Tour CQ-Biedspel 2025

1 2 ... 9 10 11 12
Arry1338

En ook van Eetvelt houdt ermee op. Pirazzi (1000) en Sporting63 (1070) hebben nog een klein half uur om eventueel voor de start nog te wisselen. 

pirazzi

Zag het net op tv, Eurosport. Wissel gedaan.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Sporting63 had budget genoeg (1070) na het uitvallen van van Eetvelt om Tim Wellens (1012) te kopen. Dat heeft hij blijkbaar niet gedaan ...

esims6.0

Er gaat denk ik iets niet goed met wissels. Wordt naar gekeken.

VincentK

Mooi, sowieso lastig nu omdat je niet perse weet of je een wissel krijgt. Prachtige site met nog wat verbeterpuntjes.

Maillot à Pois
VincentK
Mooi, sowieso lastig nu omdat je niet perse weet of je een wissel krijgt. Prachtige site met nog wat...

In het menu Meer staat een overzicht van de goedgekeurde Wissels.

En ook bij de Teams kan je verifiëren wie in je team zit.

Bij mij zijn mijn twee wissels van gisteren alleszins juist geregistreerd, maar mijn eerdere wissel Lutsenko lijkt weer uit mijn team verdwenen.

esims6.0

Ja ik zag ook dat een paar wissels waren verdwenen: Zimmermann/Lutsenko en Wærenskjold/Groves. Ik hoop dat het wisselsoverzicht nu weer compleet is. En anders hoor ik het wel.

pirazzi

Overigens was het niet evident om Wessels vandaag te kiezen. Bij de PCS game met 2880 spelers had 0,4% Wellens gekozen, dat zijn 11 spelers. Zelf had ik ipv S. Yates beter V. Campenaerts kunnen kopen.

esims6.0

Ik krijg bij mijn eigen spel door dat de uitslag ook niet klopt (Stuyven in plaats van Penhoët)

Edit: o dat was hier wel goed.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

De wissels zijn terug inderdaad. Ik vraag me wel nog af waarom Laurance als enige uit de vlucht geen rood schildje krijgt van PCS 🤔

Maar daar kan dit spel/de site natuurlijk niks aan doen.

VincentK

Ik zie het niet, maar zie later wel in een post of ik weer moet wisselen.

esims6.0

Ik zie nu dat er twee renners zijn die in drie teams zitten: Girmay en Mas :/ Bij Girmay (wissel van gisteren) is het goed mogelijk dat geen slotje werd weergegeven als gevolg van weer vervallen wissels, maar bij Mas is dat minder waarschijnlijk. Maar een goede controle hierop ontbreekt omdat ik nog geen tijd heb gehad om voor het wisselen een goed automatisch systeem te maken. De wedstrijdleiding moet zich er maar over buigen.

Laatst gewijzigd
Limal
Maillot à Pois
De wissels zijn terug inderdaad. Ik vraag me wel nog af waarom Laurance als enige uit de vlucht geen...

Afgaande op de liveblog van PCS:

• 92 km te gaan: aanval Laurance en Jorgenson vanuit het peloton
  • 90 km te gaan: Laurance, Jorgenson, Narvaez en Van Poppel teruggepakt
  • 87 km te gaan: meerdere renners in achtervolgende groep (zonder namen)
  • 84,7 km te gaan: rit is halfweg
  • 80 km te gaan: versnelling Laurance, Barguil en Jegat vanuit achtervolgende groep.

Die fase was redelijk chaotisch - best mogelijk dat het nooit in beeld geweest is of Laurance net vóór of net over de helft ontsnapt is. Je weet welke fase je moet herbekijken ;-)

Maillot à Pois
Limal
Afgaande op de liveblog van PCS: 92 km te gaan: aanval Laurance en Jorgenson vanuit het peloton 90...

Mmja, we zullen er maar van uit gaan dat Laurance zich als allerlaatste en als enige na km 85 bij de achtervolgers heeft gevoegd... wat eigenlijk nog niet uit zou mogen maken want voordien had hij ook al eens een kilometer of 10 alleen voor het peloton uitgereden in een poging naar de kopgroep te rijden. Dat zou ook moeten meetellen dan.

Maar soit, voor mijn sowieso dramatische prestaties in dit spel maakt het weinig uit 😅

Maillot à Pois
VincentK
Ik zie het niet, maar zie later wel in een post of ik weer moet wisselen.

Hier kan je zien dat je wissels doorgevoerd zijn:

https://www.youtour.nl/bs/tour/ovz_wissels.aspx

Arry1338
esims6.0
Ik zie nu dat er twee renners zijn die in drie teams zitten: Girmay en Mas :/ Bij Girmay (wissel van...

Voor zover ik het zie hoort Girmay bij Jappe666 vanaf Etappe 4, en bij Sporting63 vanaf Etappe 15?
Mas zit dan weer bij Rabbiej sinds Etappe 4 en bij Zwartebroekengeletrui vanaf Etappe 10. 

Toch?

Arry1338
Limal
Afgaande op de liveblog van PCS: 92 km te gaan: aanval Laurance en Jorgenson vanuit het peloton 90...

Het gaat ook over werkelijke kilometers in de kopgroep. Dus als je voor het peloton rijdt betekent dat niet dat je kilometers vanzelf beginnen te tellen. 

esims6.0
Arry1338
Voor zover ik het zie hoort Girmay bij Jappe666 vanaf Etappe 4, en bij Sporting63 vanaf Etappe 15?Ma...

