Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 69 ... 201 202
jp.vanoosterhout

gelijk heb je edjahh,dit ga je toch niet net voor een grote ronde allemaal doen !

Javier

Eens met Edjahh, volgens mij is er zelfs nog geen nieuwsbericht geplaatst over de etappe.

Sandy Casar

Inderdaad wat Edjahh

Daarnaast hoop ik dat er morgen wel een volg topic over de Giro komt. De chat werkte bij mij vaker niet dan wel. En het volgtopic is per uitstek de reden dat ik deze site bezoek

Chrys

Opzet is leuk en went vast snel, maar uitvoering en timing dikke onvoldoende. Een volledig nieuwe website in misschien wel de drukste maand van het jaar, dat verzin je toch niet? Tenzij alles uitvoerig getest is en je zeker weet dat het werkt, maar aan de reacties te zien lijkt dat niet gebeurd te zijn. Jammer.

Zelf heb ik nog weinig nieuwe functies getest, zoals de live chat, maar de homepage is wat mij betreft er niet beter op geworden. Grote gele balk met alleen 'Wielerflits en de inlogicoontjes voegt weinig toe en onttrekt de verdere inhoud aan het zicht. Als je de menu-items inkrimpt (waarom de toevoeging wieler- bij het forum, de kalender en ploegen? Het is niet alsof er ineens een schaatsforum, scheurkalender en eredivisieploegen achter die knoppen zitten) en die dingen verplaatst, krijg je al meer een indruk van wat er verderop op de pagina te vinden is. Daarnaast lijken me de gebruikersiconen belangrijker dan de social media iconen.

Edit: daarbij linken home en de tekst wielerflits in het gele blok ook nog eens allebei naar home. Onnodige dubbeling.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Paar puntjes:
Op de homepage vind ik ‘populaire berichten’ en ‘headlines’ nogal dubbelop. En dan is er nog een onnodig ‘nieuwsoverzicht’- venster. Een aan te klikken ‘nieuwsoverzicht’ staat toch bovenaan in de menubalk?
Beperk je gewoon tot een aantal nieuwsberichten dat je als redactie op dat moment het belangrijkst vindt. Dat zal ook de lay-out ten goede komen, het beeld is nu erg onrustig en schreeuwerig, het lijkt alsof je de Story gaat lezen.

Zou mooi zijn als je weer een overzichtspagina met de laatste 20 à 30 nieuwsreacties aan kan klikken. Hetzelfde geldt voor het forumreacties-overzicht.
Op de forumpagina kan je op de titel klikken om naar het betreffende topic te gaan. Waarom rechts van de titel een zwarte pijl in een geel hokje staat met dezelfde doorverwijsfunctie is mij een raadsel. Als je erop gaat staan verspringt de titeltekst verschrikt naar links. Het is onrust dat je daarmee opwekt, niet nodig.

Nieuwsarchief is verdwenen, het is nu veel moeilijker zoeken als je iets wil vinden maar niet meer weet in welk artikel het stond en wanneer precies. Een titel van een nieuwsbericht zou volstaan, nu staan er onnodig foto’s bij en het begin van het tekstbericht. Neemt alleen maar veel ruimte in beslag waardoor je nu steeds maar 1 dag kunt aanklikken i.p.v. een stuk of 5 dagen. Niet gebruiksvriendelijk.

Kleinigheid misschien, maar toch: bij de profielpagina staat ‘name’; aangezien alles verder in het Nederlands is dient daar gewoon ‘naam’ te staan.

Compliment voor het lettertype, heel prettig. Mag van mij iets groter en wat zwarter, nu is het zwartwit-contrast te klein. Het zou het leesgemak vergroten.

Begrijp de ‘vind ik leuk’- functie in het forum niet helemaal. Wat is daar de bedoeling van? Het ‘liken’ van berichten is niveau basisschool-groep 7. Of je nu de getapte jongen uit wil hangen of een afwijkende, impopulaire mening hebt: je moet de vrijheid krijgen je mening te verkondigen. De waarde van een mening staat mijns inziens totaal los van de populariteit ervan.

