'Bespreek hier' naar het forum

« 1 2
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Het dagelijkse 'Bespreek hier'-artikel verhuist naar het forum.

De 'Bespreek hier koers X'-artikelen verhuizen vanaf deze week naar het forum. Op dagen waarop wij geen actief liveblog hebben, publiceren we een Bespreek hier-artikel, waar de community een plek treft om met elkaar de koersen van die dag te bespreken.

Die plek verhuizen we naar dit vernieuwde forum, waar meer functionaliteiten beschikbaar zijn om op elkaar te reageren.

Op de homepage en op bericht-niveau staan verwijzingen naar de Bespreek hier-topics op dit forum. Op dezelfde posities waar het liveblog staat, komen dus ook verwijzingen naar de nieuwe plek.

De criticaster wil ik alvast voor zijn: Dit is geen degradatie. Dit vernieuwde forum gaat een steeds grotere rol spelen in het bedienen van de community. Het verhuizen van de Bespreek hier-topics is daar een volgende stap in.

 

Wheely

Prima, voor de Ronde van Schubbekutteveen hoef je immers geen liveblog pontificaal op de homepage te hebben. Wel leuk om die koers vervolgens live te kunnen bespreken hier. Ben benieuwd!

Romāns Vainšteins
Wheely
#2
Prima, voor de Ronde van Schubbekutteveen hoef je immers geen liveblog pontificaal op de homepage te...

Hoi Wheely, ik reageer op jou

 

Ah, dat geeft dus alleen dat ik je quote, verder niets. Leuker zou zijn van de aflopende draadjes waarin je exact ziet wie het tegen wie heeft en waar je helepolemieken in- en uitklappen kan.

 

Laatst gewijzigd
MaGarin
Romāns Vainšteins
#3
Hoi Wheely, ik reageer op jou   Ah, dat geeft dus alleen dat ik je quote, verder niets. Leuke...

Oftewel de Reddit-stijl dus. Daar ben ik ook een stuk meer fan van dan de forum-stijl.

Wheely

Ik dacht overigens eerst dat er stond: "Bespreek hier het nare forum!"

Wheely
Romāns Vainšteins
#3
Hoi Wheely, ik reageer op jou   Ah, dat geeft dus alleen dat ik je quote, verder niets. Leuke...

Hoi

esims2.0

Is het dan niet zo dat je het overzicht kwijtraakt, omdat berichten niet chronologisch verschijnen? Ik heb ook een Reddit account maar nauwelijks gebruikt.

Edit: de Reddit opzet komt volgens mij een beetje op hetzelfde neer als wat op WF onder nieuwsberichten gebeurt en ook op Facebook: de reacties worden onder een bepaald bericht gehangen en niet toegevoegd aan het einde van de lijst.

Laatst gewijzigd
kraamverlof
esims2.0
#7
Is het dan niet zo dat je het overzicht kwijtraakt, omdat berichten niet chronologisch verschijnen?...

??

Raul Alcala

Ik ben benieuwd. We zullen zien wat de pot schaft

kraamverlof

Ik snap 'm niet helemaal. Is dat het einde van de witte, blauwe en zwarte chats? Bespreking van een koers op een forum is nou niet echt interactief en snel. Maar we laten ons verrassen. Persoonlijk ken ik die community niet, ik hoop dat ze tevreden zullen zijn.

Il Leopardo della Primavera

Betekent dat dat er geen chat meer is bij de minder grote koersen?

Limal

"Die plek verhuizen we naar dit vernieuwde forum, waar meer functionaliteiten beschikbaar zijn om op elkaar te reageren."

Ik veronderstel dat je bedoelt dat dit forum meer functionaliteit biedt om op elkaar te reageren dan de chat? Zoals hierboven ook al is aangehaald vind ik die functionaliteit eigenlijk eerder beperkt: je kan enkel een volledig bericht - afgekapt - herhalen aan het begin van je reactie. Wat naar mijn mening mist is:

  • een 'threaded view' ('nested structure') zodat er onder 1 reactie meerdere deeldraadjes kunnen ontstaan. (Onder nieuwsberichten kan er nu per reactie 1 ontstaan - dat is al beter dan hier op het forum maar nog steeds beperkt.)
  • de mogelijkheid om een deel van een reactie te selecteren en dat dan te quoten in je antwoord.

