Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 96 ... 198 199
mentsjov

'@Diever

Laat ik nou net 1 van de leden zijn (sinds 2013 actief) die heeeeel veel leest maar relatief weinig reageert. Zo'n volgtopic met veel reacties was ideaal voor mij (en waarschijnlijk velen meer) omdat je dan best goed de koers kon volgen als je niet voor de TV zat. Dus ik meld het dan liever wel hier, want ik zal nog steeds relatief weinig reageren in een volgtopic (voor mij dus volledig in de letterlijke zin), maar het voornamelijk "al lezend" volgen.

Romāns Vainšteins

Het geboden alternatief is dusdanig bagger dat het geboycot wordt. Ik ga niet een hondenhok in.

greeny

ik was en ben zeker ook tegen het wegbonjouren van het volgtopic, het enige wat wielerflits anders te bieden heeft dan welke wielersite/liveblog/ticker dan ook.. en nu dit blog is zo slecht dat ik liever die van nu dot nl lees als ik gauw wil weten hoe de stand van zaken in.
heb dit weekend wel even op de chat rondgehangen en was minder drama dan ik dacht, drama maar met een kleine d.

Lalsacien

Ik vind dat er veel berichten in de chat staan die niet kunnen. Dat is jammer.

Covadonga

Zoveel commentaar op het skippen van het volgtopic zou ik als bedrijf niet durven negeren. Een onderzoek en/of poll is in dit geval pure noodzaak, alleen al uit respect voor de trouwe volgers.

NCK17

De live chat in het live blog loopt bij mij richting het einde van de etappe altijd vast. Dat probleem had ik met het volgtopic niet.

Romāns Vainšteins

Misschien dat het gewoon met ouderwetse werkverschaffing te maken heeft dat blog en de chat.

AndriesW

Ten opzichte van reacties onder nieuwsberichten gebruikt het forum een groter lettertype, smaller tekstvak en bij korte berichten extra wit tussen berichten door het tonen van profielafbeeldingen. Dit geeft minder reacties en tekst op je scherm en leest minder vlot. Dat maakt de gezamenlijke volg-beleving minder.

De chat geeft de mogelijkheid van vlotte en directe interactie. Dat is een voordeel waar de nodige nadelen tegenover staan. Het is moeilijker terug te lezen, je krijgt meer korte losse reacties, reageren op berichten van enkele minuten oud is vaak al te laat en je hebt sneller dat enkelen hun stempel drukken.

Het voordeel van de blog is dat je daar kunt lezen wat er echt is gebeurd, terwijl in het volgtopic op rustigere dagen of momenten wel eens iets ontbrak (of ten onrechte iets werd beweerd).

Charlie33

Vandaag weer drie keer moeten inloggen op hetzelfde device (ipad) dat niet van zn plaats is geweest. Het vervelende is dat je je reactie kwijt bent als je vervolgens inlogt.

LutsenkoFan

Ik vind jullie voorbeschouwingen goed maar die ik vandaag zie slaat nergens op.

Ik zie oude plaatjes verkeerde profielen en de Izoard lees ik eigenlijk niks over de zwaarte van deze col. De galibier wordt de laatste 9 km loodzwaar genoemd maar schijnt maar over 6% te gaan.

Edit redactie: Er was iets misgegaan met de foto's. Die zijn weer aangepast.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Ik neem mijn woorden terug, bedankt voor het aanpassen.

mentsjov

Alvast bij voorbaat sorry @redactie.

Mag ik wederom mijn schreeuw naar een volgtopic kenbaar maken? Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk de koers te volgen via de liveblog en de chat vandaag. Zonder succes helaas. In de liveblog kon ik slechts informatie vinden die scorito mij ook wel kan vertellen en in de chat moest ik mij banen door de vele anti-Kruijswijk leuzen. Als dit echt de koers is die jullie willen blijven varen, soit. Dan rest mij niks anders dan de koers via andere media te volgen.

Please bring us back het "normale" volgtopic, waarin leden op niveau de koers konden analyseren en daadwerkelijk elke etappe letterlijk een feest was om terug te lezen...!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begrijp nog steeds niet wat de chat nou verschilt van een volgtopic. In beide reageer je toch op wat je in de etappe ziet gebeuren. Het is toch gewoon een kwestie van je reactie tikken. Alleen de lay-out is iets anders...

nafnikleb

Ik heb geen problemen met de livechat, maar de comments die nu doorlopend langskomen is beneden alle niveau. Het zou mijns inziens goed zijn om tijdens de etappes streng te modereren en users die doorlopend grove onzin uitkramen te bannen. Lees de chat tijdens de beklimming van de Galibier gisteren terug en je kan een prima schifting maken tussen users die wat bijdragen en users die een ban verdienen.

grunnfred

Dag redactie, de laatste 2 maanden schrok ik van het feit dat ik heel snel door mijn data bundel heen ben. Waardoor ik beide keren extra moet betalen. Ik begreep steeds niet hoe dat kon. Na goed uitzoeken bleek dat dit komt door het ongevraagd afspelen van filmpjes bij openen van een pagina van wielerflits. Ik wil het uitschakelen, kan dit? Lukt dit niet dan ga ik wielerflits.nl niet meer bekijken als ik geen wifi heb. Dat vind ik dan erg jammer, want wielerflits.nl is een van mijn favoriete sites. Graag hoor ik van je of jullie hier iets aan doen? Ik denk dat veel anderen hetzelfde probleem hebben.

