Ploegleider

« 1 2 3 4 ... 9 10
Poeksel

http://www.ploegleider.nl

Een budgetspel van Dagblad van het Noorden, kosten zijn 4 euro voor niet-abonnees.

"Je stelt je eigen ploeg samen van 9 basisrenners en 5 reserverenners. Als de Tour start vormen je 9 basisrenners de ploeg waarmee jij als ploegleider de Tour in gaat. Mocht een basisrenner tijdens de Tour uitvallen, dan neemt je eerst beschikbare reserverenner uit jouw ploeg zijn plek in. Op basis van de resultaten die de renners tijdens iedere etappe behalen, krijgt je ploeg punten. "

De lastigheid: de totale teamwaarde van je 14 renners mag maar 100 punten zijn. En favorieten zoals Froome en Sagan zijn 20 punten, daar kan je er dus maar een paar van nemen. Maar wat zijn de koopjes?

Poeksel

Het is jammer dat je niet kan selecteren op klassementrenners, sprinters etc. Maar Bennet lijkt me in ieder geval voor 3 punten een goede deal. Een andere relatief goedkope sprinter is Matthews met 7 punten.

Interessante 2-punters: Geschke, Meintjes, Stuyven, misschien zelfs Teklehaimanot?

1-punters: Fonseca doet af en toe mee aan een sprint.

Maar ik mis vast nog een paar namen?

lennym

Ah, kijk aan! Het Ploegleider-forum! Ben benieuwd met hoeveel Ploegleiders we hier zullen zijn.

Ik ga jullie meteen twee van mijn twijfels voorleggen:

- Sagan (20) of Kristoff (13) + Matthews (7)
- Rodriguez(14) of Pinot (13)

lennym

'@Poeksel

Sepulveda en Nerz vind ik ook twee interessante 2-punters.

PatrickJ

'@Lennym: ik zou voor Kristoff + Matthews kiezen. Ik verwacht dat bij het grootste deel van de etappes waarin Sagan mee zal sprinten ook Kristoff en Matthews meedoen. Bij gewone sprints is Kristoff dit jaar ook één van de toppers, dus daarin zal hij vermoedelijk veel meer punten scoren dan Sagan.

Keuze Rodriguez of Pinot vind ik erg lastig. Rodriguez zal waarschijnlijk zeker van voren te zien zijn bij de 2 etappes die op een 'Muur' eindigen en bij een aantal andere aankomsten bergop (waarschijnlijk niet die van 1e of buitencategorie). Ondanks dat er vrij veel aankomsten bergop zijn, is het bij Pinot afwachten hoe vaak hij top 5 zal eindigen, doordat de 4 echte toppers waarschijnlijk meestal voor hem zullen finishen.

Tegenvraag:
- Moreno of Rodriguez?
- Pinot, Peraud of Bardet?

Samn Bony

En Arredondo een interessante 3-punter?

lennym

'@PatrickJ

Ik verwacht dat Katusha met Rodriguez voor het klassement zal gaan. Zoals je zelf zegt zal hij waarschijnlijk ook in een aantal etappes voor de bovenste plaatsen gaan rijden. Mits je budget het toelaat zou ik dus voor Rodriguez gaan, al is Moreno natuurlijk wel veel goedkoper.

Van de drie Fransen, zou ik voor Pinot gaan. Ik denk dat hij van deze drie het beste klassement zal rijden. Bardet is ook een goede optie, maar ik schat Pinot toch iets hoger in. Peraud zou ik persoonlijk links laten liggen, aangezien ik denk dat AG2R voor Bardet zal rijden.

Poeksel

Nerz heb ik nota bene in mijn voorlopige opstelling! Hij is geloof ik kopman, dus hij zal wel wat punten bij elkaar sprokkelen.

Verder eens met Lennym; Rodriguez of Pinot is een lastigere keuze.

harrybeuk

Leuk dat er nu een Ploegleider-forum is! Ben het met PatrickJ eens wat betreft de sprinters, maar ik ben wel benieuwd hoeveel daadwerkelijke massasprints er zullen komen... Dus twijfel ik over aantal punten/plaatsen voor sprinters in mijn team in verhouding tot aanvallers/klimmers.

