel

Pff wat een pechdag voor mij in de WF-spellen. Ik ben eigenlijk nog nooit echt in de problemen gekomen en dacht ook vandaag veilig te zijn maar een 20e plaats van Barrenetxea (wie kent hem niet) zorgt ervoor dat ik toch de afvaller ben...

Bedankt voor de organisatie en succes aan de overblijvers!

Rabbiej

Rustdag 2. We zijn van de 41 teams waar we mee begonnen nog met 13 over. 13 teams met een droom om de afvalkoers te winnen. Tijd om de teams eens onder de loep te houden en te kijken van wie we wat mogen verwachten. Hier is de voorbeschouwing op week 3:

Laten we eerst eens kijken naar de overeenkomsten tussen alle teams. 5 renners zijn door alle 13 geselecteerd en dus maakt het de komende week niet uit hoe zij presteren. Dit zijn Roglic, Ayuso, Groves, Van den Berg en Molano. Renners die verder vaak voorkomen in de ploegen zijn Dainese (11 keer), Vingegaard (10 keer) en Gregoire (9 keer). Onze rode trui drager Kuss is slechts door 2 overgebleven teams gekozen en Evenepoel komt alleen nog in de ploeg van BrackenRidgeCycling voor.

BrackenRidgeCycling
Het team met Evenepoel maar ook Uijtdebroeks (2 keer gekozen) en Soler (1 keer gekozen) heeft BRC een team met veel toppers in de bergen. Daar zal je hem niet snel zien afvallen. De CQ score van 9647 is wel wat aan de hoge kant en hij lijkt ook niet heel zeker in sprintetappes met eigenlijk alleen Dainese die door veel teams ook is gekozen (slechts 2 teams niet).

Franky122
Franky zal wel wat zekerder zijn in sprintetappes, met Dainese, Menten, Govekar en Askey heeft hij daar genoeg ijzers in het vuur. Niemand zal graag met Franky naar Madrid gaan. De vraag is wel of hij daar komt want er mist mogelijk wel wat aan zijn berg- en vluchtersteam. Misschien dat Vlasov, Poole of Lazkano hem nog wat kunnen brengen. Franky heeft wel het 3e laagste CQ-waarde maar andere teams zullen zeker van hem af willen voordat we in Madrid aankomen.

vernis
vernis heeft het duurste team van alle overgebleven teams. Dat zal hem wel eens op kunnen breken, zeker in een etappe waar gesprint wordt. Of die er nog komen is natuurlijk wel de vraag. In ritten voor vluchters heeft vernis de nodige renners waar die op kan rekenen: Buitrago, Kämna, Storer en Rubio hebben al de nodige punten gescoord en zullen dat vast nog wel gaan doen.

Bonorrie
We zien Vingegaard, Vlasov, Buitrago en Crass bij Bonorrie in zijn team. Een aantal renners die hem best nog een paar etappes door de bergen heem moeten kunnen brengen. Hij valt in de middenmoot qua CQ-punten en met Govekar en Engelhardt valt er in de sprints misschien ook nog wel wat te halen, hij mist alleen wel Dainese die in vele andere teams wel zit.

FrankSteenbergen
Frank is tot op heden nog niet echt in de problemen gekomen. Net als Bonorrie heeft hij Vingegaard en Vlasov die hem nog wel een rit verder kunnen brengen. Hij heeft wel Dainese en daarnaast nog Page voor de sprints. Voor de vluchtetappes rekent Frank op Rodriguez, Lazkano, Gregoire en Poole. Gaat dat genoeg zijn om hem te laten sprinten in Madrid?

Wielervolger
In het team van Wielervolger zien we Mas, die in nog 4 teams voorkomt. Daarnaast Landa die ook wel wat resultaten rijdt. Voor de sprints heeft Wielervolger Theuns in zijn ploeg. Misschien brengt de Belg hem wel de overwinning? Wielervolger zal er in ieder geval niet uitgaan op CQ-score, hij heeft het goedkoopste team van alle overblijvers.

