Rommelige site....

« 1 2
skylimit

Beste Wielerflitsers,

Ik kom hier al sinds lange tijd een stuk minder op de site. Natuurlijk had dat ook te maken met de wielerpauze winter, maar dat is niet de hoofdreden. De site is misschien wel in een modern jasje gestoken qua uiterlijk, maar inhoudelijk vind ik het zeer rommelig en onoverzichtelijk. Het forum is er niet beter geworden. Je krijgt eerst bijvoorbeeld reacties van 8 jaar geleden, topics zijn lastig te volgen, te vinden. Er zullen misschien best wel instellingen ergens zijn die je hiervoor kunt instellen. Deze site is meer een zoek je rot site geworden. 

Voorheen was de site misschien "simpeler" maar wel beter gang- en leesbaar. Misschien ben ik wel te oud ondertussen om alle "nieuwe" ontwikkelingen te volgen. Volgens mij zijn er wel meer volgers die aan het afhaken zijn.....

Poeksel

Ik vind het forum nu ook minder prettig qua navigatie. En bij de afvalkoers heb ik het idee dat er minder (snel) gereageerd werd als vroeger. Het zou me dus niet verbazen als de bezoekcijfers van het forum nu minder zijn.

Arry1338

Je bent zeker niet de enige. Het lijkt alsof de persoon die is aangenomen om het te bewerken niet goed weet wat hij/zij ermee aan moet en maar weinig uren per week maakt. Ik weet dat er al signalen zijn doorgegeven door mensen die dichter bij de organisatie staan, maar helaas heeft het nog niet tot verbetering gezorgd. 

Ik hoop dat het snel verbeterd anders gaat het forum zeer zeker dood en moeten we het in de toekomst via Discord gaan doen. 

Romāns Vainšteins

Forum is een regelrecht spookhuis geworden. Lijkt wel een polderoplossing/gulden middenweg van alle mogelijke kabinetten die de afgelopen maanden de revue gepasseerd zijn. Geen touw aan vast te knopen.

MaGarin

Niet alleen het forum, ook de reacties onder de artikelen zijn een stille dood aan het sterven.  Het hele 'community' aspect van Wielerflits, juist datgene wat Wielerflits beter en onderscheidend maakte, lijkt bewust of onbewust de nek om te worden gedraaid. Zonde..

Arry1338

Misschien moeten we, in plaats van te klagen, voor onszelf duidelijk krijgen wat we eigenlijk willen. Dat de nieuwe indeling een stap achteruit is is duidelijk. Maar hoe moet het dan wel?

Romāns Vainšteins

Reacties onder artikelen trekt vanzelf recht. Dat kunnen we.

Wat er mis gaat is dat er veel te veel te veel te veel artikelen gemaakt worden. 
Laat de redactie eens aanhouden dat er max 10 per dag moeten komen en hou potverdomme op met 'de Lie wint met 'Nijdammetje' 'de Lie: ik voelde me sterk' 'van Aert over de Lie: brr, wat ging ie hard' 'unicum: de Lie eerste 22-jarige Waal die de Scheldeprijs wint met een late uitval' 'Lefevere: Arnaud had dit bij ons ook gekund, voor meer geld' 'de Lie deed zijn uitval met Grmbl-schoentjes en Blizty bril' 'recensie: van akkerstakker tot worldtourknakker, biografie van de Lie'

op 1 dag. Niet eens overdreven. Dieptepunt toen MvdP WK werd. Dan weet je gewoon dat je een week die ellende krijgt. Snap niet dat je zelf niet naar van je eigen site wordt wanneer je de hele tijd clusterbommen er op gooit. T'is net een sprookje waar elke 2e zin met 'en toen' begint.

Romāns Vainšteins

En de schoorsteenrookexcuses heb ik persoonlijk niets mee. Een beter product met 2 vertwijfeld uit de ogen kijkende, vers ontslagen redacteuren? Waar kan ik tekenen? Tip: zet er 1 fulltime op de liveblog. Of ga daar een partnership aan, dat loopt steeds hopeloos achter. Ik begrijp echt de meerwaarde niet.

