Volgens Tim Rex hoorde hij in de ronde van het Baskenland - die op 6 april begon - al dat hij de Giro zou rijden, Laporte reed op 19 april nog de Gold Race. Ik neem aan niet met gescheurde quadriceps, dus Affini naar de Tour heeft hier niks mee van doen.
Ik neem aan dat Tulett nu gaat. Kelderman heeft bergop nog heel weinig laten zien, en controleren zoals hij bv in de Vuelta met Van Baarle deed lijkt me niet aan Visma aan de Tour.
Vuelta selectie zal geen enkele rol spelen bij het aanvullen van de Tourploeg denk ik. Veel te groot verschil in belang. Daarnaast: Laporte zou ik maar ff niet meer inplannen dit seizoen, totdat ie weer een paar weken op hoogte zit.
Die jump van Brennan was bizar goed getimed! Het camera standpunt is beter dan gisteren, maar daar is dan ook weer alles mee gezegd...
https://www.rtl.lu/sport/velossport/news/weider-victoire-fir-matthew-brennan-mil-morang-nees-beschte-letzebuerger-554740934
Volgens WR zijn de opties Tulett toch, Hagenes 1 op 1, mijn favo op tijd hersteld en Zingle nadeel geen tijdrit.
Wat mij betreft staat Tulett op 1, want anders wordt 't klimgedeelte te mager en dat maakt de kans om Pogacar te verslaan wel erg klein.
Sterk optreden van de ploeg en vakkundig afgemaakt door Jonas.
Dat het verschil met Gall niet zo groot is zegt mij niet zo veel. 3 weken koers met nog zo veel te gaan en Jonas ging diep maar volgens mij ook niet te diep. Genoten van Piganzoli en Kuss, weer geleverd op het moment dat het moest en natuurlijk de kleine opmerking dat Hindley niet zal misstaan binnen de ploeg.
Ik denk dat ze daar alleen bij Visma zelf iets over kunnen zeggen als ze de performance van Vingegaard met die in voorgaande GTs vergelijken. Natuurlijk was het voor ons als volgers geruststellender geweest als hij een minuut had gepakt.
Sterk gereden van Jonas. Ook een zeer sterke Piganzoli en een goede Kuss. Tim Rex heeft weer veel werk voor de ploeg verzet. Dat Gall zo dicht bij Vingegaard eindigd zegt me niet zoveel. Gall heeft vaker sterke optredens bergopwaarts, maar heeft ook vaak mindere dagen.
Dat Pellizari op achterstand is gereden, zegt me meer over de vorm van Jonas. Daarnaast rijd Hindley erg sterk. Zou een goede versterking zijn voor Visma Lab.
Matisse van Kerckhove toont wederom aan, waarom hij toe is aan rijden op Worldtour niveau. Klasse.
In een artikel van Wielerkrant.be (Vingegaard wil roze tru niet: Campenaerts verklapt plan van Visma-Lease a Bike) onthuld of verklapt Victor Campenaerts de strategie van Visma Lab. Dus waarom vandaag Vingegaard niet volle bak heeft gereden om de roze trui terug te pakken. Dat verklaart ook kleine verschil met Gall.
De bedoeling was vandaag de rit te winnen en tijd te pakken op Eulalio. Maar Jonas en Visma Lab willen in eigen kleding de tijdrit afleggen. Daar is veel geld, tijd en energie in geinvesteerd. Als Jonas nu al de roze trui had bemachtigd, dan zou hij die tijdrit in een roze trui van de organisatie moeten rijden. Dus geen aerodynamische kleding.
Eerlijk gezegd vind ik Hindley wel een goede speler. Maar het heeft alleen zin om hem te contracteren als ze een leider aantrekken ter vervanging van Vingegaard, wiens prestatie vandaag me totaal niet overtuigde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.