Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 141 ... 236 237
InigoMontoya
Kelderfan
Maar aan zijn uitslagen is te zien, dat hij in iedergeval heuvelop goed kan meedoen. Hij zit vaak me...

Ik zou op basis van zijn uitslagen eerder zeggen dat hij een goede renner is voor het klassieke voorjaar (zie oa Vlaanderen), met daarnaast een goede tijdrit en snelheid in de benen.

Gazeau op het eerste gezicht meer een punchy renner voor de heuvels (vorig jaar inderdaad koers gewonnen over de Redoute), maar op die leeftijd zou daar heel goed nog meer in kunnen zitten.

Jop van den Biggelaar rijdt inderdaad interessante uitslagen. Loek Havers lijkt mij er ook eentje om in de gaten te houden. Beide eerstejaars junioren, zestien jaar nog.

Zaterdag rijden de laatste drie een koers in de Alpen tegen oa. de junioren van Red Bull en Decathlon (met de andere Van Kerckhove).

InigoMontoya
Kelderfan
Niermann verklaart Visma | Lease a Bike-vertrek met Duits gezegde; prima verhaal en ook begrijpelijk...

Niermann gaan ze onherroepelijk missen. Maximale professional, èèn van de beste ploegleiders van het peloton, waar de rest zich aan op kon trekken. Mooie uitdaging voor hem bij Lidl. Ik kan mij de aantrekkingskracht daarvan goed voorstellen.

Murcia
InigoMontoya
Ik zou op basis van zijn uitslagen eerder zeggen dat hij een goede renner is voor het klassieke voor...

Kleine correctie: het is Hovers ipv Havers maar idd dat is er 1 om te blijven volgen. Multitalent ook, goed in het veld en op de mountainbike naast de weg.

Surprise Team TVL

Development Team zou volgens Wielerflits er volgend jaar zo uitzienL

1 Aldo Taillieu 20 

2 Ellias Wändel 18

3 Fabio Segatta 18

4 Francisco Baruzzi 19

5 Malthe Risbjerg

6 Patryk Goszszurny 20

7 Sven Aleksander Mernik 19

8 Tom Gazeau 18

9 Winand Breuckers 17

Opvallend is dat Ashlin Barry hier niet meer bij staat. Zou heel goed kunnen dat Barry voor World Tour Team gaat uitkomen.

Murcia
Surprise Team TVL
Development Team zou volgens Wielerflits er volgend jaar zo uitzienL 1 Aldo Taillieu 20  2 Ellias Wä...

Pitak en Hobbs blijven ook. Dan kom je op 11 namen. Ze hebben altijd 14 of 15 renners bij Dev team dus kan nog prima dat Ashlin nog jaartje blijft. Al zie ik hem graag bij de WT ploeg volgend jaar. Benieuwd wat Smith en Rowe gaan doen.

Lec_ver16
Surprise Team TVL
Development Team zou volgens Wielerflits er volgend jaar zo uitzienL 1 Aldo Taillieu 20  2 Ellias Wä...

Die lijst komt automatisch van PCS; het is niet de lijst van Wielerflits zelf.

Het is bekend dat Barry een langer contract heeft en dat zijn promotie naar de World Tour al in de overeenkomst is opgenomen.

Waar ik me zorgen over maak, is Rowe. Ik heb het gevoel dat hij geen jaar langer bij Devo blijft en naar een ander World Tour-team gaat.

Surprise Team TVL
Lec_ver16
Die lijst komt automatisch van PCS; het is niet de lijst van Wielerflits zelf. Het is bekend dat Bar...

Als ze genoeg toekomst in Rowe zien, zouden ze Elliot ook een plekje in 2027 kunnen aanbieden. Maar hem toezegging doen, dat hij volgend jaar grotendeels met World Team op pad zal gaan. Maar het is aan de renner of hij met deze constructie genoegen neemt.

Het klopt inderdaad dat Ashlin Barry de plek in de World Tour al bij contractonderhandelingen is toegezegd.

Raaaaaadt
Surprise Team TVL
Daar heb je gelijk in. Ik hoop dat de komende 10 jaar Team Visma zeer succesvol blijft met Marc Reef...