En wat het forum betreft: zorg ervoor dat het te begrijpen is voor ook niet wiskundige met een eigen wereldbeeld. En bedenk dat mensen niet logisch denken. Zo zal dit 'rommelige site'-topic vanaf nu 'verbeterpunten' worden. Je hebt maar 1 stroom per onderwerp nodig en niet 3, 4. Eigenlijk dus hetzelfde issue.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik heb nul problemen met de nieuwe site, het nieuwe forum. Lijkt wel alsof jullie Spaans praten, zeg maar.

Arry1338

@Romans 

Ik ben het volledig eens met je eerste stukje. Maak er dan 1 interessant artikel van waarbij meerdere dingen samenkomen. 

Ook die artikelen op basis van een opmerking van een van de presentatoren in een uitzending vind ik vaak echt raar. Voorbeelden hiervan is de onzinnige hype rond Paul Magnier, of "organisatoren KBK en OHN hebben GEEN signalen van boerenprotesten". Dan kun je echt overal een artikel of podcast over maken. 

Omdat er zovaak over zaken met minimale nieuwswaarde wordt gesproken heb ik ook nog nooit de moeite genomen om een podcast te luisteren. Het is me allemaal teveel van het goede. In deze zin lijkt Wielerflits me van alle walletjes mee te willen eten en daarom nergens in uit te blinken...

EDIT: Maar dan moet ik wel stellen dat er soms een voorbeschouwing of interview voorbij komt dat wel echt de moeite waard is. Daar (b)lijkt dan ook echt tijd en energie in gestoken te zijn, en die zijn vaker de moeite waard om te lezen. Ook dat moet dan gezegd worden. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tuurlijk mag dat gezegd worden. Er zat één schrijver bij die van de voorbeschouwingen op grote koersen pareltjes wist te maken. Wat mij betreft mag het gedeelte 'geschiedenis, omgeving & weersomstandigheden' ruimschoots de poppetjessectie overstijgen: maar dat komt ook omdat ik de koers volg en vaak zelf wel weet hoe het met de vorm zit. Voor incidentele bezoekers die vooraf monumenten ff komen koekeloeren wie en wat er precies speelt snap ik wel dat dat dan handig is, of voor wie nog niet weet hoe de europunten in te zetten.

Jacco van Stierop

Ik vind het gebruiksgemak van deze site eigenlijk wel aardig in overeenstemming met wat men hier inhoudelijk de bezoeker voorschotelt.

esims2.0

In de categorie "Ik vind Gonda best een mooie naam voor een walvis"

Avatar of
Maxim Horssels
admin
skylimit
#1
Beste Wielerflitsers, Ik kom hier al sinds lange tijd een stuk minder op de site. Natuurlijk had da...

Wat zou je veranderd willen hebben aan (de indeling van) het forum?

esims2.0

Ik weet dat ik wel eens wat anders gezegd heb, maar ik vind de voorkant van het forum, met de forumindeling en rechts daarnaast vaak alle reacties over slechts enkele topics, ook geen verbetering. Wat mij betreft staan de actieve topics weer op de voorkant, maar aan dat overzicht moet echt iets gedaan worden:

  1. Geef het de breedte van dit forum, dus niet de rechter kolom erbij.
  2. Geef onder de titels niet het eerste bericht in dat topic weer, want dat is soms jaren oud. Maar in plaats daarvan de auteur en het begin van het laatste bericht.
  3. Maak een bladerfunctie zodat je meer dan 25 topics kunt bekijken. Beperk dat overzicht eventueel tot topics die actief zijn in de laatste paar maanden.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wat ik nu doe is klikken op forum, dan klikken op Actief, dan klikken op een van de draadjes die ik volg, en dan zoeken naar wat de laatste ongelezen reactie is (soms op een pagina eerder). Dat doe ik dan opnieuw doen voor een ander draadje. Ik vind dat niet een erg prettige manier van werken (maar een betere weet ik voor dit forum ook niet).

Ik ben op twee andere forums actief. Op de ene (vrij rustig, enkele tientalen actieve gebruikers) heb ik een bookmark van de pagina met alle recente reacties (inhoud, niet links). Dat werkt prettig.

Op een ander forum (honderden actieve gebruikers) kan ik een draadje in 'Mijn updates' zetten. Die draadjes staan dan onder elkaar op de pagina Mijn Updates in deze vorm: 

Ook dat werkt prettig.

