Ploegleider

1 2 3 4 ... 9 10
Mercatone Uno

Froome
Nibali
Pinot
Bardet
Moreno D.
Meintjes
Yates S.
Kristoff
Dumoulin T.

Ook maar eens Sagan niet doen, zal ik vast spijt van krijgen :P
Dumoulin heel sterk, vond de 10e plek op de Rettenbachferner echt veelzeggend. Pinot & Bardet omdat ze Frans zijn :P (en aardig kunnen fietsen).

Samn Bony

Een beetje team mét Sagan is bijna niet te doen. Gaat voo mij in ieder geval teveel ten koste van klassementsrijders.

blokkie5

Een ploegleider topic, wat super zeg!
Ik het volgende team op de been gebracht

Froome
Quintana
Rodriguez
Rui Costa
Dan Martin
Sepulveda
Simon Yates
Tom Dumoulin
Kristoff

Ik vind 1 sprinter wel genoeg. 18 punten voor Cavendish vond ik teveel aangezien Kristoff normaal in diezelfde etappes ook top 5 zal sprinten.

Tom Dumoulin gekozen omdat die tijdrit als bergetappe wordt gerekend. Bovendien kans dat ie meer ruimte krijgt binnen de ploeg als Kittel niet mee gaat.

Rodriguez en D Martin ivm garantie tot succes in de 'muur' aankomsten + mogelijkheden in bergen.

Ik twijfel nog tussen Froome en Nibali. Dat Astana lijkt wel een bepaalde garantie tot succes de laatste tijd.

Blanc

Ik zie jullie allemaal kiezen voor rodriguez! waarom kiezen jullie voor hem ipv bijvoorbeeld valverde, want rodriguez heeft buiten de vuelta nog weinig echt gepresteerd, en beide sterk op de 'muur' aankomsten en bergen?

peewee1972

ja, daar liep ik ook al aan te denken! De naam Valverde wordt bijna niet genoemd?
Omdat hij misschien moet knechten voor Quintana?
En als je een budget hebt, maar 15 renners kan kiezen, wie zouden jullie dan kiezen, en de verhouding sprinters---klassementsrenners?

WiWaaz

Ook even aangemeld vanwege dit plgl topic en de verregaande kennis op het forum ;-)
Enigszins chauvinistisch vooralsnog hier voor gekozen:
Quintana
Pinot
Bouhanni
Boom
T. Dumoulin
Kelderman
D. Martin
R. Costa
Van Avermaet
Ik geloof wel in sterke wissels dus: Nerz, A. Yates, Westra, Keukeleire, Sepulveda.

Moet er nog een subleauge opgestart worden voor de deelnemers van dit forum?

Laatst gewijzigd
battdev

1 a 2 sprinters maximaal.

Ik vind valverde te duur voor een "knecht".
movistar gaat met quintana voor het geel in Parijs.
Rodriguez is wel kopman en explosief op de muren o.a.
En 2 punten goedkoper uiteraard

@wiwaaz..1 top klassementsman(quintana) is te weinig. Ik zou persoonlijk ook niet dusdanig veel aan wissels uitgeven. Vorig jaar vielen er heel veel toppers uit maar dat is uiteraard niet gebruikelijk

V avermaet zijn vrouw moet waarschijnlijk bevallen tijdens de tour dus het kan zomaar zijn dat die dan afstapt.

lennym

Ik heb zojuist een WielerFlits-subleague aangemaakt.
Als het je leuk lijkt om mee te doen, kun je je hier aanmelden:

http://www.ploegleider.nl/dvhn/subleague/wielerflits/404.htm

Niels de w

'@ Lennym

Leuk! Ik meld me aan.

Hein-Jan

Het wordt zeer lastig dit jaar. Let goed op dat de puntenverdeling is veranderd tov voorgaande jaren.
De A-etappes leveren meer punten op. De B-etappes iets minder en het eindklassement levert ook minder punten op.
Daardoor lijkt Sagan onmisbaar, met Matthews als belangrijkste uitdager in mijn ogen. Veel verschillende keuzes zijn echter mogelijk.
Tot overmaat van ramp zijn de keuzes voor renners voor het eindklassement ook nog eens lastiger dan ooit, met 4 topfavorieten.

Mijn vaste waarden tot nu toe:
Froome
Matthews
D. Martin
S. Yates

De rest verandert dagelijks van samenstelling.

Samn Bony

Dan ook hier mijn vaste waarden:

Froome
Quintana
Pinot
D. Martin
S. Yates

nog 32 pnt voor 4 renners.....

