Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 22 ... 141 142
kelderfan

Dat de UAE een WT is, lijkt mij logisch. Maar waarom allemaal klimmers meenemen voor twee bergritten is relevant?

S. Morgenstern
kelderfan
Dat de UAE een WT is, lijkt mij logisch. Maar waarom allemaal klimmers meenemen voor twee bergritten...

Tulett en Nordhagen hebben een mooie kans om in een WT-koers voor hun eigen klassement te rijden. Kelderman heeft tot en met de Giro dezelfde seizoens opbouw als Vingegaard. Aangezien Zingle blijkbaar nog niet inzetbaar is, moest er logischerwijs een vervanger uit de gelijktijdig gereden Ruta komen.

Graat vind ik uit die selectie zelf geen vreemde keuze. Wie had jij liever gezien? En is dat dan meteen een andere keuze die de kommer en kwel die je nu waarneemt weg zou nemen? Ik heb zelf namelijk eerlijk gezegd het gevoel dat wanneer ze daadwerkelijk alleen Tulett en Kelderman als klimmers op hadden gesteld, dat je het dan weer een probleem had gevonden dat die twee het 'alleen moesten doen'.

Laatst gewijzigd
Yeez

@glebs visma gaat sinds het vertrek van jumbo niet meer mee met die budgetstijging. Dat is allang geen geheim meer

LaatsteWiel

Gelukkig blijft Morgenstern het hoopvol inzien: Tulett en Nordhagen tegen Remco en Del Toro: "een mooie kans". Was daar in eerdere seizoenen eens om gekomen, maar laten we vooral niet over verval praten. Feit is dat UAE al 9 koersen heeft gewonnen met 5 verschillende renners, en Pogacar nog aan zijn seizoen moet beginnen. 

Het probleem is dus niet zozeer een zo'n selectie, maar het gebrek aan breedte en diepte. Als er een kopman wegvalt met pech, is daarachter zo weinig keus om echt mee te doen. Die drie toppers zijn er nog, maar daarachter... Als bij UAE Vine uitvalt, staat Christen op. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Voortschrijdend verval in je eigen inzicht? Wanneer je geen inhoudelijke discussie wil voeren, omdat je die toch zinloos acht, zou het dan niet logisch zijn om ook de persoonlijke polemiek achterwege te laten? Straks gaan mensen nog denken dat je eigenlijk vooral daar op uit bent.

Inhoudelijk wellicht interessant om te vermelden dat in het verleden Harper, Kuss en Valter eens zo'n mooie kans kregen om voor een eigen klassement te gaan. Niemand die in die hoogtedagen stond te treuren dat zij de Evenepoel en Del Toro van dienst niet konden volgen. Maar goed, ploeg is in verval dus als ze nu Tulett en Nordhagen zo'n kans geven bij afwezigheid van Vingegaard dan is het kommer en kwel.

kelderfan
S. Morgenstern
Tulett en Nordhagen hebben een mooie kans om in een WT-koers voor hun eigen klassement te rijden. Ke...

Dat klopt dus niet. De UAE heeft twee klimmetjes en voor de rest sprintetappes. Doordat Zingle niet kan worden opgesteld is een ding.

Maar mijn punt is dat je voor zo'n tour met Tulett, Nordhagen ok, Kelderman, Kruijswijk, Graat, Doull en Mattio derhalve 5 klimmers meeneemt is mijn inziens ietsje te veel; dat zou de ploeg voor de TdF moeten bedenken. Met drie klimmers Tulett, Nordhagen en Kruijswijk lijkt mij 't meest logische, want tegen UAE en Red Bull valt weinig te halen of Tulett moet in echt goede doen verkeren.

Dan zou je bijv. toch ook Kielich kunnen invliegen. 

Wat Kelderman betreft, die 't zelfde traject gaat volgen lijkt mij dat Parijs-Nice om de hoek gaat komen; want nu staan Campenaerts en Armirail op de planning en dat zou kunnen betekenen, dat Vingegaard toch P-N gaat doen en dan komt Kelderman toch weer in beeld.