JapieJapo
Bij Japie zien we als speciale wapens Buitrago, Vendrame en Uijtdebroeks. Renners die in de bergen of in het geval van Vendrame in de sprints best nog wat kunnen betekenen. Japie scoort ook erg goed qua CQ-score, na Wielervolger het goedkoopste team. Japie zou ver kunnen komen maar mist misschien nog een berggeit.

callmeal
Ik durf hem wel aan. 1 van de favorieten in mijn boekje is callmeal. Dan wel geen Evenepoel zoals BRC heeft maar wel Kuss en daarnaast ook Vingegaard en Almeida. Een redelijk lage CQ-score waardoor je een vluchtersetappe best zou kunnen overleven en dan Dainese en Govekar voor de sprints.

zwartebroekengeletrui
Hij kwam in de etappe voor de rustdag al erg goed weg met een 20e plek van Barrenetxea. Met Mas in de ploeg nog wel een kans in de bergen maar het team van de zwartgelen hebben al te maken gehad met best wat uitvallers. Aular, Onley, Zana. En er zitten ook wel wat tegenvallers in het team zoals Thomas en Carthy. In tegenstelling tot de echte Vuelta verwacht ik geen overwinning van zwartebroekengeletrui in deze afvalkoers.

Coolietje
Coolietje ben ik deze ronde nog weinig tegengekomen. In etappe 10 was hij één keer wat onderin te vinden maar de rest van de ronde rijdt hij keurig mee in de middenmoot. Plek 7 of 10, daar zien we hem vaak terug. In de bergen zie ik Coolietje niet snel afvallen. Vingegaard, Mas, Buitrago, best wat renners die hem daar kunnen redden. De afvalkoers win je in Madrid met wat rappe mannen, daar mis ik alleen wat voor in dit team.

SvenVDB
Gaat Sven de afvalkoers winnen? Ik sluit het niet uit. Een knap klimmersbrigade met Vingegaard, Kuss, Mas en Rubio. Misschien had 1 extra potentiële vluchter nog wat meer zekerheid kunnen bieden maar ook Sven laat nog wel wat teams achter zich op basis van CQ. In Madrid rekent die dan op Milan Menten, ook dat zou best kunnen.

Nijmos
Nijmos hoopt dat Kämna zich de komende etappes nog veelvuldig van voren laat zien. Verder geen hele grote verrassingen in het team. Vendrame zou misschien nog wat voor hem kunnen doen maar ik twijfel toch wel of we Nijmos in Madrid zullen zien.

Chris85
Chris heeft voor de sprints met Page en Govekar nog wel een paar troeven in handen, al mist hij wel Dainese. In de bergen moet die hopen op nog wat goede resultaten van Buitrago maar daar lijkt het team misschien net iets te kort te komen. Ik verwacht geen eindzege voor Chris maar we zullen het gaan zien.

Dat waren de 13 teams, de ene met iets meer potentie dan de ander om te winnen maar de derde week neemt niemand jullie meer af.

Voorspelling:
*** Wielervolger
** SvenVDB, callmeal
* BrackenRidgeCycling, Bonorrie, Franky122

Ik verwacht sowieso BrackenRidgeCycling in de finale, maar ik zie hem daar niet winnen. Mocht Franky122 de finale halen dan zie ik hem daar juist wel winnen. Ik denk alleen niet dat hij er komt. Bonorrie heeft een uitgebalanceerd team die best ver zou kunnen komen. Winnen zonder Dainese zie ik alleen niet echt gebeuren. De verschillen zijn verder erg klein maar ik ben op dit moment wel gecharmeerd van de kansen voor Wielervolger en die krijgt dan ook mijn 3 sterren.

callmeal

Rabbiej je bent een held, deze analyse was alles wat ik nodig had en meer. Smullen om het te lezen en erg benieuwd of het zo uitkomt. Met twee sterren doe ik in elk geval meer mee dan ooit! Derde week here we go.

Wielervolger

Wat een druk op mijn schouders @Rabbiej :p

Persoonlijk verwacht ik dat er gewoon een Vingegaard-team zal gaan winnen. Ik schuif Franky122 naar voren als topfavoriet. Hij heeft een lage CQ-score, zijn klimmersteam lijkt me net sterk genoeg om de bergen te overleven en hij heeft vooral een heel sterk sprintteam in de breedte om te gaan winnen in Madrid.

Nijmos

Ik ben al verrast dat ik er nog inzit. Dus inderdaad een grote verrassing mocht ik Madrid halen. Thomas, Almeida en geen van de goedkope klimmers maken vooral etappe 17 en 18 uiterst penibel.

Rabbiej

Vandaag een etappe die gecreëerd zou zijn voor de sterke vluchters. Een lange aanloop met dan een steile puist op het einde. Daar zou je een grote vluchtgroep verwachten maar dat gebeurde uiteindelijk niet. Wel 2 groepen maar steeds was het niet naar de wens van de grote ploegen. Op de slotklim was het dan Vingegaard die al vroeg aanging en de rest bleef maar naar elkaar kijken. Finn Fisher Black ging er nog achteraan maar die was begrijpelijkerwijs niet goed genoeg. Vingegaard kwam dan ook ruim als eerste over de finish maar was vooral zwaar geëmotioneerd vanwege de situatie van zijn ploeggenoot Nathan van Hooydonck. In de grote groep zagen we wat barstjes bij Kuss maar hij hield uiteindelijk genoeg tijd over om morgen nog in het rood te mogen starten. Het begint er toch wel op te lijken dat Jumbo wilt dat Vingegaard deze ronde wint.

