Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 47 ... 200 201
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gelukkig werken ze prima in de explorer... dus als ik zo'n filmpje wil zien pak ik altijd even die browser erbij.

achtpuntzes

'@ Martin:
bingo!
wat heb jij toch een verbluffende kennis van je flitsers. :)

bij chrome zit er dus een reclamefilmpje voor, en die block ik dus zelf zonder erg zodat ik de video ook niet kan zien. bij internet explorer heb je dat reclamefilmpje dus niet. daarom werkt het daar dus wel.

nou, ik heb adblock dan maar afgezet op wielerflits bij wijze van proef. wel breed scherm zodat ik de sidebanners niet zie. de filmpjes voegen echt iets toe vind ik in ieder geval.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Gelukkig werken ze prima in de explorer… dus als ik zo’n filmpje wil zien pak ik altijd even die browser erbij.
Mag ik hieruit opmaken dat Chrome bij jou ook problemen geeft?
Ikzelf gebruik ook Chrome en kan ze zonder problemen afspelen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@MartinvandenBosch ... ja, maar ik weet de oorzaak en daar wil ik dus niets aan doen ;) Dus is het een bewuste keuze. Als ik dus echt een bepaald filmpje wil zien dan open ik hem in explorer.

Ik ga er vanuit dat bij iedereen die in chrome die filmpjes niet kan afspelen dit door dezelfde oorzaak komt..

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Het was idd. Adblock, bedankt.

Kingstown

De makkelijk beledigden onder ons, die bepalen al veel te veel in Nederland op dit moment. Kun je alles wel aan aan gaan passen, maar die vinden altijd wel weer iets nieuws waar ze beledigd over zijn.

Het gaat om gelijk behandelen in gelijke gevallen. Als jij vindt dat je Quintana een autistische koffiebonenplukker mag noemen, dan mag dat over elke renner. In de huisregels staat heel duidelijk dat anti-supporteren ongewenst is. Jacco somt het verder prima op in zijn betoog.

Verder heb ik geen flauw idee waarom je ongemanierdheid en asociaal gedrag verwart met beledigd zijn. Ik ben niet beledigd, maar ik ontwijk graag mensen die zich als doorgedraaide malloten gedragen. Die mogen in bocht 7 op de Alp gaan staan. Zonder sociale media. Bij voorkeur een jaar lang.

@Kirsipuu: Waarom zouden de mensen die zich aan de regels houden niet meer mogen meelezen? Sinds wanneer hebben we afgesproken dat misdragen de norm is? Als de redactie zeker 30 keer "laffe hond" laat staan, terwijl andere zaken wél gemodereerd worden, dan voel ik me volkomen gelegitimeerd om iedere willekeurige renner een laffe hond te noemen. Eens kijken of het daar gezelliger van wordt als dat straks gezegd wordt over pak em beet Gesink in de Tour volg topics. En eens kijken wie er dan gaan klagen. Je hoeft geen Einstein zijn om te begrijpen dat er dan wél ingegrepen wordt. Als je daar aan twijfelt dan kunnen we nu afspreken dat we Gesink consequent een laffe hond gaan noemen tijdens de Tour om die theorie te testen. Eens kijken hoelang we dan postrechten hebben . :p

Uitdelen schijnen sommigen heel goed te kunnen, maar ow jee als precies hetzelfde over renners gezegd wordt die ze supporteren. Juist dat soort willekeur dien je ten alle tijden voor te zijn en te bestrijden. Ongeacht wie je persoonlijke favoriet is. Als daar anders over gedacht wordt, dan dient men de huisregels aan te passen. Zo simpel is het. Zodat de emotioneel zwakbegaafden onder ons lekker kunnen schelden en tieren op elke buitenlander. Jeuj.

achtpuntzes

'@ Martin:
ik heb zonder adblock last van flarden geluidsfragmenten van (denk ik) zelf afspelende filmpjes.

