Sportpools 2024

« 1 2
robkuh84

Over een maand begint de Giro 2024. Vaak staat er op sportpools al wel een datum genoemd waarop de pool open gaat. 

Helaas zie ik dit jaar helemaal geen grote wielerronde (Giro/Tour/Vuelta) voor 2024 genoemd worden op de website.

betekent dit einde oefening? Iemand die hier meer over weet?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Bij Scorito gaat de Giro  (Italia 2024) op 18 april open. Dus het is even afwachten of rond die tijd de Giro pool bij Sportpools ook open gaat. Zie bijvoorbeeld het EK voetbal, dat begint later maar is al wel te spelen bij zowel Scorito als Sportpools.

Adelaar

Hij staat er sinds vanavond op! Fijn dat ie doorgaat, Sportpools blijft het leukste wielerspel dat er is

Laatst gewijzigd
Tuft

Bij inloggen krijg ik de volgende foutmelding:

Via klantformulier lukt het me niet om dit issue te melden:

Vazilii

zelfde hier

Vazilii

via Pools dropdown werkt het trouwens wel blijkt..

Tuft

Het lijkt inmiddels opgelost!

Poeksel

"Openingsdatum: 18 apr 2024 "

Ben benieuwd!

pirazzi

Reeds.

Timvideo

Nou, beetje jammer dat Pogacar zo goedkoop is, zeker gezien het veld. Nu krijg je dat 2990 uit de 3000 man hem erbij hebben en 10 man nemen hem als kluns. Zo krijg je direct veel minder variatie in keuzes omdat iedereen effectief maar 15 zwarte punten heeft.

Adelaar
Timvideo
Nou, beetje jammer dat Pogacar zo goedkoop is, zeker gezien het veld. Nu krijg je dat 2990 uit de 30...

Tja maximaal 5 punten per renner is nou eenmaal het spel. Of vind jij dat ze Pogi 12 punten hadden moeten maken?

Poeksel

Ik denk dat hij relatief de duurste renner ooit is in het spel. Althans, ik kan me niet herinneren dat er eerder een verdeling 5-3-3-3-2 etc was. 

KLoVeN

Alvast weer niet gemakkelijk om een punten kluns te kiezen die dan niet in de punten rijdt.

Poeksel

Ik ben (daarom) voor een nulpunter gegaan (mede omdat ik wel tevreden ben met de 20 punten aan renners die ik nu heb).

Laatst gewijzigd
KLoVeN
Poeksel
Ik ben (daarom) voor een nulpunter gegaan (mede omdat ik wel tevreden ben met de 20 punten aan renne...

Hier ook dan maar en dan nog veel keuze tussen wie wel en wie in niet het team klikken, fingers crossed.

pirazzi

@Vazilli, heb je geen team gemaakt voor de Giro bij Sportpools?

Vazilii

Nee, doe alleen nog Eendagskoersen daar. Dat 1 selectie voor een hele Ronde ligt me niet zo.

Poeksel

Opvallend dat Gesink, die toch best vaak opgegeven heeft in grote rondes, zo vaak als kluns is gekozen: 

4 174 Robert Gesink 0 NEE 48 20 181 0

pirazzi

De bug van rode cijfers bij stijging en groene bij daling in het klassement lijkt opgelost. De bug van de ranglijst bij "Mijn subleagues" nog niet.

Laatst gewijzigd
KLoVeN
pirazzi
De bug van rode cijfers bij stijging en groene bij daling in het klassement lijkt opgelost. De bug v...

Subleague bug nog steeds niet in orde.

Xill

Gisterenochtend stond ik nog 1e overall maar ik wist wel dat ik niet genoeg truipunten had. Uiteindelijk gezakt naar 14. Inschattingsfout gemaakt mbt Merlier. Ik dacht dat ie niet zou uitrijden en ben daarom voor Olaf Kooij gegaan. Heb in ieder geval nog wel de wielerflits subleague gewonnen :-)

pirazzi

Waarom staat er bij Roland Garros in het geval van Djokovic een streepje ( - ) in de kolom Vorig jaar, hij won toen het toernooi.

elmathijs

Een van de lastigste edities om goede keuzes te maken, ik denk dat er veel verschillende teams komen. 

Vunky

Vingegaard zal een sleutelrol hebben. Zijn ze prestaties gelijkwaardig aan zijn laatste twee deelnames dan moet je hem wel in je team hebben ondanks zijn 5 punten. Is hij niet op niveau, is het een luxe knecht, team uitstraling dingetje dan is het de ideale kluns. Kan je die 5 punten toch mooi gebruiken voor andere aantrekkelijke renners.

Ik heb wel een vaste kern maar twijfel nog over de overige renners. Dat is erin en eruit, van Aert is zo'n voorbeeld. Ideaal koopje tenzij hij nergens echt mee doet, dan liever een Coquard + klassement.

Blijft nog wel even een puzzel en de definitieve keuze is het toch altijd net niet ;)

fony83

Als je sportpools leuk vindt, check dan zeker ook Het Wielerspel, met budget en vier speciale rollen.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.