Is Wielerflits ooit wel een kwaliteitswebsite geweest? Ik heb het altijd al meer gezien als een uit de hand gelopen hobbyprojectje van een stel wielerliefhebbers.
Het afgelopen jaar is de focus wel volledig voorschoven naar maximaal uitmelken en geld binnenharken, helaas.
Ik heb het tot een paar maanden terug een heel professionele en goede site gevonden! Maar het aantal reclames is niet normaal je kunt gewoon niet meer rustig en leuk een artikel lezen continu zit je reclames weg te klikken zelfs mn ad blocker houdt ze niet meer tegen! Ik snap dat ze reclame moeten maken maar je moet je ook afvragen ten koste van wat want op deze manier verliezen ze ook gewoon lezers denk ik! Helaas zijn er niet echt goede alternatieven voor WF die ook zo'n grote community hebben met een livechat en een forum en met veel reacties onder berichten! Maar zodra die site er is ben ik waarschijnlijk gevlogen mits ze daar wel een redelijk aantal reclames hebben!
Ik begrijp niet waarom je over binnenharken begint, want allereerst weet je niets over de begroting van WF. En het draagt ook niet bij aan de kans dat er door WF nog een toelichting komt op deze keuze.
Het is op zich toch wel duidelijk dat geld verdienen met advertenties inmiddels belangrijker wordt geacht dan gebruiksgemak en de kwaliteit van de site? Al die clickbait titels passen ook perfect in dat beleid. Meer clicks = meer geld door advertenties.
Ik heb vanaf het ontstaan van wielerflits altijd met veel plezier de site bekeken, maar nu is het echt geen doen meer. Naast dat het super irritant is dat er steeds reclame en filmpjes tussen de artikelen door komen wordt de site er ook traag van. Mijn dagelijkse tijd op de site is al een stuk minder geworden, en ik sta op het punt om de site helemaal te mijden.
Ik snap overigens wel dat jullie geen vrijwilligers zijn en dat er ook geld verdiend moet worden, maar dat kan wellicht op een mildere manier.
Ik snap de uitdaging wel: kosten stijgen en inkomsten genereren blijft lastig. Ik verwacht niet dat Youri en consorten een extra Lamborghini kopen van de nieuwe gemarkeerde tekst ads. En wij lezers zullen ergens de pijn voelen: if you don't pay for the product, you are the product. Maar: voor mij is Wielerflits niet van voldoende waarde om er +40euro per jaar voor te betalen om het advertentievrij (is + dat helemaal?) te bekijken. De andere 'voordelen' van + vertegenwoordigen voor mij helemaal geen waarde en ik vind het journalistieke niveau onvoldoende om voor te betalen. Dus ergens stopt het dan gewoon. Gezien de reacties hierboven heb ik sterk de neiging dat WF de laatste tijd voorbij het tipping point is en trouwe gebruikers dreigt weg te jagen.
Wat mij zou doen overwegen wel + te nemen: meer controle over je experience. Denk dan aan: kiezen welke type berichten prioriteit krijgt, live banner uitschakelen en boven alles: bepaalde forumtrollen op ignore zetten. Maar volgens mij zijn dit geen onderdelen die de redactie overweegt.
Nee, dat kan niet, want livechat vereist ook moderatie en dat kunnen we nu niet garanderen. Het verleden heeft te vaak uitgewezen dat zonder moderatie de livechat gaat ontsporen en dat willen niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.