Niemand was 'zo blij' met die top zes noteringen, dat is het hele ding; jij haalt een opmerking uit een discussie over Zingle die voor Visma een prima sprinter is voor kleine koersen als Duinkerken uit die context, gebruikt hem vervolgens constant als een 'plaagstootje', waarbij het je natuurlijk ook weer lukt om de toon van de opmerking gigantisch te verdraaien.
Gelukkig hebben we de foto's nog (of nou ja, de oude topics). Door dat constante verdwijnen van het forum, door weer eens een bericht dat niet door de filter komt, kwam ik laatst het 2017 topic opeens vrij hoog tegen (door een vrij recente post van Koel/Van Valouwe). Best vermakelijk om zodoende nog eens terug te gaan in de tijd.
Vooruit, ik help je even je eigen geheugen op te halen (beetje verwarrend vanwege die alias-verwisseling).
S. Morgenstern3 maanden geledenZingle sprint vorig jaar in een derde van zijn koersdagen naar een top zes uitslag. Weet een koers te winnen. Ik zou niet weten waarom dat te min is voor een 'tweede sprinter' bij een ploeg als Visma.
Binnen een draadje dat begon bij een opmerking over het missen van een sprinter voor koersen als oa Duinkerken. Waarbij ik dus vond dat Zingle voor een ploeg als Visma een prima sprinter is en refereerde naar zijn uitslagen van vorig seizoen (!).
Wanneer je dat wil verdraaien tot 'zo blij' zijn met de prestaties van Zingle (en daar dit seizoen ook nog bij betrekken), dan ben je andermaal op zoek naar polemiek, niet naar een oprechte inhoudelijke uitwisseling van gedachten.
Wanneer je zijn rijden in meerdaagse koersen doortrekt naar de Tour de France, dan heb je totaal geen reden om bezorgd te zijn.
Wanneer je ook eens in zou gaan op de argumenten die er voor zijn selectie spreken, dan zou je zelfs heel eenvoudig kunnen begrijpen waarom Vingegaard hem er maar wat graag bij wil hebben.
Wanneer je echter van PCS je beste vriend maakt, dan kom je nooit tot dat inzicht.
Je hebt toch zelf ook door dat die vergelijking belachelijk is. In eendagskoersen is na je laatste taak en je bent in de buurt van de bus stoppen gebruikelijk, zeker bij het tweede niveau koersen.
Affini heeft in de afgelopen seizoenen alleen Parijs Nice dit jaar niet gefinisht (maar die eindigt met een lokale ronde waar veel meer renners voortijdig afstappen).
Precies. Vooral koersen met een rondje in de finale zijn koersen waar knechten die hun werk hebben gedaan regelmatig voor de laatste ronde afstappen. Neem bijvoorbeeld Vlaanderen, zeker met zo'n verloop als dit jaar waar de koers na de Molenberg voor tweederde van het peloton eigenlijk al was gedaan.
Het is dan heel vreemd om de eerste knechten van ploegen af te rekenen op het wel of niet uitrijden na dat moment, en niet op hetgeen ze deden voor de Molenberg. DNF's zijn in dat soort koersen waardeloze indicatoren om de waarde van knechten als Affini op te baseren.
Ok, je bedoelde dus eigenlijk met die top 6-noteringen (sorry beetje flauw zei ik al, maar daarom was het blijven hangen, want ik ken echt niemand die dit ooit als een prestatie heeft gebruikt) dat je ook teleurgesteld was, net als ik en Zingle zelf?
Ik kan me ook nog herinneren dat toen ik zei - me baserend op wat Broe erover had gezegd - dat ze Zingle als afmaker hadden gehaald, je dat ook onzin en mijn interpretatie vond. En nu lees ik dat je hem zelf als "tweede sprinter" beschouwde. Is dat iets anders dan een "afmaker"?
Ik wil niet weer beginnen over Oprechte Discussie, maar dit is toch het bewijs dat je zelf voor de vorm tegen alles wat ik zeg in gaat, zelfs als dat zoveel souplesse vereist?
Waar bemoei jij je mee? Ik laat niks weg, ik citeer zijn hele post. Hoe zit het nu met jouw verzinsel dat ik gezegd zou hebben dat Vingegaard niet indrukwekkend was in de Giro? En waarom neem je Kelderfan de maat over Affini, terwijl je hem zelf niet zo nodig vond?
"Affini doet zijn werk prima maar is duidelijk minder dan vorig jaar.
Alleen bij de Tour zou ik Tulett niet inruilen. De meerwaarde van een TT deelname met Affini weegt imo niet op tegen de meerwaarde van Tulett in 3 weken voor Jonas."
(p. 90)
Eerste alinea reduceert een discussie tot een keuze tussen blij en teleurgesteld zijn over prestaties (daar laat ik mij niet toe verleiden). De uitslagen van Zingle van vorig seizoen (ondanks het missen van veel wedstrijden) waren voor mij slechts aanleiding om hem voor Visma een prima sprinter te vinden; iemand die niet de ondersteuning nodig heeft van een Meeus en daarmee ruimte laat voor mannen als Hagenes, Huising en Fiorelli om aanvallend te koersen en geen wensen heeft voor grote rondes zoals Groenewegen en Kooij bij deze ploeg tegen de grenzen van de ruimte voor hun ambities aanliepen.
Zingle vind ik dan (nog steeds) een prima sprinter, die ook koersen kan winnen (zoals Broe aangaf) en daar met zijn uitslagen van vorig jaar ook genoeg potentie in toonde (een derde van je koersdagen bij de eerste zes eindigen doe je niet zonder die potentie).
Allemaal genuanceerde opmerkingen, ook toen rond Ruta oa in de posts die jij als een misplaatste gotcha gebruikt, waarbij niets uit is op het lastig vallen van wie dan ook. Dat laatste kwam pas toen iedere discussie uitdraaide op het ondertussen welbekende verdraaiingen van mijn woorden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.