Afvalkoers Giro 2025

1 2 3 4 5 6 »
Nijmos
Sies
Deze had ik vandaag op voorhand niet zien aankomen,  maar gezien mijn geringe voorbereiding ook wel...

Poeh, met van aert, arensman, simon yates, zijlaard en tiberi zou je denken dat het goed moet komen hè. Maar zonder ayuso én roglic was het elders wel moeilijk geworden.

Nijmos
Ab Normaal
Zwartebroekengeletrui had nog Tjotta mee kunnen nemen. benieuwd of die nog ergens een top 20 scoort...

Ik denk dat vooral veel aan gaat komen op hoe vaak Pedersen meezit in de vluchtritten én hoe hij in de vlakke sprints gaat scoren. Je moet min of meer overleven op Pedersen tot de derde week.

Ik redeneerde meer andersom: wout of pedersen is verplicht (verkeerd gegokt met wout). En ayuso én roglic zijn dan niet goed te betalen. Dus bijna niemand neemt roglic én ayuso. Dus je moet kiezen wie van de twee de beste zal zijn. Dus voor roglic gegaan. 

Sies
Nijmos
Poeh, met van aert, arensman, simon yates, zijlaard en tiberi zou je denken dat het goed moet komen...

Ik had de hoop dat veel roglic en ayuso teams de laatste week niet zouden halen en dat ik mede dankzij een lage cq waarde ver kon komen. Helaas pakte dat net ff anders uit. 

Sies
Nijmos
Poeh, met van aert, arensman, simon yates, zijlaard en tiberi zou je denken dat het goed moet komen...

Dubbele post, kan verwijderd worden

Laatst gewijzigd
Arry1338
Fins Els Collons
Arry, lastig. Te veel variabelen met 43 deelnemers en een peloton aan renners. Hoor graag als je een...

Op dit moment moest je minimaal 60 punten halen (en lager CQ totaal hebben) in etappe 1, en in etappe 2 was 80 genoeg.
Als je dan kijkt naar de renners die punten hebben gehaald boven dit aantal, of in combinatie dat aantal hebben gehaald, en dan kijkt naar welke combinatie het goedkoopst was dan heb je al het minimale team. 
Het aantal deelnemers is dan irrelevant, je hoeft enkel beter te scoren dan de voorlaatste in de uitslag. 
Nu is het nog makkelijk, maar in de loop van de Giro moet ik misschien wat harder puzzelen om het te kunnen blijven zeggen ;).

Fins Els Collons

Arry,ben benieuwd , echter later in het spel, ga je over de 12 renners cq over de 7000 punten en dan moet je helemaal terug naar etappe 1 om het door te rekenen, schat ik zo in. Wel een nobel initiatief van je. Hulde!

Martieme Tine

Lekker Strong, meteen veilig. Als hij niet was gevallen was dat in de 1e etappe ook niet zo krap. Vooralsnog best tevreden met m'n team :)

Rabbiej

Het verdict van vandaag volgt wat later vanavond. Ben nog een paar uur niet thuis. De Pedersen teams zullen in ieder geval rustig kunnen aanschuiven aan hun diner.

sporting63

Voor mezelf is het over, juist Cattaneo😭

Wielervolger

Ik eindig zelfs op een beschamende 0 punten...

Ik had veel meer verwacht van Groves voor dit soort etappes maar niet kiezen voor zo'n Italiaanse B-sprinter die wel een beklimming kan overleven was een grote fout van mij

ditisdavid
Ab Normaal
Zwartebroekengeletrui had nog Tjotta mee kunnen nemen. benieuwd of die nog ergens een top 20 scoort...

Daar zijn de eerste punten voor Tjotta al.

Rabbiej

De slotetappe in Albanië werd afgesloten met een interessante heuveletappe, althans zo zag het er op papier naar uit. Vooraf was moeilijk te zeggen wie er vandaag zou gaan winnen. Een vluchter leek waarschijnlijk gezien de laatste beklimming maar een sterke sprinter zou ook kunnen. Een klassementsrenner had ook prima gekund maar goed, Tadej rijdt niet mee deze Giro. Het werd... een best wel saaie etappe. Een kopgroep van 6 met de winnaar van gisteren maar veel tijd kregen ze niet. En op de beklimming? We zagen alleen Fortunato en Bilbao het echt proberen. Ieder ander bleef in zijn hok en liet zich naar de slachtbank rijden door het team van Lidl Trek. 

