Algemeen muziek topic

1 2 3 4 ... 18 19
Wheely

Heerlijke track, laatst ook nog gegeten.

esims2.0

Ik kende het niet maar is toch gewoon gebaseerd op You're Not Alone van Olive?

 

Laatst gewijzigd
Wheely

Vast en zeker geïnspireerd door het liedje van Olive ja.

esims2.0

Uit de tijd dat Melkert JSF's moest aanschaffen.

Raul Alcala

esims2.0

Waarom gooi je nu Billy Joel erin? Omdat ik een cover van een Top 2000 nummer deelde? Ik heb een uitgesproken hekel aan Billy Joel en alsof ik ook maar iets goed vind wat hoog in de Top 2000 staat. Overigens zie ik je ook helemaal geen moeite doen om buiten je straatje wat leuke muziek te delen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Hoe bedoel je, dat ook ik een pain in the ass ben? Fair enough 

esims2.0

O ja, zwarte artiesten kunnen best goeie muziek maken, maar ik vind 90% in dat andere topic kansloze rotzooi. Deze heeft nog nooit in mijn Top 2000 lijstje gestaan, maar dat had goed gekund.

 

Il Leopardo della Primavera

Over zwarte artiesten gesproken, dit nummer is door (de luisteraars van) StuBru meermaals verkozen tot beste hiphopnummer ooit. Blijft echt hard, dit kan jij ook wel waarderen Raul.


Romāns Vainšteins

Mobb Deep is ongeveer het genre HipHop dat ik nog leuk vind, vergeleken met hen is zelfs de Wu Tang Clan een soort van Black Peas

Romāns Vainšteins

Dit is volgens mij van dezelfde CD en klink eigenlijk exact hetzelfde:

esims2.0

(De een na laatste video) Met het raampje open door the hood rijden, ik zou dit toch niet het heelal in willen sturen als reclame voor de aliens.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

De één is de meesterbabbelaar, de ander ook in orde en maakt bovendien de naargeestige beats. Lange tijd gelden dat een duo in zo'n vorm de blits maakte. Tegenwoordig zitten er 2 verdiepingen zich er tegenaanmoeiende lui aan vast. Zo'n Kanye West weet niet eens zelf wat er op zijn album staat voordat hij voor de studio de opnames inloopt, voel ik intuïtief aan.

Romāns Vainšteins

Luister Esims, deze lui zíjn uit de Hood. Mocht je je er ooit eens in willen verdiepen is het misschien een idee om The Wire te kijken. Opgroeien en leven in tha hood is echt geen pretje en doet wat met je. En jazekers, in de grootste steden in NL heb je dit ook enigszins, maar iets als Bruxelles of Hamburg is al mijlen verder.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#59
Over zwarte artiesten gesproken, dit nummer is door (de luisteraars van) StuBru meermaals verkozen t...

Jazeker,  de beat steelt de show. Al was ik meer Westcoast, dit is een hiphop top 10 all time track

Ook best lekker

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#61
Dit is volgens mij van dezelfde CD en klink eigenlijk exact hetzelfde:

ook keihard deze ja, heerlijk simpele en rauwe beats die wel heel vet zijn.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#63
De één is de meesterbabbelaar, de ander ook in orde en maakt bovendien de naargeestige...

Opgezwolle was ook gewoon lekker met z'n drieen aankloten, daarom kan ik hun ook echt waarderen. Deze podcast/interviews over het ontstaan en verloop van Opgezwolle zijn ook zeker de moeite waard, ik wist bijvoorbeeld nooit dat Delic opgenomen is geweest in een verslavingskliniek. 

Totaal geen gangsterrap natuurlijk, maar qua beats en simpliciteit wellicht de Nederlandse evenknie van Mobb Deep.

Raul Alcala

Ook uit die tijd. Ook een top 10 track. Zal 't wb hiphop hierbij laten esims

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#65
Jazeker,  de beat steelt de show. Al was ik meer Westcoast, dit is een hiphop top 10 all time t...

Lekker man, ik hou ook wel van die volle beats. 

Kennen jullie Looptroop? Zweedse engelstalige hiphop, ontstaan vanuit de graffiti-scene. Hun eerste albums waren echt rauw, met nummers zoals deze:

 

Daarna zijn er volgens mij 1 of 2 uit Looptroop gestapt en werd hun sound ook echt heel anders, veel meer bijna pop-achtig met hele volle beats, maar ook gewoon heel vet. Doet me soms een beetje denken aan Lupe Fiasco ook wel. Check deze.

Il Leopardo della Primavera

Een van de Looptroop leden - Promoe - heeft trouwens ook een paar hele dikke solo-platen, dit nummer is nog steeds een van m’n all-time favs

Il Leopardo della Primavera

En als je kippenvel wil moet je deze ook zeker luisteren.

 



Dit was mijn Looptroop spreekbeurt, groetjes

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#69
Lekker man, ik hou ook wel van die volle beats. Kennen jullie Looptroop? Zweedse engelstalige h...

Ja, er popt een luikje bij me open! Poeh, dat smaakt naar meer, lang vervlogen tijden. Thanks.

 

esims2.0

"Dat deze dikke dope track nog niet voorbij gekomen is."

In het andere topic, en dan gaat het om Let Me Clear My Throat van DJ Cool. NPO Radio 2 had in de Soul Night een dj die dat regelmatig draaide. Samen met Funk That van Sagat de meest irritante nummers die hij regelmatig draaide. Als je Let Me Clear My Throat goed vindt, dan geef ik het op, want dat ga ik nooit waarderen. Diezelfde dj draaide ook regelmatig deze, welke ik nog nooit eerder gehoord had, en die vind ik wel goed. Mede vanwege het Paul Young koortje.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Dont give up, zong Kate Bush

esims2.0

James Brown, ook niet meer in de Top 2000.

1 2 3 4 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.