Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 114 ... 198 199
Xevar

Het lijkt me ook wel een goed idee om een stuk harder op te treden tegen trolls en ander gespuis op het forum en in de reacties onder nieuwsberichten. Er zijn steeds meer users die geen enkele intentie hebben om een normale discussie te voeren en constant op de man spelen.

Dus wat mij betreft komt er een veel strikter ban-beleid, of wordt users zelf de mogeljkheid gegeven om andere users te blokkeren.

Laatst gewijzigd
matwiel

'@Xevar, Rawolf en redactie: Eens met het 1e punt.
Je 2e over users die andere users mogen blokkeren dat is denk ik niet verstandig. Dan zou je iedereen die het niet met je eens is kunnen blokkeren? Daar krijg ik het gevoel bij dat je een politieke partij bent, de macht grijpt in een land en dan andere partijen gaat verbieden. Ik weet dat dit een extreem voorbeeld is.
Dat het allemaal wat strenger mag ben ik het zeker mee eens.

nasibal

'@Matwiel

Blokkeren is natuurlijk wat anders dan bannen. Als blokkeren als gevolg heeft dat een geplaatste reactie gewoon voor iedereen zichtbaar is, behalve voor hen die betreffende user geblokkeerd hebben dan ben ik voor. De vraag is echter hoe je dat praktisch zou kunnen en gaan toepassen. Bijvoorbeeld: stel ik blokkeer user X, waardoor ik zijn bericht niet zie. Zie ik dan wel of juist niet de 20 reacties die op betreffende bericht volgen?

Stoempie

Geheel eens met Xevar

matwiel

Dat er iets moet gebeuren is wel helder. Wat zal de redactie vinden.....?

AWestie

Vroeger zag je naar mijn idee nog correspondentie terug als je iets navroeg bij de redactie onder een bericht. Nu is je hele bericht weg als er wijzigingen zijn. Jammer.

pirazzi

Klopt, dan denk je in het vervolg wel twee keer na voordat je de schrijver van een artikel weer op een fout wijst.

iLLan

Niet voor mij per se een probleem. Maar rechts hebben jullie op de website een blokje met alle 'volg hier-topics' die live zijn.
Alleen hier vind je niet de koers waar een liveblog van is.
Concreet wat dit vandaag betekent: Als ik een nieuwsbericht aan het lezen ben en daarna even aan de rechterkant wil kijken welke koersen er bezig zijn, staat daar de Ronde van Valencia en de Brabantse Pijl voor vrouwen. Het lijkt dan alsof ik de Brabantse pijl voor mannen dan niet echt kan volgen. Daarvoor moet ik eerst naar de hoofdpagina en daarna verder klikken naar het liveblog. Het lijkt me voor jullie wenselijker dat alle koersen aan de rechterkant te vinden zijn in het 'volg hier-blokje'.

Magician

Het is niet meer mogelijk om onder het bericht te reageren, maar via hier dan mijn kudo's voor het overzicht van wielrennen op tv.

Maar zou het mogelijk zijn om dat bericht en ook andere berichten met overzichten (startlijsten bv) een aparte kop te geven zodat die wat makkelijker terug te vinden zijn? Door de rest van het nieuws vallen ze altijd weg in de loop van de dag.

Xevar

Even een kickje.
Ik vroeg me af of dit topic überhaupt nog wel bekeken wordt door de beheerders van deze site. En of er nog iets gedaan wordt met alle bugs, verbeterpunten en kritiek over de site?

pirazzi

Fix verspringen door reclame is niet gelukt of weer teruggedraaid, althans op het forumgedeelte.

Laatst gewijzigd
matwiel

Even up vanwege de opmerking van Xevar.

bastaix

Ik geraak niet ingelogd om me in te schrijven voor het GrandTour spel en kan ook geen mail sturen naar Rahimms

pirazzi

Bij het onderwerp https://www.wielerflits.nl/nieuws/wielrennen-op-tv/ staan 3 reacties maar een mogelijkheid om te reageren is er niet?

dazzler2120

Het moet toch niet kunnen dat spam posts als https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/remove-severe-errors-through-cash-app-phone-number-anytime/ en https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/unlock-cash-app-account-and-weed-out-technical-hitches/ bijna 24 uur online staan?!
Actievere moderatie op dit soort zaken lijkt mij niet heel complex om in te regelen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dat snap ik ook niet. Ik klik vaak braaf 'Dit is niet ok' bij zo'n spampost om melding ervan te maken. Dat wordt toch wel gelezen hoop ik?

Xevar

Is er uberhaupt wel moderatie in het forum..? In de reacties en de livechats wordt er af en toe nog wel eens wat verwijderd(iets te overijverig naar mijn idee, maar goed). Maar op het forum wordt volgens mij helemaal niet meer gekeken door de mensen achter deze site. Zie ook dit topic als perfecte voorbeeld. De laatste reactie van Martin is van 26 maart, terwijl er in de tussentijd een heel aantal bugs en verbeterpunten zijn aangedragen waar niks mee is gedaan.