Veel rappe mannen werden gelost maar uiteraard was Pedersen er daar niet één van. Corbin Strong had het moeilijk maar kwam ook terug in het peloton en ook Aular wist de klim te overleven. Ze gingen sprinten en ook al was Pedersen niet veel sneller dan de rest, hij was wel weer als eerste aan de meet. 

Shout-out naar onze reservedeelnemer, Fins Els Collons. Hij pakt vandaag de bloemen en gaat met een tevreden gevoel richting Italië. Teams met alleen Pedersen in hun team waren veilig, maar ook teams met enkel Fiorelli of Scaroni waren veilig. 140 punten waren namelijk vandaag al voldoende om te overleven. 2 teams kwamen daar niet aan. Sporting63 zag alleen Cattaneo wat punten sprokkelen en Wielervolger was al aan de reisdag begonnen maar vergat dat er nog een rit op het programma stond. Tja, als je helemaal niets scoort dan verdien je het ook niet om door te gaan. 

Morgen een dag rust en daarna gaan we de sprintkanonnen aan het werk zien. Is alleen Pedersen dan ook nog genoeg?

Uitslag

1 Fins Els Collons 1.000
2 Vergane Glorie 901
3 Limal 900
4 Guido Maltempi 900
5 Japie Japo 900
6 ZwiebelD 900
7 MiniPup 900
8 Ab Normaal 810
9 Rawolf 810
10 arviidd 810
11 Zwartebroekengeletrui 790
12 BrackenRidge Cycling 760
13 erveedeee 760
14 danusz1986  760
15 Sjonge jonge 760
16 ivo001 760
17 jappe666 740
18 pirazzi 650
19 Arry1338 640
20 ezra 630
21 Mithrandir 600
22 Rabbiej 600
23 Aanklampen 400
24 King Kelly 360
25 Honger Klop 300
26 Maillot à Pois 200
27 Burns 160
28 Franky122 160
29 arjenzvob 160
30 bastaix 160
31 Nijmos 160
32 oli4g 160
33 Bode80 160
34 coolietje 160
35 Tiskuuurs 160
36 Ceramiche Ariostea 140
37 vernis 140
38 sporting63 60
39 Wielervolger 0

Afvallers

sporting63 Renner CQ
Renner 1 AYUSO PESQUERA Juan 1.276
Renner 2 ROGLIC Primoz 1.691
Renner 3 VAN AERT Wout 1.259
Renner 4 GROVES Kaden 645
Renner 5 GEE Derek 598
Renner 6 ARENSMAN Thymen 537
Renner 7 POELS Wout 410
Renner 8 CATTANEO Mattia 202
Renner 9 FRIGO Marco 125
Renner 10 KRUIJSWIJK Steven 91
Renner 11 PASQUALON Andrea 72
Renner 12 VAN BAARLE Dylan 35
Totaal   6.941

Wielervolger Renner CQ
Renner 1 AYUSO PESQUERA Juan 1.276
Renner 2 TIBERI Antonio 778
Renner 3 GROVES Kaden 645
Renner 4 YATES Simon 620
Renner 5 GEE Derek 598
Renner 6 ARENSMAN Thymen 537
Renner 7 RUBIO REYES Einer Augusto 448
Renner 8 PLAPP Lucas 423
Renner 9 MAGNIER Paul 405
Renner 10 VAN UDEN Casper 364
Renner 11 KANTER Max 301
Renner 12 MOSCHETTI Matteo 251
Totaal   6.646

JapieJapo

Weer een Roglic team out, nog 7 te gaan ;)

Tiskuuurs

Poh. Alleen Fiorelli hier. Dat was krap, hopelijk komt Groves nog een keer een berg(je) over

Arry1338

Nou, om te bepalen wat het goedkoopst mogelijke team is om tot Italië te komen is vandaag niet zo moeilijk. Na gisteren hoeven we hier enkel Martin Tjotta aan toe te voegen, die samen met Engelhardt vandaag voor 70 punten zou hebben gezorgd. Genoeg om Sporting63 te verslaan. 

Goedkoopst mogelijke team: 341 CQ punten
1. Daan Hoole - 208
2. Felix Engelhardt - 133
3. Martin Tjotta - 0

Laatst gewijzigd
Fins Els Collons

Fijn, een dagoverwinning. Op naar Italië!

1 2 3 4 5 6 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.