Kirsipuu

'@Kingstown:

Als jij vindt dat je Quintana een autistische koffiebonenplukker mag noemen, dan mag dat over elke renner.

Ik vind dus niet dat je dat kan zeggen, ik zag deze reactie ook voorbijkomen in de reacties onder het nieuwsbericht en heb de reactie gemeld.

Waarom zouden de mensen die zich aan de regels houden niet meer mogen meelezen? Sinds wanneer hebben we afgesproken dat misdragen de norm is?

Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat je een bepaalde mate van emotie moet tolereren en moet melden als het over de grens gaat. En: als je de reacties in het volgtopic echt erover vindt en je vindt het niet kunnen, lees het dan niet. Want met hier klagen is het enige dat je gaat kunnen bereiken dat de mogelijkheid tot live meepraten wordt afgeschaft. Een andere mogelijkheid heeft de redactie niet."

-edit-
Bovenstaande reactie is nu ook verwijderd. Dat is het enige dat je er aan kan doen als community. Internet is nou eenmaal een open gemeenschap waar iedereen op kan.

Laatst gewijzigd
Daan°

Ook een like/+1 knop lijkt me handig zodat je geen reactie hoeft te geven als je het ergens mee eens bent, dit gebeurt al op 9 van de 10 sites. Zou niet weten waarom we dat niet ook op Wielerflits kunnen toepassen :).

Wordt hier naar gekeken Wielerflits?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Wordt hier naar gekeken Wielerflits?
Staat vooralsnog niet in de planning

achtpuntzes

'@ Kirispuu:

En: als je de reacties in het volgtopic echt erover vindt en je vindt het niet kunnen, lees het dan niet.

en hoe kun je dan een reactie beoordelen zonder deze te lezen?

het zal wel de hitte zijn lol.

Laatst gewijzigd
Kirsipuu

De hitte of het bier :D

flashke

Ik zag toch enkele opvallende reacties passeren deze middag op de artikels van Quintana en Nibali.

Het gebeurt wel vaker dat WF een deel uit een artikel haalt, waardoor de context wat ontbreekt. Op zich vind ik dat niet erg van WF, als er een link naar het oorspronkelijke artikel bij staat. Dan lijkt het me een goed idee als er voortaan alleen nog maar geklaagd wordt door mensen die ook het oorspronkelijke artikel hebben gelezen.

Doordat de redactie zo selectief zinnetjes plukt uit bestaande interviews is de redactie eigenlijk zelf aan het trollen, en krijgt je dit soort discussies die op halve waar heden zij gebasseert. De redactie lijkt hier bewust op uit te zijn, dat is hun goede recht maar nette jounalistiek vind Ik het niet.

Komaan WF, dit is nu het zoveelste interview met Nibali of Quintana waaruit jullie gewoon de stukken halen die hier voor discussie zorgen, of jullie een deel gewoon slecht/(vals?) vertalen.
...
Ik merk toch een erg mildere/andere Franse vertaling. Toeval? Mijn Spaans is jammer genoeg niet goed genoeg om daarop te antwoorden.

Het deel met de lovende woorden wordt hier natuurlijk ook weggelaten. Lekker objectief natuurlijk voor een nieuwssite.


Dat gebeurt wel vaker, ook de titels zijn niet zelden suggestief, beetje Telegraaf-niveau.

Ben altijd erg blij met wielerflits maar dit is knap belabberde journalistiek. Please geen stemmingmakkerij van wielerflits zelf de reageerders doen dat zelf wel.

