Ze hebben niet het op 2 na hoogste budget. Op 1 staat UAE met 65 miljoen en daarna volgen Netcompany, Lidl Trek Bora en Decathlon allen rond of boven de 50 miljoen. In het gunstigste geval heeft Visma Lab op dit moment iets meer dan 40 miljoen. Vandaar die zoektocht naar hoofdsponsor voor minimaal 12 miljoen.
Ze hebben vooral een ander 'bedrijfsmodel'. De genoemde andere topploegen zijn volgens mij allemaal in beheer van de grootste betalers (Decathlon, Red Bull, Lidl, Ineos). Dat zorgt in principe voor een makkelijkere cashflow. Totdat je, zoal Ineos, niet meer wil betalen. TVL heeft een handvol grotere sponsors en Plugge is directeur/eigenaar, waardoor je dus meer om en weer aan de bedel bent. Je lijkt dus armer omdat je meer moet onderhandelen, maar als je alles begroot kan TVL zomaar nog stevig bovenin zitten.
Sidenote over begroten: Casper van Uden (die ook gewoon vrij is volgend jaar als ze nog een sprinter zoeken) zei vanmorgen bij Eurosport dat hij ter ontspanning nog zijn huishoudboekje heeft bijgehouden in excel. Vond ik wel geinig (en doe ik hem niet na).
Volgensmij weet niemand hier de exacte bedragen. Ook niet door te doen alsof je het wel weet. Feit is dat uae, ineos, decathlon en redbull-bora met zekerheid boven visma staan, wat niet wegneemt dat de ploeg nog altijd een prima budget heeft, maar wel de aansluiting verder en verder verliest.
@laatstewiel jij spreekt verschillende betrokkenen en nieuwssites tegen, maar komt eigenlijk nooit met een concreet verhaal waaruit blijkt dat visma nog altijd bovenaan de budgettop staat. Waar haal je die info vandaan? Eigen onderbuik?
Wat heb ik hier meer te maken? Ben je zo geobsedeerd door mij @Yeez? Ik heb niks gezegd over budgetten. En wat ik er eerder over gezegd heb, is juist dat TVL qua budget lijkt te zijn ingehaald door UAE, Lidl, RB en nu ook Decathlon. Ik ken de budgetten niet, maar vergelijk de recente transfers en je weet denk ik genoeg. Met name Benoot heb ik al eens als voorbeeld genoemd, en Ineos, RB en Lidl hebben recent veel geld betaald voor het afkopen van een contract van een topper (of subtopper, ha).
Ik ben trouwens al jaren werkzaam in en rondom de wielersport. Ik spreek mensen en zie dingen waar de gemiddelde wielerfan geen toegang tot heeft.
De bron ben ik dus letterlijk zelf. Ik denk dat jullie verder snappen dat ik mezelf niet ga doxxen. En nogmaals, je hoeft het allemaal niet te geloven. Doe ermee wat je wilt. ;)
Boetes en tijdstraffen Giro d'Italia 2026; morgen wordt tricky, want de 3 km. geldt niet. Derhalve in de finale meedoen, lijkt mij 't devies.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.