S. Morgenstern
kelderfan
Dat klopt dus niet. De UAE heeft twee klimmetjes en voor de rest sprintetappes. Doordat Zingle niet...

Kruijswijk is geen klimmer, die rijdt tegenwoordig het halve seizoen met zijn kop in de wind op kop van het peloton. Daarnaast een nuttige mentor voor Nordhagen om erbij te hebben.

Kelderman zal met de klimmers hoogtestage in maart in voorbereiding op Catalonië (zie verhaal van Nordhagen) mee gaan vermoed ik en dan daarna met de Giro-klimmers door richting die voorbereiding. Daarin schuiven omdat Vingegaard hier niet kon starten schiet zijn doel wat voorbij lijkt mij. Althans, ik kan niet echt bedenken wat je daar mee bereikt.

Kielich zit nu op hoogte met de klassieke kern. Die willen in het voorjaar op zijn best zijn. Veel van die renners zouden in UAE inderdaad heel goed op hun plek zijn (waaiers zijn met deze selectie nu op zijn zachtst gezegd geen kans), beter dan Graat, maar hebben dus belangrijkere doelen.

Daarom zul je dus in de selectie van Ruta moeten zoeken naar een andere optie. Graat vind ik wat dat betreft geen onlogische keuze, ook al zit jij dan met het probleem dat ze vier klimmers opstellen voor twee aankomsten bergop.

Laatst gewijzigd
AWestie

Is traditie dat TVL geen waaierploeg meeneemt. Een talent komt per ongeluk voorin terecht en gaat proberen aan te haken voor het AK, de andere talenten proberen het op een van de bultjes. Succes van het laatste afhankelijk van de inschattingskwaliteiten van Remco.

AWestie

Is traditie dat TVL geen waaierploeg meeneemt. Nooit aan tradities tornen. Een talent komt per ongeluk voorin terecht en gaat proberen aan te haken voor het AK, de andere talenten proberen het op een van de bultjes. Succes van het laatste afhankelijk van de inschattingskwaliteiten van Remco.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat was in ieder geval hoe Harper naar zijn top vijf toe reed toch? Meen dat hij als een van de weinige klimmers toen mee zat in die eerste waaier. Of dat bij Kuss en Valter ook zo ging staat me minder goed bij.

Oh.. David Dekker werd nog tweede in de openingsrit. Pfingsten deed toen ook mee. Wie kent hem niet? Ik zie ook vier klimmers in de selectie, maar wellicht werd dat toen wel gerechtvaardigd doordat PCS in zijn profiel aanduiding slechts twee ritten als sprintetappe had weergegeven.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Dat was in ieder geval hoe Harper naar zijn top vijf toe reed toch? Meen dat hij als een van de wein...

Niet te vergeten Timo Roosen.😀Oh, ja het meest leuke van je bijdrage is, dat Kruijswijk geen klimmer is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern
kelderfan
Niet te vergeten Timo Roosen.😀Oh, ja het meest leuke van je bijdrage is, dat Kruijswijk geen klimme...

Roosen was er toen niet bij, maar reed hem inderdaad wel regelmatig. Winst van Groenewegen oa, met een lead out van Roosen.

Verwacht jij dan dat Kruijswijk dit seizoen nog ergens in een andere rol dan die van wegkapitein gaat starten? Vorig jaar ook al grotendeels zijn positie in de ploeg, met het eerste kopwerk van hem wanneer er gereden moest worden voor Kooij of Brennan. Sporadisch was hij nog van waarde in bergritten (oa bij de beste vijftien in het peloton over de Finestre), maar dat is volgens mij niet meer waarvoor ze hem meenemen naar koersen.

kelderfan
S. Morgenstern
Roosen was er toen niet bij, maar reed hem inderdaad wel regelmatig. Winst van Groenewegen oa, met e...

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar hij is en blijft een klimmer. Want Groenewegen is een sprinter; alleen hoe wij Brennan moeten benoemen is wat moeilijker, omdat hij wel een sterke sprint heeft, maar ook bergop goed kan aankomen; zoals Del Toro vandaag liet zien.