SanTheMan

Ik heb ook een wielerflits subleague aangemaakt voor de tweede ploegleider variant waar ik al jaren aan meedoe. Zelfde principes alleen andere dagbladen (Noordhollands dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad et al).
Dus de keuze aan jullie, net waar je ingeschreven bent.

http://www.ploegleider.nl/nhd/subleague/wielerflits/293.htm

SanTheMan

Nog even over de Muur discussies. Ik denk dat de klassementsrenners pur sang zich hier ook van voren laten zien en renners als Valverde, Rodriquez en D. Martin de winst niet zomaar zullen laten grijpen.
Enneh, mocht de Giro bij Contador toch in de benen gaan zitten.. Ik zie nog weinig deelnemers die in Majka geloven. Ik wel.

AndyFK

T'is altijd zoeken naar de goede mix, daarvoor moet je echt het parcours in acht nemen. Mijn kijk op een team-samenstelling:

2 van "de grote 4": Contador, Froome, Quintana, Nibali

2 top 10 kandidaten: van Garderen, Pinot, Bardet, Rodriguez

2 klimmers: D. Martin, S. Yates, Arredondo, Navarro

1 of 2 "puncheurs" met oog op de "Muren" en Cote de la Croix Neuve (et. 14): Gallopin, van Avermaet ( @battdev: dank voor de "heads-up" wat betreft zijn vrouw)

1 of 2 "goedkope" sprinters: Bouhanni, Demare, Coquard.

Verder ben ik het eens met @SanTheMan wat betreft de Muur: Je kan de tour niet winnen op de Muren, maar je kan hem daar wel verliezen De grote mannen gaan daar echt vooraan rijden, in ieder geval zo lang mogelijk.

SanTheMan

Ik ben er bijna uit, twijfel alleen nog tussen:
1: Majka en Rui Costa = 19 punten of
2: Valverde en Arredondo = 19 punten
Lijkt mij een beetje om het even qua puntenpakkers of heeft iemand een duidelijke voorkeur voor de eerste of tweede optie? Arredondo is een wat minder zekere optie waar Costa en Majka allebei wel punten zullen sprokkelen.

AndyFK

Majka is echt afhankelijk van Contador. Als Contador gewoon op zijn fiets blijft, dan zal Majka zichzelf stukrijden op de bergen voor Contador en vervolgens door het peloton zakken en rustig naar boven rijden. Majka kreeg vorig jaar de ruimte door afwezigheid van Contador. Als je ervan overtuigd bent dat Contador op de kasseien van zijn fiets lazert en beide sleutelbenen breekt zal ik Majka absoluut nemen. Anders niet..

hjtimmer

'@ Hein Jan, grappig om te zien dat de scoretelling iets verandert is. Nou is het niet schokkend veranderd maar kan toch wel uitmaken.

Poeksel

'@Sandeman 11:46: dat klopt, in 2011 was er ook een aankomst op de Muur van Bretagne, Evans eerste voor [s]Contador[/s].

Laatst gewijzigd
de wout

Nog mensen op of aanmerkingen over deze ploeg:
Contandor
Froome
Pinot
Bardet
Barguil
D. Martin
S. Yates
Sepulveda
Matthews

En dan heb ik nog 5 punten te verdelen

blokkie5

'@dewout

Superploeg alleen zou ik Matthews niet nemen. Had hem zelf ook lang maar heb nog eens kritisch naar het parcours gekeken. Kwam tot de conclusie dat de moeilijkere sprintaankomsten meer Gerrans dan Matthews werk is. De vlakke aankomsten zijn dan weer dusdanig vlak dat Matthews niet heel bijzonder uit de verf zal komen.
Je komt zeker 1 punt tekort voor Kristoff?

Als je gewoon tevreden bent is het zeker niet raar 4/5 punten aan je eerste wissel uit te geven toch! Mij nog nooit gebeurd dat ik m niet gebruikte.

Vraag die ik heb aan de medewielerflitsers ; hoe groot achten jullie de kans dat Bouhanni uit gaat rijden? Is hem volgens mij pas 1 van 4 of 5 grote ronden gelukt. Vind hem in dat opzicht niet heel veel gegroeid maar hij is deze keer wel echt kopman.

Laatst gewijzigd
BarbaStok

Er staan nog veel renners bij die niet starten en veel renners die wel gaan, ontbreken.
Wordt dat nog aangepast of moeten we het met de huidige selectie doen?

Mercatone Uno

'@barbastok goed de site in de gaten houden paar dagen voor de start, ze passen alles wel goed aan

lennym

Stel: Kittel gaat niet mee. Zou Giant dan alle ballen op Degenkolb gaan gooien?
Als dat zo zou zijn, lijkt Degenkolb mij een interessante optie. Wat jullie?

Blanc

Ik heb nog 5 mil over, en twijfel nog tussen Moreno, Carruso of M. Frank , wie zouden jullie kiezen? Alle drie zouden in de top 20 makkelijk kunnen komen, en met een beetje geluk de top 10 halen.

Samn Bony

Moreno, zonder twijfel

1 2 3 4 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.