 

Voor de rest ben ik wel benieuwd naar wie je voor ogen had toen je schreef dat je de criticaster (enkelvoud) voor wou zijn :-)

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Limal
#12
"Die plek verhuizen we naar dit vernieuwde forum, waar meer functionaliteiten beschikbaar zijn om op...

Dit is simpelweg niet af. Als je reageert op en er wordt een halve bijbel als quote aan toegevoegd leest dat onhandig.

Romāns Vainšteins
Romāns Vainšteins
#13
Dit is simpelweg niet af. Als je reageert op en er wordt een halve bijbel als quote aan toegevoegd l...

Hoewel ik nu zie dat er alleen de eerste regel gepakt wordt? (al beter)

Fuubs

Goedemorgen chat!

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#14
Hoewel ik nu zie dat er alleen de eerste regel gepakt wordt? (al beter)

Maar je kan dan niet zien wat er na de eerste regel staat en de quote is ook niet aanklikbaar dus dan moet je zelf terugscrollen op goed geluk. Ik ben ook voor een Reddit-style oplossing tbh

SprintMaster

Mooi zo. Dat zal de kwaliteit met sprongen doen stijgen. 

Marik

en wat is dit dan?

 

Poeksel

Op zich goed, vooral als dat leidt tot verbeteringen van het forum. Maar ik snap het niet helemaal:

 

https://forum.wielerflits.nl/t/1684-bespreek-hier-etappe-1-in-de-ronde-van-romandie-2024?page=1#post-24

https://forum.wielerflits.nl/t/1683-httpswwwwielerflitsbelivebespreek-hier-de-eerste-reguliere-rit-in-de-ronde-van-romandie?page=1#post-15

Zijn er aparte bespreek-hier-topics voor Nederlanders en Belgen? En zo ja, is er paspoortcontrole of hoeft dat vanwege Schengen niet?

Wijsgeer

Wat een bagger"verbetering", wielerflits. Van mij mogen we meteen terug naar de oude vertrouwde chat, de nieuwe "chat" trekt op niks.

Misschien even een poll lanceren hierover!

Romāns Vainšteins

Niks chat, dat is ook bagger, gewoon weer volg hier. Net alsof dat nog opvalt tussen, excuus vooraf, MvdP rijdt 33K op zwift met Verstappen helm terwijl hij Pizza Aananas verorbert.

MaGarin

Dus, is het al tijd voor een eerste evaluatie na vandaag? Wat mij betreft is dit totaal geen verbetering en succes.

Alleen al het feit dat er geen nested reacties zijn en alles in één lange chronologische lijst onder elkaar staat maakt het totaal onoverzichtelijk voor mij. Tel daarbij op dat, uiteraard, ook een groot deel van de reacties totaal offtopic zijn en je hebt een bende van jewelste. Ik vind die laatste zin ook heel typisch voor het huidige Wielerflits.

'De criticaster wil ik alvast voor zijn: Dit is geen degradatie. 

Ik gok zo maar dat ik één van die criticasters ben, maar zo'n harde uitspraak toont nou niet echt aan dat men heel erg open staat voor feedback vanuit 'de community'..

xistnc

Heerlijk oldschool volgtopic dus. Vroeger was niet alles beterder, maar dit zeker wel. 

Zodra het ook weer echt over de koers gaat in plaats van alleen maar het gemekker van onrendabelen met tijd teveel, is het achteraf veel leuker terug te lezen dan een liveblog en/of chat.

esims2.0

"het gemekker van onrendabelen met tijd teveel"

Volgens sommigen straalt de jij-bak intellectuele armoede uit (citaat Taaluilen). Ik heb trouwens nooit hier gechat, maar wel elders. Bij een forum mis je de live-beleving en het interactieve karakter, zeg daar dan iets van, in plaats van zo dom te reageren.

Wijsgeer
MaGarin
#22
Dus, is het al tijd voor een eerste evaluatie na vandaag? Wat mij betreft is dit totaal geen verbete...

Ach, MaGarin. Feedback en de WF-redactie gaan niet zo heel goed samen. Zal wel weer net zo'n verhaal worden als de duimpjes of de nieuwe indeling van de site. Waarbij iedereen naar vroeger terug verlangt, maar WF daar niets van wil weten. Want de redactie weet immers wat goed voor ons is...

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.