S. Morgenstern
kelderfan
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar hij is en blijft een klimmer. Want Groenewegen is een spr...

Dat mag gerust zijn labeltje blijven. Hij gaat echter niet meer bij de beste vijftig boven komen bij die twee aankomsten bergop. Dat is niet waarvoor hij mee is naar koersen, dus weinig reden om hem dan als vijfde aanwezige klimmer te bestempelen. 

Graat overigens netjes geplaatst aan de finish. Hij zat er in Muscat ook al goed bij voorin het peloton toen ze de slothelling opgingen.

LaatsteWiel

Kruijswijk vorig jaar veel corvee gedaan, maar vraag me af of hij die rol kan spelen dit jaar aangezien er veel minder meerdaagses met een sprinter gereden worden - dus ook minder reden om op kop te rijden. En dat was natuurlijk ook niet echt zijn ding; bij de eerste tempoversnelling is hij weg en die mag je wel verwachten in de parcoursen waar Brennan juist bovendrijft. In de laatste week van de Giro was hij vorig jaar als klimmer toch nog aardig, maar met respect voor het verleden: toch jaartje te lang doorgegaan als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat hij in de Vuelta diezelfde rol als afgelopen Tirreno (Buiten Kooij nagenoeg alle sprinters overboord gegooid in de rit die ze winnen), Catalonië (Brennan naast ritwinst en Yates de tot tien in mede door zijn werk in die waaierrit) en Giro (Elke sprinter vanaf kilometer nul op kop voor Kooij en in de bergen nog redelijk lang mee voor de klimmers) niet opnieuw prima in kan vullen.

Zet je daarnaast Nordhagen bij hem op de kamer. Mooie afsluiter van een prachtige loopbaan.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

In die waaierrit in Tirreno die Kooij won eindigde hij als 106e op 13 minuut 40. En in Catalonië rit 5 was hij nu net de enige TVL-renner die niet in de eerste waaier zat. 

Prima dat je anders denkt over zijn rol, maar om nu hier te gaan fabuleren, dat is weinig verheffend.

Kruijswijk heeft veel (gehad) maar niet de pk's van Kelderman en Van Baerle. Op het vlakke zijn er echt veel renners - ook aanzienlijk jongere - meer geschikt, ook omdat hij totaal niet kan wringen en vaak achteraan sukkelt. Had het idee dat het vorig jaar bij gebrek aan beter voor hem en het team was. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kooij won een rit waar Visma, met vooral veel kopwerk van Kruijswijk, in het heuvelachtige middenstuk de verder in de sprints onverslaanbare Milan eraf heeft gereden. Daarna hield Kooij zelf goed stand in de waaiers, maar een deel van de sleutel van die rit lag bij het kopwerk van Kruijswijk. Waar hij vervolgens zelf binnen bolde kun je inderdaad opzoeken, maar vertelt je dat verhaal niet (evengoed als dat voor oa Van Baarle en Valter het geval is in die rit).

LaatsteWiel
S. Morgenstern
Kooij won een rit waar Visma, met vooral veel kopwerk van Kruijswijk, in het heuvelachtige middenstu...

Je beweerde dat hij "nagenoeg alle sprinters" overboord gooide. Kijk de top 10 nog even na, en je ziet namen als Pluimers, Magnier, Leonardi en onze nieuwe held Fiorelli (die zelf in Australië helaas wat moeite met heuvels had). Kruijswijk heeft een mooie loopbaan gehad, maar om hem nu op de valreep tot tempobeul te verheffen? Sorry dat is lachwekkend, die arme man van 63 kg.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern
LaatsteWiel
Je beweerde dat hij "nagenoeg alle sprinters" overboord gooide. Kijk de top 10 nog even na, en je zi...

De grote meerderheid van de sprinters was er vanaf gereden, wat je zou verwachten wanneer iemand spreekt over nagenoeg alle sprinters. Waarom zou het feit dat jij drie namen van sprinters kunt noemen dat tegenspreken?