Leo van Vliet? 🤣

Yeez

Startlijst Dauphine: jorgenson, van aert, tulett, nordhagen, affini, armirail, hagenes. Sterke ploeg!

madeinstars

Mooie ploeg inderdaad. Zwitserland wordt dan een beetje een fantasieopstelling waarschijnlijk, wat slecht nieuws is voor eventuele lead-outs voor Brennan.

edit: nog eens naar het parcours gekeken, maar er is eigenlijk maar 1 mogelijkheid voor Brennan. Eerste etappe een heel klein vraagteken als ze conservatief die laatste muur oprijden, maar Pogacar kennende...

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Zwitserland dit jaar sowieso slechts vijf dagen, met twee heuvelritten, een tijdrit, een sprint en ook maar èèn echte bergrit. Mooie mix op zich, maar wel even anders dan Zwitserland van oudsher in elkaar zat.

Yeez

Brennan zal fiorelli en zingle meekrijgen normaal gesproken. Verwacht verder lemmen, kelderman en kruijswijk daar. 

graat, schiffer en barre krijgen dan waarschijnlijk kansen in occitanie en andorra

InigoMontoya

De eerste twee ritten zijn wel mooie voor Barre, maar kan mij ook voorstellen dat ze hem in die kleinere koersen reëelere kansen geven inderdaad.

Huising verwacht ik eigenlijk ook met Brennan mee. Lijkt mij één van de betere renners voor zijn treintje.

Surprise Team TVL
Yeez
Startlijst Dauphine: jorgenson, van aert, tulett, nordhagen, affini, armirail, hagenes. Sterke ploeg...

Sterk team. Bijna de volledige Tourploeg. Vingegaard, Campenaerts en Kuss ontbreken, zoals gepland. Er moet hoogstwaarschijnlijk nog een keuze gemaakt worden uit Tulett, Kelderman en Hagenes. Oorspronkelijke plan was om Tulett mee te nemen. Laporte kan niet starten en lijkt Affini een plek in de Tourploeg hebben verkregen. Dan zouden Kelderman, Hagenes en ook Nordhagen afvallen en in de Vuelta kunnen starten. Tenzij Visma Tulett wil vervangen door een andere renner.

Kelderfan
InigoMontoya
De eerste twee ritten zijn wel mooie voor Barre, maar kan mij ook voorstellen dat ze hem in die klei...

En niet te vergeten T-Rex.

Kelderfan

Als Seff niet is te strikken, dan is Tobias Gren geen verkeerde jeugdrenner om erbij te hebben.

Kelderfan

Affini heeft bijgetekend als betrouwbare kracht. Heeft hij zeker verdiend.

Wat Hindley betreft kan de ploeg er wel eens 😀naast pakken.

Lec_ver16

Als het team er dit jaar niet in slaagt hun enige doelwit (Hindley) binnen te halen, wordt dat een groot probleem.

Het gaat hier niet eens om een ​​biedingsoorlog om Seixas. Het gaat hier om Hindley, de leider van het derde niveau.

InigoMontoya

Hindley die zich in de Giro (weer) heeft getoond als aantrekkelijke grote ronde kopman voor WT-ploegen, en door Visma gehaald zou worden als luitenant van Vingegaard.

Ik zou niet weten waarom het een groot probleem zou zijn wanneer ploegen voor dat eerste meer over hebben zouden hebben, dan Visma voor de tweede kan/wil betalen.

Decathlon heeft bijvoorbeeld ook geen groot probleem nu Gall naar Lidl gaat. Decathlon heeft andere prioriteiten.

Murcia
Lec_ver16
Als het team er dit jaar niet in slaagt hun enige doelwit (Hindley) binnen te halen, wordt dat een g...

Erg geringschattend over Hindley gesproken. Je hebt de Giro gewonnen, Touretappe, 2 en 3e in AK Giro, 4e in de Vuelta maar Lec_ver16 vind je maar zo zo. En natuurlijk is het mogelijk niet binnenhalen van deze armoedige renner toch weer een geweldig probleem voor de ploeg. Im westen nichts neues.

baukeingeel
Surprise Team TVL
Sterk team. Bijna de volledige Tourploeg. Vingegaard, Campenaerts en Kuss ontbreken, zoals gepland....