Silent Hill

Grunnfred, volg je de koers op de live-blog ? Ik had de indruk dat dat de schuldige was toen ik onlangs (vrij snel) zonder data viel.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Na goed uitzoeken bleek dat dit komt door het ongevraagd afspelen van filmpjes bij openen van een pagina van wielerflits. Ik wil het uitschakelen, kan dit?
Nee, die optie is er niet.
In onze app[/url] hebben we dit overigens niet. Wellicht is dit een alternatief.

Kingstown

Is er een reden dat gebruikers gedwongen worden om filmpjes voorbij te zien komen?

Zelf doe ik niet aan mobiel internet en bij erg veel nieuwsartikelen beginnen (vaak irrelevante) filmpjes af te spelen waar ik geen enkele interesse in heb. Kunnen die niet naar een aparte plek verplaatst worden waar de liefhebbers ze kunnen bekijken?

$kedel

"Nee, die optie is er niet.
In onze app hebben we dit overigens niet. Wellicht is dit een alternatief."

Dat moet toch gewoon te regelen zijn?
Sinds de nieuwe site er is word hier te pas en te onpas geklaagd over dat automatisch afspelen.
Je verstookt hiermee databundels van anderen en het is compleet ongewenst, maar als we de redactie mogen geloven dan heeft god dit zo gewild, want een technischeoplossing is er in 1000-voud.

@Kingstown
Natuurlijk is hier een financiele reden voor, want niemand zit op die filmpjes te wachten zoals hier meermaals aangegeven.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Is er een reden dat gebruikers gedwongen worden om filmpjes voorbij te zien komen? Zelf doe ik niet aan mobiel internet en bij erg veel nieuwsartikelen beginnen (vaak irrelevante) filmpjes af te spelen waar ik geen enkele interesse in heb. Kunnen die niet naar een aparte plek verplaatst worden waar de liefhebbers ze kunnen bekijken?
Dit is een advertentievorm waarbij WielerFlits door de zogenaamde pre-roll (de reclame die ervoor verschijnt) inkomsten ontvangt. Deze zijn voor ons noodzakelijk om de site in de lucht te houden.

esims

• Het schokkerig verticaal heen en weer bewegen van de inhoud doordat periodiek andere advertenties bovenaan de pagina geladen worden is ontzettend storend, en maakt ook geen professionele indruk.
• Naar een andere pagina gaan bij het nieuwsoverzicht werkt niet, als je een datum in het verleden selecteert.
• In de permalinks van forumberichten en de mail ontbreekt het paginanummer (../page/x/#xxxxx), waardoor je altijd naar pagina 1 gaat.
• De reageer-knop van de chat zit bij mij nagenoeg buiten beeld (onderaan). Je kunt het oplossen via de volledige schermmodus (F11), maar dit lijkt me toch niet de bedoeling.

Laatst gewijzigd
Charlie33

Ik krijg nog steeds bij het surfen naar wielerflits.nl een pop-up met de tekst: Wilt u niets van de tour missen (..) melding inschakelen. Naast dat ik dit een vervelende pop-up vindt, is de inhoud ook verlopen.

Niklas

Inhoudelijk is de kwaliteit van de informatie op de website prima, maar taalkundig is het niet best. Veel teksten zijn doorspekt met Vlaamse eigenaardigheden. Kunnen jullie daar nou echt niets aan doen? Worden teksten wel geredigeerd?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Veel teksten zijn doorspekt met Vlaamse eigenaardigheden. Kunnen jullie daar nou echt niets aan doen?
Voorbeschouwingen en langere artikelen worden voor publicatie door een tweede redacteur doorgelezen. Bij reguliere nieuwsberichten wordt dit achteraf gedaan en vinden correcties waar nodig later plaats.

Over gebruik van 'Vlaamse eigenaardigheden' zijn onder onze bezoekers de meningen verdeeld. We horen het vaker dat we veel Vlaamse woorden gebruiken. De een stoort zich er aan, een ander kan het waarderen omdat de nodige van oorsprong Vlaamse termen in de wielerwereld ingeburgerd zijn. Wellicht een interessant thema om eens mee te nemen in een toekomstig lezersonderzoek.

Niklas

Kom op, zeg. Waarom kies je dan voor wielerflits.nl? Het gaat mij echt niet om uitdrukkingen die in de wielerwereld zijn ingeburgerd en een Vlaamse oorsprong hebben. Een journalistiek niveau veronderstelt ook taalgebruik op niveau. Ik zal binnenkort een aantal actuele voorbeelden geven. Mocht dat onverhoopt niet lukken, dan hebben jullie het goed gedaan ;-)

1 2 ... 96 ... 198 199

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.