Duidelijk voorbeeld van het belang van dat middenstuk kun je bijvoorbeeld zien in het feit dat Pluimers, die jij noemt om mijn uitspraak in twijfel te trekken, in de eerdere sprinterrit nog lead out was van een renner die voor Kooij eindigde en nu gelost was.

S. Morgenstern
LaatsteWiel
In die waaierrit in Tirreno die Kooij won eindigde hij als 106e op 13 minuut 40. En in Catalonië rit...

Jeetje wat een geedit: Kruijswijk had de in Catalonië de hele rit om kop gereden, waarbij heuvelop al een redelijk deel van het peloton eraf was gereden en gaf uiteindelijk nog de eerste aanzet toen ze het in waaiers trokken.

Daarmee ben ik geen ongeziene tempobeul van hem aan het maken. Het zijn slechts feiten uit de koers, regelmatig niet terug te vinden in de uitslag van de knecht zelf, die zijn toegevoegde waarde tonen van afgelopen seizoen.

Dat een jonge renner ook dag na dag dezelfde hoeveelheid kopwerk kan doen, zonder aanzienlijk minder te worden, betwijfel ik. Ik zeg niet dat je met Kruijswijk een uitzonderlijke wegkapitein in je ploeg hebt, maar zeker wel een die vorig seizoen nog goed op zijn plek was in de WT.

LaatsteWiel
S. Morgenstern
Jeetje wat een geedit: Kruijswijk had de in Catalonië de hele rit om kop gereden, waarbij heuvelop a...

De uitzending van Catalonië etappe 5 begint met nog 33 km te gaan. Wat daarvoor is gebeurd en wie er op kop reed: geen idee, maar Alpecin en Ineos controleren. Dan zien we alleen Huising. Het peloton is nog compleet, er is heuvelop nog niemand afgereden. En als Movistar het in waaiers trekt, zien we veel geel - maar Kruijswijk nergens.

Dat zijn dus geen "feiten uit de koers" maar verzinsels. En dan noem je mijn bijdrages "niet inhoudelijk"? 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij zit Kruijswijk in eerste instantie nog in het staartje mee in de eerste waaier, nadat hij al het vroege werk had gedaan. Ik heb het niet nagekeken, maar herinner mij zo'n beeld.

Fijn dat jij het hebt nagekeken. Mooie toewijding. Dat er op dat moment al zeker vijftig renners op achterstand reden is echter weldegelijk een feit. Ze begonnen niet met een compleet peloton aan die finale.

LaatsteWiel
S. Morgenstern
Volgens mij zit Kruijswijk in eerste instantie nog in het staartje mee in de eerste waaier, nadat hi...

Helaas is het nodig terug te kijken als je wilt weten hoe het echt gegaan is, omdat jij hier je fantasie de vrije loop laat. Stop daar svp mee. Kruijswijk reed niet op kop, hij gooide amper sprinters overboord en hij trok al helemaal geen waaiers.
Feit is: ze hebben hem vanwege zijn loyaliteit, bewezen diensten en ongetwijfeld zijn band met Zeeman net een jaartje of twee te lang contract gegeven. Geen ramp, maar een toegevoegde waarde? Helaas niet meer.

S. Morgenstern

Wacht.. Ik kijk het terug en zie ze volgens mij toch echt met zijn allen zitten in de eerste waaier. Brennan in zijn witte leiderstrui en nog vijf gele shirtjes, of zijn het er uiteindelijk vier.. Kruijswijk inderdaad in de tweede waaier, redelijk goed geplaatst nog na zijn eerdere werk. Afstoppend achter knechten van Van Eetvelt

Daarvoor begon de uitzending overigens op ruim 80km van de meet, met Kruijswijk (met Kelderman in zijn wiel) de hele tijd op kop van het peloton. Niet op de door jouw aangehaalde 33km dus en duidelijk dat hij dat hele deel voor zijn rekening had genomen. 

Uiteraard daar niet zoveel slachtoffers als in Tirreno, waar aantoonbaar de meeste sprinters uit de toptien van de andere sprintritten gelost was.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 22 ... 141 142

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.