Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 123 ... 140 141
goldone123
madeinstars
Simon Yates stond ook niet meteen te boek als superknecht voor hij naar Visma kwam.  Ik vind het ide...

ja idd denk dat het niet zo'n groot probleem gaat worden

Laatst gewijzigd
goldone123
AWestie
Heerlijk simpel hoe bij jou alles op te lossen is met gemiddeld 25 miljoen euro 

het maakt het wat makkelijker laten we het daar op houden, en natuurlijk is niet alles op te lossen met geld, maar het grooste gedeelte wel, en dit is in het algemeen niet alleen seixas.

Laatst gewijzigd
goldone123

we gaan het zien hoeveel goeds het doet, het zal zeker helpen 

Laatst gewijzigd
Murcia
GlebS
Die ziekte van Pellizzari is schromelijk overdreven door hemzelf en zijn ploeg.  De zogenaamd behoor...

Dat geïnsinueer over Rex zijn uitdrukkingen is wat kinderachtig vind je niet? Je kunt gewoon niet toegeven dat je ernaast zat voor wat betreft zijn waarde voor de ploeg. Je nu verschuilen achter statements van ploeg en renner (boehoe ze hebben gelogen) is ook weer mentale gymnastiek voor gevorderden. Trouwens, in je reactie op het artikel over de etappe van gisteren vond je de prestatie van Piganzoli nogal bijzonder. Kun je dat verder toelichten?

GlebS
Murcia
Dat geïnsinueer over Rex zijn uitdrukkingen is wat kinderachtig vind je niet? Je kunt gewoon niet to...

En weer ben je mijn woorden aan het verdraaien en spreek je niet de waarheid. Je bent helemaal niet uit op een zuivere discussie. Zoek maar een ander slachtoffer.

Laatst gewijzigd
GlebS

Echt driekwart van mijn posts vandaag verdwijnen spontaan en komen niet door het filter terwijl er niks bijzonders in staat, laat ook maar zitten. 

Lec_ver16
goldone123
het maakt het wat makkelijker laten we het daar op houden, en natuurlijk is niet alles op te lossen...

Naast Seixas zou het geld kunnen helpen bij het verbeteren van de scouting van klimmers in het gebied, die momenteel abominabel is.

Murcia
Lec_ver16
Naast Seixas zou het geld kunnen helpen bij het verbeteren van de scouting van klimmers in het gebie...

Welk gebied? Zuid-Frankrijk, Spanje of toch Zuid-Amerika?

Yeez

@glebs is zich ook met de dag belachelijker aan het maken zie ik...

Laatst gewijzigd
Lec_ver16
Murcia
Welk gebied? Zuid-Frankrijk, Spanje of toch Zuid-Amerika?

Ik doel op het verbeteren van de zoektocht naar junior- en U23-klimmers in het algemeen.

De laatste fatsoenlijke klimmer die Visma contracteerde als junior of U23 was Nordhagen, en dat was in 2023. De situatie is op dit moment een beetje gênant.

InigoMontoya

Ik begrijp weinig van het absolute gewicht dat je daaraan lijkt te hangen (althans, ik heb het je al belangrijker zien maken, dan de aanwezigheid van Vingegaard).

Even ter reflectie: momenteel staat een voorheen als toptalent bestempelde 24-jarige renner die wel door deze ploeg op jonge leeftijd gehaald werd niet eens bij de eerste veertig in de Giro, terwijl een 23-jarige klimmer die volledig werd gemist in het opleidingstraject momenteel best fatsoenlijk de meester knecht van Vingegaard uit zit te hangen.

Waarom zou de aanwezigheid van talenten die op hun 17e of 18e als goede klimmers gelden dan een halszaak zijn?

Lec_ver16
InigoMontoya
Ik begrijp weinig van het absolute gewicht dat je daaraan lijkt te hangen (althans, ik heb het je al...

De reden is in het geval van Visma vrij duidelijk. RB, UAE, INEOS, Decathlon en in zekere zin ook Lidl-Trek hebben al natuurlijke opvolgers voor hun kopmannen. Visma niet. Er is niets dat erop wijst dat Nordhagen (die een Red Bull-knecht als Luke Tuckwell maar een paar seconden versloeg) of Piganzoli kunnen strijden om een ​​Tour de France-overwinning.