Suggestieve koppen begrijp ik, deze site overleeft ook niet van wilde weldoeners, en dat niet telkens het volledige interview wordt getoond, vind ik niet erg. Het valt me gewoon op (bv ook in de interviews over het wachten van Dumoulin op de gevallen Quintana) dat vaak de delen worden weggelaten waardoor vooral Nibali en Quintana in een slecht daglicht worden geplaatst. Hier had ik op deze site vroeger nooit last van.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ flashke:
je moet het ook een beetje in de context zien. ze worden ondervraagd in hun eigen taal en voelen dan vooral de verplichting om aan hun fans te verantwoorden waarom ze niet gewonnen hebben. duw als Nederlandse reporter een microfoon onder hun neus en vraag: 'wat yoe zink abaut Dumoulin?' en je krijgt een heel ander verhaal. maar inderdaad, sommige mensen zien dat niet. wel een aandachtspunt van WF om daar rekening mee te houden, vind ik.

Laatst gewijzigd
flashke

'@8.6
Het viel me gewoon op dat dit nu recent een paar keer gebeurd is, en bij deze twee namen die hier absoluut niet geliefd zijn. Ik vraag me dan af of het toeval is, of als WF gewoon schrijft wat de mensen willen lezen om hun bezoekers zo gelukkig te houden.

123poetertjes

Toeval is het zeker niet, Valverde moest het de vorige Giro ontgelden helaas. Dat is blijkbaar de prijs van Nederlands rondesucces.

Tja, ik vertrouw die berichten sowieso al niet meer, daarvoor heb ik ze het afgelopen jaar te vaak zien langskomen. Zoals ik al meermaals aangegeven heb is het niet een stijl die ik zou hanteren maar als WF er happy mee is dan is het hun goed recht. En we zitten toch alweer op vijf pagina's aan reacties dus doel bereikt zullen we maar zeggen. Al weet ik niet of het op de lange termijn ook zo verstandig is.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Jammer dat sommigen het nodig achten om met grote stelligheid onze objectiviteit in twijfel te trekken. Het wantrouwen wat er bij sommige bezoekers leeft, is mijns inziens onnodig.

Dat de reacties van Nibali en Quintana zijn fragmenten zijn uit een langer gesprek, dat klopt. Wij krijgen de (reeds ingekorte) beelden aangeleverd van een externe partij en maken daar een bericht van. Bij een weergave van een vraaggesprek kan het voorkomen dat een stuk nuance wegvalt, maar opzet is er zeker niet in het spel. Dat we stemming maken tegen bepaalde renners omdat onze bezoekers dat zouden willen lezen en om onze pageviews op te stuwen, is totale onzin.

Ik geef toe dat we op social media met mate de grens opzoeken om te proberen bezoekers over te halen om op onze berichten te klikken. Maar dat doen we nooit door de waarheid te verdraaien. Ook met onze headlines op de site trachten we altijd een waarheidsgetrouwe weergave van het onderwerp weer te geven. Sensatie of stemmingmakerij is absoluut waar we naar op zoek zijn.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Martin:
ik geloof je meteen, maar weet je wat veel beter is? zelf reporters in te schakelen. dan kan je vragen wat je wil, en ben je niet afhankelijk van ingekorte filmpjes door derden. dat hebben jullie toch al eerder gedaan en was naar mijn mening beter en completer. het kost wel geld om iemand naar Italie te sturen natuurlijk.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

ik geloof je meteen, maar weet je wat veel beter is? zelf reporters in te schakelen. dan kan je vragen wat je wil, en ben je niet afhankelijk van ingekorte filmpjes door derden. dat hebben jullie toch al eerder gedaan en was naar mijn mening beter en completer. het kost wel geld om iemand naar Italie te sturen natuurlijk.
Geloof me, dat willen we heel graag. Maar een reporter naar Italië sturen, kost geld. Absoluut ons ambitieniveau, maar op dit moment nog niet haalbaar.

123poetertjes

Excuses voor mijn veeg uit de pan, die was misschien qua cynisme een stukje onder de gordel. Maar ik heb echt het beste met de site voor. Deze post ga ik ook gebruiken om te waarschuwen dat de toon van een artikel en meer specifiek de kop echt invloed heeft op de reacties.