Samn Bony

Wie verwachten jullie dat er meer punten in het spel haalt? Gallopin of Dan Martin?

nasibal

Ik meld me hier ook even, dit is toch andere koek dan scorito! :)

lennym

'@harrybeuk

Ik zou niet te veel sprinters nemen. Mijn ervaring is dat je met drie goeie sprinters wel genoeg hebt. In het begin zal je misschien wat achterblijven, maar meestal trek je met klassementsrenners toch aan het langste eind.

Niels de w

Pinot vandaag een goede zege in de ronde van Zwitserland, ik verwacht wel wat van 'm in de Tour! Ik zit te twijfelen om maar 1 sprinter te nemen..

lennym

'@Niels

Ik vind 1 wel heel erg gewaagd. Misschien is het een idee om met Bennett een goedkope tweede erbij te nemen.

lennym

'@Samn Bony

Ik zou voor Martin gaan. Zie hem een beter klassement rijden.

Niels de w

'@ lennym, dat zou inderdaad geen verkeerde keuze zijn. Ik vind het lastig. Het is eigenlijk onmogelijk om 2 klassement toppers en een top sprinter te nemen. Vanaf morgen quintana en Contador maar eens volgen..

Niels de w

'@ nasibal : zag in de t Scorito topic dat jij er kijk op hebt, wie zie jij als kanshebber voor het klassement, buiten de bekende 4?

lennym

'@Niels

Het is mij wel gelukt om twee van de klassementstoppers in m'n team op te nemen. Zoals het nu lijkt is dit mijn team, al moet ik zeggen dat het morgen zomaar weer anders kan zijn.

Nairo Quintana (20)
Christopher Froome (20)
Joaquin Rodriguez (14)
Thibaut Pinot (13)
Simon Yates (3)
Dominik Nerz (2)
Alexander Kristoff (13)
Michael Matthews (7)
Sam Bennett (3)

Poeksel

Reserves zijn in dit spel ook niet onbelangrijk trouwens... je kan erop gokken dat niemand van je team uitvalt, maar dan moet je wel heel veel geluk hebben.

Nerz lijkt me b.v. een goede reserve, omdat hij zijn punten waarschijnlijk in de tweede helft van de tour pakt.

lennym

Ik doe nu zo'n 6/7 jaar mee aan dit spel en ik heb het eigenlijk altijd met reserves van 1 punt gedaan. Het is inderdaad een risico en je kunt hard op je bek gaan (vorig jaar had ik Froome en Contador), maar het jaar daarvoor eindige ik als eerste in onze subleague van 50 man.

Persoonlijk vind ik het zonde om toprenners te laten schieten, zodat je betere reserves op kan stellen. Eén ding ben ik na al die jaren namelijk wel achter: je kunt beter een paar echte toppers aanvullen met wat mindere renners, dan een team vol 'net-niet-renners' maken.

Maar goed, het is maar net hoeveel risico je wilt nemen.

Niels de w

'@ Lennym

Eens, wissels vind ik ook minder interessant. Lijkt mij een sterk team, met een aantal zou je het verschil kunnen maken.

Samn Bony

'@niels

mooi, maar is drie sprinters niet teveel? Dan Martin is volgens mij ook 7 punten; is dit een optie i.p.v. Matthews?

Samn Bony

'@niels is uiteraard @lennym

zomaareens

wie haalt meer punten in het spel? v Garderen of Dan Martin?

Niels de w

'@ Samn Bony

Ik vind drie sprinters ook wel veel. Is Matthews in de ronde van Zwitserland én in de Giro puur en alleen uitgestapt omdat er niets meer te halen viel en om zichzelf te sparen?

Ik twijfel tussen v. Garderen/ Rodriquez en Majka. Wat verwachten jullie van Majka?

« 1 2 3 4 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.