Waarom gooi je nu Billy Joel erin? Omdat ik een cover van een Top 2000 nummer deelde? Ik heb een uitgesproken hekel aan Billy Joel en alsof ik ook maar iets goed vind wat hoog in de Top 2000 staat. Overigens zie ik je ook helemaal geen moeite doen om buiten je straatje wat leuke muziek te delen.
De één is de meesterbabbelaar, de ander ook in orde en maakt bovendien de naargeestige beats. Lange tijd gelden dat een duo in zo'n vorm de blits maakte. Tegenwoordig zitten er 2 verdiepingen zich er tegenaanmoeiende lui aan vast. Zo'n Kanye West weet niet eens zelf wat er op zijn album staat voordat hij voor de studio de opnames inloopt, voel ik intuïtief aan.
Luister Esims, deze lui zíjn uit de Hood. Mocht je je er ooit eens in willen verdiepen is het misschien een idee om The Wire te kijken. Opgroeien en leven in tha hood is echt geen pretje en doet wat met je. En jazekers, in de grootste steden in NL heb je dit ook enigszins, maar iets als Bruxelles of Hamburg is al mijlen verder.
Opgezwolle was ook gewoon lekker met z'n drieen aankloten, daarom kan ik hun ook echt waarderen. Deze podcast/interviews over het ontstaan en verloop van Opgezwolle zijn ook zeker de moeite waard, ik wist bijvoorbeeld nooit dat Delic opgenomen is geweest in een verslavingskliniek.
Totaal geen gangsterrap natuurlijk, maar qua beats en simpliciteit wellicht de Nederlandse evenknie van Mobb Deep.
Lekker man, ik hou ook wel van die volle beats.
Kennen jullie Looptroop? Zweedse engelstalige hiphop, ontstaan vanuit de graffiti-scene. Hun eerste albums waren echt rauw, met nummers zoals deze:
Daarna zijn er volgens mij 1 of 2 uit Looptroop gestapt en werd hun sound ook echt heel anders, veel meer bijna pop-achtig met hele volle beats, maar ook gewoon heel vet. Doet me soms een beetje denken aan Lupe Fiasco ook wel. Check deze.
"Dat deze dikke dope track nog niet voorbij gekomen is."
In het andere topic, en dan gaat het om Let Me Clear My Throat van DJ Cool. NPO Radio 2 had in de Soul Night een dj die dat regelmatig draaide. Samen met Funk That van Sagat de meest irritante nummers die hij regelmatig draaide. Als je Let Me Clear My Throat goed vindt, dan geef ik het op, want dat ga ik nooit waarderen. Diezelfde dj draaide ook regelmatig deze, welke ik nog nooit eerder gehoord had, en die vind ik wel goed. Mede vanwege het Paul Young koortje.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.