Het is duidelijk dat Quintana niet heel populair is de afgelopen weken want geen Nederlander, zo simpel is het. Dat maakt dat het een vrij delicaat onderwerp is en dat moet zorgvuldig aangepakt worden. Ik weet niet hoe de talenkennis bij de redactie is, maar indien er een Spaanssprekende redacteur in dienst is moet deze eigenlijk te allen tijde geraadpleegd worden voor een dubbelcheck. Het kost tijd, maar tijd levert wel kwaliteit en betrouwbaarheid. Met een artikel in de strekking zoals het uiteindelijk gepost is kan je je klokje erop gelijkzetten dat het wordt aangegrepen om nog eens in te hakken op iemand die dat eigenlijk helemaal niet verdient.

Om daarmee aan te komen bij mijn stokpaardje, namelijk het Valverde-artikel na de Giro. Daar had ik ook mijn twijfels bij gezet, die simpelweg weggewuifd werden. Dat is eigenlijk waar mijn achterdocht begonnen is, ietwat versterkt door een artikel over Wiggins waar ik met een quasi-lollig parodiestukje op had gereageerd. En volgens mij bij het lezersonderzoek ook, waar het me nog een mooi shirt heeft opgeleverd waarvoor dank. :) Dat is waarom ik het oprecht jammer vind dat het Quintanastukje in deze hoedanigheid is geplaatst. Zijn we er toch weer ingetuind.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik geloof er daarentegen niet alles van en denk dat de waarheid ergens in het midden tussen prikkelende, hapklaar gemaakte brokjes klik en de door Martin gegeven nuance ligt. Wat ook veel logischer is als je een site voor over elkaar heen kirrenende en oer_Hollandse directe rechtsen uitdelende patriotjes hebt.

simplex

Stukje quote van RV :
"een site voor over elkaar heen kirrenende en oer_Hollandse directe rechtsen uitdelende patriotjes "

Prachtig en liefelijk en zeer betrokken als insider bij deze site beschreven!
Uitslag Poll zou bijv. kunnen worden :
mee eens 20% - oneens 53% - geen mening of geen interesse 27%

PS ik weet niet zeker of mijn bijdrage wel onder Verbeterpunten valt, maar indirect mogen we deze uitspraak best wel wat serieuzer nemen, zodat we samen het gaan verbeteren.

Poeksel

Ik heb http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/muziek-van-of-over-wielrenners in Wielrennen Algemeen geplaatst, maar eigenlijk vind ik het beter passen in het forum Literatuur. Behalve dat muziek geen literatuur is. Oplossing: van Literatuur maken "Literatuur, kunst en muziek" (of zoiets) en dan het draadje daarheen plaatsen. Kan dat?

Mathieu Moller

'@Sephiroth
Hoe kun je bij een forumtopic komen zonder in te loggen? Bij mij staat er dan altijd ''Om het forum te gebruiken, dien je ingelogd te zijn'' of iets dergelijks.

Ik zou het wel fijn vinden (en dat is misschien wel deels Sephirtohs probleem) als je een forum topic kan markeren, zodat je je favoriete topics sneller terug kan vinden. Ik vind lang niet alle topics interessant en ik zou het handig vinden als ik dan een topic zou kunnen markeren. Ik weet dat dit al kan via de mail, maar dat vind ik niet fijn werken. Ik zou liever een topic een ster kunnen geven en dan, als ik het forum open, kunnen sorteren op topics met een ster om snel mijn favoriete topics boven water te hebben. Ook zou ik op die manier sommige ''vergeten'' topics makkelijker kunnen terugvinden.

luukrothkrantz

Weet eerlijk gezegd niet of het al eerder aan bod is gekomen, want heb niet alles teruggelezen. Wat ik persoonlijk erg leuk zou vinden als de forumoptie ook in de mobiele app beschikbaar kwam... Als ik lekker op de wc zit even het forum doorlezen lijkt me chill.

1 2 ... 47 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.