Wk Darts

« 1 2
Georgeske

Het wk darts staat weer voor de boeg.

Mensen die iets willen delen ivm niet te missen darters?

kevinraar

ik geef echt veel nederlanders een super goeie kans heb er zelf 8 

BrackenRidgeCycling

MvG, Barney, Aubergenius, Noppert, Veen en Wattimena.

Aangevuld met Luke and Luke en je komt een heel eind

Ben Van Heck

Niet helemaal eens met bovenstaand rijtje. Barney heeft een pittige loting, MVG is totaal niet in vorm en Auberginius heeft het ook al 2 jaar niet meer. Noppert valt eigenlijk altijd tegen. Van Gian van Veen en Wattimena heb ik wél hoge verwachtingen. Bovendien mis je 1 Nederlander die een absolute no-brainer is: Wessel Nijman. Heeft een zeer gunstige loting en heeft een ijzersterke Grand Slam gegooid. 

Danny Van de Wetering

WielerFlits fanaten 

Het is weer that time of the year! 🎯🎄 voor de liefhebbers doe mee met de officiële WielerFlits WK Darts subleague voor het WK Darts en laat zien dat jij de beste voorspeller bent! Meld je aan via: https://www.scorito.com/subleague/940256/wk-darts-2025/wielerflits-wk-darts/30ba08d3-e685-402d-98b8-c1fc2152bd89?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Laatst gewijzigd
fysiokevin

Voor hier ook wees welkom in mijn subleague!

https://www.scorito.com/subleague/938566/wk-darts-2025/bullyboy180/84166603-713d-46dc-9e0b-3465008ad0a6?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Groeten, Bullyboy180.

Jo de Haan

De podcast dartpraat heeft vandaag aflevering geplaatst met voorbeschouwing op het Scorito spel wk darts. Erg leuk en nuttig om te luisteren!

dawizz

Welke spelers uit de f categorie zien jullie 1 of misschien wel 2 potjes winnen? Ik volg darts bijna niet gedurende de rest van het jaar en ken er echt heel veel niet deze jaargang...

Ben Van Heck

Lastig. Categorie F is inderdaad, zeker ten opzichte van de voorgaande jaren, zeer lastig voorspellen. Wellicht De Zwaan en Kist? Campbell was vorig jaar een aardige verrassing, maar moet toch tegen Suljovic. Het Duitse dartstalent Niko Springer zou het overwegen waard kunnen zijn, maar stuit in de eerste ronde op Scott Williams. Echter staat het 1-1 tussen die twee, dus wellicht dat hij kan verrassen. Toch schat ik Williams hoger in.

Ouleh

Bij F is geen enkele speler de favoriet, dus dit zie ik echt als gokken. Ik vind zelf de B categorie lastig en de E ook. Er staan daar 2 vast en 2 plekken waar ik nog niet over uit ben.

Ragnar Lolbroek

Ik heb mijn heil gezocht in f-jes die tegen de laagst gerankte e-tjes uitkomen.  Echt wild word ik er niet van, maar je moet wat...

Barrygoal

Ik vind Barry wel een mooie in de F-categorie. Speelt tegen Huijbrechts welke niet echt in vorm is en het onderling resultaat is 3-0 voor Barry. Alleen of ik Barry als captain durf te nemen is de vraag...

thewout79

F catogorie is altijd lastig al denk ik dat de zwaan wel favoriet is tegen hempel en ook zeker niet kasloos is tegen een wisselvallige gurney.

Wel jammer van het spel dat ze de ranking van catogorieen niet op basis van orde of marit hebben gedaan.

Anderson als 14de geplaatst , maar is een A speler.

In B of misschien wel C was hij een stuk interesanter om heb er in te klikken

Laatst gewijzigd
Ben Van Heck

Dat Anderson een A speler zou worden was wel enigszins te verwachten. In mijn ogen is hij op dit moment ook de favoriet om in de rechterkant van het schema de finale te halen. Hem klik ik er dus sowieso een stuk sneller in dan MVG en Smith, die beiden zeer wisselvallig zijn. Dit zal denk ik ook wel de sleutel naar succes zijn: kies je de winnaar van MVG tegen Anderson, dan ben je spekkoper. Met Smith aan de goede kant van het schema heb je een mooie troef in handen. Voor het laatste plekje in categorie A zal het dus zeker varieren tussen Anderson, Smith en in mindere mate MVG.

