Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 115 ... 140 141
Surprise Team TVL

Weer een topdag voor Visma Lab. Overwinning Brennan in laatste etappe Fleche du Sud, daarnaast pakt Matisse van Kerckhove de eindoverwinning. Daarnaast wint Matisse het jongerenklassement, Brennan het puntenklassement. Als ploeg pakken ze Teamklassement. Klasse gereden.

Jonas pakt weer een mooie overwinning mee voor Visma Lab. Ik denk dat we de beste Vingegaard nog niet hebben gezien. Dus berekenend pakt Jonas zijn overwinningen. Op dit Forum lees ik wel eens ongefundeerde kritiek op Jonas Vingegaard. Jonas is gewoon de beste ronderenner, die Visma Lab die voor Visma Lab is uitgekomen. Net zoals Wout van Aert de beste allrounder is, die voor Visma Lab heeft gereden.

Laten we onze sporthelden eren en de juiste credits geven. Jonas is geen Pogacar. Maar rijd berekenend om een grote ronde winnend af te sluiten. Als het kan pakt hij zijn ritoverwinningen mee. 

Davide Piganzoli laat vandaag zijn klasse weer zien en is een renner waar we de komende jaren nog veel plezier aan kunnen beleven bij Visma Lab.

BraboCycling
Kelderfan
Jonas wint de rit, niet fraai, maar hij  heeft zijn 2e. zege binnen; maar wauw Piganzoli wordt mooi...

Niet fraai? Ik vond het juist heel fraai. Ploeg niet opgerookt, rustig Gall volgen en dan de genadeklap uitdelen. 

BraboCycling
GlebS
Thijs Zonneveld heeft het in zijn podcast van gisteren uitgebreid over de blauwe trui van Vingegaard...

Het is een belachelijke situatie dat je als ploeg verplicht met zo'n B-trui moet rijden. Maar gelukkig voor Jonas kan zijn concurrent Gall niet tijdrijden en rijdt Eulalio ook in zo'n trui, evenals Rondel in de jongerentrui. 

Arensman zal wel tijd pakken op Jonas dinsdag verwacht ik. 

xistnc

Maak die trui niet zo groot. Ze hebben nog twee dagen om het stuk stof van de organisatie, dat heus van zichzelf al niet slecht is, te tweaken. En Jonas zelf heeft al schouderophalend aangegeven dat hij zijn beste tijdritten in textiel van de organisatie heeft gereden. 

Kelderfan

Piganzoli laat niet lopen
Vervolgens besloot de 23-jarige klimmer, die een dienende rol heeft, om zich niet uit te laten bollen. “Ik wilde dichtbij Jonas blijven in het geval dat hij mechanische pech zou krijgen. Er zat geen auto achter ons”, vertelde Piganzoli, die in zijn nopjes is met zijn uitslag. “Ik ben superblij!”

Kijk zo moet 't werken. Een treintje en niet afgeven; want een lekke band kan zomaar gebeuren.

Jopie

Tullett naar de Tour i.p.v. Laporte, en Piganzoli voor een klassement naar de Vuelta? Of is dit ietwat opportunistisch...

YogiBear
Kelderfan
Piganzoli laat niet lopenVervolgens besloot de 23-jarige klimmer, die een dienende rol heeft, om zic...

Dit kon vandaag omdat hij bijna niet hoefde te werken. Er is echter geen enkele noodzaak en geen enkele waarde aan het feit dat Piganzoli niet liet lopen. Op geen enkele manier ondersteunt dit dan ook jouw idee dat er zogenaamd een treintje zou moeten zijn (Op evt een stukje bevestiging voor de ontwikkeling van Piganzoli na). Wellicht wel hier in de Giro, maar zeker in de Tour niet nodig.

Laatst gewijzigd
goldone123
Jopie
Tullett naar de Tour i.p.v. Laporte, en Piganzoli voor een klassement naar de Vuelta? Of is dit ietw...

denk het wel, denk dat ze de jongere nog laten rijden in de vuelta nordhagen etc 

AWestie
xistnc
Maak die trui niet zo groot. Ze hebben nog twee dagen om het stuk stof van de organisatie, dat heus...