Als je z'n groot platform hebt als Wielerflits vind ik het vrij amateuristisch om het forum maar z'n wild-west zonder moderatie te laten zijn.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik zie dat het laatste tijd vaak misgaat bij topics die (net)niet 100 procent wielrennen gerelateerd zijn. Corona, Quin Simmons geschorst obv duimpje bv, Puck Moonen, een Belgische wielrenner met een grappige achternaam welke leidt tot wat gegrap. Als de stofwolken zijn neergedaald zie je wat verwijderde reacties en wat heen en weer geclash. Vaak sluit een boze RV af hoe dat toch allemaal mogelijk is op WF. Oplossingen heb ik niet, misschien moeten we ons allemaal wat minder druk maken om wat anderen vinden. Toch zou een blok optie een boel gekissebis kunnen voorkomen

dazzler2120

Volgens mij wordt het forum inderdaad nauwelijks gemodereerd, de eerder genoemde posts staan ondertussen al 28 uur online, op een werkdag. Dus het ook niet te wijten aan een onderbezetting m.b.t. het weekend oid.
Aangezien dit gewoon malicious praktijken zijn vind ik het een hele kwalijke zaak dat hier zo langzaam op gereageerd wordt.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Ik vroeg me af of dit topic überhaupt nog wel bekeken wordt door de beheerders van deze site. En of er nog iets gedaan wordt met alle bugs, verbeterpunten en kritiek over de site?
Zeker, al erken ik dat ik de afgelopen tijd wat minder actief ben geweest op dit forum.

Wat betreft de spammers: wij pakken dit nog steeds vrijwel direct op. Alleen was hier de gebruiker verwijderd, in de veronderstelling dat ook de berichten weg zouden zijn. Dat was dus niet het geval.

De suggestie om een 'blokkade of negeer-optie' toe te voegen is al vaker gedaan. Wij hebben ook serieus onderzocht of we dat konden invoeren. Onze developers hebben ons dat echter afgeraden, omdat het een te grote impact heeft op de werking van onze site. Vergeet niet dat wij niet over dezelfde budgetten beschikken als bv. een Facebook, en daarom moeten beslissen bepaalde features uit kostenoverwegingen niet in te voeren.

Wat betreft de moderatie: deze discussie loopt ook al langer. Hierin krijgen we vaak twee soorten feedback: het moet strenger of we zijn juist veel te streng. We laten naar mijn mening vrij veel doorgaan. De functie van de comments is juist dat mensen zich kunnen uiten, ook wanneer het een impopulaire mening is. Het is iets anders wanneer leden bewust opmerkingen plaatsen om te stangen. Vaste gebruikers zullen geconstateerd hebben dat er in de loop der jaren om die reden ook enkele namen verdwenen zijn.

We hebben ervoor gekozen om niet ieder topic actief te modereren, maar dat wil niet zeggen dat alles mag. Wanneer je een bericht leest wat naar jouw mening niet door de beugel kan, laat het ons dan weten via de niet-ok functie. Dan wordt dit zsm opgepakt.

KennyKlimmen

Hey Hallo Moderator,

Wanneer ik ingelogd ben kan ik bij het ene nieuwsbericht gewoon mijn 'onmisbare' reacties plaatsen en bij het andere blijf ik de mededeling krijgen dat ik eerst ingelogd moet zijn om te kunnen reageren, terwijl ik al ingelogd ben..
Ik zou dit graag verholpen zien worden.

BVD. Succes met alles!!

John Bidon

'@Kenny, vergeet het maar. Sinds de 'upgrade' naar de nieuwe huisstijl is dat probleem er, en ze doen er niets aan.

KennyKlimmen

Zonde toch, John. Kdacht dat ik de enige was, maar we delen samen in deze ellende... Dat is dan weer een schrale troost.

SprintMaster

Wat betreft de inlogproblemen, denk ik dat dit komt omdat er drie verschillende onderdelen zijn (nieuwsberichten, forum
en chat) waarbij het inloggen niet op één manier gaat. Wellicht ook een probleem in combinatie met cookies/cache.
Als ik het zo inschat denk ik dat dit het beste opgelost kan worden door na het inloggen op de homepage uit te komen zodat alles in één keer goed geladen wordt i.p.v. krampachtig te proberen op dezelfde pagina te blijven. Dan moet je weliswaar een keer extra klikken maar zijn alle frustraties wel de wereld uit.

pirazzi

Alweer een verbetering, (samen met iemand anders) waarvan de post zonder een bedankje werd verwijderd:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/simon-yates-wil-tijd-terugpakken-de-verschillen-zijn-nog-best-klein
Waar staat "gravelklim" stond eerst "gravenklim".

Laatst gewijzigd
1 2 ... 114 ... 198 199

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.