Algemeen muziek topic

1 2 3 4 ... 18 19
esims2.0

Het concert is trouwens afgelast hoorde ik later, maar technisch gezien had dat wel gekund. De vrouw is er met een geldboete en strafblad van afgekomen. Misschien waren de gangstarapteksten over het incident voor die avond nog niet af.

esims2.0

Als het om Duitstalig gaat dan is deze veruit mijn favoriet. Het lijkt een wat zwaar nummer, maar de aanleiding waarom het gedraaid werd en waardoor ik het ken, is juist heel vrolijk. Jeroen van Inkel draaide hem even na middernacht voor Toto Wolff en Mercedes, toen Max Verstappen voor het eerst wereldkampioen werd.

esims2.0

Na bijna twee jaar een belofte ingelost. Ik had de luisteraar kunnen zijn die Bart Arens eraan herinnerde, maar ik was het niet. Het verhaal is trouwens iets ingewikkelder dan dat hij vertelde. Het nummer heeft namelijk twee keer in de 90's lijst gestaan, toevallig twee keer in zijn uren. En bij de eerste keer maakte hij de opmerking "zeker binnenkort nog een keertje".

Walking In My Shoes behoort niet tot mijn topfavorieten van DM, vooral omdat het nummer pas halverwege op gang komt, maar heeft vind ik wel het allermooiste outro aller tijden.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat is het verschil tussen dit topic en wat luister je nu?

esims2.0

Ik denk dat je dat wel kunt raden. Ik heb al een paar keer gezegd dat het in dat andere topic bijna alleen zwarte muziek is, met af en toe eens een keer een witte excuus truus. En dat op een wielerwebsite. Multiculti lijkt ook daar niet te werken, net als bij de Top 2000 trouwens. Maar een zender als NPO Radio 2 pretendeert met hun playlist wel een afspiegeling te zijn van de samenleving, en dat zijn ze vind ik ook. En die draaien niet 85% zwarte muziek. Het gehalte zwarte muziek in dat andere topic vind ik echt intimiderend.

Laatst gewijzigd
Leukefans

esims2.0

"Bassist Guy Berryman geeft in een interview aan dat de mannen van Kraftwerk blij waren met het verzoek van Coldplay. Het gerucht gaat dat Kraftwerk-oprichter Ralf Hütter tegen Berryman zei: "Ja, je mag het gebruiken, en enorm bedankt dat je mijn toestemming vraagt - dat deed die sukkel Jay-Z niet." Dit slaat op Jay-Z's nummer Always Be My Sunshine, dat verdacht veel lijkt op Kraftwerks The Man Machine."

Kwam ik gisteren toevallig nog tegen bij NPO Radio 2. A good rapper is hard to find..

Robertje

Wat is jouw definitie van "zwarte muziek"?

esims2.0

Ja daar kan spraakverwarring over ontstaan, of het om de artiest gaat of over genre. In dit geval betreft mijn kritiek eigenlijk beiden, want het is toch vooral veel rap en funk van zwarte artiesten in dat topic. Terwijl ik ook wel muziek van zwarte artiesten in mijn eigen Top 2000 lijst heb of heb gehad. Maar dat soort muziek zie je daar niet.

Robertje

Misschien dan duidelijker om het over "zwarte artiesten" te hebben in plaats van "zwarte muziek", om verwarring te voorkomen.

Leukefans

Dus het is niet enkel dat je bepaalde genres niet kan pruimen (en dat mag, des goutes et des couleurs...), maar toch vooral over de huidskleur van de artiest, welk genre of soort muziek hij ook maakt? 
Da's... duidelijk.

esims2.0
Leukefans
#36
Dus het is niet enkel dat je bepaalde genres niet kan pruimen (en dat mag, des goutes et des couleur...

Dat is een rare samenvatting.

Leukefans

Leukefans
esims2.0
#37
Dat is een rare samenvatting.

Tja. " het is toch vooral veel rap en funk van zwarte artiesten in dat topic"; daar leid ik dan uit af dat ofwel die genres je niet aanstaan, ofwel dat muziek in die genres wel zouden mogen, maar dan liever niet van zwarte artiesten. 

"Ik vind de muziek in het andere topic wat te weinig divers, qua genres" had ook gewoon gekunnen en anders overgekomen. Hoe huidskleur hier hoe dan ook iets mee te maken heeft begrijp ik gewoon echt niet. 
Dat bepaalde genres voortkomen uit Afro-Amerikaanse of Afrikaanse tradities valt uiteraard niet te ontkennen, maar naar Jazz refereren we toch ook niet meer als "N****-music"? Hoe achterhaald is dat...   

esims2.0

"Hoe huidskleur hier hoe dan ook iets mee te maken heeft begrijp ik gewoon echt niet."

Dat is gewoon hypocrisie. Degenen die overwegend muziek van zwarte artiesten delen, doen dat vanwege hun eigen huidskleur. Wat in dat topic gebeurt, is in feite hetzelfde als wat er nu in Nederland aan de hand is, en waarom veel mensen uit onvrede PVV gestemd hebben.

Laatst gewijzigd
Robertje

Denk niet dat iedereen zijn eigen huidskleur aan het promoten is in het andere muziek topic.

Wheely

Black boys are nutricious

Black boys fill me up!

Raul Alcala

Hoi

Wheely

Belgisch...

Raul Alcala

Universeel

Klootje Kriekeljon

ok alles vanaf Chuck Berry is off limit.  Sluit t topic maar.

Wheely

Nog meer acid van een Brits Canadese bleekscheet met een voorliefde voor zwarte techno uit Detroit.

esims2.0

Hoezo? Wil je zeggen dat alle muziek van daarna te herleiden is naar het repertoire van Chuck Berry?

Sunneklaas

Raul Alcala
Wheely
#47
Nog meer acid van een Brits Canadese bleekscheet met een voorliefde voor zwarte techno uit Detroit....

Ik was je al kwijt

1 2 3 4 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.