De beide verhalen kunnen naast elkaar bestaan hé. Je kan als ploeg het allerbeste voor je renner willen (en daar ook in investeren) en dat nu niet terugbetaald zien worden en je kan als kopman bedenken dat de renners om je heen met een zelfde shirt rijden of minder hebben geinvesteerd en daar niet te zwaar aan tillen.

Dan in de klassementen die ik als kleine jongen het leukste vond om te volgen: de eerste slag geslagen in het ploegenklassement en Piganzoli rijdt zich dichter richting wit.

Murcia
AWestie
De beide verhalen kunnen naast elkaar bestaan hé. Je kan als ploeg het allerbeste voor je renner wil...

Ik blijf erbij dat het pak veel te groot wordt gemaakt, vooral door de media. Ze moeten wat om er spanning in te houden maar in deze Giro met dit veld lijkt het me geen probleem op te leveren. En mocht je het als ploeg een te groot probleem vinden dan is dit 1 van de zaken die je simpel kunt oplossen, verdiep je vooraf beter in de puntenverdeling van de klassementen.

AWestie
Murcia
Ik blijf erbij dat het pak veel te groot wordt gemaakt, vooral door de media. Ze moeten wat om er sp...

Te groot als in: zoveel scheelt het allemaal niet of dit gaat het verschil niet maken tov zijn tegenstanders? Of hoe bedoel je?

xistnc

Thijs-types moeten dagelijks hun podcast vullen dus dan komt zoiets als geroepen. En dat is weer koren op de molen van de Glebs-types.

Gelukkig is Jonas een Jonas-type.

Harry Kolling
Murcia
Ik blijf erbij dat het pak veel te groot wordt gemaakt, vooral door de media. Ze moeten wat om er sp...

@Murcia De trui voor het bergklassement was voor Visma-Lab alleen te ontlopen als ze Gall minimaal de Blockhaus overwinning cadeau hadden gedaan. Het is alleen vreemd dat niemand van de ploeg dit door had. 

Murcia
AWestie
Te groot als in: zoveel scheelt het allemaal niet of dit gaat het verschil niet maken tov zijn tegen...

Eigenlijk beide, het scheelt niet zo veel als de leveranciers zeggen. Zie bv ook de Klomp, talloze verhalen gehoord over de tijdwinst en ik durf de stelling wel aan dat het veel minimaler is dan de seconde per kilometer. Maar punt 2 is hier veel belangrijker imo, in dit AK veld is Jonas zo een beetje de beste tijdrijder. Alleen Arend acht ik beter. Dan gaat het pak al nooit die winst of schade opleveren tov de Tour met Remco en Pogi. 

Murcia
Harry Kolling
@Murcia De trui voor het bergklassement was voor Visma-Lab alleen te ontlopen als ze Gall minimaal d...

@Harry

De kiem lag al in etappe 2, Jonas had na dat kleine aanvalletje in Bulgarije toen Pelli en Eetvelt mee waren kunnen inhouden voor de top. Werd ie daar 2e stond hij ook na Blockhaus onder Sevilla maar verder deel ik de opvatting van xistnc. De podcasts moeten vulling hebben en Jonas interesseert het niks.

AWestie

Vind ik een stevige dat je tegen data in durft te gaan. Hebben ze al dat geld voor niks geïnvesteerd 😉

Het wordt zeker groot gemaakt bij gebrek aan beter, maar dan ook mooi te zien aan hoe koeltjes Jonas er over is. Ik hou er wel van, dat gemier op de millimeter, maar uiteindelijk moeten inderdaad de benen spreken en niet een velletje stof.

AWestie

Vind ik een stevige dat je tegen data in durft te gaan. Hebben ze al dat geld voor niks geïnvesteerd 😉

Het wordt zeker groot gemaakt bij gebrek aan beter, maar dan ook mooi te zien aan hoe koeltjes Jonas er over is. Ik hou er wel van, dat gemier op de millimeter, maar uiteindelijk moeten inderdaad de benen spreken en niet een velletje stof.

Murcia
AWestie
Vind ik een stevige dat je tegen data in durft te gaan. Hebben ze al dat geld voor niks geïnvesteerd...

Het gekke is dat ik enorm geloof in de ontwikkelingen bij bv de fiets en ook de ideale houding. Al die investeringen betalen zich uit maar bij de helmen en de pakken blijf ik wat sceptischer. En voor de duidelijkheid das ook maar een gevoel. 

