Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 68 ... 198 199
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

dikgedrukt
proberen

nog meer

oke even wennen

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Alle berichten in mijn postvak zijn weg.
Er zaten er een paar tussen die ik echt nodig heb.

Komen die nog terug ?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Alle berichten in mijn postvak zijn weg.
Er zaten er een paar tussen die ik echt nodig heb.

Komen die nog terug ?

Alles is bewaard, dus die komen nog terug

Laatst gewijzigd
Imbatido

Ik post het toch maar even hier. Ik heb even wat verbeteringspunten opgeschreven.

-----------------

- Eerste indruk is erg druk. Alles vrij kolossaal, groot en weinig overzicht.

- Behoorlijk slechte timing moet ik ook eerlijk zeggen. Waarom zoiets uitrollen tijdens de Giro? Vanochtend was er ook ineens een moment dat de nieuwe site er al was. Ik heb een beetje het idee dat het een haastklus was, en dat het niet allemaal 'on point' is.

- Ik heb een horizontale scrollbar onderin.

- Slechte kwaliteit foto op de voorpagina, zonde.

- Weinig headlines op de voorpagina bij de lijstweergave. Nog geen halve dag te zien vandaag. 'Naar het nieuwsoverzicht' is totaal onoverzichtelijk.

- Ik merk dat de lijstweergave soms inklapt? Lijkt me het belangrijkste op de voorpagina.

- Geen aantal reacties bij nieuwsoverzicht, lastig om te zien waar discussie is, en of er reacties zijn bijgekomen.

- Nieuwste berichten bovenaan bij reacties. Maakt het moeilijk om discussie van vooraf aan te volgen.

- Meescrollende advertenties. Advertenties tot aan de randen, en zelf over de footer.

- Een joekel van een reclame die ineens opduikt in het verhaal of in de reacties, behoorlijk storend.

- Een enorme kalender aan de zijkant. Wat mij betreft totaal overbodig. Die ruimte kan je denk ik nuttiger benutten.

- Forumtitels verschuiven buiten beeld bij een mouse-over.

- 'Wielerflits' staat nogal kaal bovenaan. Weet niet of het een nieuw logo is? Maar een beetje loze ruimte. Verhuis die social logotjes naar de footer, die zoek-belletje-inlog logo's naar de witte balk en je hebt alweer een boel ruimte bespaard. Op een laptopscherm zie je anders meer reclame dan site als eerste shot.

- Ik zie ook wel veel slordigheidjes in de layout. Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar het zwarte titelvak is smaller dan de afbeelding bij een artikel. Het auteurvak vind ik er ook raar uitzien. Verder staat er in het verhaal over de tijdrit vandaag ineens foto: Sirotti zonder foto.

- Rare positionering van de tijd als iemand die reageert geen afbeelding heeft.

- Datum, votes en vind ik leuk op het forum neemt nogal veel ruimte in. Bij mij 3 regels.

Queso

Voor een groot deel eens met de reactie hierboven.

- Vind het wat druk en groot ogen. Vooral op mobiel is dat niet prettig lezen;
- Het aantal nieuwstopics op de home page is wat beperkt;
- Wanneer je op Wielerforum klikt zie je maar 5 forums/fora? met daaronder al de categorieën. Dat is zeer onhandig omdat je niet snel bij een recent forum kan;
- De nieuwste reacties staan bovenaan - lastig volgen van de discussie

Hopelijk worden de reacties nog meegenomen in de verbeteringen de komende dagen.

Verder, mooi dat jullie blijven investeren in een goeie website! De intenties zijn zeker aan te prijzen, uitvoering kan nog iets beter.

castroviejo

Mooi lettertype en de uitstraling is ook gaaf zo. Maar het lijkt nu wel een beetje of je een bericht moet aanklikken om het aantal reacties ipv de inhoud. Prima om dat aantal ergens weer te geven maar dit is wat te prominent.
Tweede puntje is dat je wel erg ver moet scrollen om bij de reacties te komen omdat bij elk ouder nieuwsbericht ook de foto's staan. Bij de oude versie was het juist mooi dat deze alleen in tekst nog onder reacties stonden.

Quintana10

Zo, wat een beroerde update.
Zo onoverzichtelijk. Doet me denken aan de VI site update, sindsdien altijd op voetbalzone gekeken.

Als je nu op een forum klikt start je op de eerste pagina ipv de laatste. Dat mag wel weer andersom.

nasibal

Ik denk dat puntsgewijs de meeste zaken al wel zijn benoemd en dat de algemene stemming ook wel helder is. Toch ook even mijn ervaring:

Als het doel is de wielerflits website er flitser uit te laten zien dan is dat (objectief) gezien gelukt. Het is een stuk moderner dan wat het was en in potentie ook een stuk strakker. Het gaat echte enorm ten koste van toegankelijkheid, de vele en prominente advertenties (ik snap dat ze nodig zijn, maar de uitvoering kan anders denk ik?) roepen wat irritatie op, op mobiel is het nog een drama en er zitten ook nog een hele hoop schoonheidsfoutjes in.