Nu er nog wat kinderziektes zijn is het nog te vroeg om te oordelen of er veel is verbeterd vergeleken met de oude website. Op zich is het logisch af en toe de zaak wat op te schudden, maar erg handig was het niet dat op het moment te doen dat een Nederlander de roze trui pakt.

Desalniettemin: succes!

simplex

In bovenstaande reactie van Jacco kan ik me vrijwel 100% in terugvinden voor zover ik dit zelf al ben tegengekomen. Besteed de laatste tijd en zeker vandaag weinig tijd aan de site, maar ben bij eventjes lezen en klikken toch wel geschrokken van de veranderingen die volgens velen weer veranderd cq. verbeterd mogen worden.
Ja ik weet dat ouderen wat meer traditioneel functioneren maar al die modieuze onzinnige commerciële onzin kan echt wel wat minder.

Met name dat onzinnige like gedoe. Was al blij dat ik deze kleuterkansen in mijn leven nooit heb gekregen en gelukkig niet heb moeten benutten.

O ja tot slot Jacco en dat geldt dus ook voor mij.
Alle opmerkingen/verbeterpunten kunnen beter via het aparte topic nieuwe site gaan, zoals Martin voorstelt.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Ik zou het wel heel handig vinden als ik op de voorpagina de optie 'Toon lijstweergave nieuws' kan vastzetten (net zoals je voorheen ook kon kiezen voor een lijst). Nu moet ik er iedere keer weer op 'Toon lijstweergave nieuws' klikken als ik terugga naar de voorpagina.

Diever

Als ik op een onderwerp van het wielerforum druk navigeert hij me niet naar het laatste blad maar naar ergens halverwege. Kwam nu uit bij 70.

Oh ja. En na het reageren blijven op het laatste blad en niet terug naar 1..

(misschien is dit al gezegd.. Maar er is nogal veel feedback)

Ik vind de site wel mooi geworden!

Laatst gewijzigd
md_73

Ik mis zelf het makkelijk vinden van oude Volg Hiers, die wil ik soms als ik niet heb kunnen kijken terug kunnen lezen. Ook hoop ik dat de liveblogs, inclusief de chats ook later terug te lezen zijn. De Volg Hiers stonden vroeger gewoon tussen het nieuwsoverzicht. Nu kan ik ze alleen op deze pagina terugvinden http://www.wielerflits.nl/volg-hier/ daar zou op de homepage ergens een link naar moeten zijn, of ze zouden weer terug tussen het nieuwsoverzicht moeten komen. Bij het overzetten zijn trouwens een paar recente Volg Hiers verloren gegaan, waaronder de eerste etappe van de Giro en de eerste 2 etappes van de Tour de Yorkshire/ Hoewel de pagina nog wel bestaat (te vinden met Google), is de pagina verder leeg.

Bij de livechat vind ik het onhandig dat als je in het midden bezig bent te lezen, en er verschijnt een nieuw bericht, dat alles dan verschuift (mobiel, Android, Chrome), het zou handig zijn dat je automatisch verversen uit en aan kan zetten. Ik heb het nog niet op de PC uitgeprobeerd.

Voor de rest is het even wennen, met aan beide kanten dezelfde soms irritante reclame (nu bijvoorbeeld Hammer Limburg).
Liveblog met Livechat is leuk, als het ook maar later terug te lezen is, en ik zou ook zoals anderen ook graag zien dat bovenaan vermeld wordt in iedergeval hoeveel kilometer te gaan en de voorsprong van de kopgroep. Het liefst met de samenstelling van de kopgroep en eventueel nog tweede en derde groepen met de verschillen.

Wat ook handig zou kunnen zijn is alle berichten (inclusief Volg Hiers of liveblogs) onder de wedstrijd te zetten. Als je nu op een wedstrijd klikt via de wielerkalender krijg op de pagina van de wedstrijd alleen het land, de datum en het niveau. Daar is makkelijk ruimte om, door de berichten over die wedstrijd te taggen, alle berichten over die wedstrijd bij elkaar te hebben, inclusief voorbeschouwing(en) en Volg Hiers.