En voor de rest ga ik volledig met je mee. 

AWestie
Murcia
Het gekke is dat ik enorm geloof in de ontwikkelingen bij bv de fiets en ook de ideale houding. Al d...

Zeker als er een merknaam bij staat neem ik het vaak ook met een korreltje zout. Snelste ooit, nieuwe breitechnologie blablabla. De pakken ontwikkelen ze tegenwoordig volgens mij voor het grootste deel in eigen huis samen met Nimbl, dus daar is het marketingpraatje iets minder nodig (maar natuurlijk nog wel aanwezig).

madeinstars

Ik ben vooral benieuwd naar Gall in de tijdrit. Die zou, in deze vorm (en hij heeft gezegd veel aan zijn tijdrit te hebben gewerkt), best wel eens positief kunnen verrassen. Gelukkig kunnen we altijd het pak de schuld geven als Vingegaard toch minder tijd pakt dan vooraf gedacht ;)

LaatsteWiel

Verbazingwekkende discussie. Waarom zou een team dat zich laat voorstaan op innovatie en een wetenschappelijke benadering - en daar heel veel succes mee heeft gehad - tienduizenden euro's en schaarse tijd van renners en staf investeren in iets wat volgens de "kenners" hier voor de sier is? Het pr-argument (wat ik bij sommige materiaalinnovaties wel zie) gaat hier niet op, want die pakken zijn helemaal niet commercieel verkrijgbaar. 

Gaat het het verschil maken ik deze Giro? Hoogstwaarschijnlijk niet. Weten we hoeveel verschil het maakt? Nee, zegt Heijboer zelf tegen Zonneveld. 

Maar het weglachen van mensen die wijzen op het nadeel van het niet mogen dragen van zo'n pak, juist door de mensen zelfs in de selectie voor zeg Fleche du Sud, een bewijs zien van de wetenschappelijke benadering door de ploeg - dat is toch een beetje hmm lachwekkend.

Murcia
LaatsteWiel
Verbazingwekkende discussie. Waarom zou een team dat zich laat voorstaan op innovatie en een wetensc...

Bijna net zo lachwekkend als hmm in elke andere situatie roepen dat we wat ploegleiders, directie en trainers zeggen niet serieus moeten nemen maar nu opeens is dit een zware kwestie en het bewijs van ja wat eigenlijk?

Glebs wist al zeker dat het een minuut ging kosten. Zonneveld dacht aan dertig seconden en Heijboer weet het niet. Dus ja, dan blijf ik erbij dat dit van een muis een olifant maken is. Moet ook wel natuurlijk want het gaat weer iets te goed met de ploeg denk ik dan.

Surprise Team TVL

Het is duidelijk dat het plan echt was om geen trui te bemachtigen, om met aerodynamische kleding van de ploeg de tijdrit te rijden. Daar is in geïnvesteerd en in getest. Zou zeker tijdwinst hebben opgeleverd.

In de uitvoering van dit plan, zagen ze het winnen van de bergtrui over het hoofd. Uiteindelijk niet rampzalig, want in de 2 etappes die Jonas won pakte hij voldoende tijdwinst en bonusseconden op de concurrentie. Vooral het op afstand zetten van Pellizari, is achteraf gezien zeer welkom.

LaatsteWiel
Murcia
Bijna net zo lachwekkend als hmm in elke andere situatie roepen dat we wat ploegleiders, directie en...

Ik neem heel serieus wat ploegleiders zeggen. Behalve als het in een doorsnee persbericht na de koers is ("satisfied") of als Plugge iets over een sponsor zegt (eerst zien dan geloven). Ik weet niks van pakken en aero, maar kan me gewoon niet voorstellen dat een ploeg als deze tijd en geld investeert in onzin. Dan zouden ze beter een betere versie van Axel Zingle aantrekken:-)

xistnc
LaatsteWiel
Verbazingwekkende discussie. Waarom zou een team dat zich laat voorstaan op innovatie en een wetensc...

Wat een random geneuzel. Niemand lacht het voordeel weg, want dat zal er heus wel zijn in de hoek van de 'marginal gains'.

Gelukkig overheerst hier de nuchterheid dat we dat voordeel ook weer niet te groot moeten maken ten opzichte van diegenen die er zoals altijd weer een drama van maken.

1 2 ... 115 ... 140 141

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.