Arry1338

Ik denk voornamelijk dat de scheidslijn tussen 'laatste reactie' en het overzicht tussen alle mogelijke subtopics enerzijds te korte termijn gericht, en anderzijds te alomvattend is. 

Het voornaamste dat we willen zien, denk ik, is wat je ongeveer ziet wanneer je op 'Actief' hebt geklikt. Als je daar een overzichtelijkere pagina van maakt en deze als voorkant gebruikt wanneer je naar Forum navigeert is het voornaamste opgelost. Ik denk dat het overzichtelijker is wanneer je, zoals hierboven ook gezegd, de laatst gebruikte topics chronologisch zet. Dan onder of misschien naast de titel de laatste reactie met de naam van de persoon die het zegt. Zo overzichtelijk dat je daar al kan zien of je het topic nog moet openen of niet. 

Wat ook toegevoegd zou kunnen worden is een optie waarbij enkel de topics worden laten zien waarin je actief bent geweest, of dat je kunt aanvinken wanneer je een topic interessant vind en het op je 'startpagina' van het forum wilt zien. 

Zoeken naar specifieke topics kan dan wanneer je op deze startpagina kunt navigeren naar 'Overzicht' zoals nu de optie 'Actief' staat aangegeven. 

EDIT: Overigens zie ik net ook dat bij de topics het eerste bericht in de thread vermeld word. Dat werkt nu ook niet omdat we (topicmakers) er niet op bedacht zijn. Het zou in dat geval handig zijn om een 80 tekens subtitel als mogelijkheid te geven. Al gaat mijn voorkeur naar laatste reactie op het topic op die plek. 

Laatst gewijzigd
Avatar of
Maxim Horssels
admin

In de rechtersidebar zijn de Laatste reacties vervangen voor Actieve topics. Andere punten gaan we ook oppakken, maar wel op een later moment.

Arry1338

Lekker bezig!

esims2.0
Maxim Horssels
#18
In de rechtersidebar zijn de Laatste reacties vervangen voor Actieve topics. Andere punten...

Al heel wat beter zo.

Wouter Van hout

Ik moet zeggen dat ik op het unieke punt ben gekomen dat ik het met Vainsteins eens ben. En met MaGarin. Over het doodbloeden van de reactiesectie, en de oorzaken daarvan.

Natuurlijk ligt het voor een stukje aan het seizoen. Het is komkommertijd, en veel reageerders zitten nog in een soort van winterslaap; anderen slapen nooit, en gaan ook in de winter door.

Maar ook ik merk dat er bijna meer artikelen geplaatst worden dan reacties. Het is inmiddels zo'n grote stroom, dat je eigenlijk niet meer weet waar je moet reageren. Want het nieuws van vandaag (inclusief de bijbehorende discussie) staat morgen al op pagina 4 van de nieuwsberichten (met daartussen natuurlijk nog de gebruikelijke advertenties, en natuurlijk de reclame voor de podcast en Ride Magazine).

Ook van mij zou het een tandje minder kunnen met nieuwe berichten. Maak van een redacteur een goede moderator: minder artikelen, en meer kwaliteit bij de discussies. Want daar ligt in ieder geval voor mij de meerwaarde van WF: de community en de discussies.

Klootje Kriekeljon

Dat je de podcast aan kunt klikken in de gele balk maar het forum niet, is op zijn zachtst gezegd een opvallende keuze.

 

 

Romāns Vainšteins

Zo'n artikel van 'MvdP en Evenepoel zijn vriendjes', voor de zoveelste keer (want er zijn al tig varianten van voorbijgekomen). Wat is dat nu voor nieuws precies? Van dit soort plamuursel wordt dus iets 'rommelig'.

Laatst gewijzigd
Plank

@Wouter Morgenvroeg publiceert WF een gekopieerd artikel over PatLef die nog eens stevig uithaalt naar Julian Alaphilippe (vanavond reeds te lezen op de sites van Het Nieuwsblad en HLN) en zullen de reacties wel weer de pan uitswingen, komt goed. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Wouter en co hebben zeker wel een punt met zelf reageren vs het grote aantal artikelen, en het snelle uit het zicht ervan verdwijnen. Een oplossing kan ook zijn dat bij je persoonlijke 'laatste berichten' (klik op je icoon) je niet alleen je laatste berichten op het forum ziet, maar ook die onder de (nieuws)berichten?

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.