Bekijk reactie (Algemeen muziek topic)
Bekijk onderwerp" Daarnaast had ik jouw eigen relativering niet gelezen, dat het niet per se creatieve muziek is. Ik vind het zelf niet slecht klinken of zo, maar het lijkt wel AI gegenereerde muziek."
@Esims: Een genre als eerst trap en later wave en dan daarop volgend weer hardwave of phonk of phonkwave zijn allemaal behoorlijk formulematig opgezet en hangen van (vaak gebruikte) effecten en sampling aan elkaar. De minder creatievelingen/getalenteerden, en dat is het leeuwendeel, alsmede de starters kopieren vrijwel allemaal de sound, elementen of effecten en met de huidige software en beetje apparatuur is een nummer al snel in elkaar gedraaid.
Ergo, het gros is generieke shit. Echter types als Deadcrow zijn wel in staat zo af en toe een heel vet geluid te maken. Het vergt enige kunde en behoeft ook zeker meer zorg en aandacht om een sound te kunnen neerzetten als de nummers die ik gisteren heb geselecteerd. Tuurlijk de formule en sommige ingredienten zijn nog wel hoorbaar aanwezig maar het eindresultaat is wat mij betreft toch zeker te prijzen. De Deadcrow flip van een nummer van een Indieband is overigens wel de meest creatieve van het spul. Juche volgt ook z'n eigen weg met eigen insteek qua producen.
Overigens is Deadcrow een Nederlander die zich in dit genre heeft ontwikkeld tot een echte headliner en is waarschijnlijk de koning van de Hardwave. Voor zijn carriere is hij naar de VS verhuisd hij tourt daar rond.
Tot slot: Wave, met name Hardwave, heeft door de squeeky noises soms wel iets weg van alien-muziek en ook zo kun je 't aan AI-koppelen. Dat geldt overigens al helemaal voor Dubstep maar dat genre is voor mij retevermoeiend met een vaak lelijke sound. Ik heb altijd nog liever een melodisch comp