Wielermaster CQ-spel 2024

1 2 ... 9 10 11 12
Arry1338

Nee joh geen probleem

hofsje

Voor als nog heb ik van 5 mensen hun bod binnen
En ik heb nog steeds iig mijn talenten binnen
Je mag nog steeds een pm sturen

joske47

'@elrio: kan je die manager niet gewoon opnieuw een bod laten doen? Dan win jij svrcek wat een mooi voordeel is maar heeft die andere niet het nadeel dat er heel veel weg is...

KJP

'@joske waarom? Andere managers kunnen toch ook gewoon het nadeel hebben dat ze een renner verliezen op later insturen? Waarom zou dat in een contest met Elrio ineens een extra nadeel zijn dat opgelost moet worden met een verbuiging van de regels?

Leukefans

'@KJP
Ik heb zo'n vermoeden dat Joske wel eens de benadeelde zou kunnen zijn, aangezien hij weet over welke renner het gaat.
Ga er dan ook vanuit dat het een reactie met een knipoog was.

joske47

'@KJP dat Elrio een bod in de talentencup sowieso wint bij een gelijk bod is geen regel. De enige verbuiging van de regels is dat Elrio nu voorstelt om zijn bod sowieso als eerste bod te laten gelden. Het is uitzonderlijk dat dit voorkomt denk ik waardoor er nog geen regel voor is. Ik zou naar de toekomst toe andere opties overwegen:
*Elrio plaatst zijn favoriete 50 punten renner in het forum dan weet iedereen dat deze niet meer beschikbaar is
*Elrio krijgt een inzending binnen die van hem verliest omdat Elrio "eerder" is, dan stuurt hij even een reactie dat de manager een nieuw bod kan doen. Want bij gelijk bieden met Elrio is er geen tijdscontest en ben je op voorhand verloren waardoor snel bieden geen enkel voordeel heeft.

Laatst gewijzigd
elrio

Ik volg iedereens redenering in deze. Er is echter een probleem natuurlijk als ik op een renner biedt die niet 50 kost, als ik dan vantevoren bekend maak op wie ik heb geboden, geeft mij dat een groot nadeel. Uiteindelijk is er altijd een bod als eerste en toevallig is dat nu die van mij en je kan discussieren of mij dat een oneerlijk voordeel geeft.
Degene die ik op deze manier heb overboden heeft overigens iemand anders dan weer op tijd overboden, zo is het spel. Dus voorlopig houd ik de regels zoals ze nu zijn en zie ik mijn bod als precies om 20:00 gestuurd. We kunnen volgend jaar regels bedenken hoe we dit (weinig voorkomende) geval kunnen behandelen.

KJP

Het bod van Elrio heeft natuurlijk gewoon een timestamp van de eerst mogelijke seconde joske, en daardoor wint dat bod gewoon. De beste man organiseert het spel al jaren en heeft daar twee minuscuul kleine voordeeltjes door:

- In de talentencup wint hij bij een gelijk bod meteen
- in de reguliere rondes wint hij bij een shoot-out als het bod dan nog gelijk is.

Dat lijkt me gewoon meer dan prima en geen verdere discussie waard. Wat mij betreft ook niet richting volgend jaar.

Maillot à Pois

Er is (naar volgend jaar toe) volgens mij een vrij eenvoudige oplossing hiervoor die geen enkele nieuwe regel behoeft:
Laat de talentencup door de beheerder van de andere divisie verwerken.
Dus de deelnemers van D1 sturen hun boden naar de organisator van D2 en vice versa. Op die manier is voor wat betreft de talentencup @elrio gewoon een deelnemer als alle andere.

joske47

Mijn bod had ook timestamp 20u00, ik had je via pb nog voorgesteld om onder ons via een derde nog een bod te doen en te kijken wiens bod dan effectief als eerste binnen kwam (op die manier hadden we beiden een gelijke kans). Maar goed als dit de finale beslissing dan is het zo, op het einde van de rit zal het allemaal wel niet zo een verschil zijn.

BlingSagan

Wat mij betreft kijken de organisatoren van de 2 divisies samen of en hoe ze de spelregels willen aanpassen. Wat mij betreft mag het blijven zoals het nu is. Als het op een eenvoudige manier valt te verbeteren, prima. Maar zeker bij de Talentencup lijkt het mij al gauw meer moeite kosten dan het qua “zelfde kansen” oplevert.

