Wat een onzin. Jonas wil een langere, hardere klim hebben, hij heeft meer inhoud dan alle andere klimmers. Dus er moest iemand tempo rijden. Ik snap alleen niet dat Seixas niets deed terwijl zijn hele ploeg zo hard gereden had. Dan had je Ayuso en Toro al eerder gelost en was je helemaal van ze af geweest nu.
Een goede Vingegaard rijdt die namen op minimaal een minuut op deze klim.
Niemand kan na vandaag meer beweren dat Vingegaard in orde is en op niveau rijdt. Dan ben je de feiten aan het negeren en, daar heb je hem weer, onoprecht bezig.
Pogacar. rijdt. niet. voluit. Tijdsverschillen van Pogacar ten opzichte van de rest zijn to-taal irrelevant. Ook vandaag had hij weer met speels gemak 2 minuten sneller kunnen rijden op de slotklim
Echt hoor, hoe kan het dat er anno 2026 nog steeds mensen zijn die dat niet inzien. Ik vertel je ook maar vast even dat die painface van hem overduidelijk (en heel slecht) geacteerd was, mocht je dat ook nog niet door hebben.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar de trainingen van Vingegaard. Hij lijkt nl het explosieve wat hij had volledig kwijt. Dat zou natuurlijk aan de Giro te wijten kunnen zijn, maar zou ook (een foutje in) de trainingen kunnen zijn. Ik bedoel het nog niet eens t.o.v. Pogacar, maar ook tov de rest.
Als er één ding duidelijk is geworden na deze Tour, dan is het wel dat Vingegaard er niet alleen niet in zal slagen de achterstand op Pogacar in te halen, maar dat andere renners zoals Seixas hem ook snel naderen.
Een tweede plaats in 2027 is zelfs geen garantie meer. Visma zal een andere renner moeten aantrekken.
Dat er overduidelijk grote fouten zijn gemaakt in de trainingsopbouw richting deze Tour kan inmiddels niemand meer ontkennen lijkt me. Hij is nu én zo ongeveer de minst explosieve renner van het peloton geworden, én alle power op het vlakke/rollende terrein kwijt, én al zijn daalcapaciteiten kwijt, én bergop op zijn slechtste niveau in jaren.
Wat hebben ze in godsnaam zitten doen tussen de Giro en de Tour? Dit lijken me nou typisch vragen die een kritische wielerjournalist aan de ploeg zou moeten stellen, maar dat zal wel weer niet gebeuren en ze zullen er ongetwijfeld weer een goednieuwsshow van maken..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.