Mas zit nu in het team van Hofsje, Rabbiej en ZWGT, en Girmay zit nu in het team van Sies, Sporting63 en Jappe666. Beide keren is de derde selectie gebeurd omdat het slotje niet correct werd weergegeven (twee keer een andere oorzaak overigens) en omdat er later niet op werd gecontroleerd. Voor de biedfase heb ik een degelijk systeem gemaakt en ik ben er nu achter dat ik dat ook voor het wisselen had moeten doen. Een beetje onderschat hoeveel fouten je kunt maken "met die paar wissels".

Maillot à Pois
Arry1338
Het gaat ook over werkelijke kilometers in de kopgroep. Dus als je voor het peloton rijdt betekent d...

"In a group before the peloton" staat er.

Maar als het daadwerkelijk kopgroep zou zijn, zouden renners als Nys, Valgren of Buitrago er ook geen mogen krijgen, want die hebben gisteren werkelijk geen moment de kop van de koers gezien...

Guido Maltempi
esims6.0
Mas zit nu in het team van Hofsje, Rabbiej en ZWGT, en Girmay zit nu in het team van Sies, Sporting6...

Als ik even voor Rijdende Rechter mag spelen: volgens mij is dit een honest mistake waarbij de derde Mas- en Girmay-kiezers weinig te verwijten valt. Is het een idee dat zij vandaag alsnog een correcte wissel mogen doorvoeren, en dat ze hun onterecht behaalde punten met die verstekeling mogen behouden?

Mas werd overigens 16de in de klimtijdrit en zat de dag erna in de vlucht. Als we vinden dat het de eigen verantwoordelijkheid is van de deelnemers om team-voor-team te controleren of een renner nog beschikbaar is, zou je die punten in mindering kunnen brengen. Lijkt mij wat streng, ik zou zelf bij een wissel ook gewoon kijken naar de slotjes... maar hier moet de jury zich maar over buigen.

Over de schildjes op pcs: dat gaat af en toe niet helemaal goed. In de Giro was er ook een etappe met een 40-koppige monstervlucht. Drie renners reden toen een tijdje voor die vlucht uit, vielen weer terug en kregen toen als enige drie geen schildje achter hun naam.

Het lijkt me alleen onwerkbaar voor Arry/esims om dat soort externe foutjes zelf aan te passen in ons spel. Als je zoiets ontdekt zou ik een berichtje sturen naar pcs en hopen dat zij het dan aanpassen in hun data

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi
esims6.0
Mas zit nu in het team van Hofsje, Rabbiej en ZWGT, en Girmay zit nu in het team van Sies, Sporting6...

-

Laatst gewijzigd
Limal
Maillot à Pois
"In a group before the peloton" staat er. Maar als het daadwerkelijk kopgroep zou zijn, zouden renne...

Als je naar de PCS-pagina van Laurance gaat zie je dat ze hem 84 km ontsnapping hebben toebedeeld. Ofwel de volle 700 meter te weinig om hem een rood schildje in de daguitslag te geven... Ik zou een beroepsprocedure opstarten bij het TAS ;-)

Maillot à Pois
Guido Maltempi
Als ik even voor Rijdende Rechter mag spelen: volgens mij is dit een honest mistake waarbij de derde...

Het was eerder een observatie over PCS hoor, zeker geen vraag om het in het spel aan te passen want dan is het einde zoek.

En ik ga ook niet PCS beginnen mailen voor 25 puntjes op een forumspelletje, dat zou ook nogal disproportioneel en knullig zijn.

Wat betreft Mas/Bini - je zou ook gewoon de keuze kunnen maken met 3 Mas/Bini teams verder te doen. De wissels zijn nou eenmaal doorgevoerd en de impact lijkt me niet gigantisch?

Guido Maltempi

Ah excuus, mijn opmerking was niet specifiek aan jou gericht. Bedoelde het meer in algemene zin. PCS mailen over zo'n schildje voelt inderdaad een beetje knullig. Aan de andere kant: als je ze hiermee helpt om hun data te verbeteren, dan is het een win-win situatie. Maar dan bedoel ik dus overduidelijke foutjes zoals mijn voorbeeld uit de Giro. Ik zou zeker geen discussie met ze opstarten over of Laurance wel of niet bijtijds was gedemarreerd ;)

En over de derde Mas/Girmay gewoon in het spel laten: met mijn huidige matige score zou ik daar zelf geen enkel probleem mee hebben. Maar mocht het team met de derde Mas of Girmay straks het spel winnen, dan kan ik me voorstellen dat de geklopte teams daar anders over denken. En als speler met die derde Mas/Girmay zou ik het niet vreemd of vervelend vinden om nu opnieuw te moeten wisselen. Ik zou het wél vervelend vinden als ik daarnaast ook mijn tussentijds behaalde punten kwijt was.

Arry1338

@esims,

Kun jij achterhalen wie de renners als laatste in hun team hebben opgenomen, ofwel tegelijk met nummer 2 maar met een lager bod / later? Dan vind ik de juiste gang van zaken dat deze spelers opnieuw kunnen bieden, maar wel de behaalde punten mogen behouden. 

1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.