Spamfilter
Beste redactie,
Het lijkt er sterk op dat jullie een (AI)-spamfilter gebruiken om automatisch berichten tegen te houden. Deze lijkt iets te enthousiast zijn werk te doen. In het door jullie geopende topic over de demonstraties in de Vuelta komen er namelijk bijzonder regelmatig posts niet door - en dat zijn vaak de posts met een fatsoenlijke inhoud. Als jullie via dit topic de leden willen voorzien in deze discussie moet het ook de moeite waard zijn om daadwerkelijk te kunnen discussieren, dus niet dat de helft van alle posts weg valt door deze filter. Wellicht is het een idee om de filter iets bij te schaven? Alvast bedankt.
Test.
Edit: ze blijven oostindisch doof voor kritiek op de werking van die bot. Elke gewone bijdrage waar niets mis mee is heeft het risico om er niet door te komen. Tja. En blijkbaar kun je alles, maar dan ook alles zeggen, als je even "test" post en dan dat bericht bewerkt.
Even testen hoor:
Schele dakduif!
Edit: zie je, werkt gewoon.
Als je kijkt op https://forum.wielerflits.nl/t/1636-beste-ploeg-bestaand-uit-renners-buiten-pcs-top-100 welke spamberichten er nog staan (soms meer dan een jaar) dan zie je toch een overduidelijke eigenschap aan die berichten, die de ten onrechte geblokkeerde berichten niet hebben. Hoe moelijk kan het zijn?
Een aantal mensen heeft de instructie rondom het woord 'test' niet helemaal goed begrepen, omdat dat woord (wat ook niet per se dat woord hoeft te zijn) herhaaldelijk blijft staan. Maar dit is geen poging om het omzeilen aan te moedigen. Ik heb al gezegd dat ik liever het gebrekkige filter heb dan helemaal niets. WF erkent zelf impliciet ook dat het filter niet werkt, met de opmerking dat in het Vuelta topic ontoelaatbare reacties stonden.
Ik ervaar het wel als beledigend dat je met goede bedoelingen pas na 42 pagina's leest dat de discussie te veel afdwaalt van het oorspronkelijke onderwerp. Alsof dat niet eerder opgemerkt kon worden en alsof het onderliggende conflict ervan gescheiden kan worden. Een beetje vergelijkbaar met tegen de demonstranten bij de Vuelta zeggen: "Jongens willen jullie alstublieft weggaan, we zijn hier met wielrennen bezig". Zeggen dat het op dit forum primair over wielrennen moet gaan, maar ondertussen wel off-topic topics toestaan. Bij wijze van spreken had iemand gewoon een nieuw topic aangemaakt waarna de discussie daar verder kon. Wees daar dan ook duidelijk over.
Ik had trouwens nog wel enkele opmerkingen op de laatste berichten in het pro-Palestijnse demonstraties topic, waarop ik niet meer kon reageren.
Die argumentatie snap ik dan wel weer van WF. Jullie waren elkaar alleen maar vliegen aan het afvangen. Jij voorop, trouwens. Een groot wandelend uitroepteken ben je, en elke vorm van nuancering, verbreding of historische context maak jij meteen verdacht.
Om dat nog 100 pagina's te faciliteren is nou niet echt een kerntaak van een wielersite. Maar ik hoop wel dat de mogelijkheid weer terugkomt om te reageren onder de IPT berichten, want dat is dus wél on topic.
En ik heb het prima gelezen, maar gewoon niet de moeite genomen om "test" weg te halen. Hierboven expres laten staan om het punt te maken.
Ik heb het al vaker geroepen, als een roepende in de woestijn. Als je een forum op je website wil, dan moet je ook óf actief modereren óf toestaan dat het alle kanten op gaat inclusief de verkeerde. Maar in plaats daarvan komt dus zo'n baggerbot, waarvan iedereen die wil meepraten over een controversieel onderwerp weet hoe je 'm moet omzeilen.
En op een of andere manier hard maken dat iedereen maar één account kan hebben, zou ook fijn zijn.
Het is inderdaad echt lachwekkend dat de grootste veroorzaker zelf niet ziet dat hij een van de oorzaken is dat het zo afdwaalt.
Voelt een beetje als Tata Steel dat gaat klagen over de rook van de jaarlijkse buurtbarbecue.
Met one trick doe je jezelf tekort OTP. Je kunt al op de man spelen en de boel verdraaien. Ik had sowieso een van de laatste reacties (die van kleomantre) nog een goede reactie genoemd, en als je likes kon geven zou dat bij veel meer berichten zijn. En ik heb zelf ook herhaaldelijk met behulp van Wikipedia naar historische context verwezen. De reden waarom je zo reageert is dat ik twee keer kritiek had op reacties van jou: een vergelijking met Aghanistan met de bedoeling om de demonstranten bij de Vuelta als hypocriet neer te zetten. En je schets van de laatste 2000 jaar Jodendom, waarbij je alleen kritisch was over de recente geschiedenis.
Helaas lijken deze Midden-Oosten discussies steeds meer op het Eurovisie Songfestival. Voor een paar mensen een podium om onversneden Israël-propaganda te bedrijven. Bijvoorbeeld hoe de overwinning van de Israëlische renner Oded Kogut in de Gooikse Pijl werd gevierd. En ook hoe met chips en popcorn binnen handbereik verslag werd gedaan van het enteren van boten van de Gaza vloot, terwijl een aantal kilometer verderop mensen doodgaan van de honger.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.