Het is duidelijk dat, zoals je zegt, het aantrekken van jonge renners een grote fout kan zijn (zoals Visma overkwam met Cian) en dat het succespercentage niet altijd hoog is. Maar het is beter om het te proberen dan met lege handen naar huis te gaan.

ghostwriter
GlebS
Die ziekte van Pellizzari is schromelijk overdreven door hemzelf en zijn ploeg.  De zogenaamd behoor...

Mijn god wat een zure reactie. Vind je het zo vervelend om je eigen ongelijk toe te geven? 

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Volgens mij is er buiten Seixas nog geen enkele van die natuurlijke opvolgers waarvan je kunt zeggen dat ze kunnen strijden om de Tour de France overwinning. Daarnaast weten wij niet voor welke ploeg ze rijden tegen de tijd dat ze mee kunnen strijden op dat niveau.

De laatste negen grote rondes werden gewonnen door Vingegaard, Pogacar, Simon Yates, Roglic en Kuss. Daar zit geen enkele renner bij die in het opleidingstraject van deze ploeg heeft gereden, echter wonnen vier van de vijf renners toch echt (mede) in dienst van deze ploeg. Wat is dan uiteindelijk de waarde van de aanwezigheid van dat toptalent in de opleiding?

Daarom is het wat mij betreft vrij merkwaardig om te doen alsof die ploegen nu gebakken zitten, waar Visma met een dertig jarige Vingegaard zich in een bijna gênante situatie zou begeven.

Laatst gewijzigd
Murcia
GlebS
En weer ben je mijn woorden aan het verdraaien en spreek je niet de waarheid. Je bent helemaal niet...

Je stelt dat Piganzoli een bizarre stap voorwaarts heeft gemaakt en ik vraag je gewoon om een uitleg over die opmerking. Wat is er zo bizar aan? Das geen verdraaien maar een vraag en je opmerking over Rex was gewoon kinderachtig. 

AWestie

Programma van Jonas rest van het jaar volgens morkov in Feltet: Plan is to have a break after tour, followed by training camp + Québec & Montréal

Kelderfan
AWestie
Programma van Jonas rest van het jaar volgens morkov in Feltet: Plan is to have a break after tour,...

Dat is leuk nieuws, want ik wil Jonas ook wel eens bewonderen in Canada.

Surprise Team TVL

Een aantal jaren geleden, werd in een interview met leiding Visma Lab trots vermeld dat ze al bezig waren met het opleiden of klaarstomen van de volgende Vingegaard en de volgende van Aert. 

Tot nu toe is er niet echt een wielrenner binnen Visma Lab, die het vaandel van Van Aert kan overnemen. Per Strand Hagenes zet wel goede stappen, maar is nu nog niet klaar om het stokje over te nemen van Van Aert.

Tobias Foss was een beoogd kopman om Jonas op te volgen, maar kon niet doorbreken. Een andere kroonprins was Staune Mittet. Vertrok vroegtijdig bij Visma Lab om grote rondes te mogen rijden, maar kon tot nu toe niet doorbreken. Een andere kroonprins die aangetrokken werd was Cian Uijtdenbroecks. Werd geen droomhuwelijk en bij Movistar heeft Cian zijn belofte tot nu toe niet kunnen waarmaken.

Met Nordhagen hebben ze tot nu toe geduld en word Nordhagen geleidelijk gebracht. Of hij Jonas kan opvolgen, is moeilijk in te schatten. In het opleidingstraject zie je renners, die op lange termijn misschien Wout kun opvolgen. Maar er zijn weinig tot geen jonge renners, die het type Vingegaard zijn. Om met de Vingegaards en Pogacars te kunnen concurreren, moet je een goede tijdrit kunnen rijden en daarnaast uitblinken in het hooggebergte. In het opleidingstraject van Visma Lab, blinkt de Deen Malthe Risjberg uit. Heeft een goede tijdrit in de benen.

Internationaal lijkt Paul Seixas klaar om met Vingegaard en Pogacar te kunnen concurreren. Zien insiders veel in de jonge Benjamin Noval en dichten ze Jarno Widar een mooie toekomst toe. Leo Biseaux van Decathlon is ook talentvol, maar is minder ver dat jongere Paul Seixas. Uiteraard kan Isac del Toro uitgroeien tot een geduchte tegenstrever in grote rondes.

