Tourzomer.nl's Giro 2024

« 1 2
Dirk

Hi allen, wij zijn weer terug! De startlijst van de Giro is bekend en wie doet er weer mee?

https://www.tourzomer.nl/nl/giro-2024/pool/wielerflits

Tot snel!

Poeksel

Ik doe weer mee, maar het gaat hier om een voorlopige startlijst. Er zullen waarschijnlijk nog een hoop wijzigingen komen.

pirazzi

Ja klopt.

Dirk

Zeker, ik verwacht wel dat de belangrijkste renners er tussen staan, alleen kunnen er altijd renners uitvallen. 

Dirk

Welke verrassingen gaan jullie inbouwen voor de 1ste week?

Poeksel

@dirk Is er iets mis met de Hall of Fame? Ik zie alleen de scores.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Misschien kan er een andere tekst verzonnen worden dan die je nu te lezen krijgt wanneer je de voorspellingen van anderen wilt bekijken: " De ronde is nog niet begonnen, daarom zijn de voorspellingen nog niet zichtbaar."

Dirk
Poeksel
@dirk Is er iets mis met de Hall of Fame? Ik zie alleen de scores.

Ik zal eens kijken!

Dirk
Dirk
Ik zal eens kijken!

Deze werkt weer :-)

Dirk
pirazzi
Misschien kan er een andere tekst verzonnen worden dan die je nu te lezen krijgt wanneer je de voors...

Dit is echt een timingsdingetje. Een race is pas begonnen wanneer de 1ste etappe is gefinished. Deze check heb ik eruit gehaald omdat het niet echt nodig is. Bij de Tour de France kun je de info wel direct zien wanneer de 1ste etappe is begonnen!

SvenVDB

Hier voor Milan gegaan als Cap, op zich sta ik nog achter die keuze, maar het voelt toch raar aan dat ik Pogacar nu heel de ronde geen Cap heb gemaakt, aangezien ik die nu ook al gespeeld heb.

Misschien had ik Pogi toch in week 3 moeten spelen en cappen.

pirazzi

👍

Poeksel

Ja Pogi niet als cap gebruiken is wel zonde. Ik heb hem week 1 gedaan als makkelijke keuze; anders moet je gokken wie de beste sprinter wordt. Milan bewaar ik voor volgende week (als hij deze week drie etappes wint en dan afstapt baal ik).

SvenVDB

Milan alvast goed gestart, wat me toch ook alvast één dagzege opgeleverd heeft.

Poeksel

Inmiddels is duidelijk dat Pogacar meer punten gaat halen dan Milan deze week. Dat hij vandaag wint in plaats van het rustig aan te doen is wel pech voor de teams die Milan als kopman hebben. 

pirazzi

Mijn keuze voor Filiippo Ganna als captain in week 2 is niet origineel. Er zijn ook veel met Milan als captain.

Poeksel

Gaat Dirk zijn eigen spel winnen?

Dirk

Morning, dat denk ik niet hoor. Merlier was nog niet teruggezet in de resultaten, en die zijn zojuist bijgewerkt. Verder heb ik al veel goede renners gespeeld in de eerste 2 weken.

Poeksel

Het helpt ook niet dat je een renner te weinig geselecteerd hebt.

Is het trouwens mogelijk om een stand voor alleen de tweede week te laten zien? 

Dirk

Ik had Kooij daar staan, maar die was er last minute uitgezet, daardoor kon ik die niet snel veranderen...

Em, nee, stand van alleen de 2de week ziet er nu niet in geloof ik.

Poeksel

Ik bedoelde eigenlijk of die functie toegevoegd kan worden :)

pirazzi

Week 1 had 9 etappes, week 2 6 en week 3 zes.

Dus de invloed van de captainkeuze is het grootst in week 1. Vandaar dat Milan niet meer kunnen kiezen als captain in week 2 voor mijn klassement niet erg nadelig was / is.

pirazzi

Balen, ik had eerst G. Thomas als kopman voor week 3 maar door het uitstellen van de start dus een ruimere deadline ben ik gaan twijfelen en had Bardet kopman gemaakt ... G. Thomas werd 15de, Bardet slechts 19de.

Poeksel

Ik had ook eerst Thomas als kopman maar bedacht gelukkig op tijd dat Martinez waarschijnlijk een betere zou zijn. De uitgestelde start is ook redelijk goed uitgepakt voor mij.

Poeksel

Net als het kiezen van Steinhauser op het laatste plekje dat ik nog over had. Morgen kunnen de teams met Molano als kopman wel wat punten terugpakken.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.