Ploegleider Klassiekerspel 2024

« 1 2 3
Heipaal

Ik zie dat de waardes inmiddels bekend zijn. Het puzzelen kan beginnen. 😀

Poeksel

Een belangrijke verandering: twee ipv drie wissels per koers. Maakt het moeilijker, en daarom een goede verandering denk ik.

esims2.0

"Maak kans op een jaarabonnement op RIDE Magazine" lees ik. Dat lijkt me echt iets voor fan en forumgebruiker RV :)

Laatst gewijzigd
Vinniesmittie

Heb al een paar koopjes gespot.  Tratnik, Turner en Cavendish zijn wel heel gunstig geprijsd!

Bob

Waar ga je Cav allemaal opstellen dan?

Vinniesmittie
Bob
#5
Waar ga je Cav allemaal opstellen dan?

Alleen Brugge de Panne. Misschien rijdt hij Gent wevelgem nog. Maar voor een 1 punter is dat toch prima?

Bob

Op zich wel. Bij 3 wissels was het zeker prima geweest. Nu er maar twee wissels zijn, is het wel wat lastiger.

Heipaal
Poeksel
#2
Een belangrijke verandering: twee ipv drie wissels per koers. Maakt het moeilijker, en daarom een go...

Heel goede verandering. Maakt het nog wat strategischer.😎

Bob
Vinniesmittie
#6
Alleen Brugge de Panne. Misschien rijdt hij Gent wevelgem nog. Maar voor een 1 punter is dat toch pr...

Misschien dat Milan Menten ook nog wel interessant is voor 1. Volgens Sporza gaat hij BdP rijden. https://sporza.be/nl/2024/02/15/programma-milan-menten-2024~1707997367729/

Vinniesmittie

Kan ook, maar ik acht Cavendish wel een stuk hoger in dan Menten. En al twee 1punters gebruiken voor 1 koers is zoals terecht werd gezegd lastig ivm maar 2 wissels 

Bob

Ja eens, Cav is een trapje hoger. Benieuwd of het programma van Menten nog wordt uitgebreid nu Vermeersch geblesseerd is.

BrackenRidgeCycling

Klopt het dat je na iedere klassieker 2 renners kunt verkopen?

Ik neem aan dat je die dan later ook weer terug kunt kopen

Bob

Vorig jaar kon dat, alleen toen waren het er zelfs 3 ipv 2.

Bob

https://magyarnemzet.hu/sport/2024/02/valter-attila-oriasi-bukas-kulonleges-kerekpar-uae-tour

 

Nou had ik Valter voor 2 punten willen meenemen, speciaal voor de Strade. Maar nu twijfel ik.

Poeksel

Hij valt er lelijk ja. Eerst maar even afwachten of ie morgen opstapt.

Poeksel

Valter niet slecht, niet goed vandaag. Nog langer afwachten dus.

Heipaal

Wat denken jullie van Matteo Jorgenson? Zal hij ergens dit voorjaar kansen voor zichzelf krijgen? Ik vraag het me af, maar hij is wel een steengoed renner. 

Poeksel

Niet minder kansen dan Van Hooijdonk vorig jaar, lijkt me.

Bob

Hij krijgt zijn kansen vast wel. Maar minder vrijheid dan hij vorig jaar had natuurlijk.

Bob

Govekar voor 1 punt interessant? Rijdt een flinke programma, waaronder BdP.

Poeksel

Vooral dat laatste maakt hem een optie ja (als je denkt dat hij daar een resultaat kan rijden).

Emootje

Weet niet waar ik hiermee terecht moet maar ik heb Tratnik op de bank, mede vanwege deze spelregel:

In het klassiekerspel gelden bijna dezelfde regels als de 'reguliere regels' die tijdens de grote rondes gelden. Er zijn echter enkele belangrijke wijzigingen.

Voor elke klassieker geldt; als een renner niet start, dan vervangen we hem met de eerste reserverenner die wel gestart is. Dat blijven we doen voor elke renner in de basis die niet start, tot je geen reserves meer hebt.

Matthews en Powless zijn niet gestart, dan schuift toch automatisch Tratnik door?

Poeksel

Volgens die regel wel, maar of dat ook toegepast wordt? Of misschien gaat het alleen om renners die wel zouden starten, zoals Milan.

Laatst gewijzigd
Heipaal

Hoe heeft iedereen het in de eerste ronde gedaan? Ikzelf 115 punten. Prima start. 😁

Laatst gewijzigd
Emootje
Poeksel
#23
Volgens die regel wel, maar of dat ook toegepast wordt? Of misschien gaat het alleen om renners die...

Inmiddels reactie gehad, ze zijn ermee bezig. Het wordt dan alsnog doorgevoerd.

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.