Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 46 ... 201 202
achtpuntzes

er werd gisteren behoorlijk streng gemodereerd, maar liever een paar ge-edite posts waar ik het niet helemaal mee eens ben dan echte bagger die uren blijft staan. dus ook van mij top, en dank.

Kingstown

Gisteren heb ik Simplex zijn advies maar opgevolgd en me verre gehouden van het volgtopic en op mijn gemak TV gekeken zonder andere media en dat beviel me prima. Vandaag ook maar weer doen. Ik heb echt geen zin om op een site te zitten waar zo ongeveer elke buitenlandse concurrent wordt weggezet als een inferieur wezen of lichamelijk letsel wordt toegewenst op het moment dat het verloop van de koers ongunstig is voor de Nederlanders.

Wat arviidd zegt over de kritiek op TLJ herken ik wel, maar de toon is daar anders. Ik heb nog nooit iemand Gesink, Kruijswijk etc uit zien maken voor een laffe hond, vieze dwerg of gluiperige rat. Is dat erg? Dat moet iedereen zelf maar bepalen waar die grens ligt. Mijn smaak is het iig niet. Ook ik kom hier in eerste instantie om een beetje te ouwehoeren over de koers en dat daar meningsverschillen bijhoren is allemaal prima, maar de PVV tendens die hier de laatste tijd rondwaart doet me oprecht walgen. Overigens reageer ik al erg weinig (@ arviidd) wat je kunt zien aan mijn totaal aantal reacties in verhouding met mijn userID. De meeste vaste posters die (ongeveer) evenlang lid zijn hebben een veelvoud van mijn aantal postings. Meestal schud ik meewarig mijn hoofd en bedenk ik me dat het internet een plek is waar ik misschien wat minder vaak rond moet hangen.

Dat er blijkbaar veel mensen zijn die klakkeloos allerlei fake news voor waarheid aannemen en daar helemaal van over de rooie gaan is niet logisch. Dat is een gebrek aan zelfbeheersing gecombineerd met een oneindige domheid. Dat goed willen praten is de wortel van al het kwaad willen relativeren. Sinds wanneer is er besloten dat we emotioneel geblaat als norm accepteren en dat de rest maar zijn mond moet houden? Is het nou echt zo moeilijk om je niet op te laten hitsen door allerlei propagandistische berichtgeving?

Wmb is het vrij simpel: Als je een reactie op renner/ploeg X acceptabel vindt, dan is die ook acceptabel voor elke andere renner/ploeg. Vervang overal waar je de naam Nibali, Quintana e.d. ziet staan door Dumoulin of Kruijswijk en beoordeel dan nog eens of je het dan ook zou laten staan.

Wielrennertje

Geen volgtopic zou kunnen veroorzaken dat de mensen die onzin schrijven, dit onder de gewone nieuwsitems gaan doen.
Er bestaat trouwens toch ook een IP-ban? Dan kan iemand ook geen account maken als hij een permanente ban heeft gekregen, want volgens mij moet je flink over de schreef gaan om een permanente ban te krijgen. De etappe van vrijdag was wel flink over de schreef door sommigen. Zelf kan ik wel over deze onzin heen lezen, maar sommigen vinden het nodig om daarop te gaan reageren waardoor je een hoop troep hebt in zo'n volgtopic.
Vind wel dat mensen kritiek mogen geven, maar dan wel onderbouwd etc. zonder aanvallende toon. Het is lastig, toch vind ik dat er gisteren in het volgtopic goed opgetreden is.

Klootje Kriekeljon

Wat kunnen jullie overdrijven met zijn allen!

Het zal wel aan mij liggen en hoe ik er over denk. Maar ik heb me nog nooit zo geërgerd aan al het gezeik om niks. DAT is helemaal uit de klauwen gelopen deze Giro. En de redactie deed het juist uitstekend voor dat gezeik.

Sowieso doet Wf het uitstekend de afgelopen maanden. Grote complimenten.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ klootje:
heb je het betreffende volgtopic wel gezien? het was imo echt een triest dieptepunt in de geschiedenis van WF, qua reacties. nog nooit heb ik er zo veel massaal over de [s]scheef[/s] schreef zien gaan. maar inmiddels is alles schoongeveegd dus teruglezen kan niet meer.
mijn kritiek ging vooral uit naar die reacties zelf. dat er op dat moment niemand van de redactie beschikbaar was voor snel modereren kan wel eens gebeuren.
minpuntje vind ik wel dat er een keer niet voor het gebruikelijke 'edit; tot ziens' is gekozen zodat we geen overzicht hebben van wie er allemaal een ban hebben gekregen, maar dat is toch maar een detail.
verder denk ik dat de redactie je mening niet deelt, want een record aantal reacties werd verwijderd in een volgtopic. en dat doen ze echt niet zomaar.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

'@8.6: Schreef (niet scheef):
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schreef

Klootje Kriekeljon

Zal wel wat gemist hebben. Maar ik leef in een wereld waar emoties hoog oplopen tijdens dit soort dagen. Waar mensen even wat minder toerekeningsvatbaar zijn. Waar vrienden onderling soms dingen zeggen die je niet in een sollicitatiebrief zet. Een onredelijke opmerking of opinie, mits fatsoenlijk geformuleerd, mag best bestaan in deze dagen. Niemand kijkt er gek van op of neemt dat helemaal serieus.