BlingSagan

Wat mij betreft duurt de eerste ronde voor de talenten te lang. Om het maar even bot te zeggen: deelnemers die nu laat zijn, waren eerdere biedrondes ook laat. Geef iedereen 2 weken en dan nog zullen de laatste 2 een uur voor de deadline hun bod insturen.

vernis

Of je stopt iedereen in een online trommel en laat het lot beslissen wie de eerste keuze krijgt bij eventuele gelijke boden. Want ik denk dat iedereen zijn mail gewoon instelt op zaterdag 20.00, dus iedereen heeft 20.00 als timestamp

Ab Normaal

Ik ben gedegradeerd en heb misschien dus niets te zeggen, maar ik schaar me 100% achter de post van KJP.
Als je dan net dezelfde hebt dan die ene renner van Elrio dan is het pech. Dat gaat dan om één renner.
En die ene renner in de talentencup gaat niet bepalen of je dit spel wint of niet.

Lullig als het jou net overkomt, maar dat is het leven.

elrio

Laatste man en Sammysosa hebben helaas niet geboden (en ook niet aangegeven dat ze niet mee wilden spelen met de talentencup. Nieuwe teams staan erop. Heb uiteindelijk besloten mijn bod te laten staan en geen extra run-off te doen. Mijn team is compleet, dat betekent dat er weer geboden mag worden.

hofsje

Mooi dat ik mijn talenten al na 1 ronde binnen heb

Joshua Golliker verwacht ik wel veel van in de u23 rondes ,en miss in 2025 of 2026 prof bij FDJ of een ander team
Henrik Pedersen WK u23 kampioen goeie motor in de benen
Mauro Brenner (Marco Brenner konden we helaas niet bij de eerste 12 renners krijgen maar Mauro Brenner gelukkig wel ook wel prima klimmer

jappe666

Hmm, je mail instellen op verzenden exact om 20u00:00 en toch nog verslagen worden op tijd... :(

BlingSagan

Bieden voor de 2e ronde start vanavond om 20:00 uur ? Of is het al gestart ?

elrio

'@jappe666 ik denk niet dat je de enige bent die dat gedaan heeft en dan komt het aan op mail provider. Wat dat betreft is het inderdaad wel een beetje een lotterij met die 8 uur, nu je tegenwoordig in kan stellen hoe laat een mail verstuurd kan worden.
@BlingSagan: de ronde is al begonnen.

BlingSagan

Is al gestart, zie ik nu.
Ik zal vandaag bieden. Deadline maakt me dus niet uit.

elrio

Overigens ga ik deze ronde niet wachten op boden van Laatste man en Sammysosa, als iedereen geboden heeft behalve hen, draai ik de ronde.

elrio

Er waren een aantal talenten waar meer dan 2 spelers op geboden hadden:

HUISING Menno 4
LE HUITOUZE Eddy 4
UMBA LOPEZ Abner Santiago 4
BELOKI FERNANDEZ Markel 4
VADIC Baptiste 3
GOLLIKER Joshua 3

Laatst gewijzigd
Joachim

Zijn de beginposts nu om zeep door het veranderde forum?

elrio

Yep... het lijkt dat alles weg is aan het begin... ik post hier even de status:

Deadline: woensdag 27-11 23:00

elrio : compleet
rahimns : bod T2 binnen
Peter Post Forever : bod T2 binnen
Mithrandir : bod T2 binnen
BlingSagan : bod T2 binnen
Arry1338 : bod T2 binnen
Joachim : bod T2 binnen
KJP : bod T2 binnen
jappe666 : bod T2 binnen
Homme : compleet
Zwartebroekengeletrui : compleet
Wielervolger : bod T2 binnen
el canibal : 
vernis : bod T2 binnen
Leukefans : bod T2 binnen
joske47 : bod T2 binnen
Sammysosa : 
ezra : 
hofsje : compleet
Gerrit Glomser : bod T2 binnen
hartstikkebedankt : bod T2 binnen
Flowtosti : 
Pier Tol : compleet
Laatste Man : 

Helaas kan men nu niet meer zien welke renners al gekozen zijn.

elrio

We missen nog Flowtosti en el canibal voor deze ronde (en Sammysosa en Laatste man, maar die hebben vorige ronde niet geboden). Met de huidige staat van het forum is het allemaal wat behelpen. Ik zal hier aan het einde van de ronde de talententeams posten. En ook de talenten die in de gewone teams zitten, zodat er een goed overzicht is van welke renners gekozen zijn.

1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.