Algemeen muziek topic

« 1 2 3 4 ... 18 19
esims2.0

Radio Bene Bene, een internetstation van het Belgische Radio 2, had gisteren in het kader van Koningsdag in Nederland een Nederlandse toplijst. Altijd leuk om te zien en horen wat in de ogen van de Belgen de beste muziek van Nederlandse bodem is, maar het lijstje stond net zo ver van mijn eigen top 40 af als De Koninklijke 500, het equivalent van NPO Radio 2. Ik heb zelf ook eens geprobeerd het omgekeerde te doen: een Belgische (top) 40, maar het viel me niet mee om 40 overtuigende keuzes te vinden. Deze nummers halen bij mij niet allemaal een 7.

Raul Alcala

Er is al een muziek topic 🤣

kraamverlof
Raul Alcala
#2
Er is al een muziek topic 🤣

Ik denk dat esimsallversions maar best een eigen wf website kan oprichten. Met een groot gedeelte fris antisemitisme, vanzelfsprekend.

esims2.0

KINK heeft vanaf vrijdag een Zeroes Top 500 en volgens mij zag ik de lijst zojuist al, of het was een oude (de website doet een beetje raar nu). Volgens mij stond Precious van Depeche Mode op 384, maar dat vind ik zeker niet hun beste zeroes nummer; dat is Wrong. En op het album Playing The Angel (waar Precious op staat) vind ik A Pain That I'm Used To ook beter. Hier in drie versies.

 

Jacco van Stierop
esims2.0

O je wilde dit topic ook verstieroppen met zwarte muziek?

kraamverlof

 

What's wrong with the world Mama:

kraamverlof

Romāns Vainšteins

Weinig 'bands' vreselijker, cheesier en tenenkrommender dan de Black Eyed Peas. 

kraamverlof
Romāns Vainšteins
#9
Weinig 'bands' vreselijker, cheesier en tenenkrommender dan de Black Eyed Peas. 

Je reactie geeft precies hun boodschap aan. Je bent een hater romein! One love!!

Romāns Vainšteins

Hun boodschap behelst weinig anders dan hun eigen boodschappen financiëren: zielloze, op maat-voor-de-massa gemaakte commerciële pleurismuziek. Kan me dat 'where is the love' nog wel herinneren toen het net uitkwam, zelden een nummer gehoord dat je sneller naar een kotsbak doet rennen. 

Laatst gewijzigd
kleomantre

Black Eyed Peas is inderdaad goed vermarkte maar eigenlijk weinig om het lijf hebbende troep welke het onder andere moet hebben van een matige leadzangeres en een rapper die die naam niet eens mag hebben. Klaarblijkelijk wordt dat goed gepruimd.  

Laatst gewijzigd
kraamverlof

Romāns Vainšteins

Ja, de man wist wel dat hem de maat genomen zal worden en nam toen heel origineel een nummer op dat men hun bek houden moest.

esims2.0

Fade Away van Loz Netto's Bzar. Maar heel af en toe op de radio en dan valt hij altijd een beetje tegen. Want je moet eigenlijk de video erbij zien. Wel in crappy VHS kwaliteit maar volgens mij is er geen betere versie.

Wheely

De eerste twee albums van de B.E.P. zijn best goed eigenlijk. Soort positieve old skool Hip Hop vibe die toen ff heel verfrissend was vergeleken met wat er toen verder in het genre gebeurde. Het werd pas vies commercieel bij album 3 toen Fergie er bij kwam. Daarna werd het gewoon slimme pop natuurlijk.

Klootje Kriekeljon

Still I am, tighter then the pants on Will.I.Am.

brainfart modus off 

esims2.0

Dat slimme pop nou domme rap moest compenseren. Het zou verboden moeten worden.

esims2.0

Ik vind trouwens niet alle rap dom. Een voorbeeld.

Jacco van Stierop

Jacco van Stierop

Z’n dochter Mavis treedt nog steeds op, 15 juni a.s. in Tivoli, Utrecht.

 

Raul Alcala

Leuk, een muziektopic. Net iets voor mij. Ben echt een jaren 80 Nederlandstalig liefhebber 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Hier werd ik ook warm van rond de lendenen 

esims2.0

Een beetje rapper heeft een strafblad. Next.

Romāns Vainšteins

Ik vind die Doe Maar verkrachtingen - tracks verschrikkelijk allemaal. Doet me gewoon pijn. En dat komt omdat ik het origineel waardeer. Opzouten tweedehands rappertjes, ga zelf wat verzinnen.

« 1 2 3 4 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.