Dat de redactie vervolgens daar de grenzen in aangeeft is volkomen terecht en logisch, want of je dat op een forum allemaal maar de vrije gang wilt laten gaan.. nee tuurlijk niet. Maar dat er hier zoveel mensen oproepen tot kalmte en beheersing tijdens deze dagen, ik kan er helemaal niks mee. Wat dat betreft sluit ik me volledig aan bij Kirsipuu.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@klootjekriekeljon blijkbaar ligt de lat bij jou iets hoger dan bij anderen en heb jij er iets minder moeite mee of stap jij er makkelijker overheen.. maar dan kan je toch niet al die anderen negeren die er wel moeite hebben en dit dus ver over de schreef vinden gaan. Je kan toch niet zeggen dat als jij er geen moeite mee hebt, de rest er dan ook maar niet zo moeilijk over doen.

Klootje Kriekeljon

Ik? Maar ik ben hier niet degene die oproept anderen te conformeren aan zijn fatsoensnormen. Ik ben juist degene die hier komt pleiten voor wat realistischer en soepel beleid. Als ik straks de tv aanzet zie ik toch een heel ander beeld als ik kijk naar de beleving van fans dan dat hier de grens zou moeten zijn.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ klootje:
u got mail :)

LyndaLid

Je kan toch niet zeggen dat als jij er geen moeite mee hebt, de rest er dan ook maar niet zo moeilijk over doen.

Maar je kan toch ook niet zeggen dat de leden én de redactie moet handelen naar jouw grenzen? Ik vind het bijvoorbeeld triest om te lezen dat mensen de redactie bedanken alsof wielerflits voor hun gerund wordt. De emoties gingen uiteraard bij vlagen te ver, maar ik vind het net zo krom om te eisen dat anderen zich niet zo zouden mogen gedragen als om te stellen dat het er 100% bij moet horen.

Maar wat krommer is, en dat geldt niet voor jou Rahimns, is dat er mensen klagen over woordkeuze en toon van anderen terwijl ze zelf pertinent ermee bezig om renners op elke mogelijke negatieve manier weg te zetten. Dat is bij renners van "jouw ploeg" zeer hinderlijk vind ik, bij Nibali en Quintana, maar ook bij Dumoulin. Ik zie alleen geen LottoNL-bashers, of mensen die fel waren over Nibali of Quintana hier klagen. Daar schuilt namelijk een enorme hypocrisie in, waar velen zich gelukkig niet aan willen branden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@LyndaLid het gaat ook niet om mijn grenzen, maar om de grenzen die WF zelf heeft vastgelegd in hun spelregels voor deze site. En het is dus ook aan hun om te bepalen of mensen zich er aan houden en er eventueel tegen op te treden.

Klootje Kriekeljon

Maar het lastige is dat je die regels nooit precies kunt uitvoeren. Vandaar intentie, context enz. En dat is nog niet zo makkelijk. Daarbij hoort bijv. ook de wetenschap dat dit zeldzaam 'hete' dagen zijn. Ik vond de beoordeling op dat gebied nu net uitstekend de laatste tijd. Dat aanvoelen van.

Je kunt op een eloquente wijze iemand helemaal met de vloer gelijk maken zonder dat er iets aan te pas komt dat in de regels als ongewenst beschreven staat. Aan de andere kant kan een bouwvakker de hele dag respectvol zijn en toch staan te vloeken. Voel dat maar eens even aan.

Maar als iedereen zo wordt dat we elkaar niks meer gunnen en over elke scheet op het uitroepteken gaat drukken dan is het snel klaar. Tis als buren in een appartementencomplex, je moet elkaar wat gunnen. Want zodra er 1tje begint te klagen dan denkt de rest al heel snel ow je moet eens weten waar ik allemaal last van heb. Dan staat de politie al snel elke dag voor de deur.
En dat is juist geredeneerd vanuit wat jij tegen mij zegt Rahimns. Want waar houden jouw grenzen op en beginnen mijn rechten?

WF bepaalt, maar zal bij veel gezeik die grenzen alleen maar strenger maken. En dat zou voor een grote groep mensen een kwalijke zaak zijn. De makkelijk beledigden onder ons, die bepalen al veel te veel in Nederland op dit moment. Kun je alles wel aan aan gaan passen, maar die vinden altijd wel weer iets nieuws waar ze beledigd over zijn. Wat overigens weer niet zegt dat er totaal geen rekening met ze gehouden moet worden, want ook zij hebben net zoveel recht op speelruimte als de andere mening.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik denk dat WF en wij gewoon moeten accepteren dat wanneer een Nller er goed voor staat dit sowieso gecombineerd gaat met de achterlijke bagger zoals Jacco die prima even samenvat. Mij persoonlijk is het een raadsel waarom een voorkeur voor de ene coureur per se gepaard moet gaan met afkeer voor een andere maar als dat een onvermijdelijke symbiose is ? So be it. Ik denk ook niet dat er echt tegen te modereren valt.