Gisteren schreef ik een leuk stuk en had ik een paar favorieten genoemd. BrackenRidgeCycling zou met zekerheid de etappe naar Madrid gaan halen. Met Evenepoel in zijn team en al 4 etappes op zak leek er weinig te doen aan het team Down Under. In de eerste de beste aankomst bergop was het juist het team van BrackenRidgeCycling die een extra rustdag nam. Net als Evenepoel dus. In de afvalkoers is er alleen geen tijd voor een extra rustdag en daarom is het einde verhaal.

De andere uitvaller van vandaag was zelfs mijn topfavoriet voor de eindzege. Misschien moet ik me toch maar eens bezig gaan houden met andere spellen dan wielerspellen want ik heb er blijkbaar totaal geen verstand van. Wielervolger zijn ploeg leek nog zo veelzijdig te zijn maar het missen van Vingegaard was, zoals hij zelf ook al aangaf, een noodzaak. We raken vandaag 2 teams zonder Vingegaard kwijt waardoor vernis de enige nog is zonder Vingegaard. Bedankt BrackenRidgeCycling en Wielervolger, we gaan verder zonder jullie.

Uitslag:
1 SvenVDB 1.430
2 Coolietje 1.380
3 Bonorrie 1.330
4 JapieJapo 1.320
5 callmeal 1.290
6 Zwartebroekengeletrui 1.280
7 FrankSteenbergen 1.270
8 Chris85 1.240
9 Nijmos 1.170
10 Franky122 1.140
11 vernis 1.130
12 Wielervolger 950
13 BrackenRidgeCycling 710

Afvallers:
BrackenRidgeCycling
EVENEPOEL Remco
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
UIJTDEBROEKS Cian
RUBIO REYES Einer Augusto
SOLER GIMENEZ Marc
VAN DEN BERG Marijn
MARTINEZ Lenny
GREGOIRE Romain

Wielervolger
ROGLIC Primoz
MAS NICOLAU Enric
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
LANDA MEANA Mikel
GROVES Kaden
THEUNS Edward
DAINESE Alberto
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
VAN DEN BERG Marijn
ONLEY Oscar
GREGOIRE Romain
BERNAL GOMEZ Egan Arley

BrackenRidgeCycling

Na het zien van de samenvatting wist ik het al, Remco deed niet mee, dan is de kans groot dat je uit de afvalkoers ligt.
Bedankt voor de organisatie Rabbiej, en succes aan alle overgebleven deelnemers.

SvenVDB

Dit geeft vertrouwen voor de komende 2 dagen. Vandaag de Angliruuuu

Nijmos

Had me al verzoend met afvallen. Maar misschien dat Almeida genoeg is.

Rabbiej

Zes kilometer klimmen boven de 10% gemiddeld met stukken steiltegraad tot 23,5%. Ik heb zelf eens de Stelvio mogen beklimmen en daar kwam ik al stil te staan op de steilste stukken aldaar, ik ga niet eens beginnen aan de Angliru en ik denk niet dat ik de enige zal zijn. Vandaag reden er 149 renners naar boven. Allerlaatste werd Jan Maas, de Nederlander die vast wel eens betere dagen in zijn wielercarrière heeft gekend. Zal die gevloekt hebben? Denk het wel. Aan de voorkant keken we lange tijd weer naar Evenepoel. Hij vloog weer over de bergen heen maar de Angliru was er toch wel één te steil voor de Belg. Hij stelde vandaag wel de bergtrui zo goed als veilig. Daarna was het aan Bahrain vs Jumbo. Buitrago, Poels en Landa hadden best goede benen vandaag maar toen Roglic versnelde waren het alleen Vingegaard en Kuss die konden volgen. Een zwartgeel feestje bovenop de Angliru. Of zagen we toch de eerste scheurtjes komen tussen de kopmannen. Ze zullen ongetwijfeld het podium gaan vullen in Madrid.