Persoonlijk vind ik het jammer dat lijkt alsof het toevoegen van een liveblog voor de giro belangrijker was dan het in de lucht hebben van een fijne, betrouwbare, overzichtelijke, toegankelijke en juist functionerende website. Oh en ik denk dat de al die advertenties ook wel wat extra geld in het laatje brengen? Wat mij betreft geen goed signaal naar de users.

Dat gezegd hebbende: Ga vooral zo door. Ik zie oprecht wel de mogelijke toegevoegde waarde van de nieuwe site t.o.v de oude. Hopen dat die ook daadwerkelijk te verwezenlijken valt de komende tijd.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het duurt echt enorm lang voordat je eigen reactie terugziet onder een nieuwstopic. In ieder geval op de mobiele site.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Het duurt echt enorm lang voordat je eigen reactie terugziet onder een nieuwstopic. In ieder geval op de mobiele site.
Klopt, deze bug heeft op dit moment de hoogste prioriteit.

oscaritoforlife

70 pagina's aan feedback. Niet allemaal gelezen dus met de kans op dubbelingen

-het ziet er een stuk moderner uit als voorheen, maar zeker niet rustiger en overzichtelijker
- menu en account info functionaliteit werkt prettiger

Maar wat een compleet drama op Android 😥. Is onhandelbaar en daarmee onbruikbaar geworden. Traag, scrollen werkt niet of nauwelijk. Aangezien ik zelden op een desktop maar altijd op mobile device gebruik maak van wielerflits, hoop ik dat dit snel gefixed worden.
Anders haak ik snel af helaas

Krentenbol

Ik kan begrijpen dat jullie advertenties weergeven. Maar dit is vooral gewoon een heel slecht visitekaartje voor mensen die voor het eerst bezoeken. Op een 1920x1080 scherm moet je gewoon bijna scrollen om de eerste content te zien. Het lijkt me dat dat niet de bedoeling kan zijn, net als een advertentiefilmpje als allereerste wat je ziet op de homepagina.

https://imgur.com/lAk1SLK

Edit: Misschien ook wel handig als je nadat je een forumpost gemaakt hebt naar je post toe gaat (http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/verbeterpunten-wielerflits/page/69/#post-352299) In plaats van naar de eerste post van het topic.

Verder is HTTPS tegenwoordig ook geen overbodige luxe meer, het is tegenwoordig gratis en nota bene nog goed voor jullie Google Rank ook.

Laatst gewijzigd
Quintana10

Ook dat er bij elke topic een immens grote foto staat helpt niet mee. Daardoor wordt de site trager en onoverzichtelijk.
Wat hierboven ook al gezegd is, op een Android is het echt niet te doen.

Starlynk

Ik krijg nu trouwens een "melding" van elk bericht in het Scorito Giro 2018 topic hier op het forum. Ik vermoed omdat ik het topic gestart heb... Ik heb wel het abonnement uitgeschakeld en toen kreeg ik op de oude site geen meldingen meer over reacties. Kan ik die meldingen ook op de nieuwe site op een of andere manier uitzetten?

Poeksel

Ik heb precies hetzelfde probleem als Starlynk, maar dan van dit topic...

BrackenRidgeCycling

ik vind heel erg onduidelijk en waarom zulke kleine letters, ik wordt ook een dagje ouder

Retro Lex

Ik kan het Volg Topic van de Giro etappe 2 niet vinden.
De chat in het Live Blog is bij mij onleesbaar, alles staat door elkaar/over elkaar heen.
Volg topic Yorkshire zie ik wel

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In de Chromebrowser werkt hij in ieder geval prima.... op mijn mobiel is het inderdaad minder overzichtelijk

jp.vanoosterhout

waar kan ik de etappe van de giro nu volgen er staat alleen de etappe in yorkshire ????

jp.vanoosterhout

wat een drama,die livechat is niet te volgen ! hier volg je het wielrennen zo niet met plezier !

Krentenbol

Ik vind het volg topic wel goed te volgen, net als die live chat. Het vinden van het volg topic had ik dan nog het meeste moeite mee. Overigens is een CSS word-wrap: break-word wel handig om te gebruiken bij de chat.

ghostwriter

Waarom is het volgtopic vervangen met een chat? Ik denk dat niemand dat een goede verandering vind. Daarbij werkt de chat alleen voor Chrome aangezien je in de andere browsers niet terug kan scrollen.

ghostwriter

Als ik de Chat wil wegklikken verdwijnen de berichten maar blijft the Chatbox open.

Edjahh

Veel kleine dingtjes die nog niet helemaal lekker werken op de nieuwe site, de chat functie lijkt alleen fatsoenlijk te werken in Chrome, op bepaalde forums zie ik dubbele berichten of zijn er berichten verdwenen, het is er allemaal niet echt overzichtelijker op geworden.

Misschien een tipje voor de volgende keer als er zo'n update uitgevoerd wordt, doe dit op een wat rustiger moment in het wielerjaar en niet tijdens een grote ronde. Dan kan alles rustig getest worden en is het minder erg dat het nog niet direct lekker werkt.

Verweggistan

Ik vind die extra functies om te zien welke topics je hebt aangemaakt, waar je gereageerd hebt en wat het aanmaken van favorieten en abonnementen (nu nog ontdekken wat het verschil daartussen is) erg handig. Top. En een nieuwe lay-out is altijd even wennen.

1 2 ... 68 ... 198 199

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.