Pietertje2

De makkelijk beledigden onder ons, die bepalen al veel te veel in Nederland op dit moment. Kun je alles wel aan aan gaan passen, maar die vinden altijd wel weer iets nieuws waar ze beledigd over zijn.

Klootje slaat hier de spijker op zijn kop.

Kirsipuu

Zoals ook al eerder gezegd, je moet een bepaalde mate van emotie tolereren in zo'n volgtopic. Dat iemand een renner een gluiperd, een nare wielletjesplakker, een laffe renner of arrogant vindt komt voor en je moet incalculeren dat dat er uit komt tijdens een volgtopic, zeker als de spanning hoog oploopt. In de reacties onder de nieuwsberichten kan zoiets dan weer niet. Als het verder gaat dan dat dan is dat het punt waarop de redactie in moet grijpen. Maar dat kan alleen nadat de reactie al is geplaatst, op voorhand een reactie voorkomen gaat niet. Als je de reacties in het volgtopic echt erover vindt en je vindt het niet kunnen, lees het dan niet. Want met hier klagen is het enige dat je gaat kunnen bereiken dat de mogelijkheid tot live meepraten wordt afgeschaft. Een andere mogelijkheid heeft de redactie niet.

Klootje Kriekeljon

De site mag een ander kleurtje krijgen. Roze of rood-wit-blauw. Kiezen jullie maar!

Jacco van Stierop

Er is niets tegen een vloek of scheldwoord af en toe, dat doet iedereen en kan best ook gepost worden een enkele keer. Vervelend wordt het echter wanneer het in een bepaald kader valt en het geen uitroep meer is maar een middel om een bepaalde, vaak vijandige sfeer te creëren. In het concrete geval van de afgelopen week het uit den treure de tegenstanders van Dumoulin in een kwaad daglicht proberen te zetten. Je hoeft helemaal geen fan te zijn van hen en je mag hun streken in het verleden ook best benoemen maar als het alleen maar bedoeld is om je eigen held omhoog te steken dan heeft het wel iets treurigs vind ik.
Hoe gretig het gerucht van afgelopen vrijdag werd omarmd was tekenend.

Van mij mag het allemaal best maar doe dat dan op al die sociale media waar je met veel gemak en zonder sancties emotioneel geheel leeg mag lopen. Als WF-lid ben je akkoord gegaan met de huisregels dus dien je je daar aan te houden. Natuurlijk zijn er emoties in het spel bij sportbeleving maar je kunt het niet eindeloos als excuus gebruiken om alles maar goed te praten.

Een ander bijkomend iets, en in een breder kader, bij die vijandige sfeer is het “wij-zij-gevoel” dat op de loer ligt en zelf vind ik het dan heel eng worden, maar dat is misschien iets persoonlijks. In de wintermaanden, met het veldrijden, komt dat ook regelmatig naar boven.

Ik druk zeer sporadisch op het driehoekje, ben maar een eenvoudig lid en geen opsporingsbromsnor. We houden allemaal van deze prachtige sport en het hebben van verschillende voorkeuren moet toch geen probleem zijn. Even 3 seconden nadenken voordat je je post verstuurt helpt wellicht al veel.

Daan°

Bij zo'n historische overwinning past toch echt wel een mooie roze/rood-wit-blauwe site! Of in ieder geval een speciaal tintje aan de site.

Ook een like/+1 knop lijkt me handig zodat je geen reactie hoeft te geven als je het ergens mee eens bent, dit gebeurt al op 9 van de 10 sites. Zou niet weten waarom we dat niet ook op Wielerflits kunnen toepassen :).

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Daan° +1
Zo'n like-knop is volgens mij al eerder geopperd. Ik ben in ieder geval voorstander.

Klootje Kriekeljon

Al eerder genoemd, filmpjes in browser spelen niet af in Chrome/Win 10.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Al eerder genoemd, filmpjes in browser spelen niet af in Chrome/Win 10.

Ik heb hier al eens een mogelijke oplossing gegeven.

Dit kan je oplossen door je cachegeschiedenis te wissen.
Die doe je door te kiezen voor:
- Instellingen (menu rechtsboven)
- Geavanceerde instellingen weergeven…
- Browsegegevens wissen
- De volgende items verwijderen van: de afgelopen vier weken
Kies dan voor:
- Cookies en andere site- en plug-ingegevens
- Gecachte afbeeldingen en bestanden

Werkt het?

Klootje Kriekeljon

Nee Martin, helaas. Al geprobeerd.

achtpuntzes

ook hier hetzelfde probleem, maar met windows 8. (@ klootje, dacht dat jij te slim was om je die windows 10 door je strot te laten rammen. ja, nu even gratis maar straks moet je toch echt je portemonee gaan trekken ;) )

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

ook hier hetzelfde probleem, maar met windows 8.

Heb jij je adblocker nog steeds aanstaan? ;)

1 2 ... 46 ... 201 202

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.