Voordat we in Madrid zijn moeten we nog van een aantal ploegen afscheid nemen in ons spel. We startten vandaag met 11 teams, waarvan geen van allen meer Evenepoel in hun team hebben. De vraag of die het tot het einde zou volhouden was dus totaal niet van belang voor ons. Wel van belang is het feit dat je Vingegaard in je ploeg moet hebben. Na vandaag hebben alle teams namelijk de tourwinnaar in hun ploeg. Voor vandaag was dat nog niet het geval dus dat kan maar 1 ding betekenen: we hebben afscheid genomen van vernis. Je kwam een lang eind zonder Vingegaard maar we moeten je helaas richting uitgang jonassen.

En daarna ook nog afscheid nemen van het team wat qua naam vandaag weer het volledige podium vulde. Helaas net te weinig Jumbo renners in het team van Zwartebroekengeletrui. Vingegaard, Roglic, Mas en Ayuso scoorden best nog wat punten maar die renners hadden de rest ook of ze hadden een andere combinatie die net iets meer scoorden. Het houdt voor jou vandaag op de Angliru ook op. Bedankt voor je deelname!

Uitslag:
1 callmeal 1.880
2 JapieJapo 1.850
3 SvenVDB 1.770
4 Chris85 1.640
5 Bonorrie 1.620
6 Coolietje 1.520
7 Franky122 1.480
8 Nijmos 1.480
9 FrankSteenbergen 1.370
10 Zwartebroekengeletrui 1.360
11 vernis 1.220

Afvallers:
vernis
VLASOV Aleksandr
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
ARENSMAN Thymen
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
VINE Jay
KÄMNA Lennard
DAINESE Alberto
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
STORER Michael
RUBIO REYES Einer Augusto
VAN DEN BERG Marijn

Zwartebroekengeletrui
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
MAS NICOLAU Enric
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ZANA Filippo
GROVES Kaden
CARTHY Hugh
DAINESE Alberto
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
VAN DEN BERG Marijn
AULAR SANABRIA Orluis Alberto
ONLEY Oscar
MARTINEZ Lenny
BARRENETXEA GOLZARRI Jon

Rabbiej

Er was 1 dag deze Vuelta dat Evenepoel het allemaal niet meer aankon. Alle andere dagen stelde die allesbehalve teleur. Vandaag was weer een dag dat niemand hem tegen kon houden. Of ze wilden hem in ieder geval niet tegen houden. De zwartgelen vonden het wel goed en lieten de groep zijn gang gaan. Samen met Evenepoel waren het met Caruso, Kron en Poole nog een aantal renners die aardig bergop kunnen rijden. Maar aardig bergop is kansloos tegen een Evenepoel in vorm. Geen tegenstand dus en de etappe was daardoor al snel beslist. Niet heel spannend allemaal. Daarachter bekende Jumbo kleur. Ze hebben gekozen om Kuss de ronde te laten winnen. Met nadruk op laten winnen, want de afgelopen dagen liet wel zien dat die niet de beste zwartgele was. Maar als je naar het jaar van Kuss kijkt dan mag je daar alleen maar je pet voor afnemen

Max Poole was de renner in de ontsnapping die door maar liefst 5 teams gekozen was. Je kan wel zien wie de kenners zijn in deze afvalkoers. De grootste kenner vandaag: SvenVDB. Met een kleine voorsprong op Coolietje en callmeal mag jij de bloemen in ontvangst nemen. Een 3-tal teams vandaag zonder vluchters. Bonorrie, Nijmos en JapieJapo hadden het zweet onder hun oksels staan na het wegrijden van de groep Evenepoel. Ze hadden niemand in de groep en dus werd het belangrijk hoe de klassementsmannen zich vandaag positioneerden. Geen groot spektakelstuk zoals op de Angliru maar het was JapieJapo die met een meerderheid aan renners in de top 20 te sterk was voor onze 2 afvallers van vandaag: Nijmos en Bonorrie. Bedankt heren, toch een knappe top 10 plek.

Uitslag:
1 SvenVDB 910
2 Coolietje 840
3 callmeal 800
4 Franky122 680
5 FrankSteenbergen 670
6 Chris85 610
7 JapieJapo 450
8 Bonorrie 400
9 Nijmos 360

Afvallers:
Bonorrie
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
COQUARD Bryan
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
GROVES Kaden
DUNBAR Eddie
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
CRAS Steff
VAN DEN BERG Marijn
GOVEKAR Matevz
VAN EETVELT Lennert
MARTINEZ Lenny
ENGELHARDT Felix

Nijmos
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
ROGLIC Primoz
AYUSO PESQUERA Juan
THOMAS Geraint
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
COQUARD Bryan
GROVES Kaden
KÄMNA Lennard
DAINESE Alberto
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
VENDRAME Andrea
VAN DEN BERG Marijn
LAZKANO LOPEZ Oier
GREGOIRE Romain
HEPBURN Michael

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.