FDJ

Nieuwe site ziet er prima uit, maar voor mij zitten er nog wel wat kinderziektes in en aan.

Bij nieuwsoverzicht en kalender wil ik graag de lijstweergave, maar wil het niet elke keer onthouden hoeven.

De live chat heeft voor mij geen meerwaarde. Het volgtopic is prima en had niet veranderd hoeven worden.

De site is mobiel bij mij een stuk sneller dat is een pluspunt, net als alle forumtopics die overgenomen zijn. Vorige overzetting moest alles opnieuw worden geoepend.

Erica-de-moeder-van-Niki

De wedstrijdkalender ziet er mooi uit, maar is alleen handig wanneer je wilt weten of er op een bepaalde datum een koers is. Wanneer je bijvoorbeeld wilt weten wanneer de Ronde van Zwitserland start (zoals ik) moet je volgens mij op de gok gaan klikken op data?! Verder vooral lof, de kinderziektes zijn er vast gauw uit!

Patat Lefevre

Ik vind de nieuwe site echt afschuwelijk geworden. Totaal onoverzichtelijk met overal andere blokken en qua kleurencombinaties ook niet mooier op geworden.

mollemarijden

wow wielerflits flinke verbetering.
Maar misschien is de pagina wel ietsjé te vol naar mijn mening. Maar ja dat is misschien persoonlijk. Wel een verbetering zo!

jp.vanoosterhout

die chat vind ik waardeloos,beter gewoon zoals het eerst was,was veel beter te volgen !wie denkt er nog meer zo over ???

achtpuntzes

Waarom kiezen jullie er (alweer, was ook met de vorige nieuwe site) voor om alvast met de nieuwe site te beginnen terwijl deze nog niet af is en vol kinderziektes zit?

Had gewoon nog een paar maanden finegetuned en er dan pas mee begonnen, dat had veel ergernis gescheeld, bij ons flitsers maar ook bij jullie zelf lijkt me.

Haastige spoed is zelden goed blijkt nu ook weer.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

Liveblog is inderdaad waardeloos, de reacties zijn niet te lezen door zinnen die door elkaar heen staan, en daarnaast staan alleen de laatste paar reacties er maar op.

Dan maar geen liveblog volgen.

HF2013

Op mijn wensenlijstje staat 100% op plaats 1 om het oude Volg-topic weer aan te bieden. Zie de meerwaarde van de Chat niet. Dit was in de begindagen van het wereldwijde web leuk, maar veel te vluchtig om toch enigszins inhoudelijk over wielrennen te discussieren met medegebruikers.

Daarnaast vind ik de site persoonlijk wat te druk en schreeuwerig door bijv 3x reclame voor de hammersseries op 1 pagina.

Papa Bart

Weg met chattuh, weg met chattuh, weg met chattuh! Voorstelletje: WF met Liveblog EN een volgtopic.

BarbaStok

[...]

Laatst gewijzigd
pirazzi

Op een smartphone is het forum nog wel te lezen maar op een tablet of laptop zijn de letters zo klein dat je een leesbril nodig hebt.

petoi

Jullie hebben een bug meegenomen van de "Nieuwe" site.
Als je een forumtopic opent kom ik nu halverwege het topic terecht.

LyndaLid

Komen de andere topics ook nog terug? Die de afgelopen twee dagen geopend zijn..?

achtpuntzes

Nog een bug. Refreshen met f5 haalt alle reacties weg onder een nieuwsbericht.

Javier

Toch is het opvallend dat ook met de oude lay-out veel advertenties te zien zijn, alleen vallen ze veel minder op omdat de oude site zo rustig oogt.

lotto-jumbo fan

Oo wat ben ik weer blij met deze site. Oud en vertrouwd honderdduizend keer per dag hem openen en hopen op nieuws.

1 2 ... 69 ... 201 202

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.