Categorie B vind ik lastig. Er zijn twee spelers die ik er blind in klik, alleen het laatste plekje is moeilijk. Kies je voor een Chisnall die uit vorm is, maar een zeer gunstige loting heeft? Kies je Price die bewezen heeft hoge ogen te kunnen gooien, maar toch een twijfelgeval is wat betreft of hij het darten nog wel leuk vindt? Ook Clayton staat hoog op mijn lijstje. Heeft een prima loting, maar heeft het nog nooit echt bewezen op het WK. Ik neig zelf naar laatstgenoemde.

Categorie C is in mijn ogen best makkelijk. 

Categorie D heeft in mijn ogen 1 absolute no-brainer. Voor de rest van de plekken valt er voor (bijna) allemaal wel wat te zeggen. Toch zie ik bijna geen enkele speler verder komen dan de derde ronde. 

In de E categorie zou ik wel 10 spelers kunnen kiezen. Enkele Nederlanders zien er qua loting en vorm erg aantrekkelijk uit, dus die gaan hier ook zeker mee. Voor het laatste plekje zijn er genoeg opties imo. 

De Zwaan in categorie F is een no-brainer, al durf ik hem geen captain te maken eigenlijk. Hempel is iemand die het echt al heeft laten zien op het WK. Als hij een andere tegenstander had, dan had ik hem zeker captain gemaakt. Wellicht is een E speler cappen wel iets veiliger. Dit scheelt immers 'maar' 75 punten. 

Benieuwd naar jullie visie! Leuk om hierover te sparren.

Nopper

Ik vind het dit jaar best lastig. De eerste 2 A spelers klikt waarschijnlijk iedereen er zo maar voor nr 3 twijfel ik tussen MVG en Smith, ik denk dat de laatste een eenvoudiger schema heeft.

Bij de B spelers vind ik allemaal wel wat om ze niet te nemen dus ik zie die 2 die Ben van Heck er blind in klikt niet zo snel.

Bij C staan een paar Nederlanders die ik wel ver zie komen. 

Bij D wil ik eigenlijk voor Barney gaan omdat het een held blijft maar scorito technisch misschien niet zo slim met ronde 3 tegen Humphries. Maar inderdaad weinig garanties dat een andere D speler wel in de 3e ronde komt, misschien Schindler.

Bij E staan inderaad veel interessante spelers met mooie loting voor de Nederlanders. Dit laat ik nog even afhangen hoe de rest van mijn team eruit gaat zien maar genoeg opties.

Bij F ook niet echt veel potentiele pareltjes, ze zijn er wel maar dan geen mooi loting. Worden waarschijnlijk paar jonkies.

Qua cappen ga ik denk ook voor een E speler want zie zo niemand van F die ik met zekerheid durf te cappen.

Ben Van Heck

Eens wat je zegt over de B-spelers, hoor. Er zijn genoeg redenen om de spelers niet te nemen. Anders gesteld: ik kies 2 spelers er blind in omdat ze meer redenen hebben om ze wél te nemen, dan dat er redenen zijn om ze niét te nemen :P. Om een naam te noemen (en zeker eentje waarvan ik verwacht dat deze een zeer hoge pickrate gaat hebben): Bunting. 

ditisdavid

Het vervelende van de puntentelling is dat een F-je met 50% winstkans een hogere EV geeft als captain dan een E-tje met 90% winstkans.

JCG

Ik vind het lastiger dan andere jaren merk ik.

De A-categorie ben ik wel redelijk uit. Met Humphries, Littler en Anderson verwacht ik de twee finalisten te hebben.

In de B-categorie loop ik vast. Dobey is mijn zekerheidje, die schat ik hoger in dan M. Smith (R4). Voor de rest twijfel ik tussen Clayton maarja als Nijman zijn vorm vasthoudt? Of toch Bunting, maar met van Duijvenbode in R3 en Humphries in de KF heeft hij het niet getroffen. Dan Chizzy, alles behalve vorm maar wel het 'makkelijkste' schema van de B-spelers. Laatste twijfel Aspinall, R4 tegen Cross/van Veen en anders de KF tegen Littler is toch wel zijn eindstation helaas. Naast Dobey, kies ik er dan twee van de bovenstaande vier.

Categorie C; zeker van Veen en de Decker. Heb getwijfeld over Searle maar kies toch voor Rock omdat ik gewoon echt verwacht dat de winnaar van Rock-Dobey door kan stomen naar de HF.

Bij categorie D ga ik eigenlijk zonder twijfel voor DVD, Schindler en Gurney. Gurney liet tijdens de PCF toch goede vorm zien.