Je zegt dat het oorspronkelijke plan was om Yates te vervangen door Tulett, maar dit klopt helemaal niet. Er werd rond het trainingskamp door wielerflits naar buiten gebracht dat Yates mogelijk vervangen werd door Tulett of Kelderman, maar uit alle communicatie vanuit de ploeg was wel duidelijk dat er nog niks zeker was. Later is besloten dat ze Yates wilden vervangen door Affini, waardoor Rex werd doorgeschoven naar de Giro (dit kreeg hij in Baskenland te horen, dus zal rond die tijd besloten zijn). Daarna is Laporte geblesseerd geraakt en moeten ze dus nog een vervanger voor hem aanwijzen. Rond Frankfurt zei Tulett nog altijd dat hij uitging van zijn oorspronkelijke programma (dus Vuelta en geen Tour), maar toen was Laporte pas net geblesseerd dus dat kan prima daarna veranderd zijn (of hij moet daar hebben gelogen). Maar het concept dat Tulett op een moment een plek in de Tourploeg heeft gehad is dus gewoon niet waar. (Ook al staat hij er op PCS al het hele seizoen bij en gaan volgens mij mensen daarvan uit.)

Wel lijkt hij me een hele logische optie om de laatste plek op te vullen. De ploeg heeft wat minder klimmers dan normaal, dus Tulett is geen rare gedachte. Maar voor de blessure van Laporte waren ze dus al van plan om met een klimmer minder te gaan en kijkend naar de route is dat ook helemaal niet gek. Er zitten eigenlijk weinig echte bergetappes in deze Tour. Alleen in rit 20, zie ik het voor me dat Van Aert, Campenaerts en Amirail er voor de laatste klim vanaf gaan, maar in geen enkele andere rit is te zwaar voor dat soort gasten voor de laatste klim. Ik denk dus dat met zo'n makkelijke route, Visma denkt dat ze meer hebben aan een extra rijder op het vlakke om daar verschil te maken. Zeker met de ploegentijdrit in het achterhoofd. Het zou mij dus helemaal niet verbazen als Hagenes de laatste man wordt die erbij komt en niet Tulett. Een mogelijke leadout bergop wordt wel wat zwakker, maar de vraag is in hoeverre die nodig is in een Tour waarin ik verwacht dat UAE en Pogacar toch het initiatief nemen bergop.

Laatst gewijzigd
Kelderfan
InigoMontoya
Hindley die zich in de Giro (weer) heeft getoond als aantrekkelijke grote ronde kopman voor WT-ploeg...

Dat is toch weer mooi praten. Als de gele bijtjes om budgetreden Hindley niet meer kunnen binden is en blijft dat een groot gemis.

Kelderfan
baukeingeel
Je zegt dat het oorspronkelijke plan was om Yates te vervangen door Tulett, maar dit klopt helemaal...

Maar als dat een feit is om met klimmer minder de TdF aan te vatten; dan gaat Vingegaard niet meer voor geel?

Want Jorgenson is zijn backup en Sepp Kuss is de enige klimknecht. In de Giro kon je goed zien, dat Lemmen in de laatste bergrit de meubelen moest redden, want zowel Pergonzoli (kanjer in spe) als Kuss moesten bekomen van hun inspanningen. Jonas is gelukkig in goede doen, maar de TdF met UAE-ploeg is andere koek. Del Toro en Pogacar zijn dan in hun element. 

InigoMontoya
Kelderfan
Dat is toch weer mooi praten. Als de gele bijtjes om budgetreden Hindley niet meer kunnen binden is...

Dat is reëel naar de situatie kijken. Hindley kan kopman zijn bij heel veel ploegen. Wanneer ploegen daar budget voor hebben, dan zou ik niet willen dat Visma zijn budget besteed aan een strijd daarmee voor een renner die je voornamelijk zou halen als knecht. Benoot hebben bijvoorbeeld ook terecht 'laten gaan' in zo'n situatie. Ik vind het totaal onnodig om daar een groot probleem van te maken.

Ik mis Hindley momenteel overigens niet.

Laatst gewijzigd
Surprise Team TVL
baukeingeel
Je zegt dat het oorspronkelijke plan was om Yates te vervangen door Tulett, maar dit klopt helemaal...

Helder. Ik heb de ploegpresentatie heb ik een groot deel gemist. Daarna verschenen diverse berichten dat de Tourploeg inclusief Tulett zou zijn. Ging daar daarom ook vanuit. Hoop wel dat Tulett meegaat. Of anders een goede ondersteuner in de bergen.

1 2 ... 141 ... 236 237

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.