Laatst gewijzigd
Murcia

Waarom zou een Brennan niet in het voetspoor van Wout kunnen treden? Hagenes ontwikkelt zich prima net als Matisse en Barry. Eerlijk gezegd zie ik ze bij de eendagskoersen juist veel succes boeken de komende jaren. Maar en dat moet iedereen allang weten. Renners als van Aert zijn uniek.

Laatst gewijzigd
mitchel_91

Hagenes rijdt morgen, kan dat een teken zijn dat hij dan niet naar de Tour gaat? (Serieuze vraag, ik heb geen idee) 

Lec_ver16
Murcia
Waarom zou een Brennan niet in het voetspoor van Wout kunnen treden? Hagenes ontwikkelt zich prima n...

Ik denk dat het duidelijk is dat Hagenes-Brennan-Barry-Matisse als team de plek van WvA heel goed kan innemen. Geen van hen is individueel een Van der Poel, maar er is eigenlijk niemand in het peloton die zich ontpopt als een toekomstige superster voor de klassiekers op het niveau van Van Aert en Van der Poel. We zullen waarschijnlijk een scenario zien dat lijkt op het vorige tijdperk, zonder supersterren in de klassiekers en met een wat competitiever landschap. En als team ziet Visma er veelbelovend uit, ik zou zelfs zeggen beter dan Alpecin en Lidl-Trek, die de maatstaf vormen.

Voor de grote rondes en het bergrijden zijn er echter verschillende dominante talenten die zich voor de toekomst aandienen. En Visma heeft er geen van hen aangetrokken. Ik blijf erbij dat dit het echte probleem van het team is, niet zozeer of ze Hindley wel of niet hebben aangetrokken om Vingegaards bergtrein te versterken.

Murcia
mitchel_91
Hagenes rijdt morgen, kan dat een teken zijn dat hij dan niet naar de Tour gaat? (Serieuze vraag, ik...

Dat op zich is geen teken. Volgens mij werkt de ploeg met vaste reserves voor de grote rondes. Ik weet zeker dat Tulett daarop staat en voor de rest geen idee. Hagenes is geweldig op dit soort parcoursen als Antwerpen gebleken dus logisch dat ze hem hierheen sturen met Fiorelli, Barry en Barré ook nog. Lijkt me een sterke ploeg.

Surprise Team TVL
Murcia
Waarom zou een Brennan niet in het voetspoor van Wout kunnen treden? Hagenes ontwikkelt zich prima n...

Matthew Brennan kan zeker een waardige opvolger van Wout worden. Heeft een ijzersterke sprint, kan zich goed positionen. Een echte afmaker. Mist alleen nu nog ervaring en koershardheid van Wout.

AWestie
mitchel_91
Hagenes rijdt morgen, kan dat een teken zijn dat hij dan niet naar de Tour gaat? (Serieuze vraag, ik...

Hagenes heeft na AGR twee weken kunnen chillen, verder fietst die al sinds januari. Die zou uitgeblust aan de Tour beginnen dus dat lijkt me zeer stug.

InigoMontoya

Ik denk inderdaad dat de toekomst voor de klassiekers met Brennan, Hagenes en Barry* op papier ontzettend goed in orde is. Ik denk dat de kans vrij aanzienlijk is dat daar minimaal een winnaar van klassiekers tussen zit.

Dat is echter geen statistische situatie waar een strik omheen kan; wil niet zeggen dat ze dat in de toekomst ook daadwerkelijk in dienst van Visma gaan doen. Daarnaast kon je twee en een half jaar geleden deze papieren weelde nog totaal niet aan zien komen. Een zwartkijker zou toen gezegd kunnen hebben dat de opvolging van de bijna dertig jaar oude Van Aert volledig op de schouders van de negentien jarige Hagenes hing en er verder geen fatsoenlijke klassieke renner in de pijplijn zat.

Ik wil maar zeggen; nog meer redenen om dit soort dingen niet te presenteren als situaties waarvan je al aan kunt zien komen volgens welke lineaire lijn ze zich gaan ontwikkelen.

*Ik zou Van Kerckhove niet direct in deze groep opnemen. Mocht zijn ontwikkeling met dezelfde grote stappen vooruit blijven gaan, dan zie hem eerder diverse WT-rondjes van een week winnen (en zich wellicht ontwikkelen tot iemand die mee kan doen om het podium in grote rondes), dan dat ik hem met die drie zien rijden voor winst in Vlaanderen en Roubaix.

1 2 ... 123 ... 140 141

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.