Categorie E; met zekerheid Nijman, Wattimena en Lukeman. Mijn laatste twijfel zit in Joyce of Zonneveld... krijgen beide niet de spelers in vorm op weg naar R4. Zonneveld maakt kans tegen Chizzy, Joyce eveneens tegen Noppert.

Categorie F; loterij.

Iemand die wil schieten op mijn bevindingen/advies heeft voor de B categorie en Zonneveld/Joyce discussie?

Ben Nihilisty
JCG
Ik vind het lastiger dan andere jaren merk ik. De A-categorie ben ik wel redelijk uit. Met Humphrie...

Ik neig toch naar Zonneveld, in de lijn van m'n bredere strategie: het zwakste deel van het schema oververtegenwoordigen in m'n selectie. Die rechterhelft van het schema is waar de Scoritoknaken te verdienen zijn. Zowel de stabiele hooggeklasseerde spelers, als de in de vorm verkerende lager geklasseerde mannen staan aan de linkerkant van het schema. Mocht een Zonneveld dan lekker in vorm blijken tijdens het WK, dan komt hij in ronde 4 een Schindler of Van Den Bergh tegen, dat is toch andere koek dan Luke Littler die op Joyce zou staan te wachten.

De F-categorie is trouwens inderdaad echt ruk dit jaar. Heb net m'n bracket even ingevuld, en ik heb er (eigenlijk ook alleen maar omdat ik niet louter de hogere geklasseerde wilde door laten gaan) 4 F-spelers in ronde 2 weten te brengen: Campbell, Van Leuven, De Zwaan en Barry. De enige 2 die ik normaliter als enige van die categorie zou klikken zijn Campbell en De Zwaan; en die hebben allebei dan juist een vrij pittige loting. Denk dat deze 4 namen er bij mij in gaan komen, bij chronisch gebrek aan beter. Er zullen uiteraard wel een paar verrassingen komen, maar wie dat gaan zijn en is echt totaal gissen als je het mij vraagt. 

Ben Van Heck
JCG
Ik vind het lastiger dan andere jaren merk ik. De A-categorie ben ik wel redelijk uit. Met Humphrie...

Ik verwacht een redelijk zelfde team. Hier ook Dobey gekozen en ook Bunting komt er bij mij in. Laatste twijfel tussen Chizzy en Clayton. Laatstgenoemde heeft een prima loting en je zou zeggen dat hij toch wel eens door moet gaan stoten. 

Bolletjeslantaarn

https://www.scorito.com/subleague/942117/wk-darts-2025/tientje-de-neus/430dc2b0-698e-491e-9caf-af9786142767?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Pooltje voor de liefhebbers. Inschrijfgeld is een tientje

Frankpijn
JCG

Mooie discussie en tips hier!

A heeft natuurlijk twee no-brainers. Ik neig toch naar Van Gerwen ipv Anderson. Maar dat is puur gevoel. 

B is erg moeilijk inderdaad. Daarvan hoop je eigenlijk dat ze zeker de kwartfinale halen. Bunting zie ik die wel halen. Ook al in DVD wel lastig, maar wisselvallig. Dobey verwacht ik er ook wel in te zetten.
Mijn twijfel zit meer tussen Chizzy en Van den Bergh. Eén van die twee zie ik dan ook nog wel de kwartfinale halen.  Hoe zien jullie die tweestrijdt? 

C Twijfel ik wel tussen dezelfde 4, waarbij eigenlijk alleen De Decker zekerheidje is.

D Gurney en Schindler ook wel aardig zeker. Hebben jullie ook al gedacht aan Gilding of Cullen?

E + F redelijk dezelfde gedachten. Ben benieuwd of er daarin nog meer tips zijn van andere spelers.

Ben Van Heck

Cullen is absoluut niet in vorm (moet ook in R2 tegen Wessel) en ook Gilding zou ik vanaf blijven. Die is enkel hoog gekwalificeerd vanwege een gewonnen major vorig jaar. Bovendien komt hij als het goed is Lukeman tegen en daarvan verwacht ik wel dat Lukeman deze pot gaat winnen.

oborobo

Twijfel nog tussen van Gerwen en Anderson!

Ragnar Lolbroek

Dit zal het wel een beetje worden.

A: Humphries, Littler, Anderson

B: Chisnall, Bunting, Dobey

C: Rock, Smith( iedereen pakt toch Gian), Mike

D: Schindler, Dirk, Gurney

E: Zijman, Wattimena, Menzies, Lukeman

F: Campbell, Goto, Buntz, De Zwaan.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.