Meer zat er vandaag niet in, dat kun je wel stellen. Wat mij opviel is, dat Wout niet zo agressief heeft gereden als de vorige twee krakers.
Hij moest een paar keer terug komen met hulp van o.a. Affini en dat kost ook kracht. Ik denk dat hij 't vandaag niet had en mijn advies aan Wout volgend jaar E3 en RVV; dus wat langer pauze tussen de voorbereidingskoers en de RVV.
Als je zo redeneert, wat compleet onzinnig is, is het vooral een grote afgang voor MvdP. Weten dat je nooit die vierde zult winnen als Pogacar meedoet, zelfs niet als je het slim of geslepen speelt. En als je wel wint, als Pogacar niet meedoet omdat hij zijn vierde binnen heeft, ben je degene die alleen kon winnen omdat Pogacar niet meedeed.
Het was Affini en ik meen zelfs Brennan. Maar positionering was bij de eerste Kwaremont ook al erg matig. Niet zo belangrijk daar, en Affini redt voor de Molenberg Van Aerts wedstrijd, maar volgende week zal minder vergevingsgezind zijn.
Het doorrijden bij spoorwegovergang kan toch nog een vervelend staartje krijgen voor Pogacar en Evenepoel. Het veranderd niets aan de uitslag, maar kan wel vervelende consequenties hebben voor Parijs-Roubaix. De UCI kan nog geldboetes of UCI punten in mindering overwegen. Maar de Belgische politie kan een rijverbod van 8 dagen opleggen. Politie onderzoekt welke rijders erbij zijn betrokken.
Nog even Roubaix 2023 teruggekeken. Mooi hoe de ploeg daar op de strook voor arenberg zelf het iniatief neemt en met Laporte, Van Aert, MvdP en Kung wegrijdt. Roubaix is denk ik de koers waar iniatief nemen loont en voor elke renner van de voorjaarsploeg van Visma geldt denk ik dat Roubaix de koers is die ze het beste past. Hopelijk gaat de ploeg de koers maken in plaats van ondergaan.
Prioriteit nummer één lijkt me om te zorgen dat met name van Aert uberhaupt in een goede positie aan het Bos begint. Met zijn gebrekkige positioneringsskills van de afgelopen jaren wordt dat nog een hels karwei.
Afgaande op vorig jaar zou ik van Aert de boodschap geven om t/m een kilometer of 200 niet uit het wiel van Brennan te gaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.